globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn při podřazování
 
8.7.2010 v 11:33
Zdravím všechny,

mám takový dotaz, na který se mi tady zatím nikde nepodařilo najít jednoznačnou odpověď, a tak zakládám nové téma.

Jde o to, že když jsem v autoškole jezdil na suzuki GS500 a při podřazování jsem házel meziplyn, tak jsem dostal od učitele pojeb, že jezdim jak na simsonu a že tim meziplynem ničim motor.

Teď mám týden svoje GSko a chci se zeptat, jak to s tim meziplynem je, protože když podřazuji a otáčky spadnou na 2 tis. a kopnu tam nižší rychlost a vylítnou třeba na 7 tis. tak mi to příjde, že to pro ten motor je pecka nebo se mýlím?

Předem všem díky za rady a přeji hodně km bez problémů

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 14:06 | Nahoru | #61

posmiros>jo tak to už se mi párkrát stalo že jsem z 3 šoupnul na jedničku a nebo ve vysokých otáčkách z 2 na 1, to mi párkrát klouznul zadek ale kvalt tam šel dobře bez problémů



já nezapomenu v Mostě na cílovce si říkám dvě kola po sobě joo máš tam 6 Štěpo teď to musíš zkopat na dvojku do šikany no tak kopu kopu a ona jednička tak motka zacukala a chcípla

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 14:12 | Nahoru | #62

posmiros>no třeba když si vezmu když jsem byl v sossnový ,tak před zatáčkou brzdíš to to jde a při tom to šoupneš třeba o kvalt dolu, nedokážu si představit ještě při tom vrkat



kdyby to tak nebylo tak by vyrobci antihopu nemeli co zrat:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 14:14 | Nahoru | #63

Číkus>assassin> koukám po dvoulitrech



Jestli 2,0 nebo 2,5 to už je jedno. Saab nebo Volvo není špatná volba.

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 14:43 | Nahoru | #64
Já meziplyn dávám. Myslím si, že tím nejenom šetřím převodovku, ale hlavně řetěz, spojka a další komponenty nedostávají takové rány, jako když to tam někdo narve bez srovnání otáček motoru & převodovka.

2 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 14:53 | Nahoru | #65
pri podrazovani meziplyn davam,ten kvalt tam krasne "zapadne" o autoskole si myslim sve,kdyz me treba rekl,zy predni brzdu vubec nepouzivat

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 14:53 | Nahoru | #66

Motomaniak>pri podrazovani meziplyn davam,ten kvalt tam krasne "zapadne" o autoskole si myslim sve,kdyz me treba rekl,zy predni brzdu vubec nepouzivat



jo, to mi říkali taky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 14:54 | Nahoru | #67

Motomaniak>pri podrazovani meziplyn davam,ten kvalt tam krasne "zapadne" o autoskole si myslim sve,kdyz me treba rekl,zy predni brzdu vubec nepouzivat



"opovaž se na tu přední brzdu šáhnout" tak to asi slyšel tenkrát každý

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 14:58 | Nahoru | #68

illMedvědGuzzin>no... von ten volnoběh.. občas zlobí



Na mym Mustosi teda nezlobi, drzi krasne, na svetlech bez plynu zadny chcipani

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 15:05 | Nahoru | #69

NickSlaughter>"opovaž se na tu přední brzdu šáhnout" tak to asi slyšel tenkrát každý



Jj, kravina kardinalni. Teda pokud jste nejezdili na trinde vpredu s bubnem (a samose sjetejma paknama), to stejne nemelo zadnej efekt, brzdit ci nebrzdit bylo skoro jedno

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 15:07 | Nahoru | #70

Želva_2>Jj, kravina kardinalni. Teda pokud jste nejezdili na trinde vpredu s bubnem (a samose sjetejma paknama), to stejne nemelo zadnej efekt, brzdit ci nebrzdit bylo skoro jedno



no, ono to efekt mělo... když byly ty pakny HODNĚ sjetý a vyčvachtanej klíč...

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 15:21 | Nahoru | #71

ipetr>Já meziplyn dávám. Myslím si, že tím nejenom šetřím převodovku, ale hlavně řetěz, spojka a další komponenty nedostávají takové rány, jako když to tam někdo narve bez srovnání otáček motoru & převodovka.


Taky davam meziplyn pri podrazovani (predplyn, chce-li nekdo) a rekl bych ze se tim setri hlavne ta spojka, protoze rozdily otacek dorovnava prave ona pri jejim pusteni... manipulace s plynem v dobe (plne) vymacknute spojky nema na prevodovku vliv a spojku poustite opet az kdyz uz je zarazeno...

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 15:56 | Nahoru | #72
Naopak motor šetříš. Nedostává takové rány. Vyloženě nutné to ale není. Dnešní mašiny si s tím poradí. Pokud máš GS500, tak stejně půjde brzo do světa,ne?

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 15:57 | Nahoru | #73

kov>Naopak motor šetříš. Nedostává takové rány. Vyloženě nutné to ale není. Dnešní mašiny si s tím poradí. Pokud máš GS500, tak stejně půjde brzo do světa,ne?



to ale neznamená, že ji může zbytečně zkurvit

meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 16:08 | Nahoru | #74
Já musím A davám

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 16:16 | Nahoru | #75

NickSlaughter>Jestli 2,0 nebo 2,5 to už je jedno. Saab nebo Volvo není špatná volba.



no asi mesic na to co sem koupil bramboru byl k mani 9000 aero, otlucenej(kosmetika) a kdybych byl tou dobou jeste bez auta tak sem pro nej jel:)

meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 17:02 | Nahoru | #76
je to blbost, naopak je to lepší. vem si že ti otáčky padnou takže ty je musíš dostat nahoru protože při podřazení se náhle o hodně zvednou takže nedochází k rázům nikde mezi osfaltem a pístama a navíc ucítíč že aji kvalty líp zapadají.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 17:32 | Nahoru | #77

posmiros>a jak to řešíte když brzdíte do zatáčky co to jde a podřazujete? nedokážu si představit že bych u toho ještě vrkal plynem


Tady se to můžeš naučit od mistra (Jakub Smržů na Lausitzu onboard)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 17:48 | Nahoru | #78

assassin>u motorkovejch prevodovek si moc "meziplynem" nepomuzes, ono to taky neni meziplyn jakej se k tomu co popisujes pouziva u nesynchronizovanejch prevodovek nakladaku treba.. tam das pri prerazeni neutral, pustis spojku, vrknes plynem a preradis...

tady je to spis jen zvyseni otacek motoru na ty jaky tam budou pri podrazeni.. aby se po prerazeni motor prilis neroztacel a necuklo to...

vrknuti plynem pri podrazovani je normalni a nicemu nevadi. ale obcas nechapu lidi na modernich masinach co dojizdi ke krizovatce a "vrkaj" plynem asi 100x nebo kdyz stoji na svetlech tak to furt turuji jako fichtla, kde se to muselo protoze nedrzel volnobeh...


pravda, meziplyn se dával, aby jsi šetřil převodovku, což znamená dávat meziplyn na neutrálu. Kde jej chceš vzít na motce !?

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 18:18 | Nahoru | #79

Číkus>Woko_O> co když potřebuješ akcelerovat, třeba při předjíždění ?

kdyz potrebuju akcelerovat pri predjizdeni tak akceleruju..Za prvy nejezdim jak magor takze predjizdim kdyz dojizdim auto ktery jede mensi rychlosti jen tim ze si drzim dal svoji rychlost a co se tyce podrazeni a pridani plynu..ver tomu nebo ne ale umim to i bez meziplynu..meziplyn sem nikdy nepouzival jelikoz je to podle me zbytecny..

assassin:mas pravdu ze ta svine moc nejede takze na zadny predjizdeni to moc neni..ale jednou sem s ni jel asi 150 a ten pocit byl takovej..no... jako 150 na jednovalci..zadna slast..

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 18:23 | Nahoru | #80

Dalos76>Tady se to můžeš naučit od mistra (Jakub Smržů na Lausitzu onboard)


takhle když vrknu tak se akorát tak vymezí vůle

meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 18:35 | Nahoru | #81
ja ho davam vzdycky kdyz sem to zkousel bez meziplynu tak jako by ten kvalt dolu tam spadnul sam a vubec sem necejtil ze by sem ho tam sklepnul...

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 19:22 | Nahoru | #82
Chlapci já myslim, že tady melete nesmysly ! Na motorce meziplyn ? To tak na sterším traktoru, nebo V3Sce. To že zavrkláte plynem při podřazování není meziplyn ! Toť můj názor.

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 19:35 | Nahoru | #83
lignator> prerekvizity

meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 19:39 | Nahoru | #84
hmmm tak jsem asi blbej já, protože "meziplyn" nedávám. Ale ty problémy, který tu někteří popisujou rozhodně nemám!

meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 19:44 | Nahoru | #85
jinak to vlakno (odkazovane mnou v predchozim prispevku) doporucuji i autorovi uvodniho prispevku

(reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 19:45 | Nahoru | #86
posmiros> ja se to taky teprv defakto ucim, i kdyz pravda nechapu to, ale pri vetsim brzdeni mi to vrknuti plynem jde krasne (uspesnost 99,9%), ale kdyz si lehce pribrzdim, tak vrknu malo...

jak na to musis vychytat sam, ja to delam tak, ze 2ma prstama brzdim a do toho jakoby dlani oprenou o plyn vrknes, jde to i treba jen palcem ale tam mi to nejak obcas klouze po heftu nebo to neumim, no at ti poradi ostatni...

2ALL: u ctyrvalu je pred zatackou (kdyz je cas) lepsi podrazovat postupne po jednom kvaltu nebo dva dolu najednou a vetsi vrknuti? Koukal jsem na youtube na videa z okruhu a dost casto podrazuji po jednom, ale je to samozrejme casove delsi... Ted dost casto skopavam 2 najednou a jde to v klidu, ale spis me zajima proc nekteri kopou po jednom kvaltu (ne nebyl to dvouval).

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 20:33 | Nahoru | #87
Vrkám, fakt to tam padá plynuleji a spojka se dá pustit rychle bez jakýhokoliv škubání. Při prudkým brždění je to těžší, ale zase učí se to snáz než překonat pud sebezáchovy v autě, kde se při meziplynu před zatáčkou brzdí a mačká plyn jednou nohou a to je teprve ródeo, ale když se to člověk naučí, tak to funguje - já se furt učím...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 20:53 | Nahoru | #88

Rampa89>Vrkám, fakt to tam padá plynuleji a spojka se dá pustit rychle bez jakýhokoliv škubání....

jo, to je ono...

Rampa89>... Při prudkým brždění je to těžší, ale zase učí se to snáz než překonat pud sebezáchovy v autě, kde se při meziplynu před zatáčkou brzdí a mačká plyn jednou nohou a to je teprve ródeo, ale když se to člověk naučí, tak to funguje - já se furt učím...

tjn, ale jde to jen s plynovym pedalem z podlahy

EDIT: radkovani

Naposledy editováno 08.07.2010 20:54:04

meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 20:58 | Nahoru | #89
Používám, když jedu ostřeji, rozdíly otáček se dorovnají a vyhladí se rázy, nemusím pouštět tak pomalu spojku a je to celkově plynulejší. Při řazení bez plynu se mnohem víc musím soustředit na práci se spojkou a hlídat rozumnej poměr otáček na podřazování. Navíc mi u stříkačky nedojde k žádné prodlevě než začne krmit, ale na to stačí i přidržení plynu jak píše Fizzer.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování

8.7.2010 v 21:00 | Nahoru | #90
Skalda> To bych neřekl, jenom to jde trochu hůř a je riziko, že ti ta pata sjede z plynu. Taky se tam získává hůř cit, protože to musíš víc prošlápnout, aby to mělo nějakej efekt.

Naposledy editováno 08.07.2010 21:00:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist