EDIT: Spíše se to týká silničářů (asfaltomrdalů). U endura (či cross) se s pády tak nějak počítá .
Naposledy editováno 07.03.2010 16:08:07
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?
scalla>FILODENDRON> Však já to taky nemířím přímo na tebe. Co je přímo na tebe, že si přečteš nějaké bláboly na netu nebo v časopise a převezmeš tento názor, aniž bys učinil osobní zkušenost. Bohužel, tohle je velký hřích lidí píšících o motorkách, kdy sednou na CBR1000RR ABS a pak napíšou, že je to na prd, protože se s tím na okruhu nedá brzdit. V tomto ohledu jsem četl (Jeden jediný!) článek kde autor napsal, že na okruh to vhodné není, ale v provozu je to něco jiného. Ale Honda to do těchto strojů dává především pro lidi, kteří si takovou motorku koupí a pak jezdí po silnicích. Delší brzdná dráha na suchém porvrchu ano, pokud umíš brzdit. Ale znova opakuji. Většina lidí to neumí. Když fakt vezmeš za brzdu na motorce s ABS, pak ta guma vyloženě kvičí. Kolik lidí umí takhle brzdit bez ABS? Podvědomně mají strach a brzdí méně. Tohle musí mít člověk buď od boha nebo být pořádně vyježděný (a taky mít odpadáno), protože jinak ty limity nenajde. VFR nemá brzdy kdo ví jaké, ale když bylo potřeba brzdit, vždy jsem zastavil dříve než stroje s ostřejšími brzdami. Protože se ti lidi za to báli pořádně vzít. Je jen smutné, že ta mediální masáž a zažitá klišě pronikají i do motorkářsky zaměřených časopisů a webů.
V tom ti musím lehce oponovat.ABS mám a hledám možnost,jak jej snadno vypnout.Za špatných podmínek je to geniální,ale na suchu je to opravdu o poznání horší.Nejedná se jen o pouhé novinářské tlachy.
scalla>FILODENDRON> Však já to taky nemířím přímo na tebe. Co je přímo na tebe, že si přečteš nějaké bláboly na netu nebo v časopise a převezmeš tento názor, aniž bys učinil osobní zkušenost. Bohužel, tohle je velký hřích lidí píšících o motorkách, kdy sednou na CBR1000RR ABS a pak napíšou, že je to na prd, protože se s tím na okruhu nedá brzdit. V tomto ohledu jsem četl (Jeden jediný!) článek kde autor napsal, že na okruh to vhodné není, ale v provozu je to něco jiného. Ale Honda to do těchto strojů dává především pro lidi, kteří si takovou motorku koupí a pak jezdí po silnicích. Delší brzdná dráha na suchém porvrchu ano, pokud umíš brzdit. Ale znova opakuji. Většina lidí to neumí. Když fakt vezmeš za brzdu na motorce s ABS, pak ta guma vyloženě kvičí. Kolik lidí umí takhle brzdit bez ABS? Podvědomně mají strach a brzdí méně. Tohle musí mít člověk buď od boha nebo být pořádně vyježděný (a taky mít odpadáno), protože jinak ty limity nenajde. VFR nemá brzdy kdo ví jaké, ale když bylo potřeba brzdit, vždy jsem zastavil dříve než stroje s ostřejšími brzdami. Protože se ti lidi za to báli pořádně vzít. Je jen smutné, že ta mediální masáž a zažitá klišě pronikají i do motorkářsky zaměřených časopisů a webů.
Díky za názor . Jenom posílám znovu výtah z mojí reakce - hl. poslední 2 věty:
Scalla> Já nemám proti ABS vůbec nic, ale s tou o málo delší dráhou na suchu jsem to četl už ve více pramenech (platí to i pro auta). Pamatuji si, že i na Motorkářích.cz tady byl nedávno test 4 sportovních šestistovek a i tam nebylo ABS hodnoceno úplně 100% (myslím že to byla HONDA CBR 600RR). Ale je fakt, že to je spíše vyjímečná situace. Standardně se moto s ABS určitě vyplatí .
No vidíš a Verybusy má názor jiný . A o tom to je .