globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Benzín, biosložky a současné ceny
 
7.1.2009 v 06:11
Ahoj,

Rád bych se někoho chytrého zeptal, jak je to s přidávanými biosložkami do benzínu pro snížení spotřební daně. Jak dlouho mi tento benzín vydrží, když bych si vzal do kanystru plácnu 100 litrů. Slyšel jsem, že to je prý něco kolem 3 měsícl a pak se začne ta biosložka rozkládat a může po nějaké době znehodnotit benzín. Nejde mi to dohromady např. s radou pro zazimování, kdy se nádrž plní až nahoru a moto tak stojí i půl roku.

Není to zase nějaká fáma, aby lidi neskladovali benzín, nebo je to fakt?
Anketa: Zkazí se benzín delším skladováním, díky obsahu biosložek?
Začne se kazit cca po 3 měsících
26%
7
Ne, neskazí se
74%
20
Blbost, to nejde
0%
0
Předchozí
1 2
Následující

Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 06:14 | Nahoru | #1
Není to fáma... vydrží okolo 3 měsíců a jak se dává benzín na zazimování tak na jaře se zase všechen vypustí včetně karburátoru jestli tam bude...

Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 06:38 | Nahoru | #2
tohle mě taky zajímá....no kvůli nějákým domácím zásobám to asi nebude páč nikdo neví jestli ropa nepůjde ještě dolů....a kdyby si každej schoval 100l tak to nic není...vždyť plnou u auta máš cca 40l....ale až se dostaví někdo kdo o tom ví víc rád se dozvím skutečnost.podle mě by to půl roku vydržet mohlo

1 reakcí na tento příspěvek Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 06:58 | Nahoru | #3
nevím jak u jakých motorek, ale u mého šoproidního motoru (dvouválec do V), kdy většinou kolem 4 tisíc, tak na jaře tu plnou nádrž od podzimu vyjezdím, naberu p oní klidně i 98 (vyjímečně) a rozdíl jaksi nepoznám....
Takže mojí motorce 5 měsíců starý benzín nevadí.

Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 08:08 | Nahoru | #4
Také jsem nikdy nepozoroval nějakou změnu výkonu při jízdě na "podzimní" benzin, u bmw je nádrž 102L a na jaře to jelo naprosto stejně jako na podzim a dle měření A/F i ta byla +/- stejná jako na podzim.
Zajímavostí by bylo kdyby někdo osvětlil zároveň jak se skladují státní rezervy pohoných hmot, pokud by se benzin měl "kazit" museli by se dejme tomu každé 3 měsíce obnovovat, tj starý benzin pustit do systému a prodat a do nádrží nabrat nový.

Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 08:14 | Nahoru | #5
Fugo: a co si čekal že na jaře se ti zblázní elektronika a auto začne dávat lambda 1,4?? No AFR to nezmění určitě.

Já rozdíl v 5 měsícu starým benálu, po vzití čerstvýho poznám.
Po čase se dost odpařují lehké ropné frakce

Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 08:26 | Nahoru | #6
monitoruju mimo A/F taky EGT a vše bylo +/- stejný a na výkonu jsem taky nic nepocítil, spíš by mne zajímal názor nějakého odborníka zda se skutečně "kazí". Ono totiž to že natankuji čerstvý a jede to lépe, zda se nejedná jen o placebo, mám takového známého který do s jeho F mondeo 2.5 V6 natankoval Shell V Power a dle něj se z toho stala "formule" a pojede to kdejakou ST220 , on si sobě rád maličko lže

Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 09:06 | Nahoru | #7
muj nazor kazi se akorat mleko jinak to je jak už to kolega psal placebo efekt

Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 09:18 | Nahoru | #8
Ve farovi ted rok starej benzin a slape normalne,kdyz ho navrknu

3 reakcí na tento příspěvek Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 09:36 | Nahoru | #9
No, koukám, že laická motoristická obec toho o palivech moc neví - sice to není na závadu, protože je to spotřebitelská obec, nicméně šířit poplašné zprávy a nebo nepravdy není dobře.

Takže:
1) biosložky se nazývají biosložkami proto, protože vznikají obecně biologickým procesem - tedy takovým, který se běžně vyskytuje v přírodě a je to stále se opakující, obnovitelný proces - tedy jakoby nevyčerpatelný.
Obecně se všemu obnovitelnému v poslední řadě říká či označuje zkratkou BIO
2) motoristická obec používá dva základní druhy paliva.
Je to benzín v několika variantách a nafta.
V případě benzínu je biosložkou pro toto palivo ethylalkohol, který se nevyrábí synteticky, ale klasickým kvašením z řepných řízků, které obsahují ještě určité množství cukru, který kvašení podporuje.
V případě nafty je biosložkou methylester řepky (FAME), který se z této plodiny získává jejím lisováním a fermentací.
V rámci úspory paliv z ropy či také zvýšení produkce světlých paliv jinou cestou než ropnou, která není obnovitelná (údajně již ale nějaké bakterie, které dokáží změnit organický odpad na ropu byly objeveny!), se ve světě přistoupilo k výrobě z obnovitelných zdrojů.
Do benzínu se postupem doby bude přidávat až 10% ethylalkoholu a do nafty až 5% methylesteru řepky.
3) To co napsal Juravood je obecně pravda, nicméně je třeba podotknout, že on tankuje ten poslední benzín do motorky asi až v době, kdy se už přešlo na tzv. zimní kvalitu, do které se díky nižším teplotám okolního prostředí a zajištění lepších startů, dávkuje více PB směsi (obecně LPG). Samozřejmě, že pokud takový benzín skladujete v motorce a ta stojí v garáži, kde nejsou vyloženě extrémní mínusové teploty - pro něž byl tento benzín vyroben, tak lehké složky časem uniknou. Proto má tento správný poznatek. Ale záleží na druhu posledního paliva a podmínkách a také jak je ona nádrž naplněna.
4) co se týče biokomponenty do nafty, tak tam bohužel k onomu stárnutí dochází a to vlivem vzdušné oxidace. Proto je i z těchto důvodů, přídavek stanoven jen na nějakých max.5% a proto se do vyrobené, čisté nafty, dávkuje tato biokomponenta až těsně před expedicí od výrobce, aby se tak prodloužila doba její životnosti.
Nicméně není zase důvod propadat panice. Kdo jezdí, tak nemusí nic řešit.
Problém mohou, znovu upozorňuji na to že "mohou", mít sváteční jezdci - kloboučníci, kteří vytáhnou auto v letním období 1x za měsíc, když jedou do Kauflandu s maminou nakoupit a v zimním období pak max. na dušičky k hrobům svých bývalých blízkých, protože pak auto stojí dalších 6 měsíců v garáži, bo je moc vlhko, moc bordelu na silnicích a nebo nasoleno.
5) V současnosti Česká rafinérská do benzínu přidává v dlouhodobém průměru okolo 2,5% ethylalkoholu do benzínu a okolo 1,5% methylesteru řepky (FAME) do nafty.
Jednak se na změnu musí přejít plynule a pak také nejsou v takovém množství ony biokomponenty. Jinak první zemí, která od nás začala požadovat naftu s FAME, bylo Rakousko.
6) Otázka se ale týkala zejména benzínu - položme si soudruzi otázku! "Zkazí se obsah otevřené lahve s Whiskou, Burbonem, Ginem a nebo jinou takovou pochutinou, kterou tvoří onen ethylalkohol?"
Teď se určitě najde spousta vtipálků že to vlastně neví, protože tomu obsahu nedají šanci se zkazit!
Ethylalkohol se nekazí - naopak je to konzervant.
V zimním období je pak spíš přínosem v palivu, protože působí jako kosolvent - dokáže na sebe vázat vykondenzovanou vodu v nádrži a pak i s touto vodou se rozptýlit v nepolárním palivu bez jakéhokoliv zákalu - viz Velfobin, což není nic jiného než denaturovaný ethylalkohol - líh.

EDIT: ddopsal jsem v posl. odstavci slůvko "vodu"

Naposledy editováno 08.01.2009 08:43:38

Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 09:43 | Nahoru | #10
TUhle jsem prisel ke S120 co stala 3 roky v garazi.. Nabil jsem baterku, napumpoval karburator, otocil klickem.. a odjel

Docela by me zajimalo, jak ten rozdil poznate

(reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 10:07 | Nahoru | #11
Yper> Diky za poucny clanek. Mas tyto tvrzeni podlozene? Nechci rejpat, jen ciste teoreticky, zda tomu muzu skalopevne verit. Sorry nejsem chemik, abych si to odvodil sam.
Diky

1 reakcí na tento příspěvek Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 10:15 | Nahoru | #12
1) - vzdělání chemická technologie
2) - zaměstnanec společnosti Česká rafinérská
3) - dlouhá leta jako výrobní dispečer
4) - dnes THP na "nejmenované" funkci

Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 11:00 | Nahoru | #13
Ad strategicke rezervy - nevim jestli se skladuje benzin, nafta nebo jestli v tech ohromnych zasobnicich (treba u Nelahozevsi) neni surova ropa tak jak pritece trubkama odkudkoliv. Mozna je to cast na cast.
Co vim tak driv co skladovala armada (jeste za sociku) tak se nekyd po pul roce obmenovalo. Ale to byl benzin, nafta a kerosin.

(reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 11:04 | Nahoru | #14
já natankuju až pohrdlo, přidám do benálu toto Motorex FUEL STABILIZER , garáž je nevytápěná, tudíž se žádný velký odpařování myslim nekoná...

Nikdy jsem s benálem po zimě neměl problém...

Naposledy editováno 07.01.2009 11:05:37

Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 11:56 | Nahoru | #15
V Nelahozevsi je ropa.
Ve státních rezervách paliv se sleduje, jak dlouho je který hotový výrobek v tanku a pak se z něj samozřejmě, po určité době, expeduje do distribuční sítě a zásoba se po uvolnění tanku doplní.
Ve skladech pro armádu se skladuje palivo nejvyšší kvality a čistoty - aby vydrželo co nejdéle.
Samozřejmě že za min. režimu se například do distribuční sítě vůbec nedostala "arktická nafta", kdežto v těchto skladech byla běžně skladována - jeden z obranných útoků Varšavské smlouvy měl pravděpodobně scénář zabrat Norsko, Finsko a Švédsko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 11:57 | Nahoru | #16
Yper> 7) Jen se to s obsahem vody "vázené" na líh nesmí přehánět, protože od určitě koncentrace se líh naředěný vodou od benzínu odloučí... je to rouhání, ale zkuste nalít slivovici do benzínu..zůstane na dně - co to melu.. slivovici do břuchu.. starý zvětralý denaturák... pokud se vámpak nějakým způsobem množství vody povede snížit, tak se líh zase s benzínem smísí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 12:30 | Nahoru | #17

Otasek>Yper> 7) Jen se to s obsahem vody "vázené" na líh nesmí přehánět, protože od určitě koncentrace se líh naředěný vodou od benzínu odloučí... je to rouhání, ale zkuste nalít slivovici do benzínu..zůstane na dně - co to melu.. slivovici do břuchu.. starý zvětralý denaturák... pokud se vámpak nějakým způsobem množství vody povede snížit, tak se líh zase s benzínem smísí



Ano, naprostá pravda, ale už tak byl tenhle článek dlouhý na to, abych se zde příliš odborně rozváděl o tom, že vše funguje do hraničního bodu, který se nazává "rovnovážný stav".

Pokud se bavíme o vodě v palivu, tak je to ta, která se tam může dostat z výroby z různých procesů stripování parou a to je voda mikroskopiská. Obsah vody se palivu začne navyšovat až v okamžiku, kdy palivo v nádrži stojí, kdy je ho tam málo a prostor nádrže nad palivem teplotně pracuje, kdy se na chladnějších stěnách začne srážet vzdušná vlhkost. Tahle vykondenzovaná voda samo steče přímo, kam jinam že, než do paliva. Nějaká se rozptýlí ale na dně zůstane převážné množství a to se stále navyšuje a díky oxidačním vlastnostem vody způsobuje korozi na všem železném, nehledě na to, že u karburátorových motorů doslova zabetonuje trysky díky své kapilární přilnavosti.
Každopádně tento jev se neděje jen v nádržích u aut, ale v nejvyšší míře ve skladovacích nádržích u prodejců.
Proto pokud kupovat palivo, tak tam, kde je vysoká výtočnost.
V České rafinérské se to ale neděje, protože v rámci ochrany ŽP, udržení kvality a snížení ztrát jsou jednotlivé tanky mezi sebou propojeny na samostatný plynojem, kde dochází ke kondenzaci uniklých uhlovodíků a naopak, když se tank vyprazdňuje, tak mu plynojem poskytuje přísun uhlovodíkové - bezvzdušné atmosféry. Je to lepší i z hlediska ochrany před výbuchem, bo hořlavé páry a plyny hoří či vybuchují jen v určité koncentraci s kyslíkem.
Nicméně přídavek ethylalkoholu měl, možná má a i asi bude mít jeden negativní typicky český manýr - šidit!
Státní inspekce už pokutovala některé prodejce PHM za to, že vlastnosti lihu rozpouštět se i s vodou v palivech využili nepoctivci a začali dělat pokusy, jak velkým množstvím vody mohou napančovat palivo s lihovou komponentou, aby se jim zvýšily zisky!

Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 12:45 | Nahoru | #18
Takže závěr? že má po půlroce stejnou účinost?

Tak nevim nevim, mám doma ve skříni nádrž z posledníma 2ma litry naturalu, co vím tak že na jaře to složím , nakopnu a možná to pojede i na 3 , ale jakmile vemu čerstvý béňo tak zaznamenám velkej rozdíl...

Taky mám zkušenost z rok a půl odstaveným mopedem, měl v nádrži taky zbitek (cca půllitr), starej benzín hodně degradoval a tam rozdíl byl a velkej, tím sem si jist

(reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 12:45 | Nahoru | #19
Yper> jakej smysl má podle tebe používání přípravků do paliva viz např. Motorex FUEL STABILIZER ???

1 reakcí na tento příspěvek Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 13:06 | Nahoru | #20
2 mari: ..vůbec se jim nebráním. I v dnešní doby, kdy jde palivo od nás, tak je nějakým minimem přísad aditivováno.
Někdo řekne nedávej tam tohle, protože to se bude tlouci s tímhle. Tohle bylo možné před x-lety, kdy ještě nefungovala chromatografie a spektrální analýzy.
Dnes, když někdo s něčím novým vyjde, tak konkurence to hodí a vylezejí komplet složení a poměry a ta konkurence neudělá nic jiného, než že nepatrně změní poměr nebo tam dá něco bezvýznamného navíc, o čem si "vědecky" bude myslet, že je to ku prospěchu (co neublíží, to nezabije) a prodá to pod jiným názvem.
Já sám kupuji do motky občas aditiva. Kupuji je i do oleje, protože vím co od nich chci a zejména vím, proč to tam chci.
Do nafty aditiva nekupuju, ale pšššššt , protože mám dieselové auto, kterým jezdím trvale a odmítám za to platit, takže občas si namíchám něco svého tady, co si pak přidám při tankování.
Ale nemohu soudit jeden výrobek jen na základě reklamy. Podle složení už by to bylo lepší.
Nicméně kupuji do benálu pro motorku Benadit přísadu, která nahrazuje to dřívější tetraethylolovo, které se přidávalo za účelem zvýšení oktanového čísla. Jeho vedlejší a stejně významný účinek byl mazací (dříky ventilů) a bránilo vytloukání sedel, protože způsobovalo tlumení dosedajícího ventilu. Dnes jsou sice sedla z jiného tvrzenějšího materiálu, ale jak říkám - co nezabije, to neublíží.
Mou oblíbenou firmou na přísady jsou VIF, STP a TEC.

(reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 13:18 | Nahoru | #21
Yper> co tedy radíš v mém případě(zazimování na cca 6 měs.,v nevytápěné garáži,nádrž plná po hrdlo s přísaou do paliva Motorex FUEL STABILIZER)

-vylít,vyměnit za čerstvý
-nechat a normálně vyjezdit?

PS: na zazimování jsem dotankoval benál OMV Carrera 95

Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 13:23 | Nahoru | #22
kdyz naplnis plnou uplne nemuze se za 3mesice nic stat.nema se to jak vyparovat

Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 13:36 | Nahoru | #23
treba muj tchan koupil pred asi peti lefty naftu z nejakejch ulozenek , celou cisternu na V3S. hele furt na to jezdime osobakama, traktorama, UNC, i nakladakem. ale je mozne ze je to ona arkticka. ja sem predevcirem tzn noc nez byl ten velkej mraz byl natankovat do sve 1.8D na cerpacce OMW (nebo jak se to menuje) jakousi naftu alpin diesel. No a vcera rano.. nic... starter tocil motorem a ani to nehleslo. hadicky tvrdy... nafta zamrzla.. a to u nas bylo -17 coz mi neprijde zas tak moc. dnes sem to rano uz natocil ale je tam nekde nejakej spunt protoze dycky sem ujel 50-100m a auto zdechlo. definoval jsem to na nedotekani nafty kvuli asi jiz zminenemu zmrzlemu spuntu nekde v ceste od nadrze.
Jinak k dotazu se pridam. cisterna je tchanova takze ja mu uziram nafticku jen ve vyjmecnych pripadech, tedy mam par sudu ktre bych rad naplnil, v dobe az seznam ze PHM jiz nize nepujdou, naftou a benzinem. Vydrzi to tak 1/4 roku? za predpokladu ze to nevyjezdim. Jinac pres leto drandim na bionaftu od Unicornu a nemuzu si stezovat, cena lidova a jeste se nic neposralo. Zkousel sem samo i fritak a na ten to vali taky, ale ten sem jen zkousel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

8.1.2009 v 01:23 | Nahoru | #24
Yper> sorry, omylem jsem kliknul na tlačítko závadný...snad to nesmažou

