globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Benzín, biosložky a současné ceny
 
7.1.2009 v 06:11
Ahoj,

Rád bych se někoho chytrého zeptal, jak je to s přidávanými biosložkami do benzínu pro snížení spotřební daně. Jak dlouho mi tento benzín vydrží, když bych si vzal do kanystru plácnu 100 litrů. Slyšel jsem, že to je prý něco kolem 3 měsícl a pak se začne ta biosložka rozkládat a může po nějaké době znehodnotit benzín. Nejde mi to dohromady např. s radou pro zazimování, kdy se nádrž plní až nahoru a moto tak stojí i půl roku.

Není to zase nějaká fáma, aby lidi neskladovali benzín, nebo je to fakt?
Anketa: Zkazí se benzín delším skladováním, díky obsahu biosložek?
Začne se kazit cca po 3 měsících
26%
7
Ne, neskazí se
74%
20
Blbost, to nejde
0%
0

1 reakcí na tento příspěvek Benzín, biosložky a současné ceny

8.1.2009 v 10:13 | Nahoru | #1
Nahromadilo se mi tady od některých z Vás pár dotazů v podobě OZ. Myslím si, že z větší části jsem na ně asi už odpověděl v tom předchozím či předchozích příspěvcích. Také jste se ptali na "Shell V-power".
No, já teď přesně nevím co je tím palivem myšleno - resp. jaký oktanový benzín. Tolik totiž u f.Shell netankuju, abych si to přesně pamatoval.
Každopádně označení V-power je firemní označení jakosti benzínů společností Shell. OMV má jiné a Benzina také. Je to snaha těchto prodejců se odlišit svým označením od jiných prodejců a poukázet na jakoby trochu jinou kvalitu, kdy ta kvalita ale nespočívá v jiné technologii výroby paliv či v samotném uhlovodíkovém složení.
Ten rozdíl se týká především v přidávaných aditivech do paliv.
Skutečně existují aditiva, která mohou snížit spotřebu (ale zase úspora 1-2 dcl na 100 km u mne nehraje u motorky roli).
Zkuste být prodejcem a položte si otázku - budete např. aditivovat palivo nitridovou směsí, která do procesu hoření přináší více kyslíku a tudíž se podstatně zvýší výkon motoru a úspora bude značná. A když budete tohle přidávat, tak kolik? Protože čím víc téhle drahé složky budete přidávat, tím se cena paliva zvedne a to zákazníky odradí a ty co to neodradí, tak ti zase najedou na natankovanou nádrž více a o to později či obecně o to méně pak budou tankovat. Nula od nuly pojde!
Každopádně aditiva si různé firmy přidávají do vyrobeného paliva, od nás, svá! Záměrně zdůrazňuji že od nás - z České rafinérské z Litvínova a nebo z Kralup.
Na každém expedičním místě u nás, mají tyhle společnosti své malé zásobníky (propůjčené od nás), kde mají svou zázračnou formuli aditiv (směsku) a ta je při expedici do autocisterem dávkována kontinuelně do plnícího proudu paliv. Mají aditiva jak do benzínu, tak do nafty.
Ve většině jsou to přídavky na čištění palivového systému, zvýšení mazivosti, obnově gumových těsnění, a tvorbě karbonu - či rozpouštění a proti oxidaci těchto přísad, protože nejvíce náchylnou složkou k oxidaci jsou samy tyto komponenty.
Do nafty se ještě, podle firmy, přidává tzv. cetanový zlepšovač, který zvedá obsah cetanů. U nás se dává z již výroby, ale i ony firmy jej přidávají, protože např. čím větší cetanové číslo, tím lépe a účinněji nafta hoří a to hlavní, teď v zimním období lépe chytá studený motor.
Nejlepší naftové palivo je s cetz. číslem někde u hranice 60 a výš.
Z výroby a podle normy se předpis pohybuje někde okolo 50-55.
A tak o tom, že má někdo nejtišší diesel (vys. cet číslo) je celkem pravdivé - ale to má snad, podle průzkumů, jen OMV jen v Dojčlandu - tydy u nás se nás snaží akorát tak každej vochcat!
Než kupovat příliš drahé palivo, tak je lepší si aditiva sám kupovat a dávkovat a tankovat např. u Lukoilu, které bere palivo také od nás - tedy kvalitní a za velmi výhodnou cenu!
Ve své podstatě pak máte palivo se zázračnou formulí a vyjde Vás to levněji. Nicméně zase to vyžaduje jisté soustředění tuto činnost provádět a tak jde o volbu - připlatit si a nemyslet, být klasický konzument a nebo ušetřit, ale zase provádět jisté špinavé úkony.

Naposledy editováno 08.01.2009 10:20:26

(reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

8.1.2009 v 21:13 | Nahoru | #2
Yper> Shell V-power ... jedná se hlavně o BE speciálně aditivovaný nebo BE pro auta s vysokým kompresním poměrem, která vyžadují vysoké OČ "Shell V-power racing" ... jsou prý u něj použity ty nejpokročilejší detergentní přísady, které čiští i spalovací prostor.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist