globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Benzín, biosložky a současné ceny
 
7.1.2009 v 06:11
Ahoj,

Rád bych se někoho chytrého zeptal, jak je to s přidávanými biosložkami do benzínu pro snížení spotřební daně. Jak dlouho mi tento benzín vydrží, když bych si vzal do kanystru plácnu 100 litrů. Slyšel jsem, že to je prý něco kolem 3 měsícl a pak se začne ta biosložka rozkládat a může po nějaké době znehodnotit benzín. Nejde mi to dohromady např. s radou pro zazimování, kdy se nádrž plní až nahoru a moto tak stojí i půl roku.

Není to zase nějaká fáma, aby lidi neskladovali benzín, nebo je to fakt?
Anketa: Zkazí se benzín delším skladováním, díky obsahu biosložek?
Začne se kazit cca po 3 měsících
26%
7
Ne, neskazí se
74%
20
Blbost, to nejde
0%
0

3 reakcí na tento příspěvek Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 09:36 | Nahoru | #1
No, koukám, že laická motoristická obec toho o palivech moc neví - sice to není na závadu, protože je to spotřebitelská obec, nicméně šířit poplašné zprávy a nebo nepravdy není dobře.

Takže:
1) biosložky se nazývají biosložkami proto, protože vznikají obecně biologickým procesem - tedy takovým, který se běžně vyskytuje v přírodě a je to stále se opakující, obnovitelný proces - tedy jakoby nevyčerpatelný.
Obecně se všemu obnovitelnému v poslední řadě říká či označuje zkratkou BIO
2) motoristická obec používá dva základní druhy paliva.
Je to benzín v několika variantách a nafta.
V případě benzínu je biosložkou pro toto palivo ethylalkohol, který se nevyrábí synteticky, ale klasickým kvašením z řepných řízků, které obsahují ještě určité množství cukru, který kvašení podporuje.
V případě nafty je biosložkou methylester řepky (FAME), který se z této plodiny získává jejím lisováním a fermentací.
V rámci úspory paliv z ropy či také zvýšení produkce světlých paliv jinou cestou než ropnou, která není obnovitelná (údajně již ale nějaké bakterie, které dokáží změnit organický odpad na ropu byly objeveny!), se ve světě přistoupilo k výrobě z obnovitelných zdrojů.
Do benzínu se postupem doby bude přidávat až 10% ethylalkoholu a do nafty až 5% methylesteru řepky.
3) To co napsal Juravood je obecně pravda, nicméně je třeba podotknout, že on tankuje ten poslední benzín do motorky asi až v době, kdy se už přešlo na tzv. zimní kvalitu, do které se díky nižším teplotám okolního prostředí a zajištění lepších startů, dávkuje více PB směsi (obecně LPG). Samozřejmě, že pokud takový benzín skladujete v motorce a ta stojí v garáži, kde nejsou vyloženě extrémní mínusové teploty - pro něž byl tento benzín vyroben, tak lehké složky časem uniknou. Proto má tento správný poznatek. Ale záleží na druhu posledního paliva a podmínkách a také jak je ona nádrž naplněna.
4) co se týče biokomponenty do nafty, tak tam bohužel k onomu stárnutí dochází a to vlivem vzdušné oxidace. Proto je i z těchto důvodů, přídavek stanoven jen na nějakých max.5% a proto se do vyrobené, čisté nafty, dávkuje tato biokomponenta až těsně před expedicí od výrobce, aby se tak prodloužila doba její životnosti.
Nicméně není zase důvod propadat panice. Kdo jezdí, tak nemusí nic řešit.
Problém mohou, znovu upozorňuji na to že "mohou", mít sváteční jezdci - kloboučníci, kteří vytáhnou auto v letním období 1x za měsíc, když jedou do Kauflandu s maminou nakoupit a v zimním období pak max. na dušičky k hrobům svých bývalých blízkých, protože pak auto stojí dalších 6 měsíců v garáži, bo je moc vlhko, moc bordelu na silnicích a nebo nasoleno.
5) V současnosti Česká rafinérská do benzínu přidává v dlouhodobém průměru okolo 2,5% ethylalkoholu do benzínu a okolo 1,5% methylesteru řepky (FAME) do nafty.
Jednak se na změnu musí přejít plynule a pak také nejsou v takovém množství ony biokomponenty. Jinak první zemí, která od nás začala požadovat naftu s FAME, bylo Rakousko.
6) Otázka se ale týkala zejména benzínu - položme si soudruzi otázku! "Zkazí se obsah otevřené lahve s Whiskou, Burbonem, Ginem a nebo jinou takovou pochutinou, kterou tvoří onen ethylalkohol?"
Teď se určitě najde spousta vtipálků že to vlastně neví, protože tomu obsahu nedají šanci se zkazit!
Ethylalkohol se nekazí - naopak je to konzervant.
V zimním období je pak spíš přínosem v palivu, protože působí jako kosolvent - dokáže na sebe vázat vykondenzovanou vodu v nádrži a pak i s touto vodou se rozptýlit v nepolárním palivu bez jakéhokoliv zákalu - viz Velfobin, což není nic jiného než denaturovaný ethylalkohol - líh.

EDIT: ddopsal jsem v posl. odstavci slůvko "vodu"

Naposledy editováno 08.01.2009 08:43:38

(reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 10:07 | Nahoru | #2
Yper> Diky za poucny clanek. Mas tyto tvrzeni podlozene? Nechci rejpat, jen ciste teoreticky, zda tomu muzu skalopevne verit. Sorry nejsem chemik, abych si to odvodil sam.
Diky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

7.1.2009 v 11:57 | Nahoru | #3
Yper> 7) Jen se to s obsahem vody "vázené" na líh nesmí přehánět, protože od určitě koncentrace se líh naředěný vodou od benzínu odloučí... je to rouhání, ale zkuste nalít slivovici do benzínu..zůstane na dně - co to melu.. slivovici do břuchu.. starý zvětralý denaturák... pokud se vámpak nějakým způsobem množství vody povede snížit, tak se líh zase s benzínem smísí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

8.1.2009 v 01:23 | Nahoru | #4
Yper> sorry, omylem jsem kliknul na tlačítko závadný...snad to nesmažou
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist