globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)

Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 209
Následující

Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 10:33 | Nahoru | #1
No, koukal jsem v profilu, že teorii máš celkem zmáknutou jen abys pak nebyl zklamanej

jinak 98-99, pak je 00 která měla už nějaký menší úpravy (mazání, spojka). 03 - kelímkový světla, Rko mělo vpředu radiály, část motorů označených NG mělo novou převodovku (kvalty "blíž" u sebe, jako to má 04+). a 04+, to už je uplně jinej gang, jiná klika, ojnice, písty, jedna svíčka na válec, vačky nejsou lisovaný ale odlejvaný v kuse, točí to díky tomu víc, uplně jiná elektronika, zkrátka je toho moře.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 10:33 | Nahoru | #2
Airboxy a sání: vvšeobecně je známo, že RSV má původní airbox dost malý... někdo to řeší demontáží vrchní části a utěsněním pěnou o nádrž. Údajně to pomůže vyhladit cukání v nižších otáčkách... Nemůžu to potvrdit, RSV jsem koupil už s touto úpravou...

[img]

Další možností je velký airbox... vlastně neznám žádného výrobce a sám se chystám na jeho výrobu...



No a nakonec otevřít sání úplně, jak jsem si všimnul tady na motorkářích u Fizzera (snad se nebudeš zlobit za půjčení fotky)...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 10:39 | Nahoru | #3
Fizzere, víš o té spojce něco bližšího? Mám doma obě, tak jestli to má cenu přehazovat z 02... Případně jestli ne, tak to v zime rozeberu a obě porovnám....

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 10:46 | Nahoru | #4
WenCa> jo, stará spojka do nějakýho čísla motoru (z hlavy nevím, končí to někdy začátkem 2000) měla sešikmenej přítlačák a jinej poslední plech ve spojce, což mělo za následek dřívější prokluzování spojky. od tohodle data má přítlačák tu pracovní plochu kolmou k ose.

Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 10:49 | Nahoru | #5
Výfuky a svody: Říká se, že druhá generace má kolem 5tis. otáček propad. Zahraniční fóra tvrdí, že řešení tohohle propadu spočívá v dovaření propojek na svody... údajně to vyrovnává nějaké tlaky v potrubí... čert ví... ale snad to nažene ve středním pásmu v tom propadu až 15 koní??

svody první generace VS druhá generace:


svody s dovařenými propojkami:


graf výfuku bez propojek a s propojkami... údajně během měření změnil i čip, takže kdoví, co mělo větší změnu... ale pro ten pocit

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 10:50 | Nahoru | #6
Myslíš dřívější prokluzování ve smyslu, že se rychleji opotřebí a začne klouzat nebo, že víc klouže v tom režimu rádoby antihopu?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 10:52 | Nahoru | #7

WenCa píše: Myslíš dřívější prokluzování ve smyslu, že se rychleji opotřebí a začne klouzat nebo, že víc klouže v tom režimu rádoby antihopu?



Spíš při změně oleje a dřívější opotřebení.

Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 10:53 | Nahoru | #8
Jinak ty propojky ano, to je dobrá věc, nicméně samotný nic neřeší, neboť z důvodů emisních předpisů a způsobu jejich měření (právě v tom propadu) je k tomu přizpůsobená palivová a zapalovací mapa.

... nás co máme 2-1-2 se to tolik netýká ale ten propad tam se sériovým čipem pořád trošku znát je.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 10:55 | Nahoru | #9
u 2006ky jsme "otevřený" airbox zkoušeli... vlastně se dalo horní víko do prdele a spodní se utěsnilo a přiklopilo nádrží... výsledek? šlo poznat hovno
otevřené sání mám na amannovi, tam do toho nerýpu, protože je podle toho udělaná mapa pro PC3.. nevýhoda - jeden výlet do kačírku a airbox plný šutrů a štěrku, i na klapkách... pak stačí otočit plynem a lovíš šutry z válce...
když už, tak otevřený airbox s takovým tím molitanem na hrdlech, jak to mají krosky atd., pipercross to dělá..

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 11:01 | Nahoru | #10
přepákování a stupačky: Dělá je asi spousta výrobců ve spoustě variantách. Mě umístění stupaček vyhovovalo, ale chtěl jsem mít řazení otočené a celkem jednoduše se to dá vyřešit dopasováním řazení z Falca. stačí samotná řadička, táhlo, kloubky a objímka. Na levém držáku stupačky je dirka, kterou jsem využil pro čep vyrobený na soustruhu. Táhlo se trochu zkrátilo a je to Délku řadičky se každý upraví, jak potřebuje. Ještě jsemzměnil umístění kloubku na řadičce, protože to původní nevyhovovalo. Jen varování pro všechny co nechtějí zasahovat do kapoty... Bez toho se tahle úprava neobejde, je potřeba kapotu trochu vyříznout...

původní řadička VS otočené řazení


výřez

Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 11:01 | Nahoru | #11
jo a myslím, že tohle vlákno se mi bude líbit

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 11:04 | Nahoru | #12
WenCa> u přepáček jiných výrobců se dá ten tisíhran otočit nahoru, stejně tak i vedení tyčky, takže se kapota řezat nemusí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 11:07 | Nahoru | #13
Mileek> tak to má tuším nimmic
edit: tí mjsem myslel ten pipecros filtr

Naposledy editováno 01.08.2012 11:09:54

Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 11:11 | Nahoru | #14
Jo jasně, nic se řezat nemusí... tohle je takový socka řešení... Koupil jsem Milli za pár šlupek a ten výřez mě netrápí... jasně, kdo chce originál, tak se vydá jinou cestou

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 11:13 | Nahoru | #15

Kubát píše: Mileek> tak to má tuším nimmic
edit: tí mjsem myslel ten pipecros filtr



Nebo já

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 11:21 | Nahoru | #16
... jinak k samotný podstatě tématu, motor V990 má hodně velkej potenciál. problém je ten, že aby se to projevilo, zahučí tam hodně dukátů. upravený hlavy, jiný ventily, jiný vačice, naúhlovaný pomocí štelovacích rozvodovejch kol, big bore (dá se jít až na 1127, byl i pokus o 1200 s klikou co má o 5 mm větší zdvih, made by amann, ale už to taky stáhli z prodeje), plus samozřejmě věci co s tím souvisí - větší vstřiky, silnější pumpa, stavitelnej regulátor tlaku paliva, větší klapky, powercommander a hodiny hodiny na dynu. počítám že sto palackejch by tam zahučelo ani by člověk nemrknul. jenže ten výsledek, otázka zda to za to stojí... má už holt svý roky a svý kila

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 11:36 | Nahoru | #17
FiZzeR> a tady už se asi vyplatí zainvestovat do 1098
ale fakt, je, že mille má svoje kouzlo a obrovské charizma

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 11:41 | Nahoru | #18
Jasně, jasně, dá se vymyslet mraky věcí za hromadu peněz, to je fakt Tohle vlákno bych chtěl zaměřit na levnější věci, které si trochu šikovnej člověk bude schopen udělat nebo za relativně malý peníze nechat udělat Jinak před chvílí mi pošta přivezla svody z 02, tak do nich pomalu připravím propojky a nechám navařit... a přes zimu je tam společně s hlavami z 02 hodím

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 11:46 | Nahoru | #19

Kubát píše: FiZzeR> a tady už se asi vyplatí zainvestovat do 1098
ale fakt, je, že mille má svoje kouzlo a obrovské charizma



Přesně tak Je lepší investovat do něčeho mladšího, co už ty parametry má v sérii. Jasný, mít něco extra je fajn pocit, ale mám na to? Za sebe musím říct, že ne Každopádně pokud se millča za rozumnou cenu neprodá, tak se taky asi pustím do úprav. Jeden zdejší člobrda mě navnadil

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 11:47 | Nahoru | #20

WenCa píše: Jasně, jasně, dá se vymyslet mraky věcí za hromadu peněz, to je fakt Tohle vlákno bych chtěl zaměřit na levnější věci, které si trochu šikovnej člověk bude schopen udělat nebo za relativně malý peníze nechat udělat Jinak před chvílí mi pošta přivezla svody z 02, tak do nich pomalu připravím propojky a nechám navařit... a přes zimu je tam společně s hlavami z 02 hodím



... načež se ti to s největší pravděpodobností potká

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 11:53 | Nahoru | #21

Kubát píše: FiZzeR> a tady už se asi vyplatí zainvestovat do 1098
ale fakt, je, že mille má svoje kouzlo a obrovské charizma



a tam taky zahučí prachů ranec

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 12:00 | Nahoru | #22
Fizzer> No, pokud nastavím blbě rozvody, tak se to fakt potká.... No, snad nejsem tak blbej a po tolika motorkách, co jsem dělal, se nespletu...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 12:08 | Nahoru | #23

WenCa píše: Fizzer> No, pokud nastavím blbě rozvody, tak se to fakt potká.... No, snad nejsem tak blbej a po tolika motorkách, co jsem dělal, se nespletu...



Dle apriliafóra je potřeba upravit dno pístu - výřezy na ventily, je tam dost malá vůle už v sérii, natož když tam dáš hlavu s většíma ventilama a větším zdvihem vačky Záleží kolik materiálu odebereš, načež nastupuje případná nutnost vyvážit kliku (což né každý umí, je třeba počítat s vyvažovákama a případně je taky upravit). A účet už začíná naskakovat...

... když už, tak přehodit rovnou válce s pístama z toho novýho motoru a ty písty upravit na váhu těch původních, bude-li to možný. plus připočítej těsnění pod válce a pod hlavy, ty taky stojí celkem raketu...

... to je právě to co jsem říkal... získáš pár koní, ale za nesmyslný peníze

Naposledy editováno 01.08.2012 12:21:09

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 12:25 | Nahoru | #24
Fizzere, máš pravdu, napsal jsem to blbě... Ono na tomhle motoru se hlava sundává jako celek s válcem a to je to, co přehodím, pak se to zužuje jen na těsnění pod válce a to není taková raketa... Hlavně když vezmu, že celej motor z 02 s kleknutou klikou jsem sehnal za pakatel... Ty písty, to je dobrá poznámka... Schválně jsem to ověřil podle čísla dílu a oba modely je mají stejné... Ale nejspíš zkompletuji to, co bude v lepším stavu...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 12:29 | Nahoru | #25
WenCa> na číslo dílu jsem koukal taky, nevím proč tomu tak je. možná už se "starej" typ pístu nedodává.

jinak máš kliku, já sháním motor (do svýho zdravýho se mi vrtat nechce) a ozejvaj se mi samí překupníci, co o tom motoru zpravidla neví ani z jakýho je ročníku, že prej je teprv v zahraničí, bez záruky a chtěli za to nesmysl nechápu to, cenově ta motorka padla někam do prdele, ale motor je na to dražší než na o pět let mladší R1?

Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 12:36 | Nahoru | #26
Oukej, díky za info, ty písty porovnám, jak to rozkuchám, aspoň tu máme další věc k diskusi Kliku mám, ale nejspíš bude vhodná pouze na výstavu, ten motor je na klice nejspíš kleknutej... Byl vyndanej z motorky, protože svítila kontrolka mazání a hrozně klepal... Sám jsem ten motor ještě nerozebral, jen jsem z něj vyloupil volnoběžku

Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 13:34 | Nahoru | #27
Tohle vlákno mě de zrovna do noty, akorát mám na dílně jedno RSV rozdělané, tak když si nebudu vědět rady, tak se tady zeptám odborníků

Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 19:16 | Nahoru | #28
Výborně, další oblíbený vlákno Jenom dodám, že Vašík je zkušenej a šikovnej mechanik, dobře že koupil RSV-můžu vykrádat jeho nápady

Takže hned mám jeden dotaz k otevřenýmu sání-dělal jste někdo ten dekl na spodek airboxu místo z plechu z laminátu? Pipercross mi leží v regálu, chystám se na předělávku, ale trochu mám obavu z kroucení laminátu teplem od motoru.

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 21:01 | Nahoru | #29
Hoši já na tom už pár let závodím, ale nic z toho jsem moc neřešil....

Airbox jedu sérii s KN, gumu pod airboxem z modelu ME (98-00) bez restrikce. Vstřiky tam mám 2 x 57mm z ¨06 a jinak už jenom přímou koncovku výfuku a doladěné PCIII....viz můj profil. Přímé vstřiky od Ammana jsem měl taky a šlo to rovnou na prodej - dobrá myšlenka, ale hrozně málo odolné, dvě tvrdší dopadnutí z wheelie a celý by to upadnulo z klapkovýho tělesa, všechno jen nasazené bez zajištění, žádný šrouby apod.

Jinak letos už jsem tam dával třetí motor a musím říct, že ty motory se docela liší výkonama.

Na původním V990RP-NG (poctivá ´03) bylo v "nejlepších" letech 134k a 102Nm, před vyřazením z důvodu vysokého proběhu (přes 10.000 okruhových km) už jen 129k a 98Nm.....
Pokus s přidřeným 1103ccm Ammanem stál za kulový (137k a 107 Nm)
Další motor jsem měl obyč V990RP a ten dával 132k a 99Nm a po 400 ostrých km do něj spadnul výfukový ventil na zadním válci
Aktuálně tam mám opět V990RP-NG a slabota....129k a 96Nm....a je to sakra znát

Kdyby někdo chtěl různé motorové díly, klidně si napište. Poznatek mám jeden - převodovky těhle motorů jsou naprosto "nesmrtelné". Mám tu dvě navíc a není na nich není nic, proč by je nešlo nandat do nějakého motoru zpět - v dnešní době nevídané.

Písty je možné dát z modelů od ¨01 výš (V990RP) i do staršího motoru, dokonce se ani nějak neliší hmotností, opačně ovšem ne (vybrání v pístu kvůli ventilům)...

Další zajímavost - ventilové vůle z výroby jsou napořád, neuvěřitelné. Měřili jsme za posledních 5 let 5x a vždy vše v pořádku.....

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

1.8.2012 v 21:13 | Nahoru | #30
plejba> nezkousel jsi ty nebo nekdo svody od Arrow??
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 209
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie

TOPlist