globalmoto_duben_nolan





Téma: Proč jsem boural ?
 
7.3.2010 v 15:47
Nechci začínat pateticky, ale skutečně se začátek hlavní sezóny kvapem blíží (pro mnohé už začal) a tak mě napadlo založit toto téma, zejména pro méně zkušené motorkáře, kteří by se z těchto zážitků mohli poučit. Často se tady vyskytovaly témata o tom "kolikrát jsem boural" apod., ale mě by zajímalo Proč jste bourali ? Jedná se mi o situace, kdy jste se vybourali nebo "sklouzli" vlastní vinou , ať už např. kvůli nepozornosti, přecenění vlastních dovedností nebo kvůli špatnému stavu vozovky či motorky. Nemám na mysli, kdy vás někdo nabral nebo nedal přednost, závada, defekt apod., zkrátka, kdy jste za to tak říkajíc nemohli. Chtělo by to krátkou analýzu a zhodnocení, co byste udělali dnes jinak, aby se to už nestalo. Nejde o anketu, ale o to, podělit se se zážitky a hlavně poradit jiným. Kdyby to mělo pomoci jen jednomu jezdci, tak se to IMHO vyplatí. Sám nejsem začátečník, ale zdaleka se nepovažuji za zkušeného jezdce. Pád jsem zatím naštěstí neabsolvoval. Abych začal u sebe , já jsem si přes zimu důkladně (2x) pročetl knihu "Dokonalá jízda na motocyklu" . A jak jste na tom s pády a následným poučením vy?

EDIT: Spíše se to týká silničářů (asfaltomrdalů). U endura (či cross) se s pády tak nějak počítá .


Naposledy editováno 07.03.2010 16:08:07

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 18:11 | Nahoru | #61
Já když jedu, tak mám vždy velký respekt k horizontům , za kterými není vidět, jak silnice pokračuje, či zda tam není nějaká překážka (klidně spadlá větev). Ne vždy je na takovém místě výstražná značka. Jak moc zpomalujete na takovém místě a jedete spíše při pravém kraji nebo u dělící čáry?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 18:12 | Nahoru | #62
Naar> O tom jsi ještě nikdy neslyšel?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 18:17 | Nahoru | #63
Venca555> ty voe pro zacatecnika je to nesmysl tohle pouzit.tim nerikam ze to nejde...

(reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 18:22 | Nahoru | #64

FILODENDRON>Já když jedu, tak mám vždy velký respekt k horizontům , za kterými není vidět, jak silnice pokračuje, či zda tam není nějaká překážka (klidně spadlá větev). Ne vždy je na takovém místě výstražná značka. Jak moc zpomalujete na takovém místě a jedete spíše při pravém kraji nebo u dělící čáry?



Jo já jsem jednou na silnici první třídy objevil na horizontu dva protijedoucí kamiony vedle sebe. Když jsem zastavil za tahačem tak měli teprv kabiny vedle sebe a taky skoro stáli(v kopci). Kdybych na to měl sílu, tak jsem ho tam dokopal debila. Vypadal jsem, ale spíš na přebalení.

(reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 18:54 | Nahoru | #65
Naar> Jn to je pravda

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 19:11 | Nahoru | #66
řidítka jsou širší než dva stromy naštestí pomalá nájezdová rychlost levá ruka zlomenej fakáč spojka moc měkká a na praví to brzda udržela a jen modřiny a ponaučení? blástry s kovovou výstuhou za 1000 kč bež 3 týdny ruka v sádře

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 19:12 | Nahoru | #67
Za mě můžu říci: neskákej tam kam nevidíš a navíc to tam neznáš Za horizontem může být pěkný sešup dolů. V mém případě jsem letěl asi 20 metrů a z cca 5-ti metrové výšky jsem padnul na tvrdo a klouzal z kopce po mokré trávě asi 60 metrů střídavě po břiše a po prdeli

Naposledy editováno 07.03.2010 19:13:20

(reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 19:15 | Nahoru | #68
Hiffson> díky za tip na to vlákno...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 19:20 | Nahoru | #69

Naar>panove to si delate prdel doporucovat tady zacatecnikum aby vymackli spojku v zatacce ne to uz je vetsi sance pro ne ustat lehky pridani a priklopeni vetsi.


Když už nějaký, jak ty říkáš začátečník neodhadne svoje možnosti a najede do zatáčky vysokou rychlostí, která ho vynese do protisměru...tak je nesmysl přidávat určitě bych doporučil vymáčknout spojku a začít pořádne pokládat

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 19:22 | Nahoru | #70
qanaxi tak si to nekdy zkus co to s tebou udela

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 19:23 | Nahoru | #71
Pády popisovat nebudu, jen poučení:

NIKDY nepředjíždět v křižovatce! (zvlášť na kostkách to při krizovým brždění může dopadnout jen jednim způsobem )
Nebrzdit v zatáčce, hlavně ne zadní, narovná se pak motorka a člověk skončí v příkopu

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 19:26 | Nahoru | #72
Naar> Kdybych nezkoušel tak naradim Jenom že tento způsob mi už párkrát pomohl a doslova jsem utekl hrobníkovi z lopaty

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 19:30 | Nahoru | #73
tohle nema cenu du raci v klidu pit nez bych se rozciloval nad radama pod na me zboku...

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 19:50 | Nahoru | #74
Nejezdit rychle do zatáček kam nevidíte, může tam cokoli stát...

(reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 19:52 | Nahoru | #75

Seikos>Za mě můžu říci: neskákej tam kam nevidíš a navíc to tam neznáš Za horizontem může být pěkný sešup dolů. V mém případě jsem letěl asi 20 metrů a z cca 5-ti metrové výšky jsem padnul na tvrdo a klouzal z kopce po mokré trávě asi 60 metrů střídavě po břiše a po prdeli


Nebo za horizontem stojí debil s ávií a telefonuje si,to se loni stalo mě Mám kliku,že jsem néco čul a nejel jsem pilu,jinak mě házeli do pytle Lidská blbost je neomezená

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 20:04 | Nahoru | #76
když jedete po dálnici a hodinu lije jako z konve,rozhodně nebrzdite přední brzdou když to před vama někdo zadupne mohl jsem ho v klidu objet,ale ten úlek jsem neustál a už jsem jel jak na sáňkách. Nebýt to v malé rychlosti (60) tak nevím nevím ,takhle jen ulomená stupačka,podřený padáky a já trošku dotlučenej,sem tam modřina velikosti poklice od velkýho hrnca a natržený vazy na palcu pravé ruky

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 20:12 | Nahoru | #77
Tak teda i já přidám do mlýna... Samo sebou jsem sebou plácl dvakrát, vždy z vlastní blbosti a ťuk ťuk ťuk, bez zranění.
Poprvé to bylo předcenění povrchu vozovky a mým schopnostem, kdy jsem proste nalítával do zatáčky moc rychle a snažil se to co nejvíc zbrzdit, než do ní vlítnu... Povrch samá mulda a písek, škublo se mi přední kolo, stočili řiditka, mrda jak blázen a už jsem jel pod motorkou po silnici ke krajnici, kde jsem se zastavil pár desítek cm od skalnatýho a zarostlýho srázu, kde mi mě nikdo nenašel asi . Byl jsem krapet doškrábanej a dotlučenej, hlavní dík patří kalhotům, kde jsem šel přímo na koleno a roztrhal si ho přímo na chrániči, další dost důležitá věc byla levá bota, kterou jsem serval celou řadičku . Praskl mi teda ještě chladič, plast a blinkřík, klasika.
Další pád byl malinkej v malý rychlosti, kdy jsem objížděl octavku ve městě a zrovna na úrovni jejich zadních dveří to slečinka prudce stočila doleva, že bude parkovat. Já jen ztuhnul a trochu jí pochroumal blatník, svalil se na zem, zvedl motorku a naštěstí nic, jen jsem připojil blinkr a trochu narovnal řadičku.
Dost mě to poučilo, ten pád v zatáčce byla moje blbost, prostě vyplej mozek. Druhá nehoda taktéž, měl jsem čekat že ta kravka bude odbočovat, proč by se taky táhla 15 km/h .
Když teď přemýšlím nad další sezónou, je mi ouzko z toho, že se mi něco stane... Ale myslím, že jsem ještě dost klidnej řidič oproti ostatním "pilotům", snad to bude ok.

(reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 20:18 | Nahoru | #78

Riddick> .... Když teď přemýšlím nad další sezónou, je mi ouzko z toho, že se mi něco stane... Ale myslím, že jsem ještě dost klidnej řidič oproti ostatním "pilotům", snad to bude ok.



Možná to je to, na co by si měl člověk vzpomenout, než ze sebe začne dělat hustokrutostřelce .

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 20:20 | Nahoru | #79
proč jsem boural?
protože jsem blbej

kvůli špatným nájezdům do zatáček (byl jsem bez rezervy na korekci směru) - 3x
kvůli přebrždění předního kola v krizovce (2x na studených pneu do kilometru po výjezdu) - 3x
neseplo mi (po 300 km v dešti), že je ten nový mokrý asfalt ještě mastný a klouznul předek
nedošlápnutí, mokré louky a podobné drobnosti nepočítám

cca 130 - 150 tkm na motorce (enduro nepočítám)

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 20:37 | Nahoru | #80
Studená guma a vracák..... Moje blbost,naštěstí cca 30-40 km/h.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 20:46 | Nahoru | #81

verybusy>Studená guma a vracák..... Moje blbost,naštěstí cca 30-40 km/h.



No a podle čeho poznáš, že už je guma zahřátá na tu správnou teplotu a můžeš to začít více naklánět?

(reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 20:49 | Nahoru | #82
FILODENDRON> Pro normálního člověka má ABS cenu vždy. Osobně jsem do koupi motorky s ABS přesvědčil tři lidi, z toho dva mi za to děkují, kdykoli se potkáme. Kratší brzdná dráha na suchu je taky pověra. Většina lidí totiž nedokáže brzdit na hraně přilnavosti, takže s ABS zastaví i na suchu dříve. Nehledě na to, že tyto testy se dělají na polygonu, nikoli v provozu, kde je riziko různých nečistot na silnici. Samozřejmě, že jsou borci, kteří umí zabrzdit lépe než ABS. Pokud patříte mezi ně, gratuluji. Pro vás je ABS opravdu jen výdaj navíc, který zvyšuje hmotnost motorky. Ohledně poruchovosti - pokazit se může všechno. Ale na rovinu, kolika lidem se pokazí ABS v autě?
Jinak, loni jsem to taky položil. Na trati, kterou jezdím cca 3x týdně. Člověk si řekne, mám to najeté, znám každou zatáčku, v horších úsecích každou díru. Jedu pohodu tak 90km/h, koukám po krajině. Chyba! Pak stačí, aby cestáři pocukrovali zatáčku tím svým oblíbeným sajrajtem a rázem si vyzkoušíte svou schopnost driftovat. Já jsem to ustál cca 100m a pak jsem s tím plácl. Motorka zahučela do škarpy, do měkkého. Jen odnesla to přední kapotáž a světlo. Já jsem zaválel sudy. Jezdím v textilu s goretexem. Poněkud záhadně bunda na vyhození, gatě ani škrábnutí. Textil je opravdu jednorázovka. Ale ochrání jak má. Ani škrábnutí.
Na takovéhle situace člověk nepotřebuje ABS, ale rovnou anděla strážného (tímto mu upřímně děkuji). Protože kdyby ten nezamakal a v protisměru jelo auto, tyhle své moudra dneska nepíšu.

(reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 20:53 | Nahoru | #83

FILODENDRON>No a podle čeho poznáš, že už je guma zahřátá na tu správnou teplotu a můžeš to začít více naklánět?



Jenom zkušenost a hlavně nekupovat tvrdý gumy,i když dýl vydržej.Ale záleží hodně na stylu jízdy.

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 20:56 | Nahoru | #84
Mně se povedl pád v Mostě, pravá zatáčka "Pod depem". Důvod - vysoká nájezdová rychlost, vyneslo mě to k obrubníkům a jak byly pogumovaný, tak jsem se lekl, sklapl plyn, Aprilku postavil a krosil po trávě bez brzd, ale pořád to bylo moc rychle tak jsem se odhodlal zabrzdil zadní, šel jsem na bok, motorka se pak štorcla a byly škody, jinak díky vybavení - kombi, dobré rukavice jsem to přestál. A poučení? Četl jsem někde, že v takovémto případě bylo potřeba přemoct leknutí a přidat. Ale u sebe jsem shledal chybu v příliš vysoké nájezdové rychlosti.

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 21:00 | Nahoru | #85
Scalla> Já nemám proti ABS vůbec nic, ale s tou o málo delší dráhou na suchu jsem to četl už ve více pramenech (platí to i pro auta). Pamatuji si, že i na Motorkářích.cz tady byl nedávno test 4 sportovních šestistovek a i tam nebylo ABS hodnoceno úplně 100% (myslím že to byla HONDA CBR 600RR). Ale je fakt, že to je spíše vyjímečná situace. Standardně se moto s ABS určitě vyplatí .
To s tou poruchovostí ABS je to diskutabilní. U motorek nemám zkušenost, ale znám několik lidí, což už měli problém s "kontrolkou" v autech.
Tu vyšší hmotnost jsem měl na mysli spíše u toho sdruženého brzdění BMW (viz. můj text).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 21:06 | Nahoru | #86

esvéčko>Mně se povedl pád v Mostě, pravá zatáčka "Pod depem". Důvod - vysoká nájezdová rychlost, vyneslo mě to k obrubníkům a jak byly pogumovaný, tak jsem se lekl, sklapl plyn, Aprilku postavil a krosil po trávě bez brzd, ale pořád to bylo moc rychle tak jsem se odhodlal zabrzdil zadní, šel jsem na bok, motorka se pak štorcla a byly škody, jinak díky vybavení - kombi, dobré rukavice jsem to přestál. A poučení? Četl jsem někde, že v takovémto případě bylo potřeba přemoct leknutí a přidat. Ale u sebe jsem shledal chybu v příliš vysoké nájezdové rychlosti.



Možná na té trávě bylo lepší to pustit, vymáčknout spojku, nebrzdit a nechat to dojet. Ale nevím, zda tam na to bylo dost místa. Ono i naučit se zajet do únikové zóny chce cvik (nejemom na okruhu) .

(reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 21:17 | Nahoru | #87
FILODENDRON> Právě že se hrozně rychle blížila bariéra z gum, klopil jsem jen velice lehce, tu zadní jsem asi zahamtnul víc, než bylo zdrávo. Ale při dalších jízdách jsem tam měl vždy "blok". Ale zase na druhou stranu bylo dobře, že se mi to přihodilo na okruhu, ne v běžném provozu. A ještě bych varoval před hecováním typu "jseš pomalej, tady třeba dvacky brzdí na 75 metrech, posuň to" a podobně. To byla mimo jiné taky jedna z příčin, ale hlavní byla ta moje přehnaná rychlost spojená s úlekem.

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 22:29 | Nahoru | #88
Ja mam za sebou zatim jenom jeden minipád na CBR 125 pred par lety. Nic zvlastniho, ostra zatacka a najednou koukam ze pod prednim kolem mam kus kartonu a pak uz si jenom prohlizim silnici z blizka. Ale jel sem tak 30kmh, takze nic hrozivyho. Spis se bojim tyhle sezony, od patku mam v garazi FZ6 S2(nahac) a zacinam si rikat, jestli sem neudelal blbost, ze jsem ji koupil bez ABS. A obecne cim vic si ctu diskuze, tim vic se zacinam bat co se stane me. Sice vubec nejsem zadnej strelec, ale nahoda je blbec.

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 23:02 | Nahoru | #89
Proč jsem boural??? Márfy byl doma sešlo se blbostí moc najednou:
1)Jeli jsme dost ostře
2)Neznal jsem to tam
3)Držel jsem se u pravé krajnice
4)Kamarádi měli miniblinkry a slunce v zádech

Jeli jsme z Pelhřimova na Brno, jel jsem třetí v bandě. Za horizontem s rovinkou cca 1km dlouhou, kluci na suprsportech zaklapli plyn a KECALI SPOLU, JESTLI SE ZASTAVÍME NATANKOVAT, ALE NEUDĚLALI NIC, CO BY VIDITELNĚ SVĚDČILO ZASTAVENÍ!!! (Kdyby jeli k pravé krajnici a stáli na brzdách - bylo by jinak)
Takže při mém zjištění, že na ně mám 100m ztráty a je tam rovinka: podřazení a full knédl, při zjištění, že jedou vedle sebe a kecaj na "1", brzdy a u pravé krajnice smyk, nemožnost je objet zleva /moc velká myš) a při neustálem brždění "trefení kamaráda podle zezadu" - do poslední chvíle jsem myslel, že se trefím mezi kozy. Vlnu jsem nedal, páč za mnou jel ještě jeden, a nechtěl jsem dát "do plných kuželek"

Následky nebyly fatální - malá rychlost, ale i tak týden špitálu a dvě motky z dostiiilišejem.

Ponaučení: Při zastavování POŘÁDNÉ BLINKRY A BRZDY A DÁVAT KRAJNICI ZA SEBOU...NE ZASRAT SILNICI DO PŮLKY!!! A trocha míň flexibility v zápěstí...

Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 23:32 | Nahoru | #90
Asi před 17ti roky jsem letěl zatáčku na 350 jawě a ve středu zatáčky jsem najel na "volně loženou lopatu písku" drift a pak nasledoval highsider, skončil jsem na týden ve špitálu.

Ponaučení neznám

Co dělat když je náběh na highsider nebo když se rozkmitají řídítka???

Vymáčknout spojku? nebo přidat nebo brzdit???

Poraďte
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist