Téma: Jak jsem projel Nordkapp, Finsko a Pobaltí
edit 7.12.2009: cestopis již vyšel, zde: Nordkapp: sněžení, mráz a sobi
a diskuse k této cestě když tak tady

----------------------------------------------------------------------------------
původní příspěvek:

Ahoj všichni, tak jsem se ve zdraví vrátil z dalšího výletu!

S kamarádem (Járou na Varaderu) jsme vyrazili a projeli všechno co jsme původně chtěli, Pobaltí, Finsko, Laponsko a kousek Norska na Nordkapp. Nahoru jsme více hnali, jeli přímo a cestou nazpět si to zase více užívali, měli mnohem více zastávek. Myslím že jsme toho dost viděli a zažili, 2 dny v neustálém dešti, další dny v občasném, trajekt Finů, kteří se jezdí opít do Tallinnu a vracejí se vozíčky plnými alkoholu domů, venkovní muzeum zvonů, skanzen jak dříve žili lidi na severu Norska, severní polární kruh (bydliště Santy Clause ), "tisíce jezer", rozhledny, zvlášť ta ve městě Kuopio, hrad ve Finsku (Sovonline?), město Kunda a Kundodeník dva dny bylo i koupání v moři (Lotyšsko u Rigy a v Litvě na Kurské kose = taky hodně zajímavé místo), Hora křížů (Litevský odpor k Sovětské moci), hrad Trakai v Litvě, atd.atd. a hromadu různých míst a hlavně tedy viděli tu přírodu, fakt nádhera

Horší to bylo s počasím, musím se přiznat, že jsem byl dost skeptický kam vůbec dojedem, prostě viděl jsem dost černě, když tam dle předpovědi měly být teploty blízko k nule... Ale to nebylo nejhorší, horší bylo když nám asi 2 dny pršelo (tj. jet v tom, stavět v dešti stan, vlézt do něj mokrý, ráno se do toho obléct, sbalit v dešti stan a jet dál...). Na polární kruh jsme dojeli večer, byly asi 4°C, ale bylo nám fajn chvíli potom začalo sněžit a teploměr na nějaké budově ukazoval 1°C, naštěstí plus. Ráno nás probudilo zase sněžení, vystrčil jsem hlavu ze stanu a všude bílo... za nějakou chvíli to ale roztálo. No jeli jsme dál a přišlo hustější sněžení za jízdy, naštěstí se to na cestě moc nedrželo, stovkou se pořád dálo dál, na plexi na motorce to už nějak ten sníh namrzal a z přlby jsem si jej stíral... a pak to bylo už tak husté, to sněžení, že se mi kamarád přede mnou ztrácel, dokonce jsem už ani jeho světlo neviděl! no fakt psycho... tak jsem si říkal, že za chvíli ani nebudu vidět, kam jedem....
ale zas to sněžení přešlo. Mimochodem ten úsek v Laponsku, než jsme přijeli do Norska jsme si pojmenovali Route66, protože to bylo pořád nahoru dolů, takové vlny, ale někdy fakt s brutálním padáním, jako nějaká horská dráha na kolotočích až se budou dívat na mojí fotku (foto zepředu)

No nakonec to dobře dopadlo, vše jsme zvládli a na Nordkapp dojeli.
Fakt hodně zajímavý pocit, jako by člověk stál na konci světa.
A je tam taky toho dost k vidění, vstupného nelituji.
V tu chvíli jsme tam byli jediní motorkáři, ale kousek před Nordkappem (asi 100km) jsme potkali skupinku, která už odjížděla (odpoledne), jak jsme jeli tam.

Mimochodem cesta na Nordkapp, posledních asi 100-150 km bylo dohromady takových, že i GG může jen tiše závidět.... a přitom to byla většinou "jen" cesta po pobřeží, tunely (mimochodem, jeden tunel v hloubce přes 200 metrů POD mořem) a až ke konci kopečky. No "kopečky"...

I na ty teploty se dá zvyknout, po chvíli jsme se adaptovali a když jsem se v tričkách u stanu bavili, že je celkem fajn a pak jsem se mrkl na teploměr a bylo 5°C
Hodně asi udělá vlchkost vzduchu, protože mi to přišlo, jako by u nás bylo 10-15°C. A taky ti lidi tam nebylo moc navlečeni (vždyť mají léto! ), takže jsme pochopili, že ty vtipy o Laponcích co šly kdysi mailem, tak vlastně že to ve skutečnosti vtipy nebyly

Jinak ta příroda tam - fakt úchvatná!
hlavně v Laponsku a v tom Norsku
Třeba jedete a najednou oblast, kde je všude červená tráva, člověk si říká jestli nemá už halucinace... (byl to ale červený mech, ale vypadalo to hodně efektně)

cesty - většinou prázdné
jo a kolem cesty chodili, pásli se a běhali sobi, většinou inteligentní, že čekali až projedou auta a my, ale někdy už z dálky bylo vidět, že na cestě stojí jeden, nebo celá smečka. Stačilo zpomalit nebo zastavit a odešli, nebo většinou odběhli.
Mám video tedy natočil jsem pár záběrů, takže zpracuji fotky, něco napíšu a zveřejním to až najednou (slíbil jsem, že to udělám "rychle" )
Taky napíšu kolik co stálo (trajekty, tunel pod mořem, vstup na Nordkapp, trajekt na Kurskou kosu a vstup do toho jejich parku, vstupy na hrady, rozhlednu, atd.), měl bych to sepsat úplně přesně.

Jo - jediný problém, ve Finsku na většině benzínek NEBRALI kartu Visa (mám od mbank, ale ani kamarádovi od jiné banky), takže jsem platili já hotově eury a on druhou kartou Maestro.

Najeli jsme tedy za ty dva necelé týdny něco přes 7100 km a ani jedna motorka (Deauville a Varadero) neměla opět ani jednu poruchu. Údržba po cestě taky nula, jen na Varaderu mazání řetězu.
Pokud nebylo co k vidění a nebo to bylo "stále stejné", tak jsme rovinky jeli ve všech státech tak 110-120, křižovatky a odbočky zpomalovali, ve městech ještě víc, prostě jeli opatrně, jak auta a ještě jsme zpomalovali jak všichni před stacionárními radary, kterých byly desítky (hlavně v jižní polovině Finska a v Polsku). Tímto ale chci pozdravit policisty v jednom nejmenovaném městě nejmenovaného jižního pobaltského státu
Vyloženě nějaká krizovka, jako že by nás nějaké auto ohrozilo, tak nikde nebyla. A Finští řidiči jsou úplně v klidu. To spíš v Pobaltí nebo v Polsku si musel někdo dokázat, že nás předjede. A pak zvolnil, těch 110 neudržel :-)

Spali jsme opět všechny noci ve stanu, ve volné přírodě. Problém nebyl, jen jednu noc v Estonsku jsme si chtěli postavit stan u opuštěné stodoly a přijel tam mladík autem, že to hlídá, jestli tam někdo něco nekrade. Jo a ve Finsku se jednou v noci asi o půl třetí někdo rozhodl, že si půjde pokácet strom :-)
Jinak teplotně dobré, ve stanu ve spacáku bylo vždy tepleji než venku, ten spacák za těch 9 stovek co jsem tu nedávno řešil, tak mi vyhovoval, spal jsem v něm jen v 1 vrstvě a dobré.

Jídlo - vařili jsme si polévky a ohřívali konzervy, prostě něco jsme si vezli a taky každý den zašli do supermarketu na pití, pečivo a pak další konzervy, popř. sýry, apod. Jedna malá bomba nám odešla až 11.den.

Naposledy editováno 07.12.2009 10:04:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem projel Nordkapp, Finsko a Pobaltí

2.12.2009 v 14:24 | Nahoru | #91
Roman2bk> videjko je good... těším se na cestopis!

2.12.2009 v 15:07 | Nahoru | #92
Tarabys> pssst jsem to chtěl utajit a zveřejnit až s cestopisem

2.12.2009 v 17:25 | Nahoru | #93
Jo taky se jednou vydáme do Francouských a Švycarských, to asi bude první větší ,,rodinný výlet" Viděl jsem spousty krásných fotek z těchto zemí.

2.12.2009 v 17:30 | Nahoru | #94
Waltr> to já si první rodinný výlet udělám asi na chalupu do Jeseníků

2.12.2009 v 17:39 | Nahoru | #95
Daliss>Ty si udělej rodinu

2.12.2009 v 18:51 | Nahoru | #96
Daliss> jestli mohu poradit.... tak není třeba spěchat

2.12.2009 v 23:47 | Nahoru | #97

Roman2bk>Daliss> jestli mohu poradit.... tak není třeba spěchat

No dyť, zítra je taky den....

3.12.2009 v 14:08 | Nahoru | #98
Waltr> neboj, všechno bude, i všechny moje motorky budou jezdit. Jen nevím, v jakém to bude pořadí

3.12.2009 v 20:11 | Nahoru | #99
Norsko - co dodat

Naposledy editováno 03.12.2009 20:13:58

3.12.2009 v 21:20 | Nahoru | #100

valasek>Ahoj Romane! Projel jsem letos 33 států, Norsko a Finsko leží na opačných koncích mé pomyslné stupnice zajímavosti. Proto mne pohled na Tvoji trasu inspiroval k poznámce. Přitom délky tras budou hodně podobné. Tranzitní vízum do Ruska stojí cca 1.700 Kč, proti ceně lod.lístku to je asi o něco víc. Vzpomínka na těch pár km Ruskem, po cca 20 tis. západní Evropou, je opravdu výživná! Tak šťastné výlety ať už vyrazíš kamkoliv!!!!!!!! Zdraví vašek
Norsko - co dodat

Ahoj, vím co jsi objel a v tvém fóru jsem ti fandil. Takový vytrvalostní výlet, kolem celé Evropy, musí být super zážitek. Nemusím psát, že u mě to nepřichází v úvahu (peníze a čas, možná se to někdy změní..).
Jo a věřím že po takovém výletu člověk vidí jednotlivé země třeba i jinak, když je navštíví tak rychle za sebou, tak má možnost přímého srovnání.
No a já jsem na tom úplně jinak - jsem ještě pořád začátečník v cestování, jsem rád za každou zemi, do které se podívám a teď mě navíc těší, že v zemi, která je z tvého pohledu nejnudnější, jsem se vůbec nenudil a taky jsme rád, že jsem ji ze Severských zemí navštívil jako první. Aspoň se mám na co těšít, až příště pojedu do těch dalších zemí (doufám že časem jo).

Prostě chci se postupně podívat pokud možno všude po Evropě.
Jednou mi jeden kámoš o nějaké zemi řekl, že tam by nikdy nejel, že je tam totální nuda, že tam nic není. A já na to, že to nic chci vidět a zažít, že mi prostě nestačí o tom jenom slyšet. Takže to mám tak.....

K tomu tranzitnímu vízu - jak dlouhou má platnost? A jde s ním vjet do Ruska i dvakrát? A myslíš v porovnání s cenou za jeden směr trajektem a nebo za oba dva směry?

A k tomu Finsku - samozřejmě že jsme uvažovali o všech možnostech trasy, jak jsem už psal. A taky jsem dopředu zjišťoval info, ptal jsem se osobně i dvou lidí, co tam byli a bohužel, nikdo z nich mi o tom tranzitním vízu nic neřekl a stejně tak ani tady na foru nikdo nic nenapsal, ani jsme to myslím nikdy předtím neřekl. Takže v tomto máš pravdu, tuto jedinou možnost jsme nevzali v úvahu.
Ale naopak si stojím za tím, že cesta přes Švédsko a Norko není jen o pár kilometrů delší. Když se jede přes Dánsko, je to o hodně delší. Když se použije trajekt Polsko-Švédsko, tak je to zas dražší, četl jsem že je třeba se objednat předem, pokud ne, tak i tak trajekt nejezdí každých pár hodin, jako Tallinn-Helsinky, navíc jsme čas odjezdu(a den) z Kopřivnice neměli vůbec jistý, a na cestu nazpět to je taky časový risk, rezervovat trajekt.... a navíc, pokud člověk už vjede do Švédska, tak by byla škoda nepřejet do Norska, při cestě nahoru, takže opět kilometrově někde jinde. Když to shrnu, tak jsme probrali veškeré dostupné info, co jsme měli, rozhodli jsme se vzhledem k okolnostem tak jak jsme se rozhodli a kdyby to mělo nastat znovu, tak se rozhodnu úplně stejně.

3.12.2009 v 21:23 | Nahoru | #101
valasek> PS: počkej do úterý, to mi tady mají zveřejnit cestopis z toho Finska a Nordkappu, mrkni na to, i na video a uvidíš. Možná změníš názor v tom jestli ve Finsku musí nebo nemusí být nuda

4.12.2009 v 02:07 | Nahoru | #102
Roman2bk>Asi máš z tvého pohledu pravdu. Já to bral, jak už jsem polemizoval ve svém ,,jednom příspěvku" jestli má cenu jet po zemi ničeho k jednomu bodu, ve větru a bez rozhledu si říci byl jsem TU. Než si užít krásy Norska a mít vykloubenou čelist z ůdivu
[img]

Né to tě jen tak dráždím, asi je osobní zkušenost k nezaplacení, ale myslím že kus pravdy na tom co tady s valaskem píšeme.
A proto se opravdu na tvůj cestopis těším, nechci tě v žádném připadě naštvat. Motorku si taky každý vybere jinou. Hold má každý jiné měřítko pro důvody k cestám.
Hlavně že jsou.
Ps doporučení- Skotsko
A nebo by jsi mohl jet do Řecka nebo Španělska- ty země by mě z pohledu moto výletu moc zajímaly.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem projel Nordkapp, Finsko a Pobaltí

4.12.2009 v 15:36 | Nahoru | #103
[quote]valasek>Čau Romane, když se tak dívám na Tvoji trasu, je mi jasné, že jsi její přípravu docela olenošil. Finsko to je koncentrovaná nuda, les pak les a pak pro změnu les. Nahoře občas sob, uprostřed sem tam výhled na jezero a dole pár dřevěných domků. To se dá dočíst v kdejakém cestopise. Jet nahoru Norskem a dolů Finskem bylo jenom o několik metrů delší a nesrovnatelně zajímavější. A vyměnit průjezd Ruskem za trajekt, to je další krok stranou. Rusko a St.Peterburg je fakt síla..podle mého názoru. To jsem Ti chtěl říci. já a moje letošní Finsko vašek

[img] si dovolil trochu oponovat.Finsko je možná nuda ale z pohledu asfaltomrdala.Já ho projel těmy nádhernýmy lesy mimo asfalt a nuda to rozhodně nebyla..

1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem projel Nordkapp, Finsko a Pobaltí

4.12.2009 v 18:46 | Nahoru | #104
Ahoj Romane, ještě jednou se tedy vracím k polemice. Po delší době jsem zase oživil svého Garmina, naťukal do něho Kopřivnice,Hamburg,Odense,Kodaň,Oslo a Olderfjord. Vyšlo mi 3.788 km. Jak Tě z Tvých cestopisů znám, určitě tam jednou vyrazíš a už to nebudeš muset počítat. Je to super trasa plná nádherných špeků. Stará hanzovní města, Hamburg nebo obzvlášť Lübeck,Kodaň pak nejdelší most na světě do Malmö,pobřeží Švédska........Pokud se týká placení kartami, pro zahraničí musí být embosovaná. Údaje o majiteli jsou na ni plastické. Pak ji mohou číst i mechanické čtečky, které bývají př. v hotelích či na benzinkách. Na fotce, kterou přikládám, se ještě v Norsku radím s jedním Finem, kudy je cesta přes jeho zem nejhezčí. Jel taky na Nordkapp na nové Guzzině Norge- krásná motorka,fakt. Ale marnost nad marnost..no,třeba mi Tvoje fotky otevřou oči. Po jedné návštěvě nebudu dělat ramena. Každopádně mají největší dřevěný kostel na světě, pro 3.000 lidí. A v něm čtvery mohutná kamna... čau vašek

5.12.2009 v 03:04 | Nahoru | #105
valasek>no jo ale proti tomu Katedrála Nidaros v Trondheimu- křestané poutní místo (ůdajně druhé největší) a největší středověká katedrála

5.12.2009 v 12:53 | Nahoru | #106
valasek> Ahoj, já ale nechci, aby ti moje fotky "otevřely" oči, uznávám, že je třeba Finsko nejnudnější země a jsem za to rád, protože jak jsem psal, teprve začínám cestovat, takže je rozhodně lepší navštívit země od těch nejnudnější po ty nejkrásnější, aspoň pak člověk bude více a více nadšen a unešen
Kdybych to dělal naopak, nejdříve zažil to nejlepší a pak vždy jen a jen to horší, tak to by byla nuda a zklamání na každé cestě.... takže to vlastně dělám dobře, když navštěvuji země od těch "horších", po ty "lepší"

ad kilometry - tu trasu, co jsme jeli tak mi google spočítal na 3042 km, to co mi doporučuješ ty, 3788km, to je skoro 4000 km, takže prakticky skoro o tisíc kilometrů více, o celou 1/4.
Pro tebe, při jízdě kolem Evropy, nepatrná vzdálenost.
Pro nás, za té situace s počasím, významná vzdálenost.
Navíc když jsme se rozhodovali, tak to počasí bylo rozhodující, prostě nevím jak ty, ale já měl respekt z toho, že tam jsou teploty blízko nule. Nechtěli jsme riskovat, proto ta trasa více po rovině.

ale co se týče toho, kde kdo jel a kde "měl" jet, tak jsem si vzpomněl na jednu krásnou filmovou hlášku z básníků, okopíruji ji sem:

- Štěpán: "Dobrý den, mistře!"
- Starý Hubáček: "Buďte zdráv, mladý muži."
- Štěpán: "Malujete zámek?"
- Hubáček: "Já maluju jenom zámek. Jako někteří spisovatelé píší pořád totéž, tak já zase maluju pořád totéž."
- Štěpán: "Ano! Ale, … co ten sníh?"
- Hubáček: "Podívejte se, mladý muži, já nejsem nikde organizován, takže můžu malovat co chci a jak chci."

takže bych mohl říct
"Podívejte se, já nejsem nikde organizován, takže si můžu jezdit kam chci a jak chci."

Jinak o tom kostelu jsme nevěděli, nenavštívili jsme jej a karty embosované/neembosované všechno vím, to jsem tedy dopředu prodiskutoval (měli jsme hotovost a dohromady 3 karty, z toho jednu embosovanou).
A jestli navštívím Odense, Kodaň, Oslo a Olderfjord? Já doufám že ano!

-----------------------------------------

Waltr - fotky jsou krásné
vím jak to myslíš a na to odpovídám že ne, nejel jsem tam jen kvůlil jednoho místa. Byli jsme taky dohodnutí že kdyby bylo třeba a mě by "to nebavilo", jako "jet za jedním bodem", jako že bych se nudil, nebo by mi nesedělo tempo, nebo počasí, nebo cokoliv, tak že by jsme se rozdělili, kámoš by tam jel sám a já bych si 2-3 dny sám projížděl Finsko nebo si zajel do Švédska po pobřeží Baltu, nebo prostě cokoliv... (třeba si objel celý Balt).
Jinak ad motorka - víš že kdybych měl peníze, tak už enduro mám. Bohužel jsem tím pádem o pár desítek tisíc přišel a teď mi to chybí.
A kdo má pravdu? Tu máme přece všichni já vám přece neberu, že myslíte lépe zvolenou trasu. Jen jsem psal, že jsme se za určitých okolností rozhodli jet jinak. A dál jako odpověď na to téma budu používat slova starého Hubáčka

qwert - no jo, třetí rozměr cestování = opustit asfalt
(jendou to uskutečním)

--------------------------

PS: raději bych měl psát ty další 3-4 cestopisy, které ještě nemám, než abych tu psal takto dlouhééé odpovědi, ne?

Naposledy editováno 05.12.2009 13:32:30

5.12.2009 v 15:34 | Nahoru | #107
Ahoj Romane! Předpokládám, že jsi zážitky s cesty uveřejňoval s vědomím, že přijdou reakce. Takže prostě přišly . Jenom my nejlépe víme, proč to či ono děláme. Navíc máme každý tendenci považovat své názory za všeobecně platné. Takže, je prima, že jsi měl odvahu i chuť na tak náročný výlet, že jsi si ho užil a ve zdraví se vrátil! Kéž by tohle všechno vždycky potkalo i nás ostatní. A pro Tebe i pro Waltra přikládám tu slavnou a největší Skandinávskou katedrálu.Samozřejmě jsem ji nemohl nenavštívit. Ahoj vašek

5.12.2009 v 18:28 | Nahoru | #108
Podívej, když jedu na dovolenou zařídím si i počasí.
To máš Romane další bod k zamyšlení
No né máte pravdu oba, a od nás už to začíná být vychloubání.
Jo pan Hubáček je štastný chlap, neví o co přišel.

5.12.2009 v 20:56 | Nahoru | #109
valasek> Ahoj, v pohodě, od začátku vím že jsme nejeli za ideálního počasí, neměli jsme ideální počasí, neměli jsme na to ideální množství času, nemám ideální motorku, nemám ideální oblečení, stan, spacák, vařič.... a já nevím co ještě. Svoje názory nepovažuji za obecně platné, vždyť rovnou přiznávám že to všechno bylo přizpůsobené okolnostem, prostě kompromis.

Kolikrát jsem už měl 2 možnosti, buď vyrazit s určitými omezeními, menšími, nebo obrovskými... a nebo nejet vůbec.
Co si mám vybírat?
Např. minulý rok v červenci, podle přepodvědi mělo v Alpách v kuse pršet, nakonec to nebylo tak žhavé.

Jinak jasně že souhlasím s tím, že ať se každý vrátí zdravý a živý.
Důležitější ale než ten můj krátký výlet je to, že jsi měl chuť a odvahu ty, objet tu Evropu, myslím že to bude sloužit jako inspirace ostatním, že to jde

-------------

Waltr - no jo, počasí je otázkou štěstí.
Jet za každého počasí je otázkou odhodlání.

5.12.2009 v 21:08 | Nahoru | #110

5.12.2009 v 21:20 | Nahoru | #111

w.o.l.f.>Roman2bk> položím Ti otázku trochu mimo tema, píšeš, že jezdíš hlavně po cestách a v terénu ne, jakou moto bys tedy považoval za ideální? (pro Tvé potřeby)dík

no to právě nevím, protože jsem se na těch endurech pořádně neprojel... takže to skončí tak, že si zase budu vybírat hlavně podle peněz, podle poruchovosti, nákladů na provoz, spotřeby, atd. a ne podle jizdních vlastností, průběhu výkonové křivky, kvality odpružení a nevím čeho ještě. Na ideální mašinu se zeptej někoho, kdo má prachy, pár těch mašin už vystřídal a ne mě...

edit: samozřejmě že se na 1.místě nabízí TransAlp.

Naposledy editováno 05.12.2009 21:21:00

5.12.2009 v 21:20 | Nahoru | #112

qwert>Bych si dovolil trochu oponovat.Finsko je možná nuda ale z pohledu asfaltomrdala.Já ho projel těmy nádhernýmy lesy mimo asfalt a nuda to rozhodně nebyla..

5.12.2009 v 21:36 | Nahoru | #113
Roman2bk> dík za info, alp není špatný, ale pro dvojici a naložený nic moc (osobně to teď řeším) no a s těma prachama souhlas
zkus vydat motorkářovy zápisky z cest nebo tak něco... cestopisy máš hezké

5.12.2009 v 22:10 | Nahoru | #114

Waltr>qwert>Jednou se taky zdokonalíš, a podaří se ti na cestě udržet. Možná by bylo dobré mít vodiče.

Po asfaltu jsem jezdil asi 25 let.Děkuji,už nechci..

6.12.2009 v 07:59 | Nahoru | #115
w.o.l.f.>Jestli ti můžu do toho něco....
Takhle to nejde- u mě bylo jedno z nejdůležitějších hledisek pohodlí. Už jsem si nechtěl krčit nohy atd. Jenže GS 12 mi způsobilo šok- bylo malé jako GSX ALe pak zjistíš že se dělají vyšší sedla, adv verze. Takže je strašně moc možností jak se s danými problémy poprat. (naštěstí)
pro dva bych asi volil BMW GS 1150- ceny šli slušně dolů už i u BMW.Taky Varadero se dá koupit za slušné peníze, a na kvalitu jsem neslyšel výtky.
Ale je hromada motocyklů na dlouhé štreky, ale tam už je celkem jasné omezení kvalitou vozovky.
No a nakonec- já jsem vybíral srdcem. Musí se mi líbit.

1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem projel Nordkapp, Finsko a Pobaltí

6.12.2009 v 10:41 | Nahoru | #116
Waltr> proč zrovna Varadero? Co na te plastové jebce všici vidíte? Však to žere i trávu kolem cesty

6.12.2009 v 11:28 | Nahoru | #117
Daliss>Přebíráš zvlaštní slovník. Takový ten klasický pro ty co jsou víc. No jo na Angličana jsem zapomenul. Tiger je taky velmi slušná varianta.
Protože je Varan podezřele oblíbený, a podezřele dlouho ve výrobě, a podezřele nepodlehl modě a neudělali ho ala sport. Co tygříku? Mě to teda nevadí, ale tobě jako ortodoxnímu by mělo.
Asi má trochu větší spotřebu, ale novější modely už to nemají tak strašné.A taky to není žádný sport, takže vysloveně pro kochala.

6.12.2009 v 12:03 | Nahoru | #118

Waltr>...Pokud budeš jezdit asfalt, občas trochu šotoliny- máš možností nepřeberné. Já osobně pokud mluvíme o penězích vidím vítěze jasně- pro jednoho, Suzuki DL...

Mno nevím ale myslím, že litrové DLko dva v klidu uveze, což...?

6.12.2009 v 17:14 | Nahoru | #119
valasek> Ahoj Vašku, prosím tě, kde jsi vyřídil vízum do RF? Máš nějaký kontakt? Cestou přes ambasády se mi to jeví dost vyčerpávající...

6.12.2009 v 17:40 | Nahoru | #120
Waltr> copak jsem napsal něco o Tigru? Ne, já jen nemám rád Varany. Páč jsou to velké plastové mrdky, co žerou i trávu kolem cesty. To je celé. A ani nevím o moc lidech co bych na nich nějak víc cestovali - myšleno veřejně. To víc lidí jezdí na těch DL, viz Valasek a Trinidad A Tiger bohužel už není dle mého cestovní enduro. To už sice ani moc nebyl v roce 1999, ale pořád to ještě šlo. Nový Tiger 1050 je už silniční dravec Ale zase pořádný
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hřejí kontakty fází z alternátoru Honda NTV 650 Deauville OldCrow 3 9.4.2024 v 09:21 Dr.fík
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp