globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Benzín, biosložky a současné ceny
 
7.1.2009 v 06:11
Ahoj,

Rád bych se někoho chytrého zeptal, jak je to s přidávanými biosložkami do benzínu pro snížení spotřební daně. Jak dlouho mi tento benzín vydrží, když bych si vzal do kanystru plácnu 100 litrů. Slyšel jsem, že to je prý něco kolem 3 měsícl a pak se začne ta biosložka rozkládat a může po nějaké době znehodnotit benzín. Nejde mi to dohromady např. s radou pro zazimování, kdy se nádrž plní až nahoru a moto tak stojí i půl roku.

Není to zase nějaká fáma, aby lidi neskladovali benzín, nebo je to fakt?
Anketa: Zkazí se benzín delším skladováním, díky obsahu biosložek?
Začne se kazit cca po 3 měsících
26%
7
Ne, neskazí se
74%
20
Blbost, to nejde
0%
0

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 11:57 | Nahoru | #1
Yper> 7) Jen se to s obsahem vody "vázené" na líh nesmí přehánět, protože od určitě koncentrace se líh naředěný vodou od benzínu odloučí... je to rouhání, ale zkuste nalít slivovici do benzínu..zůstane na dně - co to melu.. slivovici do břuchu.. starý zvětralý denaturák... pokud se vámpak nějakým způsobem množství vody povede snížit, tak se líh zase s benzínem smísí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 12:30 | Nahoru | #2

Otasek>Yper> 7) Jen se to s obsahem vody "vázené" na líh nesmí přehánět, protože od určitě koncentrace se líh naředěný vodou od benzínu odloučí... je to rouhání, ale zkuste nalít slivovici do benzínu..zůstane na dně - co to melu.. slivovici do břuchu.. starý zvětralý denaturák... pokud se vámpak nějakým způsobem množství vody povede snížit, tak se líh zase s benzínem smísí



Ano, naprostá pravda, ale už tak byl tenhle článek dlouhý na to, abych se zde příliš odborně rozváděl o tom, že vše funguje do hraničního bodu, který se nazává "rovnovážný stav".

Pokud se bavíme o vodě v palivu, tak je to ta, která se tam může dostat z výroby z různých procesů stripování parou a to je voda mikroskopiská. Obsah vody se palivu začne navyšovat až v okamžiku, kdy palivo v nádrži stojí, kdy je ho tam málo a prostor nádrže nad palivem teplotně pracuje, kdy se na chladnějších stěnách začne srážet vzdušná vlhkost. Tahle vykondenzovaná voda samo steče přímo, kam jinam že, než do paliva. Nějaká se rozptýlí ale na dně zůstane převážné množství a to se stále navyšuje a díky oxidačním vlastnostem vody způsobuje korozi na všem železném, nehledě na to, že u karburátorových motorů doslova zabetonuje trysky díky své kapilární přilnavosti.
Každopádně tento jev se neděje jen v nádržích u aut, ale v nejvyšší míře ve skladovacích nádržích u prodejců.
Proto pokud kupovat palivo, tak tam, kde je vysoká výtočnost.
V České rafinérské se to ale neděje, protože v rámci ochrany ŽP, udržení kvality a snížení ztrát jsou jednotlivé tanky mezi sebou propojeny na samostatný plynojem, kde dochází ke kondenzaci uniklých uhlovodíků a naopak, když se tank vyprazdňuje, tak mu plynojem poskytuje přísun uhlovodíkové - bezvzdušné atmosféry. Je to lepší i z hlediska ochrany před výbuchem, bo hořlavé páry a plyny hoří či vybuchují jen v určité koncentraci s kyslíkem.
Nicméně přídavek ethylalkoholu měl, možná má a i asi bude mít jeden negativní typicky český manýr - šidit!
Státní inspekce už pokutovala některé prodejce PHM za to, že vlastnosti lihu rozpouštět se i s vodou v palivech využili nepoctivci a začali dělat pokusy, jak velkým množstvím vody mohou napančovat palivo s lihovou komponentou, aby se jim zvýšily zisky!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist