globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna gufer v USD vidli - jak na to?
8.12.2009 v 09:41
OK, základní postup mám víceméně jasnej (přečet jsem si manuál ) ale pár nejasností ještě mám.
Inspiroval jsem se tu:
www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch

Takže:
1) v manuále je součástí postupu i demontáž toho středovýho sráče ("pumping element", ve videu z toho akorát vytáhl jakousik tyčku) která je chycená šroubem zespoda. Často jsem četl něco o protáčení a následném vrážení seříznuté násady od smetáku, tomu bych se rád vyhnul takže je bezpodmínečně nutné toto demontovat?
2) jak přesně byste si vyložili toto:


3) jelikož nemám to speciální nářadí (na každou píčovinu abych měl deset tisíc speciálních udělátek ) - ten stahovák na pružinu bych dokázal obejít, tu zarážku taky, ale jak obejít takový to dvoudílný udělátko na narážení gufer mě nenapadá... leda kousek nějakýho tvrdýho dřeva a lehce naťukávat po obvodu, myslíte že to může fungovat? popř. nemáte někdo z pražáků na půjčení?
4) jak je to s čištěním vnitřku? strejda gůgl povidal, že nalejt decku technickýho benzínu a zapumpovat. co na to zdejší odporníci??
5) jak odvzdušnit cartridge? manuál píše chytnout trubky a pumpovat s nima proti sobě, ale nemělo by se pumpovat spíš tím vnitřkem (když je to podle manuálu ten pumping element )


Rady typu "dej to do servisu" očekávám, takže rovnou říkám že do servisu se mi nechce. Možná proto, že když tam byla millka naposledy, tak odjížděla na valníku
Anketa: Jen ze zajímavosti, jak servisujete vy?
DIY, ale do čeho nevidim, do toho se neseru
45%
9
DIY metodou pokus - omyl
40%
8
Do servisu,běžnou údržbu (olej a tak) zvládám
10%
2
Do servisu i na dofoukání gum
0%
0
Když přijde na servis, vyměním moto
5%
1
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 09:48 | Nahoru | #1
hele tu kartridge vyndavat nemusis.. pisnu ti na icq..

edit:
kdyby to zajimalo nekoho dalsiho

1) pumping element- vlastne kartridge - pri vymene oleje/gufer neni potreba vymontovat
2)viz vyse
3) jo jde to naklepat i po obvodu.. opatrne at se neznici gufero..
4)cisteni se da treba tak jak pises - uvnitr uz je vetsinou vse spesl kluzna kompozice nebo teflon takze by nevadily ani agresivnejsi cistidla guma v kartridgich nebejva.
5) odvzdusneni... no v podstate tu vidli nalejes olejem a nez das pruzinu tak tim pumpovanim z toho vyzenes bublinky je to jako velka injekcni strikacka.. myslim ze to pochopis az to budes mit rozebrane.. je to jednoduchy.

pumping element = cartridge

Naposledy editováno 08.12.2009 10:02:25

Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 09:50 | Nahoru | #2
Do čeho nevidim, do toho se neseru

..jinak když dojde na servis měním moto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 10:04 | Nahoru | #3
assassin> Díky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 10:19 | Nahoru | #4
FiZzeR> Z toho chceš udělat zlatý ohlinse?:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 10:24 | Nahoru | #5

Sefo>FiZzeR> Z toho chceš udělat zlatý ohlinse?:)



no zatim mi od vsech co znam bylo receno ze ty OEM ohlinse je spis takova vabnicka na zakazniky.. ze to je proste neco jineho nez co ohlins prodava jako separatni dil...

a ze ta showa na tehle aprilkach funguje stejne jako ten origo ohlins.. uz sem slysel i tvrzeni ze lip... pimp faktor ma ale ohlins jinde to je jasny..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 10:27 | Nahoru | #6

Sefo>FiZzeR> Z toho chceš udělat zlatý ohlinse?:)



uvažoval jsem (asi 20 vteřin), že bych si nechal udělat tu zlatou vrstvičku na ty trubky

1 reakcí na tento příspěvek Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 11:34 | Nahoru | #7
já už to jednou dělal..mám vtom jasno jen byste mi kluci mohli někdo napsat, jestli mi to tu dobu než to udělám,udržej svody na špalku no nemám na předek zvedák

(reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 11:37 | Nahoru | #8

PATYs.....>já už to jednou dělal..mám vtom jasno jen byste mi kluci mohli někdo napsat, jestli mi to tu dobu než to udělám,udržej svody na špalku no nemám na předek zvedák



kus prkna a auto zvedák pod vanu, zadní kolo do stojanu...

(reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 11:38 | Nahoru | #9

FiZzeR>uvažoval jsem (asi 20 vteřin), že bych si nechal udělat tu zlatou vrstvičku na ty trubky



nálepka Ohlins stojí dvacku brzo to budu kupovat na fichtla

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 13:35 | Nahoru | #10
assassin> No já bych to asi ani nepoznal rozdíl. Zas takovej Spies nejsem:) ale na masírku to je dobrý, to jako jo!

Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 13:52 | Nahoru | #11
Docela pěkný videjka z US Vždyť v nich to máš pěkně ukázaný jak to udělat. Akorát ten týpek má asi pěknou páru když tam vodítko a pak i gufero nabuší jen tak rukou pomocí přípravku, to klobouk dolů, já k tomu používám gumovou paličku. Jinak tento půlený přípravek si snadno uděláš, sežeň si silonový špalek a každý soustružník ti to z něho bez problémů vysoustruží za pár korun a pak si to jen rozřízneš na půl a máš to. Vnitřní průměr bude podle průměru trubky vidlice (obvykle u USD 41 nebo 43mm), vnější o cca 20mm větší a délka tak cca 80mm. A pumping element(=kartridge=vlastní tlumič) vyndávat nemusíš, v tom videu ho taky nevyndává.
Jinak podrobný návod na komplet GO přední vidle zde: http://www.motorkar...?ft=76566&fid=18

(reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 14:03 | Nahoru | #12

Sefo>assassin> No já bych to asi ani nepoznal rozdíl. Zas takovej Spies nejsem:) ale na masírku to je dobrý, to jako jo!



no tech co poznaj v beznym provozu tyhle dva podvozky od sebe (oba dobre nastavene) asi moc nebude:) tak ale na tech erkovejch aprilkach je to pekny.. ty modry kola k tomu:)

1 reakcí na tento příspěvek Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 14:07 | Nahoru | #13
tak to ještě študuju na apriláckym fóru, a kdosik tam huhlá cosi o rozhození nějakýho nastavení odskoku. že má mít to štelovátko od dorazu k dorazu 4 otáčky. Já mám tak 2? čtu návod a vůbec to nechápu, zvlášť když tam nejsou obrázky a pokaždý tomu ty kurvy engliš mluvící říkaj jinak
asi to odnesu do servisu

This process is probably best done when you do your fork maintenance. I would not take the whole front end down for this fine tuning. Ed Cook told me how to properly set the rebound screws to get 4 full turns of rebound damping. I previously only had 2-1/4. I did not realize the jamb nut under fork cap set was adjustable. I thought it was fixed at the bottom of the threads. The idea is to properly set your rebound damping adjustment range. You will need the special spring compressing tool and retaining clip as usual.

* Compress your spring and set your holding clip below the jamb nut.
* Remove the retaining ring on the damping screw rim. Spin off the big fork cap and preload adjuster. (Futura is silver and Falco etc are red.)
* Loosen the metal colored jamb nut from the silver damping cap (or blue if you upgraded to Falco lowers etc), then back the damping cap up the threads a bit. If you like, you can fully remove it and inspect the condition of your damper needle. Mine had a nice taper with a squared off tip.
* Next, turn the damping screw down until it is flush with the damping cap. I went ahead and lined up the dots as well
* Now, hand tighten the damping cap until you feel it snug up. This would be full rebound. Your rebound damping needle is fully blocking the hole at the bottom of the cartridge.
* The fun is next... back the damping screw out a turn or two but keep the damping cap in the same position. The damper cap will want to move easily now that it has no friction at the bottom of the cartridge. Again, use the dot for a reference. My dot always seemed to be towards me. Then tighten the jamb nut up to the bottom of the damper cap with the damper cap in the same position again and properly torque (ie snug up)
* Test to make sure your damping screw still has about 4 full turns of adjustment. It might take a couple of tries to get it where you want it.
* Do whatever else you are doing to your forks and reassemble.

I hope this helps.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 14:20 | Nahoru | #14

FiZzeR>tak to ještě študuju na apriláckym fóru, a kdosik tam huhlá cosi o rozhození nějakýho nastavení odskoku. že má mít to štelovátko od dorazu k dorazu 4 otáčky. Já mám tak 2? čtu návod a vůbec to nechápu, zvlášť když tam nejsou obrázky a pokaždý tomu ty kurvy engliš mluvící říkaj jinak
asi to odnesu do servisu



hele ted nemam cas ti to prekladat cele.. ale je to v tom smyslu ze v serii je rozsah toho sroubku co steluje odskok(rebound) cca 2otacky.. ale ze to tam jde jistou upravou predelat na vetsi rozsah - 4otacky a tomu odpovidajici vetsi rozsah stelovani + popis toho jak na to..

kdyz to proste jen vyndas a nandas tak to budes mit jako predtim.. jen porad stejnej rozsah.. tohle je jakejsi "mod"

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 14:24 | Nahoru | #15
assassin> jo takhle... já už se bál že tam mám něco blbě. Ale každopádně ty puntíky na štelování toho odskoku mi nesedí, ani šroubek vs vidle, a ani vidle vs druhá vidle

(reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 14:28 | Nahoru | #16

FiZzeR>assassin> jo takhle... já už se bál že tam mám něco blbě. Ale každopádně ty puntíky na štelování toho odskoku mi nesedí, ani šroubek vs vidle, a ani vidle vs druhá vidle


jo to je mozny.. tak ono evidentne se rozsah a pozice toho stelovatka daji touhle fintou ovlivnit tak je to takovy nic nerikajici.. proto se vetsinou udava od plne uzavreny pozice otacky out.. doraz tvori obvykle stejna soucastka a sroub ma u obou stejne stoupani... u produkcnich vidli navic ty stelovaky to celkove nastaveni ovlivnuji "tak malo" ze je fuk kdyz tam nakej franta natoci co ho napadne..

2 reakcí na tento příspěvek Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 14:32 | Nahoru | #17
Ten šroubek pro seřízení odskoku(roztahování tlumiče) se musí při demontáži vidlice vyšroubovat na doraz aby byl povolený(vždyť je to vidět i v tom videu)pokud se to neudělá,tak pak nepůjde tlumení seřídit. Aprilku sem ještě nedělal tak nevím jak moc se liší konstrukčně a principielně její vidle od japonců, ale u těch to tak prostě je, je to i v každým manuálu popsaný. Prostě než to začneš rozebírat tak ten šroubek vyšroubuj na doraz.

(reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 14:42 | Nahoru | #18

mischa638>Ten šroubek pro seřízení odskoku(roztahování tlumiče) se musí při demontáži vidlice vyšroubovat na doraz aby byl povolený(vždyť je to vidět i v tom videu)pokud se to neudělá,tak pak nepůjde tlumení seřídit. Aprilku sem ještě nedělal tak nevím jak moc se liší konstrukčně a principielně její vidle od japonců, ale u těch to tak prostě je, je to i v každým manuálu popsaný. Prostě než to začneš rozebírat tak ten šroubek vyšroubuj na doraz.



navody to uvadej.. ale myslim ze pro to neni zadnej extra duvod.. kdyz to rozeberes a vidis jak je to vlastne udelany.. kdyz to nepovolis nic se nestane..

uz se kupa lidi o tom prela proc to tak je.. naslo se nekolik duvodu.. ale vicemene zadnej nebyl takovej ze kdyz to neudelas ze se neco podela..

edit: a ta aprilka ma vidli showa, takze se od japoncu se showama v podstate nelisi...

Naposledy editováno 08.12.2009 14:43:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 14:47 | Nahoru | #19
mischa638> komprese a odskok se povolujou podle mě proto, aby olej v tý vidli mohl "volně" proudit a nekladl odpor při hejbání s tím samotným tlumičem... tam se snad nic neseřizuje...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 14:51 | Nahoru | #20
FiZzeR> ....to zvládneš voe a kdyžtak křič HILFE třeba tě zaslechnu....

(reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 14:58 | Nahoru | #21

FiZzeR>mischa638> komprese a odskok se povolujou podle mě proto, aby olej v tý vidli mohl "volně" proudit a nekladl odpor při hejbání s tím samotným tlumičem... tam se snad nic neseřizuje...



no taky je ta tycka co macka rebound ventil predepnuta.. tzn kdyz pak tocis zatkou tak tu tycku jakoby namahas na "krut" ale tam nehrozi ze by se nejak znicila.. a pripadne opotrebeni stycnejch ploch minimalni.. myslim ze jsme kdysi tech duvodu nasli vic.. ale nic fatalniho..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 15:01 | Nahoru | #22

SPEEDY21>FiZzeR> ....to zvládneš voe a kdyžtak křič HILFE třeba tě zaslechnu....



Fajn, budu řvát až do ochraptění...

Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 15:01 | Nahoru | #23
Mluvil jsem se servisem (pro jistotu), a mám príma možnost ušetřit cca litr a nezničenej elox na víčkách vidlí

(reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 15:03 | Nahoru | #24

FiZzeR>Fajn, budu řvát až do ochraptění...

v poho to jen nějaký chrapot a tomu nerozumín ....jupí Fizzer to zvládl ZKURVIT...

2 reakcí na tento příspěvek Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 15:08 | Nahoru | #25
assassin> je pravda, že stejně když odskok seřídíš tak že šroub uplně povolíš(olej proudí rychleji) nebo ho úplně dotáhneš(olej proudí ve vidli pomaleji)tak to obyčejný člověk na silnici nepozná, kór jak je to ještě u starší motorky. Takže tím nemáš skutečně co pokazit.
Ale na svojí motorce sem to tak dělal, protože ji komplet renovuju a taky když už něco dělám tak to dělám pořádně, sem prostě takový

FiZzeR>Jako myslíš když stím pak hýbeš a pumpuješ tam olej(odvzdušnění)? To máš přece zátku vidle v které je i ten šroub pro seřízení vyndanou takže ti netlačí na jehlu která uzavírá průtok oleje takže ojel ti tam volně proudí tak jako tak. Na samotném tlumiči se nastavuje vzdálenost matky od konce závitu viz. obrázek.

[URL=

(reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 15:12 | Nahoru | #26
[quote]mischa638>assassin> je pravda, že stejně když odskok seřídíš tak že šroub uplně povolíš(olej proudí rychleji) nebo ho úplně dotáhneš(olej proudí ve vidli pomaleji)tak to obyčejný člověk na silnici nepozná, kór jak je to ještě u starší motorky. Takže tím nemáš skutečně co pokazit.
Ale na svojí motorce sem to tak dělal, protože ji komplet renovuju a taky když už něco dělám tak to dělám pořádně, sem prostě takový

FiZzeR>Jako myslíš když stím pak hýbeš a pumpuješ tam olej(odvzdušnění)? To máš přece zátku vidle v které je i ten šroub pro seřízení vyndanou takže ti netlačí na jehlu která uzavírá průtok oleje takže ojel ti tam volně proudí tak jako tak. Na samotném tlumiči se nastavuje vzdálenost matky od konce závitu viz. obrázek.

[URL= Takže ta zátka je štelovací, to je to co mi unikalo!

1 reakcí na tento příspěvek Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 15:23 | Nahoru | #27
Speedy21> cece co mas s klukama z Flexcorp spolecnyho? ze mas jejich auto v avataru?

1 reakcí na tento příspěvek Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 15:26 | Nahoru | #28
V manuálo bys měl mít napsanou přesnou hodnotu v mm kolik tam tu zatku zašroubovat. Třeba já u ZXR to mám tuším 12mm, takže 12mm závitu musíš našroubovat do zátky. Toď celá věda
Jinak by bylo dobré kdybys dodržoval při montáži všechny dotahovací momenty

(reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 15:33 | Nahoru | #29

Lobo>Speedy21> cece co mas s klukama z Flexcorp spolecnyho? ze mas jejich auto v avataru?

to číslo kámo.....a AUDI to je moje srdcovka....

(reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 15:35 | Nahoru | #30

mischa638>V manuálo bys měl mít napsanou přesnou hodnotu v mm kolik tam tu zatku zašroubovat. Třeba já u ZXR to mám tuším 12mm, takže 12mm závitu musíš našroubovat do zátky. Toď celá věda
Jinak by bylo dobré kdybys dodržoval při montáži všechny dotahovací momenty



No v manuále mám psaný, že na to nemám šahat

Momentový klíče mám a kde se dá je používám (ať se taky občas nadřou, za ty prachy co mě stály )
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 208, 209] Aprilia RSV 1000 WenCa 6248 28.2.2024 v 16:15 doveda
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie


TOPlist