globalmoto_kveten





Téma: Proč jsem boural ?
 
7.3.2010 v 15:47
Nechci začínat pateticky, ale skutečně se začátek hlavní sezóny kvapem blíží (pro mnohé už začal) a tak mě napadlo založit toto téma, zejména pro méně zkušené motorkáře, kteří by se z těchto zážitků mohli poučit. Často se tady vyskytovaly témata o tom "kolikrát jsem boural" apod., ale mě by zajímalo Proč jste bourali ? Jedná se mi o situace, kdy jste se vybourali nebo "sklouzli" vlastní vinou , ať už např. kvůli nepozornosti, přecenění vlastních dovedností nebo kvůli špatnému stavu vozovky či motorky. Nemám na mysli, kdy vás někdo nabral nebo nedal přednost, závada, defekt apod., zkrátka, kdy jste za to tak říkajíc nemohli. Chtělo by to krátkou analýzu a zhodnocení, co byste udělali dnes jinak, aby se to už nestalo. Nejde o anketu, ale o to, podělit se se zážitky a hlavně poradit jiným. Kdyby to mělo pomoci jen jednomu jezdci, tak se to IMHO vyplatí. Sám nejsem začátečník, ale zdaleka se nepovažuji za zkušeného jezdce. Pád jsem zatím naštěstí neabsolvoval. Abych začal u sebe , já jsem si přes zimu důkladně (2x) pročetl knihu "Dokonalá jízda na motocyklu" . A jak jste na tom s pády a následným poučením vy?

EDIT: Spíše se to týká silničářů (asfaltomrdalů). U endura (či cross) se s pády tak nějak počítá .

Naposledy editováno 07.03.2010 16:08:07

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 20:56 | Nahoru | #1
Mně se povedl pád v Mostě, pravá zatáčka "Pod depem". Důvod - vysoká nájezdová rychlost, vyneslo mě to k obrubníkům a jak byly pogumovaný, tak jsem se lekl, sklapl plyn, Aprilku postavil a krosil po trávě bez brzd, ale pořád to bylo moc rychle tak jsem se odhodlal zabrzdil zadní, šel jsem na bok, motorka se pak štorcla a byly škody, jinak díky vybavení - kombi, dobré rukavice jsem to přestál. A poučení? Četl jsem někde, že v takovémto případě bylo potřeba přemoct leknutí a přidat. Ale u sebe jsem shledal chybu v příliš vysoké nájezdové rychlosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

7.3.2010 v 21:06 | Nahoru | #2

esvéčko>Mně se povedl pád v Mostě, pravá zatáčka "Pod depem". Důvod - vysoká nájezdová rychlost, vyneslo mě to k obrubníkům a jak byly pogumovaný, tak jsem se lekl, sklapl plyn, Aprilku postavil a krosil po trávě bez brzd, ale pořád to bylo moc rychle tak jsem se odhodlal zabrzdil zadní, šel jsem na bok, motorka se pak štorcla a byly škody, jinak díky vybavení - kombi, dobré rukavice jsem to přestál. A poučení? Četl jsem někde, že v takovémto případě bylo potřeba přemoct leknutí a přidat. Ale u sebe jsem shledal chybu v příliš vysoké nájezdové rychlosti.



Možná na té trávě bylo lepší to pustit, vymáčknout spojku, nebrzdit a nechat to dojet. Ale nevím, zda tam na to bylo dost místa. Ono i naučit se zajet do únikové zóny chce cvik (nejemom na okruhu) .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist