EDIT: Spíše se to týká silničářů (asfaltomrdalů). U endura (či cross) se s pády tak nějak počítá .
Naposledy editováno 07.03.2010 16:08:07
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?
scalla>FILODENDRON> Však já to taky nemířím přímo na tebe. Co je přímo na tebe, že si přečteš nějaké bláboly na netu nebo v časopise a převezmeš tento názor, aniž bys učinil osobní zkušenost. Bohužel, tohle je velký hřích lidí píšících o motorkách, kdy sednou na CBR1000RR ABS a pak napíšou, že je to na prd, protože se s tím na okruhu nedá brzdit. V tomto ohledu jsem četl (Jeden jediný!) článek kde autor napsal, že na okruh to vhodné není, ale v provozu je to něco jiného. Ale Honda to do těchto strojů dává především pro lidi, kteří si takovou motorku koupí a pak jezdí po silnicích. Delší brzdná dráha na suchém porvrchu ano, pokud umíš brzdit. Ale znova opakuji. Většina lidí to neumí. Když fakt vezmeš za brzdu na motorce s ABS, pak ta guma vyloženě kvičí. Kolik lidí umí takhle brzdit bez ABS? Podvědomně mají strach a brzdí méně. Tohle musí mít člověk buď od boha nebo být pořádně vyježděný (a taky mít odpadáno), protože jinak ty limity nenajde. VFR nemá brzdy kdo ví jaké, ale když bylo potřeba brzdit, vždy jsem zastavil dříve než stroje s ostřejšími brzdami. Protože se ti lidi za to báli pořádně vzít. Je jen smutné, že ta mediální masáž a zažitá klišě pronikají i do motorkářsky zaměřených časopisů a webů.
V tom ti musím lehce oponovat.ABS mám a hledám možnost,jak jej snadno vypnout.Za špatných podmínek je to geniální,ale na suchu je to opravdu o poznání horší.Nejedná se jen o pouhé novinářské tlachy.
Ukázka dobrého brzdaře, jestli má nebo nemá ABS nevím, ale výkonný zabrždění
Jednou zas buchta s felckou zakápla brzdy v zatáčce (výzezd z křižovatky), tak sem jí vysypal blinkr kolenem a jak mi to rozhodilo, placnul sem to na zem. Před zatáčkou v protisměru) stál kamion, kerýho stopli fízlové a zrovna je vobjížděl nákej vocas, kterej nedal tý buchtě v průjezdnym směru přednost. Doklouzal sem pod nohy policajtům, kerý mi ve finále ještě dali pokutu..:))
Pak mi eště jedna buchta porazila na křižovatce, když mi bouchla do předního kolesa... ale to sem na ní čuměl, vona čuměla na mě a já si řikal: tyve... vona tam fak snad ta kurva nakonec pojede?!? (měl sem přednost) Takže sem už skoro stál, páč sem to tušil... Měl sem jí radši regulérně pustit... Naštěstí sem jenom zlámal náký páčky a takový ty nesmysle...
A obecný rady nevim, mno... asi, že ty asfaltový lesklý spáry na silnici kloužou podobně, jako přechody a dělící čáry, takže nebuďte překvapený z SM-štajl driftů
Ponaučení:
- pořádně klopit až s vohřátejma pryžema
- v zatáčce nebrzdit radši vůbec, kor se studenejma pryžema (to už radši pořádně klopit )
- pokavaď nemáš enduro, škarpou nejspíš neprojedeš
- větší rozestupy v městskym provozu
- policajti maj vždycky pravdu
- radši vola pustit, než se s volem srazit
Naposledy editováno 08.03.2010 10:19:37
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?
Ještě za mladých let se pořídíla motorka (DT 125R), žádné peníze... Paráda říkal jsem si konečně mám pořádnou mašinu (začínal jsem pinckama apod. nějak od 13 let). No jenže tenkrát na výbavu nebyly nějak peníze. No a takhle si teda jedu, zkouším triky které musí každý endurista znát jako je otočení se o 180° namístě, sice aspon v kožených pracovních botech ale to houby pomůže. No a samozřejmě jsem to přetáh a položil. Zůstal jsem stát a motorka upadla nazem. No tak ji chytnu, znova nakopnu a po asi 20 minutách jedu na benzinku dotankovat a domů.. jenže najednou když zastavím na benzince, tak si říkám že mám nějak teplou nohu.. tak vyhrnu kalhoty a kouknu se. No a zjistím, že jak ta motorka upadla, tak mi zřejmě stupačka jaksi vyřízla do nohy rýhu o velikosti 18 cm a dost hlubokou a docela mi tekla barva. Tak rychle domů, vydenzifikovat... No a tu jizvu tam mám doted, nikdy už mi nezmizí kvůli takové volovině.
No a ponaučení? Nikdy nesedat na mašinu bez pořádných bot a hadrů helma je samozřejmostí ! ! ! platí jak pro enduro, tak pro skůtr a taky pro silnice
pár kamarádů za to zaplatilo nejvyšší cenu.. to je jen kousek, 20 m bez helmy, srazil se s autem v rychlosti cca 10km/h a už není mezi námi. Nikdy nepodcenovat riziko situace
Pak bylo ještě více pádu, převážně při přebrždění přední brzdy na mokré trávě (=> zlomená ruka, lehce zvohlé vidlice, letěl jsem jak superman)
Nebo při výjezdu do prudkého kopce, kořen, špatný posaz na motorce, motorka mi sjela, jak jsem lítal jak plachta na motorce abych ji udržel tak jsem jel dozadu a prudce zabral omylem za plyn a na dvojku u LC4ky si dokážete představit když tam dáte plnej knedlík. motorka vyletěla dopředu a já dopad na zem)
No už tady nebudu dál rozepisovat svůj román.
Takže všem hodně štěstí, rozumu na mašině a předvídat situace Howgh domluvil jsem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?
Naar>panove to si delate prdel doporucovat tady zacatecnikum aby vymackli spojku v zatacce ne to uz je vetsi sance pro ne ustat lehky pridani a priklopeni vetsi.
přesně tak vymáčknout spojku v náklonu je největší p...vina co jsem kdy slyšel...
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?
Ja treba zatacky pokousim jenom tak mirne..ve meste se snazim divat predem do kazde vedlejsi cesty jestli tam nejakej blb nejede zrovna..na odestupy davam majzla..a zatim se mi to 20tkm celkem daří..vim ze sou to jenom kecy jenom zatim.. nahoda je blbec.
No nicmene..chtel sem se zeptat. Dá se ustát zvíře? Dejme tomu jedu po suché rovince cca 100km/h a vleti mi tam zajic. Rozhodi me to uplne..nebo se mi o nej zasekne kolo nebo jenom to drcne? Pac u nas beha zajicu jak prase a fakt se toho bojim. Srnka..to je asi hotovo stejne jako prase..s tim pocitam..Ale co ten zajic nebo ja nevim..neco takovyho? zazil nekdo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?
Sečteno podtrženo, dá se to ustát.
Poučení:
-zaplať pánbůh že jsem měl dobré oblečení a chrániče
-nekupovat levné přilby
-raději jezdit ve dvojici
Naposledy editováno 08.03.2010 12:54:20
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?
superstrelo> přesně tak vymáčknout spojku v náklonu je největší p...vina co jsem kdy slyšel...
Meleš nesmysly.pokud přepálíš a nese tě to do protisměru,tak nesmíš brzdit,ale naopak víc klopit.A to vymáčknutí spojky tomu klopení poměrně výrazně pomůže.
Pokud nevěříš,mrkni sem ,třeba ti Pepa Šiler otevře očka.
Naposledy editováno 08.03.2010 14:45:19
Quanax>Když už nějaký, jak ty říkáš začátečník neodhadne svoje možnosti a najede do zatáčky vysokou rychlostí, která ho vynese do protisměru...tak je nesmysl přidávat určitě bych doporučil vymáčknout spojku a začít pořádne pokládat
Zacatecnik (a nemyslim jen nekoho kdo na tom sedi po desaty, reflexy jsou svine a udela to spousta lidi s najetejma 50 tisicema) udela presnej opak, skoci na brzdu a leti do protejsi skarpy.
Chce to jezdit s hlavou, opatrně a pokoušet štěstí jen opravdu tam, kde to máme proježděný a okoukaný, i když člověk nikdy neví, kór na motorce
scalla>FILODENDRON> Však já to taky nemířím přímo na tebe. Co je přímo na tebe, že si přečteš nějaké bláboly na netu nebo v časopise a převezmeš tento názor, aniž bys učinil osobní zkušenost. Bohužel, tohle je velký hřích lidí píšících o motorkách, kdy sednou na CBR1000RR ABS a pak napíšou, že je to na prd, protože se s tím na okruhu nedá brzdit. V tomto ohledu jsem četl (Jeden jediný!) článek kde autor napsal, že na okruh to vhodné není, ale v provozu je to něco jiného. Ale Honda to do těchto strojů dává především pro lidi, kteří si takovou motorku koupí a pak jezdí po silnicích. Delší brzdná dráha na suchém porvrchu ano, pokud umíš brzdit. Ale znova opakuji. Většina lidí to neumí. Když fakt vezmeš za brzdu na motorce s ABS, pak ta guma vyloženě kvičí. Kolik lidí umí takhle brzdit bez ABS? Podvědomně mají strach a brzdí méně. Tohle musí mít člověk buď od boha nebo být pořádně vyježděný (a taky mít odpadáno), protože jinak ty limity nenajde. VFR nemá brzdy kdo ví jaké, ale když bylo potřeba brzdit, vždy jsem zastavil dříve než stroje s ostřejšími brzdami. Protože se ti lidi za to báli pořádně vzít. Je jen smutné, že ta mediální masáž a zažitá klišě pronikají i do motorkářsky zaměřených časopisů a webů.
Díky za názor . Jenom posílám znovu výtah z mojí reakce - hl. poslední 2 věty:
Scalla> Já nemám proti ABS vůbec nic, ale s tou o málo delší dráhou na suchu jsem to četl už ve více pramenech (platí to i pro auta). Pamatuji si, že i na Motorkářích.cz tady byl nedávno test 4 sportovních šestistovek a i tam nebylo ABS hodnoceno úplně 100% (myslím že to byla HONDA CBR 600RR). Ale je fakt, že to je spíše vyjímečná situace. Standardně se moto s ABS určitě vyplatí .
No vidíš a Verybusy má názor jiný . A o tom to je .
Nebojte se při svém popisu chybu analyzovat. Klidně i nesprávně. On se pak může najít někdo, kdo na to má jiný názor a to obohatí diskusi.
Zatím je tady hlavní nesoulad v názoru, zda spojku v zatáčce vypínat, či nikoliv. Tak pište svoje další zkušenosti .