EDIT: Spíše se to týká silničářů (asfaltomrdalů). U endura (či cross) se s pády tak nějak počítá .
Naposledy editováno 07.03.2010 16:08:07
První na fichtlu když mě na hrbu v zatáčce spadl řetěz.
Poučení: I na fichtlu je dobrý se o něj starat trošku víc.
Podruhé na 350 v podstatě těsně po autoškole sem jel kolem řady aut, jedno povystrčilo čumák aby měl řidič výhled, já se leknul a přebrzdil přední kolo.
Poučení: Chce to zkušenosti, ale ty se jinak než jezděním nezískaj takže moc nevím co poradit začátečníkům, snad jenom vzít mašinu na letiště a trochu si brždění natrénovat i když v krzovce to nejspíš stejně nepomůže.
Jinak díky všem za vaše příspěvky a nebojte se to trochu rozvést .
2 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?
ps omluvam se za pravopis :D :D
MiLíK>Proč vymáčknout spojku? Není lepší brzdit motorem? (Samozřejmě záleží jaký stupeň tam mám apod.)
Když vymáčkneš spojku(klidně i v náklonu, když vidíš že tě to táhne mimo silnici..nedej bože do protisměru) tak se motocykl snáze ovládá.
Takže, když vidíš že to nevybereš tak vymáčknout spojku a začít více klopit..nikoliv brzdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?
izers18>Protože jsem brzdil zadní brzdou v zatáčce a náklonu na mokrých dlažebních kostkách Nedošlo mi, co by to mohlo způsobit a boom, už jsem ležel
No a jaká byla ta chyba? Žes brzdil zadní místo přední nebo žes vůbec brzdil? Jak vůbec jezdit na mokrých kostkách (kromě toho, že "opatrně") a kterou brzdit? To je důležité!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?
Raduska8000>Dobré téma..je tedy nejlepší brzdit zadní brzdou? Při jakých situacích používat přední? A co to ABS? Je to tedy dobrá věc? Ještě jsem neměla tu možnost to vyzkoušet...v čem pomůže?
Brzdit jenom zadní brzdou je blbost tou nic neubrzdíš. Za ideálních podmínek (jedeš rovně po rovné čisté silnici) na sportech a naháčích jenom přední (budou se stavět na předek takže zadní stejně nic neudělá), na motorkách co maj víc váhy na zadním kole (nestaví se na předek) na štěrku nebo v náklonu s citem oběma.
ABS určitě pomůže, asi jediná elektronika kterou bych chtěl na moto mít. Ono v klidu sice jde bez ABS zastavit na kratší dráze ale pochybuju že se to někomu povede v krizovce tak přesně dávkovat, tam se většinou brzdí málo nebo moc.
No myslim ze kazdy zacatecnik si stejne musi projit, nejakym padem, skoda jen, ze dnes tolik lidi zacina ne velkejch a pak se pada ve vyssi rychlosti. To nejde cloveku popsat jak se ma chovat, dokud mu to predni kolo proste parkrat neustreli, nebo se mu par krat neblokne zadni kolo ci uskoci, tak se to nenauci. Pro takovyho cloveka je pak uskoceni kola sok, spanikari a neco posere, jakmile ,to ale zazije vickrat, tak pozna jak se pak masina chova a co je potreba udelat, nebo jak tomu vubec predchazet.
Naposledy editováno 07.03.2010 16:54:33
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?
FILODENDRON>No a jaká byla ta chyba? Žes brzdil zadní místo přední nebo žes vůbec brzdil? Jak vůbec jezdit na mokrých kostkách (kromě toho, že "opatrně") a kterou brzdit? To je důležité!
Nejlíp vůbec, a když už musíš tak s citem oběma abys to rozložil na obě kola.
Naposledy editováno 07.03.2010 16:54:50
Ráno sem jel eště dost přiožralej a tím pádem s pomalejšími reflexi sem to lehce ťuknul při popojíždění v zácpě do oktávky předemnou.Ani sem nespad.Co s toho plyne? Měl sem jet později a nebo to tak večer nepřehánět-ale za to sem já nemohl to oni mě tak nalili
ABS je mocná věc- tuhle a spoustu podobných situací už sem měl Xkrát a není nic lepšího než to všechno natvrdo zahamovat a absko už se postará samo.V zatáčce se to taky nechá ale nic neni všemocný -pokud se ti povede utrhnou předek tak tě ani abs nezachrání.Stalo se mi třeba že sem byl v zatáčce moc rychlej na mokru tak sem přišlápl zadek a co se nestalo absko začalo cvakat a zadek začal ucvakávat do strany kdyby tam nebylo abs tak by mě zadek předběhl ani bych nevěděl jak.
FILODENDRON>No a to je myslím to špatné ponaučení .
BTW: Zajímavý, že zatím tady většinou figuruje špatné brždění - hl. přední brzdou! Tou, která by měla být ta hlavní .
Tak to špatné brzdění přední brzdou tady figuruje nejčastěji asi právě proto, že je nejvíce používaná
BTW:Nebejt tam ten bordel tak jsem to ustál bez problémů...
Raduska8000>Dobré téma..je tedy nejlepší brzdit zadní brzdou? Při jakých situacích používat přední? A co to ABS? Je to tedy dobrá věc? Ještě jsem neměla tu možnost to vyzkoušet...v čem pomůže?
I bez padu se mi zvlast ve meste stalo, ze jsem se lekl situaci kdy si jedes plynule v kolone a auto pred tebou z niceho nic skoci do plnejch na brzdy. Reflex veli jedine, zahamtnout predek. Pokud ses v nejakym naklonu, nepomuze ti ani svecena voda, jen to ze ten predek neprebrzdis, ale v primym smeru abs zaridi ze si nenameles.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?
2 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?
Když sem ho před zimou připravoval na race sezónu na příští rok
(new 70ccm válec, lauf, karbec, variátor,řemen, spojka, pneu atd... ),
řek sem si, že v zimě dodělam světlo, páč origo moc nesvítilo.
Koupil sem tudíš jakousi pochybnou masku z 2x25W žárovkama a tu sem
pomocí pájky vtavil do origo krytu světel... tak nějak sem pozapoměl,
že by světlo mělo svítit před motorku a ne oslňovat piloty boeingů...
Byl leden -5 stupňů cca 7 večet (tma), vcelku sucho...
No prostě ač mi to svítilo total do pr. celej natěšenej sem šel na kolínko
v zatáčce mezi polema (byla tam nová asfaltovka, páč to spojuje jednu vesničku
s hlavnim tahem) a přesně v prostředku zatáčky byl ledovej pás a na něm sem to položil.
Bylo to cca v 60km/h. Hadry (samo že ne na moto) rozervaný, motka se klouzala
dalších 20metrů a já za ní... Naštěstí žádná újma na zdraví, jen sem pak
musel scoota dotlačit 4km domů
PONAUČENÍ: Né vždy se pracně odvedená práce jeví jako práce dobře odvedená
a když už to chceš stejně vyzkoušet tak si počkej na LÉTO...
kury72>FILODENDRON> Čau.Můžeš přečíst třeba 100 knížek otom jak se má jezdit,ale pokud narazíš na idiota,kterej tě sestřelí,tak ti nepomůže ani svěcená Přeju tobě,sobě a vůbec všem,aby na toho idiota nenarazili
To je jasné! Takovou situaci nemůžeš ovlivnit.
A proto jsem psal, že to budou jen ty havárky, na které má bezprostřední vinu pouze jezdec. Tomu se říkají tzv. zbytečné kolize, které mohou mít fatální následky! To můžeš ovlivnit a zachránit si zdraví, drahou opravu motorky nebo (to nejdůležitější) život.
Danielos>Já upadl jednou dávno, jel jsem na Fárošovi za kámošem na CBR1000F, pomalá zatáčka 30-40 km, mírný náklon, v zatáčce hrbol jako kdyby vytlačený od kořenů či co. Kámoš to přeplul, já za ním jsem se tomu nemohl vyhnout. Přední kolo nadskočilo a ležel jsem . Příště bych to udělal tak stejně
Já bych viděl jako ponaučení pořídit si CBR 1000F .
To je taková blbá situace a navíc si jel pomalu. Tady nevím, jestli se tomu dá nějak zabránit - možná více koukat po očku na toho před tebou, jestli se nějak nevychyluje z "normální" jízdy. Ono jet ve skupině není nikterak jednoduché.
V té knížce se stokrát opakuje jedno doporučení - dívat se daleko dopředu (ne před sebe). Co nejdál ( i do zatáčky)!!! To může případnou překážku "odhalit" s dostatečným předstihem. To stejné, pokud se jede za někým. Nedívat se jen na něho (spíše periferně), ale koukat se hlavně tzv. před něho!