EDIT: Spíše se to týká silničářů (asfaltomrdalů). U endura (či cross) se s pády tak nějak počítá .
Naposledy editováno 07.03.2010 16:08:07
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?
FILODENDRON>Já když jedu, tak mám vždy velký respekt k horizontům , za kterými není vidět, jak silnice pokračuje, či zda tam není nějaká překážka (klidně spadlá větev). Ne vždy je na takovém místě výstražná značka. Jak moc zpomalujete na takovém místě a jedete spíše při pravém kraji nebo u dělící čáry?
Jo já jsem jednou na silnici první třídy objevil na horizontu dva protijedoucí kamiony vedle sebe. Když jsem zastavil za tahačem tak měli teprv kabiny vedle sebe a taky skoro stáli(v kopci). Kdybych na to měl sílu, tak jsem ho tam dokopal debila. Vypadal jsem, ale spíš na přebalení.
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?
Naposledy editováno 07.03.2010 19:13:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?
Naar>panove to si delate prdel doporucovat tady zacatecnikum aby vymackli spojku v zatacce ne to uz je vetsi sance pro ne ustat lehky pridani a priklopeni vetsi.
Když už nějaký, jak ty říkáš začátečník neodhadne svoje možnosti a najede do zatáčky vysokou rychlostí, která ho vynese do protisměru...tak je nesmysl přidávat určitě bych doporučil vymáčknout spojku a začít pořádne pokládat
Seikos>Za mě můžu říci: neskákej tam kam nevidíš a navíc to tam neznáš Za horizontem může být pěkný sešup dolů. V mém případě jsem letěl asi 20 metrů a z cca 5-ti metrové výšky jsem padnul na tvrdo a klouzal z kopce po mokré trávě asi 60 metrů střídavě po břiše a po prdeli
Nebo za horizontem stojí debil s ávií a telefonuje si,to se loni stalo mě Mám kliku,že jsem néco čul a nejel jsem pilu,jinak mě házeli do pytle Lidská blbost je neomezená
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?
Poprvé to bylo předcenění povrchu vozovky a mým schopnostem, kdy jsem proste nalítával do zatáčky moc rychle a snažil se to co nejvíc zbrzdit, než do ní vlítnu... Povrch samá mulda a písek, škublo se mi přední kolo, stočili řiditka, mrda jak blázen a už jsem jel pod motorkou po silnici ke krajnici, kde jsem se zastavil pár desítek cm od skalnatýho a zarostlýho srázu, kde mi mě nikdo nenašel asi . Byl jsem krapet doškrábanej a dotlučenej, hlavní dík patří kalhotům, kde jsem šel přímo na koleno a roztrhal si ho přímo na chrániči, další dost důležitá věc byla levá bota, kterou jsem serval celou řadičku . Praskl mi teda ještě chladič, plast a blinkřík, klasika.
Další pád byl malinkej v malý rychlosti, kdy jsem objížděl octavku ve městě a zrovna na úrovni jejich zadních dveří to slečinka prudce stočila doleva, že bude parkovat. Já jen ztuhnul a trochu jí pochroumal blatník, svalil se na zem, zvedl motorku a naštěstí nic, jen jsem připojil blinkr a trochu narovnal řadičku.
Dost mě to poučilo, ten pád v zatáčce byla moje blbost, prostě vyplej mozek. Druhá nehoda taktéž, měl jsem čekat že ta kravka bude odbočovat, proč by se taky táhla 15 km/h .
Když teď přemýšlím nad další sezónou, je mi ouzko z toho, že se mi něco stane... Ale myslím, že jsem ještě dost klidnej řidič oproti ostatním "pilotům", snad to bude ok.
Riddick> .... Když teď přemýšlím nad další sezónou, je mi ouzko z toho, že se mi něco stane... Ale myslím, že jsem ještě dost klidnej řidič oproti ostatním "pilotům", snad to bude ok.
Možná to je to, na co by si měl člověk vzpomenout, než ze sebe začne dělat hustokrutostřelce .
protože jsem blbej
kvůli špatným nájezdům do zatáček (byl jsem bez rezervy na korekci směru) - 3x
kvůli přebrždění předního kola v krizovce (2x na studených pneu do kilometru po výjezdu) - 3x
neseplo mi (po 300 km v dešti), že je ten nový mokrý asfalt ještě mastný a klouznul předek
nedošlápnutí, mokré louky a podobné drobnosti nepočítám
cca 130 - 150 tkm na motorce (enduro nepočítám)
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?
verybusy>Studená guma a vracák..... Moje blbost,naštěstí cca 30-40 km/h.
No a podle čeho poznáš, že už je guma zahřátá na tu správnou teplotu a můžeš to začít více naklánět?
Jinak, loni jsem to taky položil. Na trati, kterou jezdím cca 3x týdně. Člověk si řekne, mám to najeté, znám každou zatáčku, v horších úsecích každou díru. Jedu pohodu tak 90km/h, koukám po krajině. Chyba! Pak stačí, aby cestáři pocukrovali zatáčku tím svým oblíbeným sajrajtem a rázem si vyzkoušíte svou schopnost driftovat. Já jsem to ustál cca 100m a pak jsem s tím plácl. Motorka zahučela do škarpy, do měkkého. Jen odnesla to přední kapotáž a světlo. Já jsem zaválel sudy. Jezdím v textilu s goretexem. Poněkud záhadně bunda na vyhození, gatě ani škrábnutí. Textil je opravdu jednorázovka. Ale ochrání jak má. Ani škrábnutí.
Na takovéhle situace člověk nepotřebuje ABS, ale rovnou anděla strážného (tímto mu upřímně děkuji). Protože kdyby ten nezamakal a v protisměru jelo auto, tyhle své moudra dneska nepíšu.
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?
To s tou poruchovostí ABS je to diskutabilní. U motorek nemám zkušenost, ale znám několik lidí, což už měli problém s "kontrolkou" v autech.
Tu vyšší hmotnost jsem měl na mysli spíše u toho sdruženého brzdění BMW (viz. můj text).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?
esvéčko>Mně se povedl pád v Mostě, pravá zatáčka "Pod depem". Důvod - vysoká nájezdová rychlost, vyneslo mě to k obrubníkům a jak byly pogumovaný, tak jsem se lekl, sklapl plyn, Aprilku postavil a krosil po trávě bez brzd, ale pořád to bylo moc rychle tak jsem se odhodlal zabrzdil zadní, šel jsem na bok, motorka se pak štorcla a byly škody, jinak díky vybavení - kombi, dobré rukavice jsem to přestál. A poučení? Četl jsem někde, že v takovémto případě bylo potřeba přemoct leknutí a přidat. Ale u sebe jsem shledal chybu v příliš vysoké nájezdové rychlosti.
Možná na té trávě bylo lepší to pustit, vymáčknout spojku, nebrzdit a nechat to dojet. Ale nevím, zda tam na to bylo dost místa. Ono i naučit se zajet do únikové zóny chce cvik (nejemom na okruhu) .
1)Jeli jsme dost ostře
2)Neznal jsem to tam
3)Držel jsem se u pravé krajnice
4)Kamarádi měli miniblinkry a slunce v zádech
Jeli jsme z Pelhřimova na Brno, jel jsem třetí v bandě. Za horizontem s rovinkou cca 1km dlouhou, kluci na suprsportech zaklapli plyn a KECALI SPOLU, JESTLI SE ZASTAVÍME NATANKOVAT, ALE NEUDĚLALI NIC, CO BY VIDITELNĚ SVĚDČILO ZASTAVENÍ!!! (Kdyby jeli k pravé krajnici a stáli na brzdách - bylo by jinak)
Takže při mém zjištění, že na ně mám 100m ztráty a je tam rovinka: podřazení a full knédl, při zjištění, že jedou vedle sebe a kecaj na "1", brzdy a u pravé krajnice smyk, nemožnost je objet zleva /moc velká myš) a při neustálem brždění "trefení kamaráda podle zezadu" - do poslední chvíle jsem myslel, že se trefím mezi kozy. Vlnu jsem nedal, páč za mnou jel ještě jeden, a nechtěl jsem dát "do plných kuželek"
Následky nebyly fatální - malá rychlost, ale i tak týden špitálu a dvě motky z dostiiilišejem.
Ponaučení: Při zastavování POŘÁDNÉ BLINKRY A BRZDY A DÁVAT KRAJNICI ZA SEBOU...NE ZASRAT SILNICI DO PŮLKY!!! A trocha míň flexibility v zápěstí...
Ponaučení neznám
Co dělat když je náběh na highsider nebo když se rozkmitají řídítka???
Vymáčknout spojku? nebo přidat nebo brzdit???
Poraďte