bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová Jawa 1000
24.4.2009 v 09:54
Dočetl jsem se, že týnecká Jawa za peníze EU vyvíjí nový motocyklový motor o objemu 1000 ccm. Máte někdo nějaké podrobnosti? Mně osobně to přijde jako vyhazování peněz oknem, výrobců motorů je po světě hafo a Jawa na tom zase není tak dobře, aby s tím nějak významně prorazila. To samé si myslím i o motoru FGR 2500 za peníze ze státního rozpočtu. Při vší úctě, kterou chovám k těmto nadšencům oboru - kdo to ve finále zaplatí??? Nebo se najde někdo, kdo si koupí za podobné peníze radši Jawu 660 než Yamahu se stejným motorem? Určitě se pár fandů najde, ale z ekonomického hlediska to nevypadá reálně.

(reakce na) Nová Jawa 1000

25.2.2015 v 17:02 | Nahoru | #571
nejtek> Kterou dobu máš na mysli? Já jsem se letmo zmínil, z historického hlediska, o třech dobách (etapách).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

25.2.2015 v 17:30 | Nahoru | #572

Fananek-Jarda píše: Itall> Ty jsi ale kokot .............precti si něco z historie a zjistis co znamenalo ve svete slovo Jawa


Z historie jsem něco četl, kokote, Jawa (i ČZ) byla hlavně výrobce jednoduchých, levných a solidních motorek, kterých bylo hodně. V 50. létech byla snad největší světový výrobce, stroje moderní konstrukce a uhlazeného vzhledu. V určité době byla úspěšná ve sportu, sériové dvoutakty z válečného tajného vývoje se daly upravit pro sportovní účely, podvozky dále vylepšeny v 50. letech (soutěže, motokros - 50. léta), soutěžní Jawa 250 z konce 50. let byla nejen úspěšná, ale i dnes, alespoň na mě, působí jako hezká motorka - tehdy mimořádný zjev. Když nestačily typy vycházející ze série, byl vyvinut ještě jeden úspěšný motor, který po dalším vývoji dal základ úspěchům 60. a 70. let (už spíše jen soutěže, zjm. ve spojení s Květoslavem Mašitou, ale i dalšími). Na silnici se nejprve vyšlo z jediného sériového 4T Jawa 500 OHC, koncem 50. let byl vyvinut opět jeden další i mezinárodně úspěšný motor ve třech objemových třídách, nejlépe dopadla derivace 350 ccm, spojená hlavně se jménem F. Šťastného. Následný 2T 350 ccm čtyřválec dosáhl i mezinárodních úspěchů a brzy skončil. Plochodrážní stroje jsou jiná historie, která dodatečně dostala jméno Jawa. To je asi v kostce podstatné. Pomíjím další sportovní typy a různé prototypy, které se nevyráběly nebo v několika kusech více či méně úspěně zasáhly do sportu. Určitě je to slavná a obdivuhodná historie, ale že by si z toho většina sedla na zadek, neřku - li svět, si nemyslím. Já, a nejen já, posuzuji značku podle toho, co je schopna nabídnout zákazníkovi. Jawa nabízela moderní motorku naposledy na přelomu 50. a 60. let minulého století. Pak se pokusila v tomto století, bez valného úspěchu.

Naposledy editováno 26.02.2015 11:15:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

17.8.2015 v 15:43 | Nahoru | #573
Půl roku od posledního příspěvku...netvrdím, že v Jawě je všechno ideální, ale přece jen - od dob výroby 650ky se mnohé změnilo. Nejen vzhled továrny a vybavení - nová fasáda, okna, CNC stroje místo soustruhů z 50. let, ale i obchod s motocykly. Kdy bude Jawa 1000 nebo 1200 nevím, ale proti době před 10 lety nabízí továrna ke svým motocyklům výbavu podle přání, všemožné úpravy, individualistům může splnit přání dealer Jawy Mates moto atd. Tím navazuje na historii a to je myslím cenné. V zahraničí je to možná běžné, tady je to až ted', ale přece.

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

17.8.2015 v 19:08 | Nahoru | #574
Jo, málem jsem upadl z motorky jak jsem čuměl. Konečně to vypadá jako moderní fabrika a ne jako léty omšelá, klasická industriální stavba z 50. let s tím, že motorky montovali někde vedle v plechové boudě. Netvrdím že si novou jawu poběžím koupit, ale jsem docela zvědavý a fandím jim...

(reakce na) Nová Jawa 1000

17.8.2015 v 21:32 | Nahoru | #575

Kynklačka píše: Jo, málem jsem upadl z motorky jak jsem čuměl. Konečně to vypadá jako moderní fabrika a ne jako léty omšelá, klasická industriální stavba z 50. let s tím, že motorky montovali někde vedle v plechové boudě. Netvrdím že si novou jawu poběžím koupit, ale jsem docela zvědavý a fandím jim...



Potěmkinova vesnice......

Cesta Kateřiny II. na Krym v roce 1787, na níž ji doprovázel i rakouský císař Josef II., byla součástí diplomatických příprav na společný rusko-rakouský útok na Osmanskou říši, současně se mělo rakouskému císaři a početnému doprovodu cizích diplomatů z nejrůznějších zemí ukázat bohatství a moc Ruska. Carský výlet na Krym se připravoval několik let. Na každém místě, kde měla carevna nocovat, byl postaven skvělý palác, vyspraveny cesty, opravovány fasády atd.

Avšak finanční prostředky impéria byly limitované a změnit pustinu v kvetoucí kraj nedokázal ani všemocný vicekrál G. Potěmkin. Aby vytvořil iluzi skvělého rozmachu nedávno k Rusku připojených oblastí, pozval z Petrohradu na čtyřicet malířů, zběhlých v tehdy módní tzv. perspektivní malbě. Ti pak podél Dněpru, po němž plulo několik desítek korábů s carskou suitou, namalovali kulisy vesnic, kolem nichž se pásl dobytek, svátečně oblečení venkované mávali a zpívali písně.

Z dálky nebylo vidět, že dobytek sotva stojí na nohou, neboť carevně ukazovali pětkrát či šestkrát totéž stádo, které v noci hnali vždy na nové místo. Podobně bylo vidět i několik pluků, které se pro větší efekt přesunovaly a defilovaly tak před panovnicí několikrát. Po cestách jely vozy naložené pytli s obilím (ve skutečnosti se však jednalo o písek), před dekoracemi vesnic stáli jako vesničané opět převlečení vojáci Potěmkinových pluků.

Ve vsích nebo městech, kudy průvod přímo projížděl, byly „pravé“ jen hlavní ulice, v průčelí bočních ulic stály opět jen kulisy. Ve vesnických chalupách se pak carevna a její doprovod nestačily divit tomu, že na stole vždy stála pečená husa. Byla to opět jedna a táž pečeně dle potřeby přenášená přes zadní dvorky. Při námořní přehlídce v Sevastopolu obstály jen první řady válečných lodí, v posledních řadách byly již jen lodě obchodní „upravené“ na bitevní koráby…

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

18.8.2015 v 00:01 | Nahoru | #576
milan1963> Nejake foto jak to tam ted vypada by nebylo?

(reakce na) Nová Jawa 1000

18.8.2015 v 03:08 | Nahoru | #577

Manzak píše: milan1963> Nejake foto jak to tam ted vypada by nebylo?



Člověče, Krym se celkem změnil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

18.8.2015 v 13:31 | Nahoru | #578

Manzak píše: milan1963> Nejake foto jak to tam ted vypada by nebylo?


Nějaké fotky jsou myslím na fejsbůku Jawy. Já fotky mám, ale nemám je jak překopírovat do počítače...

(reakce na) Nová Jawa 1000

18.8.2015 v 15:48 | Nahoru | #579
milan1963> Ted' přijela dcera, má digifotoaparát, tak jednu fotku přefotila. Je z nedávné doby, fasádu ještě dodělávali, ale i tak je znát, že se něco udělalo.



Nová Jawa 1000

18.8.2015 v 18:25 | Nahoru | #580
prosím vložte další fota dekuji

Nová Jawa 1000

19.8.2015 v 10:06 | Nahoru | #581
tyhle z 2014 už tu někde jsou:
http://zpravy.aktual...5900fea04/v~nahledy/

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

12.2.2016 v 12:00 | Nahoru | #582
Váženi,
už asi všici vime že Jawa 1000 sice je ale tim to začalo a tim také skonči.
Mne jde ale o jinou vec.
Celý život modelařim, a občas přestavuji, či stavím od nuly (tedy vetšinou eroplány)
Jawa 1000 at je to s ni jak je, mne uchvátila (nikoli v dobrem ) natolik že bych si ji straaašně rad postavil bud v 1/12 nebo 1/24
Jenže k tomu bych potřeboval foto opravdu z boku. Ten zbytek už by se dle toho co prosáklo dal odhadnout.

Vcelku všici vime že motorky vyrobeny byly, že v Jawě sou, a tak nevidim duvod proč stále dělat že nic neexistuje.
Nemáte někdo nápad jak tu fotku z boku sehnat???

Předem dik za myšlenky jak na to

(reakce na) Nová Jawa 1000

12.2.2016 v 12:48 | Nahoru | #583

DeCarli píše: Váženi,
už asi všici vime že Jawa 1000 sice je ale tim to začalo a tim také skonči.
Mne jde ale o jinou vec.
Celý život modelařim, a občas přestavuji, či stavím od nuly (tedy vetšinou eroplány)
Jawa 1000 at je to s ni jak je, mne uchvátila (nikoli v dobrem ) natolik že bych si ji straaašně rad postavil bud v 1/12 nebo 1/24
Jenže k tomu bych potřeboval foto opravdu z boku. Ten zbytek už by se dle toho co prosáklo dal odhadnout.

Vcelku všici vime že motorky vyrobeny byly, že v Jawě sou, a tak nevidim duvod proč stále dělat že nic neexistuje.
Nemáte někdo nápad jak tu fotku z boku sehnat???

Předem dik za myšlenky jak na to



Jdu do toho s Tebou. V noci tam vnikneme, stejně je tam jen vrátná bezpečnostní služby Blesk mám :)

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

12.2.2016 v 14:20 | Nahoru | #584
to Lada Prášil - ha ha, a vlitne na nás pan "CH"

Nee, vážně by nekdo neměl aspon bokorysovej náčrt, neco z čeho mužu chytat rozměry, tvary...
Jestli to nekdo nechce publikovat, muže mi sim napsat soukromně
Já to chci fak jen k vyrobě 1 kousku do sbirky

(reakce na) Nová Jawa 1000

12.2.2016 v 14:48 | Nahoru | #585
DeCarli> Mám obavy, že legální fotku neseženeš. Sem-tam se ke mně dostanou nějaké zprávy z Týnce. Soudím, že dokud továrna sama nepředstaví Jawu 1000 , tak žádné foto ven nepustí. Dost bych se divil, kdyby tomu bylo naopak.

Nová Jawa 1000

12.2.2016 v 16:50 | Nahoru | #586
Tak to asi dopadne tak že se fota objevi za 20 let v inzerátech eurooldtimeru co?

Nová Jawa 1000

14.2.2016 v 13:39 | Nahoru | #587
Letos na motosalonu treba bude jawa 1000

Nová Jawa 1000

14.2.2016 v 18:11 | Nahoru | #588
Myslím, že všchmy fotky co někdo má, už taky někdo zveřejnil. Ale i kdyby, myslíš, že to sem někdo jen tak přilípne na motorkáře?

Nová Jawa 1000

14.2.2016 v 23:55 | Nahoru | #589
Yanicku - určitě nebude...... nikdy, určitě nebude
Bert - No zkoušim...třebas někdo kdo zveřejnil ty 3 nebo 4 nebo někdo jinej má mázlou foto z boku a třeba pusti...

Nová Jawa 1000

15.2.2016 v 09:03 | Nahoru | #590
Kdyby někdo něco měl byt jen soukr...fakt klido uměle mázlý, ale z boku
zde muj mail

martin.decarli@seznam.cz

Snad aspon trošku uspěju

2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

27.2.2016 v 13:29 | Nahoru | #591
Nova ceska motorka FERAT2 za symbolickou cenu 2 000 000 Kc.





Nová Jawa 1000

6.3.2016 v 09:37 | Nahoru | #592
Cenu nerieším, ale je to pekný hnus. Mrdalu bolo aspoň pekné +-

(reakce na) Nová Jawa 1000

30.3.2016 v 15:48 | Nahoru | #593
dedek_new> I za tu "symbolickou cenu " prý kupec je. Jo, exkluzivita...

(reakce na) Nová Jawa 1000

30.3.2016 v 17:31 | Nahoru | #594

dedek_new píše: Nova ceska motorka FERAT2 za symbolickou cenu 2 000 000 Kc.



To by mne teda zajímalo, co na tom dělali 5000hod. To jsou přepočteno na pracovní dny 3 roky . Pokud takovou dobu někdo dělá kapoty s nádrží na existující motorku ze záměnou páru hotových komponentů, nedivím se, že Jawě ten litr trvá nekonečně dlouho.

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 1000

17.5.2016 v 19:01 | Nahoru | #595
Konečně hezká nová JAWA a bez dotací. Fakt nevím co v tý naší fabrice vymejšleji. Je třeba se vézt na retro vlně tam má JAWA co nabídnou a to historii.
http://zpravy.aktual...1e69966002590604f2e/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

23.5.2016 v 16:32 | Nahoru | #596
bonup> Fujtajxl!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

24.5.2016 v 17:39 | Nahoru | #597
Manzak> Já myslím, že je to povedené, dokonce moc. Škoda, že nedokázali dát jedno kolínko na levou stranu a namontovat dva výfuky, pak by byl dojem dokonalý.

Kdo nad tímto napíše "Fujtajxl!", tak si neváží cizí práce a jen tak bezděky plácá do větru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 1000

24.5.2016 v 17:45 | Nahoru | #598
Bert-Jawatesty> libi/nelibi je ciste subjektivni zalezitost a nema to nic spolecneho s tim co pises. A pro mne je tohle zprasenost nejvetsi a obskurni slepenec, a i kdyz na to koukam buh vi jak dlouho, tak nemuzu najit nic co by se mi i jen trochu libilo. Libi se mi tvoje motorky, ale tohle ani omylem.

(reakce na) Nová Jawa 1000

25.5.2016 v 19:35 | Nahoru | #599
Manzak> Píšeš o Jawě 1000 a nebo o Jawě-Harleyi ?? Já myslel, že komentuješ Haryka z odstavce nad tebou :)

Nová Jawa 1000

25.5.2016 v 23:57 | Nahoru | #600
Jo, ten bastard s motorem z Haryka. Vubec mi nepasuje motor se zbytkem motorky, je to absolutne nesourody slepenec, dve casti a kazda z uplne jine doby. Kulata kastle z 60. let, leskly lak a chrom, a k tomu hranaty matne cerny motor s filtrem trcicim do strany a na nej naroubovany opet puvodni chromovy vyfuk, navic je motor prerostly k rozmerum motorky a cely to tak vytvari hodne tezkopadny dojem. To uz ta Jawa 1000 vypada lepe.
Tvy motorky mam na mysli ty Calify co prestavujes z 250 a 350, to jsou pekny kousky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 - spojka Jawa Přestavba 125ccm 27 15.3.2023 v 09:51 Jirk_K
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba derryn 44 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba Fidlous 32 24.10.2018 v 06:34 MartinED250
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba Roman2bk 239 18.5.2015 v 00:03 markus
jawa 350 ruta 40 [1, 2] Jawa Přestavba wrag 33 20.7.2014 v 08:55 Dallas1973


TOPlist