globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna gufer v USD vidli - jak na to?
8.12.2009 v 09:41
OK, základní postup mám víceméně jasnej (přečet jsem si manuál ) ale pár nejasností ještě mám.
Inspiroval jsem se tu:
www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch

Takže:
1) v manuále je součástí postupu i demontáž toho středovýho sráče ("pumping element", ve videu z toho akorát vytáhl jakousik tyčku) která je chycená šroubem zespoda. Často jsem četl něco o protáčení a následném vrážení seříznuté násady od smetáku, tomu bych se rád vyhnul takže je bezpodmínečně nutné toto demontovat?
2) jak přesně byste si vyložili toto:


3) jelikož nemám to speciální nářadí (na každou píčovinu abych měl deset tisíc speciálních udělátek ) - ten stahovák na pružinu bych dokázal obejít, tu zarážku taky, ale jak obejít takový to dvoudílný udělátko na narážení gufer mě nenapadá... leda kousek nějakýho tvrdýho dřeva a lehce naťukávat po obvodu, myslíte že to může fungovat? popř. nemáte někdo z pražáků na půjčení?
4) jak je to s čištěním vnitřku? strejda gůgl povidal, že nalejt decku technickýho benzínu a zapumpovat. co na to zdejší odporníci??
5) jak odvzdušnit cartridge? manuál píše chytnout trubky a pumpovat s nima proti sobě, ale nemělo by se pumpovat spíš tím vnitřkem (když je to podle manuálu ten pumping element )


Rady typu "dej to do servisu" očekávám, takže rovnou říkám že do servisu se mi nechce. Možná proto, že když tam byla millka naposledy, tak odjížděla na valníku
Anketa: Jen ze zajímavosti, jak servisujete vy?
DIY, ale do čeho nevidim, do toho se neseru
45%
9
DIY metodou pokus - omyl
40%
8
Do servisu,běžnou údržbu (olej a tak) zvládám
10%
2
Do servisu i na dofoukání gum
0%
0
Když přijde na servis, vyměním moto
5%
1

1 reakcí na tento příspěvek Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 14:07 | Nahoru | #1
tak to ještě študuju na apriláckym fóru, a kdosik tam huhlá cosi o rozhození nějakýho nastavení odskoku. že má mít to štelovátko od dorazu k dorazu 4 otáčky. Já mám tak 2? čtu návod a vůbec to nechápu, zvlášť když tam nejsou obrázky a pokaždý tomu ty kurvy engliš mluvící říkaj jinak
asi to odnesu do servisu

This process is probably best done when you do your fork maintenance. I would not take the whole front end down for this fine tuning. Ed Cook told me how to properly set the rebound screws to get 4 full turns of rebound damping. I previously only had 2-1/4. I did not realize the jamb nut under fork cap set was adjustable. I thought it was fixed at the bottom of the threads. The idea is to properly set your rebound damping adjustment range. You will need the special spring compressing tool and retaining clip as usual.

* Compress your spring and set your holding clip below the jamb nut.
* Remove the retaining ring on the damping screw rim. Spin off the big fork cap and preload adjuster. (Futura is silver and Falco etc are red.)
* Loosen the metal colored jamb nut from the silver damping cap (or blue if you upgraded to Falco lowers etc), then back the damping cap up the threads a bit. If you like, you can fully remove it and inspect the condition of your damper needle. Mine had a nice taper with a squared off tip.
* Next, turn the damping screw down until it is flush with the damping cap. I went ahead and lined up the dots as well
* Now, hand tighten the damping cap until you feel it snug up. This would be full rebound. Your rebound damping needle is fully blocking the hole at the bottom of the cartridge.
* The fun is next... back the damping screw out a turn or two but keep the damping cap in the same position. The damper cap will want to move easily now that it has no friction at the bottom of the cartridge. Again, use the dot for a reference. My dot always seemed to be towards me. Then tighten the jamb nut up to the bottom of the damper cap with the damper cap in the same position again and properly torque (ie snug up)
* Test to make sure your damping screw still has about 4 full turns of adjustment. It might take a couple of tries to get it where you want it.
* Do whatever else you are doing to your forks and reassemble.

I hope this helps.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna gufer v USD vidli - jak na to?

8.12.2009 v 14:20 | Nahoru | #2

FiZzeR>tak to ještě študuju na apriláckym fóru, a kdosik tam huhlá cosi o rozhození nějakýho nastavení odskoku. že má mít to štelovátko od dorazu k dorazu 4 otáčky. Já mám tak 2? čtu návod a vůbec to nechápu, zvlášť když tam nejsou obrázky a pokaždý tomu ty kurvy engliš mluvící říkaj jinak
asi to odnesu do servisu



hele ted nemam cas ti to prekladat cele.. ale je to v tom smyslu ze v serii je rozsah toho sroubku co steluje odskok(rebound) cca 2otacky.. ale ze to tam jde jistou upravou predelat na vetsi rozsah - 4otacky a tomu odpovidajici vetsi rozsah stelovani + popis toho jak na to..

kdyz to proste jen vyndas a nandas tak to budes mit jako predtim.. jen porad stejnej rozsah.. tohle je jakejsi "mod"
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 208, 209] Aprilia RSV 1000 WenCa 6248 28.2.2024 v 16:15 doveda
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie


TOPlist