globalmoto_duben_nolan





Téma: Repase podvozku, KDE ?
 
5.10.2009 v 22:45
Zdar závodníci, rád bych se zeptal kde necháváte repasovat tlumiče? Jde mi hlavně o zadního Ohlinse... pro mě nejpřijatelnější střední čechy a pardubickej kraj, ale mimo mísu nebude kdekoliv jinde v republice. Podělte se o rady a zkušenosti...díky Mároš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 15:42 | Nahoru | #151
assassin> pan Perňa řikal že mě to jelo jako hovado:D Carlos taky... ale jen o tý koňáži to nebude, to už vim

(reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 15:57 | Nahoru | #152

kaczer>assassin> pan Perňa řikal že mě to jelo jako hovado:D Carlos taky... ale jen o tý koňáži to nebude, to už vim



to bys vyjezdil... ale nemas pro to takovej zapal jako nekteri... ale to celkem chapu ja taky moc nemusim veskerej cas a prachy podridit jednomu hobby...

4 reakcí na tento příspěvek Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 16:10 | Nahoru | #153
Dane, ja to nechci pro "rychlost" ale pro "bezpeci", jak spravne pochopil assassin.
Meli bychom jeste taky uvazit mokro, tam je prinos vyssi!
Z hlediska investic je ten Bazzaz jak dve sady gum a mas v tom QS i palivove mapy, cili samotna trakce te stoji par penez...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 16:14 | Nahoru | #154

Dawe02>Dane, ja to nechci pro "rychlost" ale pro "bezpeci", jak spravne pochopil assassin.
Meli bychom jeste taky uvazit mokro, tam je prinos vyssi!
Z hlediska investic je ten Bazzaz jak dve sady gum a mas v tom QS i palivove mapy, cili samotna trakce te stoji par penez...



jj mit PC a rychlorazeni tak bych nad tim asi vahal.. ale jestli to koupis v jednom baliku komplet... tak uz je to "detail"

ja bych na mokru ani na okruh nevyjel:) ja sem naposled autem smykoval asi 300m nez sem to hodil do pangejtu a doted se bojim na mokru (ne dane bawo ne, na to sem hodnej, to sem si koupil sam:) )

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 16:22 | Nahoru | #155
Dawe02> A není lepší se naučit ten "smyk" vnímat a mít ho pod kontrolou sám?? Vždyť pokaždý ty podmínky nejsou stejný a to budeš pořád přenastavovat tu TC? A ani to asi pořádně v našich amatérsko-sociálních podmínkách nejde :\
Když mi to tam někdo dá odzkoušené a nějak rozumně regulovatelné v sérii (viz. DUCATI 1198), tak se s tím rád naučím žít. Přesto ale by měl člověk nejdříve pochopit chování motorky na hranici prokluzu a pak to využívat ve svůj prospěch.

Před studenou gumou a plným gasem z vracáku tě ani TC nezachrání a bohužel většinou je příčina právě v kombinaci nějakých hloupostí (gumy - povrch - pilot).. Možná je lepší dát peníze za ježdění + pneu a naučit se TC dělat sám

(reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 16:29 | Nahoru | #156

Dawe02>Dane, ja to nechci pro "rychlost" ale pro "bezpeci", jak spravne pochopil assassin.
Meli bychom jeste taky uvazit mokro, tam je prinos vyssi!
Z hlediska investic je ten Bazzaz jak dve sady gum a mas v tom QS i palivove mapy, cili samotna trakce te stoji par penez...



Dawe, ja vam to ani nezakazuji a ani nerozmlouvam, jen podotykam, ze rozdil mezi stage2 a stage3, t.j. ZFI+QS a ZFI+QS+TC je cca 6tis.kc, na druhou stranu v tymu jsou tri jezdci, kazdy jede nejak, ale vsichni tri se na tech 2.18 dostavaji a nekteri i hluboce pod a nikdo z nich, obzvlast v Brne nema problem s hasanama, ale je to mozna dane i podvozky a pneu co pouzivame, to samo pripoustim, proste po vsem co jsem si vyslechl od ruznych lidi, kterym duveruji, jsme my dospeli k zaveru co jsem psal vyse, nez mit neco, co nelze 100% naladit, je lepsi to nemit a usetrene financni prostredky vyuzit ucelneji. Samozrejme pokud to koupis budu rad sledovat jak se ti to dari nastavit, jak to funguje a jake zlepseni ti to prineslo a budu jen rad, kdyz to cele tak bude a treba budes prvni kdo s tim bude zcela spokojen a my pak od tebe budeme opisovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 16:31 | Nahoru | #157

Perňa #81>Dawe02> A není lepší se naučit ten "smyk" vnímat a mít ho pod kontrolou sám?? Vždyť pokaždý ty podmínky nejsou stejný a to budeš pořád přenastavovat tu TC? A ani to asi pořádně v našich amatérsko-sociálních podmínkách nejde :\
Když mi to tam někdo dá odzkoušené a nějak rozumně regulovatelné v sérii (viz. DUCATI 1198), tak se s tím rád naučím žít. Přesto ale by měl člověk nejdříve pochopit chování motorky na hranici prokluzu a pak to využívat ve svůj prospěch.

Před studenou gumou a plným gasem z vracáku tě ani TC nezachrání a bohužel většinou je příčina právě v kombinaci nějakých hloupostí (gumy - povrch - pilot).. Možná je lepší dát peníze za ježdění + pneu a naučit se TC dělat sám



hele jet na hranici prokluzu a kontrolovat ho .. je asi na nas tak trosku "scifi" ja uz sem parkrat prokluz kola pri akceleraci ustal, ale vzdy to bylo v krizovatce na prechodu apod.. do cca 80kmh a ani nevim jak sem to udelal.. cilene ve vetsim kalupu si nedokazu predstavit...

porad je tu to ze je to commander, rychlorazeni a TC v jednom... ve chvili kdy dawe usoudi ze tudy cesta nevede, jen "disabluje" tu TC... nez aby kupoval PC + igni.modul + razeni.... to uz vyjde v podstate na stejno a za tu zkousku to myslim stoji..

(reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 16:31 | Nahoru | #158
Perňa #81> si tady cintam na pentli a ty to tak pekne napises

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 16:33 | Nahoru | #159

assassin>.......ja sem naposled autem smykoval asi 300m nez sem to hodil do pangejtu a doted se bojim na mokru (ne dane bawo ne, na to sem hodnej, to sem si koupil sam:) )



Honzo, sice by to melo byt jedno, ale jsem rad, ze to nebyla brambora, je tvoje, ale mel jsem a jeste furt mam moc rad hele cistis kola

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 16:34 | Nahoru | #160

Dawe02>Dane, ja to nechci pro "rychlost" ale pro "bezpeci", jak spravne pochopil assassin.
Meli bychom jeste taky uvazit mokro, tam je prinos vyssi!
Z hlediska investic je ten Bazzaz jak dve sady gum a mas v tom QS i palivove mapy, cili samotna trakce te stoji par penez...



jj,právě že je super že to máš komplet,PS,QS,TC,což jak si psal,tě ve vysledku ta TC vyjde na pár korun.. alex si to na mokru celkem dost pochvaloval prý dost cítil jak zasahuje..všemocný to rozhodně není,ale třeba na to mokro by mě to minimálně trošku uklidnilo a měl bych větší pocit sucha a bezpečí a když to zachrání byt jeden pád tak pořád super...

ps:alex z toho udělal trsátka když měl bazzaz,ale na lowside..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 16:37 | Nahoru | #161

DanMagna>Honzo, sice by to melo byt jedno, ale jsem rad, ze to nebyla brambora, je tvoje, ale mel jsem a jeste furt mam moc rad hele cistis kola



kola sem cistil, ale ted se to neda... dal sem tym ty zimaky a rozmejslim jestli na jare koupit letni na tyhle sestnacky a dokoupit plechace 15na zimu (prezouvat jedny disky je na nic) nebo davat zimaky na ty 16 a dokoupit letni 17 disky i pneu...

BTW ty zimni jak maj ten nizsi profil (tzn rozmer podle TP) auto se na nich i o moc lip chova... koleje netahaj za volant,rizeni jde lehceji a i to neuskakuje bokem.. to se mi v hrbatejch zatackach na tech letnich sem tam stalo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 16:38 | Nahoru | #162

jirik83>jj,právě že je super že to máš komplet,PS,QS,TC,což jak si psal,tě ve vysledku ta TC vyjde na pár korun.. alex si to na mokru celkem dost pochvaloval prý dost cítil jak zasahuje..všemocný to rozhodně není,ale třeba na to mokro by mě to minimálně trošku uklidnilo a měl bych větší pocit sucha a bezpečí a když to zachrání byt jeden pád tak pořád super...

ps:alex z toho udělal trsátka když měl bazzaz,ale na lowside..



Jirko and all, nevim v jakych radech jsou u vas drobne, ale mne 6tis.Kc jako drobny neprijdou. zbytek jak psal Perna

Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 16:39 | Nahoru | #163
tsivoe Perňo, neni prokluz jako prokluz a to ti řeknu i jako naprostej amatér.. když na výjezdech maluješ už to je lehčí prokluz, když ti začnou klouzat sjetý gumy i tenhle prokluz cejtim... ale tady sem cejtil až okamžik kdy mi přední guma motorky malovala cucáka na krk..:D
myslim si že víc z mojeho pádu měl místní Norihaga než já:DDD Evidentně sou okamžiky kdy to prostě přijde a nic s tim neuděláš ( viz matadoři v SBK )

(reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 16:41 | Nahoru | #164
assassin> no 17" by tomu sluseli , mne na tech vyssich letakach vyhovovalo to, ze tacho merilo presne a na normalnim povrchu to naopak melo lepsi bocni vedeni, ale je fakt, ze koleje atd. tomu ne zcela svedci

1 reakcí na tento příspěvek Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 16:41 | Nahoru | #165
Dane 6k drobné za jistejch okolností můžou bejt, například když vezmu v potaz co stojí slepování slepování motorky... samozřejmě je relativní zda ta fičura dovede pomáhat a navodit ten pocit bezpečí nebo ne...

(reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 16:51 | Nahoru | #166

kaczer>Dane 6k drobné za jistejch okolností můžou bejt, například když vezmu v potaz co stojí slepování slepování motorky... samozřejmě je relativní zda ta fičura dovede pomáhat a navodit ten pocit bezpečí nebo ne...



Jasny, ale ja tak nejak z toho jak to tu ctu mam dojem, ze mate pocit, ze vas to zachrani a tim padem si mozna tu hubu rozbijete jeste vic , coz samo nikomu nepreju, o slepovani moto vim sve , proto plne souhlasim s Pernou, protoze to je si myslim velmi pragmaticky nazor

1 reakcí na tento příspěvek Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 16:55 | Nahoru | #167
Furt to má 2 kola a koní víc jak ultralight, takže sklony k lítání zůstávaj:D

Mě třeba Véna Jiruš doporučouval před začátkem sezony shifter, a právě z důvodu částečný eliminace HS...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 16:56 | Nahoru | #168

DanMagna>Jirko and all, nevim v jakych radech jsou u vas drobne, ale mne 6tis.Kc jako drobny neprijdou. zbytek jak psal Perna



6k je na jednu stranu dost,na druhou jak jsem psal když mi to zachrání(třeba na té vodě) jeden dva pády...těch 6k máš jak nic... takhle to myslim(a podle mě i kačer.asi to bude tím že máme motky v podobným stavu,resp rozkladu ).jiná věc je že třeba letos jsem na vodě nejel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 16:59 | Nahoru | #169

jirik83>6k je na jednu stranu dost,na druhou jak jsem psal když mi to zachrání(třeba na té vodě) jeden dva pády...těch 6k máš jak nic... takhle to myslim(a podle mě i kačer.asi to bude tím že máme motky v podobným stavu,resp rozkladu ).jiná věc je že třeba letos jsem na vodě nejel



V rozkladu je mate jen proto, ze jste liny , nase vrcela ani ne za mesic a byla na tom hoodne podobne , ale zaplat panbuh, ze jste jak ty a kacer, tak nas Honza odesli po svych, narozdil od Dawa

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 17:08 | Nahoru | #170

assassin>hele jet na hranici prokluzu a kontrolovat ho .. je asi na nas tak trosku "scifi" ja uz sem parkrat prokluz kola pri akceleraci ustal, ale vzdy to bylo v krizovatce na prechodu apod.. do cca 80kmh a ani nevim jak sem to udelal.. cilene ve vetsim kalupu si nedokazu predstavit...

porad je tu to ze je to commander, rychlorazeni a TC v jednom... ve chvili kdy dawe usoudi ze tudy cesta nevede, jen "disabluje" tu TC... nez aby kupoval PC + igni.modul + razeni.... to uz vyjde v podstate na stejno a za tu zkousku to myslim stoji..



Ale ano, já nemám info o cenách a pokud to tam je jako "bonus", proč ne. Ikdyby se to ve finále třeba nepoužívalo..

Jen si prostě říkám, že není špatný umět jezdit na "standardní" motorce bez fičurin a zaměřit se právě na sebe a ovládání motorky. Někdy ten pocit "bezpečí" s TC by mohl být zavádějící.