1 reakcí na tento příspěvek Benzín, biosložky a současné ceny

8.1.2009 v 09:23 | Nahoru | #25
2 Jurawood: palivo o kterém se zde hlavně bavíme, tedy benzín, se obecně nemění.
Vše je odvislé od toho, v jakém ročním období provedeme poslední tankování a to bez ohledu na to, zda tam rveme BA-91, BA-95 a nebo BA-98 a zejména jak dlouho a v jakém obalu jej skladujeme a za jakých teplotních podmínek. Jak jsem napsal výše, tak do benzínových paliv se přidávají zkapalněné plyny, které v palivu vydrží hodně dlouho, protože se s ostatními kapalnými uhlovodíky promísí a jakoby navzájem se drží.
Nicméně čím větší je plynový prostor nad hladinou a čím více je obal zahříván, tím lehčeji se do tohoto prostoru nad hladinou mohou zkapalněné plyny uvolňovat - je to děj nazývaný "difuze" a pramení z fyzikálních vlastností těchto látek. Při každém otevření nádrže a uvolnění jejího obsahu širokým hrdlem plnění, se atmosféra nad kapalnou fází naředí a o to lehčeji se pak do tohoto prostoru začne znovu z paliva uvolňovat lehké fáze. Píšu to moc věděcky a nechci nikoho ohromovat, ale tak to je a já to asi jinak vysvětlit neumím. Jsem deformován profesí.
Každopádně do každého druhu benzínu a následně pak jejich variant letní a zimní, se zkapalněné LPG plyny přidávají. V létě je ho tam méně a v zimě naopak více. V létě motory lépe chytají a v zimě hůře. Proto se to kompenzuje tím LPG a jako kvalitativní ukazatel při výstupní kontrole slouží tzv. tlak par. Čím je vyšší, tak tím má LPG složky více, ale zase se to nesmí přehánět. Tak jako je stanoveno hraniční minimum, tak je stanoveno i maximum. Z zimě se LPG v palivu snáze udrží, protože nádrž je studená. Pokud je nádrž v garáži se stejnou teplotou a benálu je tam málo, tak se LPG uvolňuje a to i přes dirku v dýchání do okolního prostoru.
Čím je nádrž plnější, tím je palivo stabilnější a je-li pak navíc v chladu, tak není čeho se bát!
Já to vidím celkem takhle - ti, co mají motky přes zimu v chladu, doplňujte, na dobu neježdění, palivo až po hrdlo a to zimní kvalitou - zaručeně od listopadu. Až vytáhnete motorky nejdříve v březnu, kdy se už přechází na letní kvalitu, tak i kdyby LPG zčásti uniklo, tak Vy tam složením budete mít přinejmenším onu letní kvalitu - bude ale mnohem lepší. nezapomeňta před tankováním nadávkovat denaturovaný líh - alespoň 2-3 dcl na nějakých 20 l. nádrže. Dávkujete-li si tam něco jiného, tak klidně i to.
Vy co máte vyhřívané garáže a nebo takové se stejnou teplotou, můžete volit stejný postup a nebo tam mít naopak benzínu jen rezervu, kterou před prvním startem doplníte benošem čerstvým. Stejně budete točit startérem déle, než když jezdíte jednou týdně. Tak to prostě je. Aditiva a líh se vyplatí dávat vždy. V této garáži se vyplatí i protočit motor - stejně to každý z nás dělá a prdí na to, zda to je a nebo není pro motor zdravé - všichni jsme nadržení až běda!
Co se táče skladování benzínu ve schválených a FUNKČNÍCH kovových kanystrech, tak tam je to úplně v pohodě, protože jsou konstruovány jako tlakové a tam k úniku LPG směsi dochází co nejméně. Vždy je však lepší jej mít natankovaný až k hrdlu.

(reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

8.1.2009 v 09:29 | Nahoru | #26

mariano>Yper> sorry, omylem jsem kliknul na tlačítko závadný...snad to nesmažou



Když jsi to tak hezky napsal, tak asi určitě nee.

1 reakcí na tento příspěvek Benzín, biosložky a současné ceny

8.1.2009 v 10:13 | Nahoru | #27
Nahromadilo se mi tady od některých z Vás pár dotazů v podobě OZ. Myslím si, že z větší části jsem na ně asi už odpověděl v tom předchozím či předchozích příspěvcích. Také jste se ptali na "Shell V-power".
No, já teď přesně nevím co je tím palivem myšleno - resp. jaký oktanový benzín. Tolik totiž u f.Shell netankuju, abych si to přesně pamatoval.
Každopádně označení V-power je firemní označení jakosti benzínů společností Shell. OMV má jiné a Benzina také. Je to snaha těchto prodejců se odlišit svým označením od jiných prodejců a poukázet na jakoby trochu jinou kvalitu, kdy ta kvalita ale nespočívá v jiné technologii výroby paliv či v samotném uhlovodíkovém složení.
Ten rozdíl se týká především v přidávaných aditivech do paliv.
Skutečně existují aditiva, která mohou snížit spotřebu (ale zase úspora 1-2 dcl na 100 km u mne nehraje u motorky roli).
Zkuste být prodejcem a položte si otázku - budete např. aditivovat palivo nitridovou směsí, která do procesu hoření přináší více kyslíku a tudíž se podstatně zvýší výkon motoru a úspora bude značná. A když budete tohle přidávat, tak kolik? Protože čím víc téhle drahé složky budete přidávat, tím se cena paliva zvedne a to zákazníky odradí a ty co to neodradí, tak ti zase najedou na natankovanou nádrž více a o to později či obecně o to méně pak budou tankovat. Nula od nuly pojde!
Každopádně aditiva si různé firmy přidávají do vyrobeného paliva, od nás, svá! Záměrně zdůrazňuji že od nás - z České rafinérské z Litvínova a nebo z Kralup.
Na každém expedičním místě u nás, mají tyhle společnosti své malé zásobníky (propůjčené od nás), kde mají svou zázračnou formuli aditiv (směsku) a ta je při expedici do autocisterem dávkována kontinuelně do plnícího proudu paliv. Mají aditiva jak do benzínu, tak do nafty.
Ve většině jsou to přídavky na čištění palivového systému, zvýšení mazivosti, obnově gumových těsnění, a tvorbě karbonu - či rozpouštění a proti oxidaci těchto přísad, protože nejvíce náchylnou složkou k oxidaci jsou samy tyto komponenty.
Do nafty se ještě, podle firmy, přidává tzv. cetanový zlepšovač, který zvedá obsah cetanů. U nás se dává z již výroby, ale i ony firmy jej přidávají, protože např. čím větší cetanové číslo, tím lépe a účinněji nafta hoří a to hlavní, teď v zimním období lépe chytá studený motor.
Nejlepší naftové palivo je s cetz. číslem někde u hranice 60 a výš.
Z výroby a podle normy se předpis pohybuje někde okolo 50-55.
A tak o tom, že má někdo nejtišší diesel (vys. cet číslo) je celkem pravdivé - ale to má snad, podle průzkumů, jen OMV jen v Dojčlandu - tydy u nás se nás snaží akorát tak každej vochcat!
Než kupovat příliš drahé palivo, tak je lepší si aditiva sám kupovat a dávkovat a tankovat např. u Lukoilu, které bere palivo také od nás - tedy kvalitní a za velmi výhodnou cenu!
Ve své podstatě pak máte palivo se zázračnou formulí a vyjde Vás to levněji. Nicméně zase to vyžaduje jisté soustředění tuto činnost provádět a tak jde o volbu - připlatit si a nemyslet, být klasický konzument a nebo ušetřit, ale zase provádět jisté špinavé úkony.

Naposledy editováno 08.01.2009 10:20:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

8.1.2009 v 18:28 | Nahoru | #28
Yper> " nezapomeňta před tankováním nadávkovat denaturovaný líh - alespoň 2-3 dcl na nějakých 20 l. nádrže. Dávkujete-li si tam něco jiného, tak klidně i to"

Co je to ten denaturovaný líh,nebo doporuč něco konkrétního, co by se dalo použít...
-to se dá koupit přímo na benzíně?

1 reakcí na tento příspěvek Benzín, biosložky a současné ceny

8.1.2009 v 21:07 | Nahoru | #29
Jen na úvod ... nějakou dobu jsem byl v ČeR v Kralupech a jinak jsem vystuval Ústav technologie ropy a petrochemie VŠCHT v Praze,v současnosti navrhuji různá výrobní zařízení pro petrochemii, tak to jen pro info ...

Obecně se do paliv přidávají různé kyslíkaté sloučeniny ... různé alkoholy (methanol, ethano) nebo alkyl-terc. alkylethery (MTBE ETBE). Právě obecně alkohol se přidává do BE jako biosložka, obecně mají podobné přísady vysoké oktanové číslo - pozitivní proti klepání a třeba alkoholy u BE mají pozitivní vliv na tvorbu emisí - především oxid uhelnatýa nespálené uhlovodíky ... u nafty je to ale s biosložkami opačně tak pozor. Ethanol, tedy líh tedy to co chlastáme, tak toho můžeme přidat až 7% a není v normálním motoru problém. Líh se v přítomnosti vodné fáze extrahuje do vody a velmi záleží na aditivaci jestli se oddělí dvě fáze nebo ne. Líh je sám o sobě korozivní. Líh může napadat různá těsnění. Paliva s vysokým obsahem lihu mají nižší energetický obsah než paliva čistě uhlovodíková a spolu s vysokým výparným teplem to znamená vyšší spotřebu.Nějaké , že si tam něco přidám a sám naaditivuji no kdo chce riskovat, tak ať si testuje...něco jsem na tohle téma psal už na tomhle serveru u olejů ... takovéto přidávání aby to lépe mazalo Pochopitelně přidávání biosložky je prosazováno s ohledem na globalní klimatické jevy, ale jen tehdy pokud se používají přebytky zemědělských plodin. Jinak voda do BE z výrobní technologie ... při běžném režimu nemožné, navíc voda je v BE minimálně rozpustná a ihned se to rozdělí na dvě fáze, dvě hladiny.

Aditiva do BE obecně:
Antidetonátory, Přísady proti zamrzání karburátorů, Antioxidanty, Deaktivátory kovů, Antikorozní, Barviva, Detergenty. Aditivace je věda hlavně detergenty 3. generace - organofosfáty udržují čistý spalovací prostor a nejen část přívodu a přípravy paliva.

Jinak to že třeba auto, motorka nestartuje po dlouhém stání, tak to může být i tím, že ta nejtěkavější složka benzinů řekněme pentan se odpaří a potom je problém se startem ... měří se třeba VLI, Vapour Lock Index. BE má tzv. destilační křivku a každá část destilační křivky je k něčemu. Pokud se upraví jiná část destilační křivky, tak se na BE najede o trochu víc. Jsou na to normy, tak je to cca všude stejné. I přes uzavřenou nádrž nebo přes odvětrání se pentan odpaří obecně se sledují VOC - těkavé organické látky, třeba úniky v chemickém průmyslu jsou na to koeficienty. Nebo jen nic není v karburátoru.

Např. u nafty existují normy na tzv. oxidační stabilitu, hlavně u bionaft u nás do 3% biosložky někde 30 a i více, ale hlavně biosložka je MEŘO a ne olej na řízky, to jen pro ty co lejou olej na řízky do nádrře svého Enfielda při přejezdu Hindukúše. Prostě v bionaftě se často dělají gelovité polymerní sloučeniny a kdo si nechce zničit vstřikovací čerpadlo, tak tam nic nemíchá. U BE s lihem by to tak horké být nemělo, pokud tam je ale lihu hodně, tak viz. výše.

Ten přídavek (motorex) se pro BE s přídavkem biosložky hodí ... jen něco málo v rychlosti, omlouvám se za případné pravopisné chybky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

8.1.2009 v 21:09 | Nahoru | #30

mari>Yper> " nezapomeňta před tankováním nadávkovat denaturovaný líh - alespoň 2-3 dcl na nějakých 20 l. nádrže. Dávkujete-li si tam něco jiného, tak klidně i to"

Co je to ten denaturovaný líh,nebo doporuč něco konkrétního, co by se dalo použít...
-to se dá koupit přímo na benzíně?



denaturovaný = znehodnocený, je tam prostě přídavek např. methanolu, benzinu nebo třeba bitrexu (nejhořčí látka připravená člověkem), prostě aby se líh pro technické účely (kvasný, syntetický) nepoužíval v potravinářství
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist