globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst
27.8.2010 v 19:10
Jawaři poraďte , co mi mohlo způsobit propálení levého pístu. Motocykl má poměrně málo najeto a takový problém . na levém pístu je taký vidět že docházelo k jeho přidírání . pravý píst je v ůplném pořádku. Díky za jakoukoliv radu.
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

29.8.2010 v 20:49 | Nahoru | #31

Deadman>To, že svíčky s vysunutým jiskřištěm při chudé směsi rády způsobují propálení pístu na motoru 638, je statisticky prokázaný fakt. Prostě velkému množství lidí používajících tyto svíčky se podařilo propálit píst, zato asi nikomu s normální svíčkou se to nepovedlo. Důvod může být jakýkoliv, možná směr a rychlost prohořívání směsi. Nicméně to není podstatné. Vím také o člověku, co tvrdil, že je to kravina, že on jezdí na Y už dlouho a nikdy s tím neměl žádný problém. Po půl roce od tohoto prohlášení propálil píst. A prohlásil pro změnu "každý se musí spálit sám, aby tomu uvěřil". Svíčka s vysunutým jiskřištěm je v motoru 638 zbytečný rizikový faktor.



Možné to je, já jezdím Ypsilonky už ve své čtvrté 350 a jsem na ní hrdý, protože má se mnou za 10let najeto 88700km, první výbrus v 65tis km a písty byly bez známek poškození zezhora, vydržely tedy 65tis km s Ypsilonkama, směs mám možná bohatší, protože jehlu mám o zařez výše (kvůli dvoukomorákům).

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

30.8.2010 v 21:21 | Nahoru | #32
máš štěstí asi...

Ypsilonky tam prostě nepatří....

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

3.9.2011 v 23:47 | Nahoru | #33
Svíčky N15YC mají předsunutý jiskřič - a hrozí propálení pístu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

4.9.2011 v 11:59 | Nahoru | #34
nemohlo by se stat ze by to hazelo jiskru o píst?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

5.9.2011 v 23:36 | Nahoru | #35

Pawka píše: nemohlo by se stat ze by to hazelo jiskru o píst?



Ne. Vzdálenost střední elektrody od pístu odhaduju asi na centimetr. Pokud by upálil zdvihátko a začalo mu to zapalovat v horní úvrati, tak by byl blíž. Ikdyby úplně upálil kostřící elektrodu (také se mi to už stalo), tak to má jiskra k zavitovému okraji svíčky maximálně 3mm.

Ať si každý pokouší štěstí, jak se mu zachce. Pokud bude mít štěstí a nikdy nebude mít chudou směs, tak věřím tomu, že může jezdit na Ypsilonky věčně. Protože ale k chudé směsi příjdete ani nevíte jak - přiucpaný kohoutek, zavesený karburátor, rozpadlé těsnění pod válcem, sjeté nebo "vystřelené" gufero, tak nedoporučuji nikomu to zbytečně pokoušet. Motor 638 je neobyčejně odolný vůči přehřátí, se správnýma svíčkama vydrží dlouhodobě neuvěřitelné - ježdění za 2,5L/100, dlouhodobé silné přisávání, ...

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

9.9.2013 v 21:56 | Nahoru | #36
čus bus mě se to taky stalo a bylo to špatnym mazaním prostě vyustění od Mikuny bylo hodně do saní a olej byl strhavanej tak nějak víc k pravímu valci.....dělal jsem jen to že jsem zabrousil vyustění souběžně s přírubou saní....a je klid tak at se daří jawař Standa

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

9.9.2013 v 22:54 | Nahoru | #37
Deadman> 2,5L/100km jo? to snad ani nemůže jet...

(reakce na) Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

10.9.2013 v 11:15 | Nahoru | #38
dostal94> asi jo, ale musíš mazat 1:20 myslím teda bez čerpadla oleje. Ale měl jsem třeba vadu odlitku na pístu a prostě se projevila propálením, protože zespoda přímo pod svíčkou chyběl materiál. Jinak to nesouměrný sání, tedy to že těžko donutíš směs, aby proudila stejně do válců, tak to je dost těžko řešitelný problém, dvouválec dvoutakt s jedním karburátorem je ve světě rarita snad od padesátých let...

Naposledy editováno 10.09.2013 11:25:34

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

10.9.2013 v 12:46 | Nahoru | #39
Tak každý má jiný názor a já přidávám můj názor zde.
Svíčku tam dej N15C. (vyzkoušeno)
Olej doporučuji polo-syntetiku. Třeba MOGUL TSF ( Mám ČZ 180 s oilmasterem a super to jede s ním již 7 let co ji mám)
A bohatost směsi od 1,5 navrch. (1,5 otáčky minimum)

Jinak přeji ať už ti vymizí takové problémy. Propálený píst opravdu není jen žádná prasklá žárovka

Naposledy editováno 12.09.2013 19:52:31

(reakce na) Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

10.9.2013 v 17:41 | Nahoru | #40
Ludwei> mogul tsf je polosyntetika...

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

12.9.2013 v 19:51 | Nahoru | #41
dostal94> překlep opraveno
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
správné umístění rozety na ose Jawa 350 Tramp, Jawa 350/640 Harry666 12 3.9.2019 v 09:56 Harry666
Retro rukavice Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350... maky_bart 6 9.7.2018 v 10:41 udinar
Padáky Jawa 350 Tramp Bastypat 4 18.3.2018 v 12:04 tramp57
Světlo na Trampa Jawa 350 Tramp tramp57 14 18.3.2018 v 11:58 tramp57


TOPlist