kdo s tím máte zkušenosti, někde jsem se tu dočetl že motor z GPZ 600 R se dost sype.
Ono je jasné, že jsou to kousky 20 let staré a musí se čekat ledasco. Ale obecně, je na to spolehnutí v případě zachovalého kousku?
1 reakcí na tento příspěvek GPZ 600 - spolehlivost?
Ze by ruka v nocniku?
2 reakcí na tento příspěvek GPZ 600 - spolehlivost?
a pokud tam japonci ten motor cpali skoro 20 let, tak nevěřim, že by měl ňáký větší mouchy...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 600 - spolehlivost?
Generiq>lukaw> jako GPZ 500 jsou držáky, to je známé,a le o gpz 600 se skoro nemluví, nejsou o tom nikde pořádné informace, žádný testík...
tak před 4 rokoma byl test v ČMN. byla tam teda GPX600, ale ta vycházela myslim práve z GPZ600 a ta se dělala až do toho roku 02 nebo dokonce 03, kdy jediný co se měnilo, byl stále ubejvající výkon kvůli emisím, z původních asi 85 kobyl na konečnejch 70 koníků...
A co si tak vzpomínám, nepsali tam, že by byly známý ňáký provařený závady, jedině teda reznoucí svody...ale musí člověk brát, že podvozkově i motorově je to motorka z půlky 80. let, takže ve srovnání s dneškem žádný zázraky...
tenkrát jsem se o ní dost zajímal, ta motorka se mi vyloženě líbila, ale nesehanl jsem žádnou s 25kw, takže jsem nakononec pořídíl FZR600...
1 reakcí na tento příspěvek GPZ 600 - spolehlivost?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 600 - spolehlivost?
Generiq>Náhodou někdo nemáš ten testík, co?
podívám se po tom a dyštak to zkusim oskenovat...
každopádně by to bylo nejdřív někdy večer, teď jsem v práci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 600 - spolehlivost?
lukaw>tak ta motorka se skoro v nezměněný podobě vyráběla až snad do roku 02, takže by to nemusela bejt nutně stoletá vrána...
a pokud tam japonci ten motor cpali skoro 20 let, tak nevěřim, že by měl ňáký větší mouchy...
Nebyla to náhodou GPX600,co tak dlouho vyráběli?Ta měla víc koní a byla sportovnější,než GPZ.
Na svou dobu vzniku to byla co se týká designem hodně nadčasová motorka, na kterou potom navazovaly ZZRka...
Nebyla to náhodou GPX600,co tak dlouho vyráběli?Ta měla víc koní a byla sportovnější,než GPZ.
v druhym příspěvku jsem se opravil
jinak pokud si dobře vzpomínám, tak má snad ňákej nestandartní rozměr ráfků, myslim buď 18" nebo 16", takže se na to hůř shání pryže...
1 reakcí na tento příspěvek GPZ 600 - spolehlivost?
Ta se ptáš na GPZ 600R, ta se vyráběla 1984 - 1990. Tak ty teda spolehlivosti nijak neoslňovaly, je třeba si uvědomit, žo ty byl první vodou chlazený 16V od Kawasaki a měl spoustu much, na tomhle se teprve učili. Motor dosahoval na svou dobu velice vysokých otáček 12tis, navíc neměl omezovač, takže se šlo dostat i na 13tis ot/min. Inženýři s Kawa inc. ještě neměli zkušenosti což se podespalo na dvou základních nedostatcích - materiál nevydržel otáčky, na GPZ 600 odchází vačky a vahadla, tyhle před koupi nutno zkontrolovat, ač to znamená sundání ventilového víka. Ale dokud neuvidíš že vačky nemají sedřené kluzné plochy, tak to rozhodně nekupuj !!! Vačky i vahadla se dnes dají opravit, psal jsem o tom v příspěvku http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=65895&fid=5 ale vyjde to minimálně na 10tis. Ačkoliv motory jsou festovní, tak válce nejsou z nic moc materiálu a v 60tis km už jsou bez komprese. Pokud tolik vydrží, protože jsem ještě neviděl motor, který by se dožil 70tis km bez problémů, absolutní většina motoru se do té doby zadře na klice. Za 4 roky mi na to odešly 2 motory, oba měly mezi 50-60tis km. Tohle je absolutně ta nejhorší vada všech GPZ 600, nedostatečné mazání kliky i vrchu motoru. Jeden motor měl už 3x přebrušovanou klikovku a měněné šály. Nakonec byl ojniční čep tenší o 3mm v průměru a praskl.. Je škoda, že GPZ 600R měla ocelový rám, i když ve stejnou dobu vyráběná GPZ 400R měla hliníkový, rozdíl byl obrovský. V rychlostech nad 180km/h se motorka v táhlých zatáčkách příjemně vlnila, jsem zvyklý z jawy, takže mi to přijde spíše zábavné.. Motorka je relativně težká, ale i tak jsem ji miloval, je to kus motorky, motor táhne jako kráva, maximálka tachometrových 240km/h. Strašně nedořešené je chlazení, voda vede horem do motoru skrz ventilové víko, trubkou, která vede mezi 1-2 a 3-4 válcem, takež na seřízení ventilů je nutno tu trubku vytáhnout, je přišroubovana na každé straně jedním šroubkem... Kolik hodin jsem ztratil při snaze pak trubku po nasazení utěsnit, to by jste nevěřili. .Za to by měli konstruktéra pověsit.. KDyž už vypadalo vše OK, tak najednou motor začne vynechávat, sundám nádrž a svíčky zatopené vodou a opět můžeš přetěsňovat znova. Již výše je zmíněno, že z klikovky je výkon přenášen na hlavní hřídel řetězem, což je další zdroj průserů. Pro jehu výměnu je nutno motor rozpůlit a přesto nový po pár tisících km začně znova třískat. Za jízdy to nemá vliv, ale na volnoběh to tříská a škube motorem, takže to dopadá tím ,že motor musí mít na volnoběh 2 - 2,5tis ot/min, jinak sebou škube jak kráva. Takže rada - při koupi sniž volnoběžné otáčky na předepsaných 850 ot/min - jestli to motor vydrží bez trhání, tak je řetěz (a napínák) OK.
Jak jsem psal, motor je v 50tis km vyběhaný, GPZety mají jednu zajímavou vlastnost - 3tí válec ztratí kompres vždy jako první, NIKDY jsme neviděl GPZ, která by měla na třetím válci dobrý kompres. Před koupi si komprese změř, jde to blbě a je potřeba nádstavec, právě díyk te debilní trubce s vodou, díky ní je i povolení a vytažení svíček spíše gynekologická práce.. Motorku jsme prodával s najetými 85tis km na podvozku, byl v ní už třetí motor. Přesto byly tlumiče OK, jen zadní přepákování jsme převložkkoval, bylo tu už nutné. Přední Antidive (proti ponořovací) systém je lepší odpojit, pokud funguje, tak s motorkou na mokru nejde téměř brzdit. Při tlaku na páčku přední brzudy se brzdovka tlačí nejen na pístek brzdy, ale i oproti tlumiči, aby se motorka neponořovala. Výsledek je, že tlumiče skutečně ztvrdnou jako trubky a nekopírují cestu a bržděné kolo se blokne a klouže po asfaltu, hlavně na mokru prdel..
Za celou dobu jsem neměl jediný problém s elektrikou, GPZ má vybornou vychytávku, volmetr na otáčkoměru, stačí stisknout tlačítko na otáčkoměru a místo otáček ukazuje napětí (jsou tam dvě stupnice).
Často odchází startéry, jsou od uhlíku totálně vydřené, nezbývá než výměna celého startéru. Ale na druhou stranu nebyl žáden problém GPZetu roztlačit.
Další problém již taky výše zmíněný - velice brzo přestanou těsnit jehlové ventily v karburátorech, během pár hodin proteče celá nádrž skrz karbce do airboxu ale halvně do motoru, do převodovky, klikového hřídele a vyteká to odzvdušněním na nejvyšším bodě nad peřvodovkou. Takže motor je kompletně plný benzínu.. Logicky by k tomu nedošlo, kdyby fungoval podtlakový ventil nádrže.. Jenže v tom často praská membrána a teče pořád..
Další problém jsem měl v tom, že díky slabým tlakům motor špatně startoval, svíčky byly ihned mokré a tudíž na vyhození. NGK když se namočí, tak už ani ppo osušení nehází jiskru na jiskřišti Takže spotřeba svíček byla enormní..
Žáden další problém si nevybavuju.
Abych to shrnul:
1: zadírá se na klice mezi 50-70tis km
2: motor je v 50tis km vyběhaný a bez komprese (hlavně na třetím válci)
3: vačky ani vahadla dlouho nevydrží
4: protéká benzín do motoru
5: průser s utěsněním vody
No a teď k tomu nejlepšímu, motory GPX 600, ketré se vyráběly 1990 - 1999 (až na primární řetěz) žádnými z těchto problému netrpí
Já nakonec koupil motor z GPX za 6tis (ve třech bednách) a ten už šlapal jako hodinky dvě sezóny, než jsem ji prodal (čehož pořád lituju), motor měl najeto kolem 70tis km a jel jako "nový".
Navíc GPZ měla výkon 75 koní, motor GPX měl 85 koní a rozdíl by teda jo znát. Má jinak vyřešené mazácí kanálky (je jich více o větším průměru), jiné olejové čerpadlo, jinou motorovou vanu a nemá chladič oleje. GPZ chladič oleje měla. Voda vede sice taky vrchem (ale vede tak i R1 a fazeru 1000), ale vede dvěma hadičkama a dvěma nátrubky, které není nutno sundávata přetěsňovat, stačí jen sundat hadici.. Jednoduché a geniální, za tu trubku u GPZ 600 bych fakt vraždil..
No jestli uvažuješ o takové vráně, tak si to jo rozmysli, GPX už ujde, ale i raději mrkni po nějaké ZZR, to už jsou moderní, bezproblémové motorky.. Ale spíše bych doporučil ZX6R, ty už jsou úplně jinde..
Specifikace GPZ 600 najdeš na mých stránkách http://gpz.unas.cz/
A tohle byla finální podoba mé lásky.. Neviděli jste ji někdo něke? Pravidelně procházím inzercí, ale nic..
http://gpz.unas.cz/GPZ_zmeny/GPZ_zmeny.html
Naposledy editováno 21.07.2009 20:12:41
1 reakcí na tento příspěvek GPZ 600 - spolehlivost?
(jsou stroje co vydrží i déle a bez ztáty věnečku, ale GPZety mezi ně nepatří )
1 reakcí na tento příspěvek GPZ 600 - spolehlivost?
1 reakcí na tento příspěvek GPZ 600 - spolehlivost?
Je to tahle? http://www.motoinzerce.cz/motorky/kawasaki/256062-gpx-600-r.html
GPXa se dělaly 1990-1999 a nedostatky GPZ už mají vychytané.. Takže jasně bych bral už jedině GPX 600.
GPZ 500 je úplně jiný motor a jiná motorka, tam není relativně co vytknout, na motoru jen odchází napinák rozvoďáku.
Edit: pokud teda myslíš klasiku GPZ 500s a nemyslíš rakouskou verzi GPZ 600R se zmenšeným obsahem na GPZ 500R.
Naposledy editováno 24.07.2009 11:42:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 600 - spolehlivost?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 600 - spolehlivost?
1 reakcí na tento příspěvek GPZ 600 - spolehlivost?
1 reakcí na tento příspěvek GPZ 600 - spolehlivost?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Poskočený motor ozub Kawasaki GPZ 600 | Falkon02 | 8 | 19.10.2018 v 15:26 __unq__ |
Kawasaki GPZ 600 - kouří Kawasaki GPZ 600 | Falkon02 | 16 | 25.9.2018 v 10:25 Falkon02 |
Pomoc s odhalením Kawasaki GPZ 600 | Falkon02 | 13 | 6.8.2018 v 20:20 Falkon02 |
nechce chytnout Kawasaki GPZ 600 | PájaViků | 10 | 15.5.2018 v 08:08 Falkon02 |