globalmoto_kveten





Téma: Proč jsem boural ?
 
7.3.2010 v 15:47
Nechci začínat pateticky, ale skutečně se začátek hlavní sezóny kvapem blíží (pro mnohé už začal) a tak mě napadlo založit toto téma, zejména pro méně zkušené motorkáře, kteří by se z těchto zážitků mohli poučit. Často se tady vyskytovaly témata o tom "kolikrát jsem boural" apod., ale mě by zajímalo Proč jste bourali ? Jedná se mi o situace, kdy jste se vybourali nebo "sklouzli" vlastní vinou , ať už např. kvůli nepozornosti, přecenění vlastních dovedností nebo kvůli špatnému stavu vozovky či motorky. Nemám na mysli, kdy vás někdo nabral nebo nedal přednost, závada, defekt apod., zkrátka, kdy jste za to tak říkajíc nemohli. Chtělo by to krátkou analýzu a zhodnocení, co byste udělali dnes jinak, aby se to už nestalo. Nejde o anketu, ale o to, podělit se se zážitky a hlavně poradit jiným. Kdyby to mělo pomoci jen jednomu jezdci, tak se to IMHO vyplatí. Sám nejsem začátečník, ale zdaleka se nepovažuji za zkušeného jezdce. Pád jsem zatím naštěstí neabsolvoval. Abych začal u sebe , já jsem si přes zimu důkladně (2x) pročetl knihu "Dokonalá jízda na motocyklu" . A jak jste na tom s pády a následným poučením vy?

EDIT: Spíše se to týká silničářů (asfaltomrdalů). U endura (či cross) se s pády tak nějak počítá .


Naposledy editováno 07.03.2010 16:08:07

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 23:38 | Nahoru | #91
Co udělám příště jinak?

Za trest 100x napíšu: "Už nikdy nebudu za deště v šoku zahamstávat přední brzdu, obzvláště budu-li právě projíždět desetimetrovou olejovou skvrnou"

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 23:43 | Nahoru | #92
Tak taky pridam jednu svoji blbustku Mel jsem cerstve papiry na pincka tak jsem jel kamosovi pro jeho holku pac on je jeste nemel.jedu levou zatacku najizdim si to takhle na most na kterem byly soubezne koleje pro vlak (Bechynsky most),hazim ocko do leva kde mela stat ona zminovana slecna v tom zapomenu na koleje a predni kolo mi zapada do zlabku tesne vedle koleje dovedete si prectavit ten drzkopad prez riditka a jeste k tomu pred tou slecnou. Potom co jsem se tam tak nejak posbyral tak si prectavte ze ta slecna se mnou na toho pincka sedla A PONAUCENI ???? jednoduche venovat se jizde a ne kravinam okolo sebe

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 07:42 | Nahoru | #93
FILODENDRON> Však já to taky nemířím přímo na tebe. Co je přímo na tebe, že si přečteš nějaké bláboly na netu nebo v časopise a převezmeš tento názor, aniž bys učinil osobní zkušenost. Bohužel, tohle je velký hřích lidí píšících o motorkách, kdy sednou na CBR1000RR ABS a pak napíšou, že je to na prd, protože se s tím na okruhu nedá brzdit. V tomto ohledu jsem četl (Jeden jediný!) článek kde autor napsal, že na okruh to vhodné není, ale v provozu je to něco jiného. Ale Honda to do těchto strojů dává především pro lidi, kteří si takovou motorku koupí a pak jezdí po silnicích. Delší brzdná dráha na suchém porvrchu ano, pokud umíš brzdit. Ale znova opakuji. Většina lidí to neumí. Když fakt vezmeš za brzdu na motorce s ABS, pak ta guma vyloženě kvičí. Kolik lidí umí takhle brzdit bez ABS? Podvědomně mají strach a brzdí méně. Tohle musí mít člověk buď od boha nebo být pořádně vyježděný (a taky mít odpadáno), protože jinak ty limity nenajde. VFR nemá brzdy kdo ví jaké, ale když bylo potřeba brzdit, vždy jsem zastavil dříve než stroje s ostřejšími brzdami. Protože se ti lidi za to báli pořádně vzít. Je jen smutné, že ta mediální masáž a zažitá klišě pronikají i do motorkářsky zaměřených časopisů a webů.

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 08:03 | Nahoru | #94
Nezapomeň si tu knížku " Dokonalá jízda ...." brát sebou na cesty. Může se ti hodit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 08:09 | Nahoru | #95

scalla>FILODENDRON> Však já to taky nemířím přímo na tebe. Co je přímo na tebe, že si přečteš nějaké bláboly na netu nebo v časopise a převezmeš tento názor, aniž bys učinil osobní zkušenost. Bohužel, tohle je velký hřích lidí píšících o motorkách, kdy sednou na CBR1000RR ABS a pak napíšou, že je to na prd, protože se s tím na okruhu nedá brzdit. V tomto ohledu jsem četl (Jeden jediný!) článek kde autor napsal, že na okruh to vhodné není, ale v provozu je to něco jiného. Ale Honda to do těchto strojů dává především pro lidi, kteří si takovou motorku koupí a pak jezdí po silnicích. Delší brzdná dráha na suchém porvrchu ano, pokud umíš brzdit. Ale znova opakuji. Většina lidí to neumí. Když fakt vezmeš za brzdu na motorce s ABS, pak ta guma vyloženě kvičí. Kolik lidí umí takhle brzdit bez ABS? Podvědomně mají strach a brzdí méně. Tohle musí mít člověk buď od boha nebo být pořádně vyježděný (a taky mít odpadáno), protože jinak ty limity nenajde. VFR nemá brzdy kdo ví jaké, ale když bylo potřeba brzdit, vždy jsem zastavil dříve než stroje s ostřejšími brzdami. Protože se ti lidi za to báli pořádně vzít. Je jen smutné, že ta mediální masáž a zažitá klišě pronikají i do motorkářsky zaměřených časopisů a webů.



V tom ti musím lehce oponovat.ABS mám a hledám možnost,jak jej snadno vypnout.Za špatných podmínek je to geniální,ale na suchu je to opravdu o poznání horší.Nejedná se jen o pouhé novinářské tlachy.

(reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 09:32 | Nahoru | #96
verybusy> ono možná jak která motorka to má nastavený, někdo si tu stěžoval tuším na CBF 1000, že absko zapíná strašně brzo, třeba jmenovaná Honda na tom bude opravdu líp a ABS sepne kdy má a to na hraně uklouznutí.
Ukázka dobrého brzdaře, jestli má nebo nemá ABS nevím, ale výkonný zabrždění

Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 09:54 | Nahoru | #97
Jednou to byly studený pneu + nájezd do rychlý zatáčky blíž pravý krajnici (zrovna byly v protisměru káry) ve větší rychlosti, než je zdrávo pro tenhle úhel nájezdu. Výsledek = utržení předního kola při mírnym brždění, kdy se mi zdálo, že už to nevyberu - pak sem to srovnal a zahamtnul to, páč sem se lek a rovnou sem hledal, kudy projedu škarpu - neprojel :). A kreš se zlámanym vobratlem.
Jednou zas buchta s felckou zakápla brzdy v zatáčce (výzezd z křižovatky), tak sem jí vysypal blinkr kolenem a jak mi to rozhodilo, placnul sem to na zem. Před zatáčkou v protisměru) stál kamion, kerýho stopli fízlové a zrovna je vobjížděl nákej vocas, kterej nedal tý buchtě v průjezdnym směru přednost. Doklouzal sem pod nohy policajtům, kerý mi ve finále ještě dali pokutu..:))
Pak mi eště jedna buchta porazila na křižovatce, když mi bouchla do předního kolesa... ale to sem na ní čuměl, vona čuměla na mě a já si řikal: tyve... vona tam fak snad ta kurva nakonec pojede?!? (měl sem přednost) Takže sem už skoro stál, páč sem to tušil... Měl sem jí radši regulérně pustit... Naštěstí sem jenom zlámal náký páčky a takový ty nesmysle...

A obecný rady nevim, mno... asi, že ty asfaltový lesklý spáry na silnici kloužou podobně, jako přechody a dělící čáry, takže nebuďte překvapený z SM-štajl driftů

Ponaučení:
- pořádně klopit až s vohřátejma pryžema
- v zatáčce nebrzdit radši vůbec, kor se studenejma pryžema (to už radši pořádně klopit )
- pokavaď nemáš enduro, škarpou nejspíš neprojedeš
- větší rozestupy v městskym provozu
- policajti maj vždycky pravdu
- radši vola pustit, než se s volem srazit

Naposledy editováno 08.03.2010 10:19:37

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 09:57 | Nahoru | #98
já vím že jsi tady avizoval že jezdci endura tady nemaj co psát že tam se s pády počítá. Ale přeci jen se podělím.

Ještě za mladých let se pořídíla motorka (DT 125R), žádné peníze... Paráda říkal jsem si konečně mám pořádnou mašinu (začínal jsem pinckama apod. nějak od 13 let). No jenže tenkrát na výbavu nebyly nějak peníze. No a takhle si teda jedu, zkouším triky které musí každý endurista znát jako je otočení se o 180° namístě, sice aspon v kožených pracovních botech ale to houby pomůže. No a samozřejmě jsem to přetáh a položil. Zůstal jsem stát a motorka upadla nazem. No tak ji chytnu, znova nakopnu a po asi 20 minutách jedu na benzinku dotankovat a domů.. jenže najednou když zastavím na benzince, tak si říkám že mám nějak teplou nohu.. tak vyhrnu kalhoty a kouknu se. No a zjistím, že jak ta motorka upadla, tak mi zřejmě stupačka jaksi vyřízla do nohy rýhu o velikosti 18 cm a dost hlubokou a docela mi tekla barva. Tak rychle domů, vydenzifikovat... No a tu jizvu tam mám doted, nikdy už mi nezmizí kvůli takové volovině.

No a ponaučení? Nikdy nesedat na mašinu bez pořádných bot a hadrů helma je samozřejmostí ! ! ! platí jak pro enduro, tak pro skůtr a taky pro silnice

pár kamarádů za to zaplatilo nejvyšší cenu.. to je jen kousek, 20 m bez helmy, srazil se s autem v rychlosti cca 10km/h a už není mezi námi. Nikdy nepodcenovat riziko situace

Pak bylo ještě více pádu, převážně při přebrždění přední brzdy na mokré trávě (=> zlomená ruka, lehce zvohlé vidlice, letěl jsem jak superman)
Nebo při výjezdu do prudkého kopce, kořen, špatný posaz na motorce, motorka mi sjela, jak jsem lítal jak plachta na motorce abych ji udržel tak jsem jel dozadu a prudce zabral omylem za plyn a na dvojku u LC4ky si dokážete představit když tam dáte plnej knedlík. motorka vyletěla dopředu a já dopad na zem)
No už tady nebudu dál rozepisovat svůj román.
Takže všem hodně štěstí, rozumu na mašině a předvídat situace Howgh domluvil jsem

Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 10:17 | Nahoru | #99
Jenom býlá čára uprostřed a mokrý gumy.

[img]

Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 10:20 | Nahoru | #100
a potom už s tím nic nešlo.

[img]

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 11:05 | Nahoru | #101

Naar>panove to si delate prdel doporucovat tady zacatecnikum aby vymackli spojku v zatacce ne to uz je vetsi sance pro ne ustat lehky pridani a priklopeni vetsi.



přesně tak vymáčknout spojku v náklonu je největší p...vina co jsem kdy slyšel...

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 11:28 | Nahoru | #102
Hele lidi. Vim, ze to sem nepatri..pac tady jde o chybu zpusobenou sebou samym ale..
Ja treba zatacky pokousim jenom tak mirne..ve meste se snazim divat predem do kazde vedlejsi cesty jestli tam nejakej blb nejede zrovna..na odestupy davam majzla..a zatim se mi to 20tkm celkem daří..vim ze sou to jenom kecy jenom zatim.. nahoda je blbec.
No nicmene..chtel sem se zeptat. Dá se ustát zvíře? Dejme tomu jedu po suché rovince cca 100km/h a vleti mi tam zajic. Rozhodi me to uplne..nebo se mi o nej zasekne kolo nebo jenom to drcne? Pac u nas beha zajicu jak prase a fakt se toho bojim. Srnka..to je asi hotovo stejne jako prase..s tim pocitam..Ale co ten zajic nebo ja nevim..neco takovyho? zazil nekdo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 11:35 | Nahoru | #103
špilas> když budeš mít štěstí, tak se to ustát dá... Chceto hlavně pustit brzdu před nárazem a prostě pevně sevřít řidítka. Osvěž si angličtinu a na youtube máš videí plno, kdy se motorkář srazil se zvířetem a ustál, dokonce i srnku atd.
Sečteno podtrženo, dá se to ustát.

(reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 11:42 | Nahoru | #104
Riddick> hmhm..kazdopadne bych to zazit nechtel..videl sem v podvecer akorat, jak auto rozsekalo divocaka na sračku...to kdybych tam byl misto toho auta tak nevim teda. jinak u Přerova mame jenom tady takovyhle srnky takze to je v pohode

Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 11:56 | Nahoru | #105
Nikdo by to nechtěl zažít, ale některým se hold ustát podařilo.


fazera přetočit na 1:20

Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 12:21 | Nahoru | #106
Poprvé v životě jsem letěl vrtulníkem, v bezvědomí jsem nebyl, neboť jsem prý komunikoval. Jenže od pádu si nic nepamatuju, až asi po šesti týdnech si začínám trochu vybavovat souvislosti. Takže - situace úplně na nic, neboť neznám příčinu (zřejmě jsem tam byl sám) a nikdo to neviděl jak jsem přeletěl svodidla. A nebo tam ještě někdo byl, ale raději ujel a mě nechal osudu.
Poučení:
-zaplať pánbůh že jsem měl dobré oblečení a chrániče
-nekupovat levné přilby
-raději jezdit ve dvojici

Naposledy editováno 08.03.2010 12:54:20

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 13:00 | Nahoru | #107
moje ponaučení zní více předvídat a ještě více předvídat /vlastní zkušenost viz obr/

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 13:47 | Nahoru | #108
defer77> ty kokso... Co, jak, proč, kde, jak si dopadl?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 14:43 | Nahoru | #109

superstrelo> přesně tak vymáčknout spojku v náklonu je největší p...vina co jsem kdy slyšel...



Meleš nesmysly.pokud přepálíš a nese tě to do protisměru,tak nesmíš brzdit,ale naopak víc klopit.A to vymáčknutí spojky tomu klopení poměrně výrazně pomůže.

Pokud nevěříš,mrkni sem ,třeba ti Pepa Šiler otevře očka.

Naposledy editováno 08.03.2010 14:45:19

(reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 15:25 | Nahoru | #110
Riddick> málo předvídavosti ...předjížděl jsem víc aut a jedno chtělo do leva na polní cestu a já nepředvídal že by auto chtělo na polní cestu..tak jsem v 80 natvrdo vystoupil a motka se smýkala po zemi a frajera takhle poslala do stromu... teď už jen čekáme na soud

(reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 15:49 | Nahoru | #111

Quanax>Když už nějaký, jak ty říkáš začátečník neodhadne svoje možnosti a najede do zatáčky vysokou rychlostí, která ho vynese do protisměru...tak je nesmysl přidávat určitě bych doporučil vymáčknout spojku a začít pořádne pokládat



Zacatecnik (a nemyslim jen nekoho kdo na tom sedi po desaty, reflexy jsou svine a udela to spousta lidi s najetejma 50 tisicema) udela presnej opak, skoci na brzdu a leti do protejsi skarpy.

Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 16:41 | Nahoru | #112
ta spojka je taková fakt poslední záchrana... Abych to upřesnil, měj jsem ukázkovou nehodu, kdy jsem šel před zatáčkou na brzdy a možná i v mírných náklonu a řizl jsem sebou, jestli bych jí vybral bez toho brždění fakt nevím, nicméně na zkoušku jsem si zkusil vymáčknout spojku v zatačce a je to teda taky dost o hubu, místo vynášení se má motorka tendenci se hodně zavřít, takže zase hrozí vyloženě položení motorky a následně stejně vlítnutí do protisměru.
Chce to jezdit s hlavou, opatrně a pokoušet štěstí jen opravdu tam, kde to máme proježděný a okoukaný, i když člověk nikdy neví, kór na motorce

(reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 17:08 | Nahoru | #113

scalla>FILODENDRON> Však já to taky nemířím přímo na tebe. Co je přímo na tebe, že si přečteš nějaké bláboly na netu nebo v časopise a převezmeš tento názor, aniž bys učinil osobní zkušenost. Bohužel, tohle je velký hřích lidí píšících o motorkách, kdy sednou na CBR1000RR ABS a pak napíšou, že je to na prd, protože se s tím na okruhu nedá brzdit. V tomto ohledu jsem četl (Jeden jediný!) článek kde autor napsal, že na okruh to vhodné není, ale v provozu je to něco jiného. Ale Honda to do těchto strojů dává především pro lidi, kteří si takovou motorku koupí a pak jezdí po silnicích. Delší brzdná dráha na suchém porvrchu ano, pokud umíš brzdit. Ale znova opakuji. Většina lidí to neumí. Když fakt vezmeš za brzdu na motorce s ABS, pak ta guma vyloženě kvičí. Kolik lidí umí takhle brzdit bez ABS? Podvědomně mají strach a brzdí méně. Tohle musí mít člověk buď od boha nebo být pořádně vyježděný (a taky mít odpadáno), protože jinak ty limity nenajde. VFR nemá brzdy kdo ví jaké, ale když bylo potřeba brzdit, vždy jsem zastavil dříve než stroje s ostřejšími brzdami. Protože se ti lidi za to báli pořádně vzít. Je jen smutné, že ta mediální masáž a zažitá klišě pronikají i do motorkářsky zaměřených časopisů a webů.



Díky za názor . Jenom posílám znovu výtah z mojí reakce - hl. poslední 2 věty:

Scalla> Já nemám proti ABS vůbec nic, ale s tou o málo delší dráhou na suchu jsem to četl už ve více pramenech (platí to i pro auta). Pamatuji si, že i na Motorkářích.cz tady byl nedávno test 4 sportovních šestistovek a i tam nebylo ABS hodnoceno úplně 100% (myslím že to byla HONDA CBR 600RR). Ale je fakt, že to je spíše vyjímečná situace. Standardně se moto s ABS určitě vyplatí .

No vidíš a Verybusy má názor jiný . A o tom to je .

(reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 17:11 | Nahoru | #114

Petrmoto>Nezapomeň si tu knížku " Dokonalá jízda ...." brát sebou na cesty. Může se ti hodit.



No jestli to myslíš ironicky, tak ti můžu upřímně říct, že jsem se tam dozvěděl spoustu užitečných rad. A nejenom, co se týká vlastní jízdy .

(reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 17:15 | Nahoru | #115

mxFlash>já vím že jsi tady avizoval že jezdci endura tady nemaj co psát ....



Díky i za tvůj příspěvek . Je tam napsáno, že se to spíše týká silnice , ale i dobré rady pro terénní jezdce tady mají místo! .

Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 17:20 | Nahoru | #116
Jinak díky vám všem za vaše příspěvky. Zatím (musím to zaklepat), jsou tady pouze příspěvky k tématu. Doufám, že to zde brzy neupadne. Dobrých rad není nikdy dost .

Nebojte se při svém popisu chybu analyzovat. Klidně i nesprávně. On se pak může najít někdo, kdo na to má jiný názor a to obohatí diskusi.

Zatím je tady hlavní nesoulad v názoru, zda spojku v zatáčce vypínat, či nikoliv. Tak pište svoje další zkušenosti .

Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 17:57 | Nahoru | #117
Jak zde ted psal Riddick, ze s vymacklou spojkou se ma motorka tendenci hodne zavirat, tak je mozna kombinace ? Ze kdyz uvidim, ze me zatacka hodne vynasi, vymacknout spojku, tim si trochu vyrovnat stopu a nasledne spojku zase pustit, abych to nepretocil ?

(reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 20:03 | Nahoru | #118
superstrelo> Pleteš se

(reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 20:06 | Nahoru | #119
verybusy> Přesně z tohoto videa to mam taky koukal jsem na všechny a výborný rady

Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 20:11 | Nahoru | #120
vymacknuti spojky neni picovina.ono to funguje ALE pro zacatecnika je to blbost az nesmysl.
ta masina se najednou zacne chovat jinak a prave zacatecnik to bude ustavat hodne tezko.

Naposledy editováno 08.03.2010 20:12:37
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist