Deadman>To, že svíčky s vysunutým jiskřištěm při chudé směsi rády způsobují propálení pístu na motoru 638, je statisticky prokázaný fakt. Prostě velkému množství lidí používajících tyto svíčky se podařilo propálit píst, zato asi nikomu s normální svíčkou se to nepovedlo. Důvod může být jakýkoliv, možná směr a rychlost prohořívání směsi. Nicméně to není podstatné. Vím také o člověku, co tvrdil, že je to kravina, že on jezdí na Y už dlouho a nikdy s tím neměl žádný problém. Po půl roce od tohoto prohlášení propálil píst. A prohlásil pro změnu "každý se musí spálit sám, aby tomu uvěřil". Svíčka s vysunutým jiskřištěm je v motoru 638 zbytečný rizikový faktor.
Možné to je, já jezdím Ypsilonky už ve své čtvrté 350 a jsem na ní hrdý, protože má se mnou za 10let najeto 88700km, první výbrus v 65tis km a písty byly bez známek poškození zezhora, vydržely tedy 65tis km s Ypsilonkama, směs mám možná bohatší, protože jehlu mám o zařez výše (kvůli dvoukomorákům).
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst
Pawka píše: nemohlo by se stat ze by to hazelo jiskru o píst?
Ne. Vzdálenost střední elektrody od pístu odhaduju asi na centimetr. Pokud by upálil zdvihátko a začalo mu to zapalovat v horní úvrati, tak by byl blíž. Ikdyby úplně upálil kostřící elektrodu (také se mi to už stalo), tak to má jiskra k zavitovému okraji svíčky maximálně 3mm.
Ať si každý pokouší štěstí, jak se mu zachce. Pokud bude mít štěstí a nikdy nebude mít chudou směs, tak věřím tomu, že může jezdit na Ypsilonky věčně. Protože ale k chudé směsi příjdete ani nevíte jak - přiucpaný kohoutek, zavesený karburátor, rozpadlé těsnění pod válcem, sjeté nebo "vystřelené" gufero, tak nedoporučuji nikomu to zbytečně pokoušet. Motor 638 je neobyčejně odolný vůči přehřátí, se správnýma svíčkama vydrží dlouhodobě neuvěřitelné - ježdění za 2,5L/100, dlouhodobé silné přisávání, ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst
Naposledy editováno 10.09.2013 11:25:34
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst
Svíčku tam dej N15C. (vyzkoušeno)
Olej doporučuji polo-syntetiku. Třeba MOGUL TSF ( Mám ČZ 180 s oilmasterem a super to jede s ním již 7 let co ji mám)
A bohatost směsi od 1,5 navrch. (1,5 otáčky minimum)
Jinak přeji ať už ti vymizí takové problémy. Propálený píst opravdu není jen žádná prasklá žárovka
Naposledy editováno 12.09.2013 19:52:31
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
správné umístění rozety na ose Jawa 350 Tramp, Jawa 350/640 | Harry666 | 12 | 3.9.2019 v 09:56 Harry666 |
Retro rukavice Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350... | maky_bart | 6 | 9.7.2018 v 10:41 udinar |
Padáky Jawa 350 Tramp | Bastypat | 4 | 18.3.2018 v 12:04 tramp57 |
Světlo na Trampa Jawa 350 Tramp | tramp57 | 14 | 18.3.2018 v 11:58 tramp57 |