A ze svý zkušenosti vím, že pokud prostě jaksi "necítíš" prokluz, atd. (Kaczer tomu říká kreslení čar ..), tak je to špatně a přijdou pády, nikoliv zlepšení časů. A před tímhle se nevyhneš ani s TC.
Když to vezmu podle sebe, nemohl jsem tehdy pochopit takový ty "highsidery" a uskakující motorka v zatáčce a tím pádem pomalý průjezd/výjezd..v tý době jsem jezdil časy kolem 2:18 v Brně a občas právě na hranici pádu. Potom jsem se snažil jezdit "jinak" a taky víc kontrolovat zadní kolo (rozuměj, neposrat se z každýho menšího vybočení a naopak to využívat pro sebe). Na té samé motorce jsem pak jezdil 2:14 a míň bez jediné krize a problémem s highsiderem
Proto mluvím o tom stylu ježdění a učení se jezdit tak, abych alespoň částečně dokázal něco podobnýho, co TC..
Padat se bude jak s TC, tak bez ní, to je jediná svatá pravda!

(reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 17:10 | Nahoru | #171
DanMagna> kachna je líná ! já makám,ještě pár drobností(kapoty a pod) a bude taky jsem ti psal že jste to zprovoznili sakra rychle

(reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 17:35 | Nahoru | #172

Perňa #81>Ale ano, já nemám info o cenách a pokud to tam je jako "bonus", proč ne. Ikdyby se to ve finále třeba nepoužívalo..

Jen si prostě říkám, že není špatný umět jezdit na "standardní" motorce bez fičurin a zaměřit se právě na sebe a ovládání motorky. Někdy ten pocit "bezpečí" s TC by mohl být zavádějící.

A ze svý zkušenosti vím, že pokud prostě jaksi "necítíš" prokluz, atd. (Kaczer tomu říká kreslení čar ..), tak je to špatně a přijdou pády, nikoliv zlepšení časů. A před tímhle se nevyhneš ani s TC.
Když to vezmu podle sebe, nemohl jsem tehdy pochopit takový ty "highsidery" a uskakující motorka v zatáčce a tím pádem pomalý průjezd/výjezd..v tý době jsem jezdil časy kolem 2:18 v Brně a občas právě na hranici pádu. Potom jsem se snažil jezdit "jinak" a taky víc kontrolovat zadní kolo (rozuměj, neposrat se z každýho menšího vybočení a naopak to využívat pro sebe). Na té samé motorce jsem pak jezdil 2:14 a míň bez jediné krize a problémem s highsiderem
Proto mluvím o tom stylu ježdění a učení se jezdit tak, abych alespoň částečně dokázal něco podobnýho, co TC..
Padat se bude jak s TC, tak bez ní, to je jediná svatá pravda!



Tak svatá pravda,místo utrácení peněz za pí...viny a očekávání kolik tím sundám vteřin,je potřeba bejt co nejčastěji na okruhu a raději to cpát do gum,i se sérií tak jak ji ten šikmookej pán vypustil z fabriky se dá letět hodně rychle a až pak se dá řešit nějaká trakce a podobně.Chápu,že by bylo nejjednoduší tam něco koupit a čekat že zase o něco porychlím,ale tak to není,ve spoustě případů,pokud ten člověk opravdu není závodník a dostane třeba upravenej motor,tak s tím jede úplně stejně a nebo ještě pomaleji.A proto raději trénujte,utrácet můžete vždycky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 17:54 | Nahoru | #173

kaczer>Furt to má 2 kola a koní víc jak ultralight, takže sklony k lítání zůstávaj:D

Mě třeba Véna Jiruš doporučouval před začátkem sezony shifter, a právě z důvodu částečný eliminace HS...



...a to přesně navazuje na ty moje slova o vnímání "prokluzu". Protože, když už umíš výjezd ze zatáčky "kontrolovat", tak je celkem dost často nezbytný, přeřadit bez přerušení tahu motoru - tedy motorka dál pokračuje v plynulém "kreslení čáry" bez rozhození a tedy i podvozek má míň práce ...sklony k highsideru tedy tímhle způsobem maximálně omezíš.

A tohle je podle mě základ rychlýho a "bezpečnýho" projíždění okruhu. A pak si umím představit, že tam hodím nějak rozumně nastavenou Traction Control a budu si s ní pomáhat tak, že tomu na výjezdu budu dávat ještě víc a nechám část kontroly nad zadním kolem na ní. Ve výsledku bych tím mohl být rychlejší a v tom bych viděl výhodu dobré TC. Ale nevím, jestli tyhle požadavky umí splnit pseudokontrola od Bazzaz nebo jestli tam je spíš jako psychickej element ne úplně správně funkční pro rychlý časy.

Rozhodně člověk s časem 2:18 v Brně s její pomocí nezrychlí, to musí sám zkušenostma a tréninkem + přemýšlením, jak si pomoct i bez elektroniky

3 reakcí na tento příspěvek Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 17:55 | Nahoru | #174
Koukam ze vetsina je pesimisticka
Perno, treba nemam dostatecne citlivy zadek, nebo jsem na to hloupej, ale ziskavat cit pro prokluz zadniho kola uz mi dnes neprijde jako lakava idea. Navic treba Boza jede stale s kolem rovne a jede rychle taky, cili si myslim ze to je opet individualni. :\

Dane, tech 2 18 jsem uvedl jako priklad, to jsem jezdil bez rizika stabilne, problem mi nastaval od 2:16 kde jsem zkratka nemohl ukocirovat zadek, kor na jetych pneu, ktere se navic po par kolech vykousaly.
Dost to souvisi se zadni pruzici/tlumici jednotkou na K6, ktera je spatna(oproti seriove konkurenci) a to mi nikdo nevymluvi.
Staci si stoupnout na pul hodinky k 18.stanovisti, zapisovat si cisla nestabilnich motorek a stabilnich motorek. Muzeme to pristi rok opet overit, po kontrole v paddocku je jasno kdo ma serii a kdo ne

Takze kdyz jsem si ustlal podruhe po sobe na 18. stanovisti na highsidera, zacal jsem uvazovat o jinem cetralu a nebo kontrole trakce, 6000navic mi v tu chvili pripada jako mala investice v porovnani s cenami opravy a ztratou financi, kdyz clovek lezi mesice doma.

Ja se s tu prit nebudu, protoze tu vime z vlastni zkusenosti kazdy prd....cili to radeji zkusim, nebo nezkusim na vlastni moto a telo. Jeste mam stale alternativu v rukavu, ale uvidime. Dnes jsem odstrojil K6 a budu rad, kdyz bude vubec zdravy aspon ram...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 18:01 | Nahoru | #175
Dawe02> Libor Milota se sériovým zadkem vloni na K6 brno 2,09 letos Pavel ouda na serii CBR 1000rr 08 2,06.
Přece nemůžete bejt všichni rychlí,to prostě nejde.

(reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 18:03 | Nahoru | #176
Murkin> No vidis, 2:09 Suzuki s panem pilotem...kdyby mel tu Hondu, pojede taky treba 2:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 18:03 | Nahoru | #177
Perňa #81> A co Ty,co plánuješ na příští sezónu,nebo je ještě brzo na nějaký rozhodnutí?

1 reakcí na tento příspěvek Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 18:07 | Nahoru | #178
... a furt mi tu bude to malování omlacovat o hubu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 18:09 | Nahoru | #179
Dawe02> A to je další svatá pravda! Žádná sebelepší TC ti nenahradí dobře fungující podvozek, protože ten hlavně tě drží na asfaltu a posouvá hranici nutnosti zásahu TC do jízdy..
Jestli Dawe cítíš, že tlumič není dobrý, spíš bych řešil ten a těch 6tis. si přidal raději na podvozek.. Protože pád na špatným podvozku, třebaže s TC může zase přijít anebo to nastavíš tak, že tě to zpomalí..
Tož já bych volil raději funkční a vypiplaný podvozek a pak se s ním zaměřit na vlastní styl projíždění a výjezdů ze zatáček. Když to dobře funguje, budeš překvapený, jak se dá motorka i na hranici trakce dobře a čitelně ovládat a plynulý "prokluz" obrátit ve svůj prospěch.

Jinak rozhodně nejsem odpůrce TC, rád bych to někdy sám na vlastní kůži vyzkoušel, snad bych dokázal něco málo vyhodnotit a pak se tady veřejně všem zastáncům TC omluvit
Myslím, že je to jen otázka 2-3let, kdy to bude běžný na sériových bajcích ...DUCATI a BMW už s tím směle vyšly na trh a BMW k tomu přihodilo i prvně sériově montovanej quickshift a to mi přijde jako bomba

(reakce na) Repase podvozku, KDE ?

19.11.2009 v 18:11 | Nahoru | #180
Dawe02> jak jsem psal vyse, ja ti to ani nezakazuji a ani nerozmlouvam budu jen rad kdyz to zkusis a jeste radsi, kdyz to bude fungovat, ale pokud vis, ze mas problem v podvozku, tak si myslim, ze TC to nezachrani, to si radsi kup kvalitni centralu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist