globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Benzín, biosložky a současné ceny
 
7.1.2009 v 06:11
Ahoj,

Rád bych se někoho chytrého zeptal, jak je to s přidávanými biosložkami do benzínu pro snížení spotřební daně. Jak dlouho mi tento benzín vydrží, když bych si vzal do kanystru plácnu 100 litrů. Slyšel jsem, že to je prý něco kolem 3 měsícl a pak se začne ta biosložka rozkládat a může po nějaké době znehodnotit benzín. Nejde mi to dohromady např. s radou pro zazimování, kdy se nádrž plní až nahoru a moto tak stojí i půl roku.

Není to zase nějaká fáma, aby lidi neskladovali benzín, nebo je to fakt?
Anketa: Zkazí se benzín delším skladováním, díky obsahu biosložek?
Začne se kazit cca po 3 měsících
26%
7
Ne, neskazí se
74%
20
Blbost, to nejde
0%
0

1 reakcí na tento příspěvek Benzín, biosložky a současné ceny

8.1.2009 v 21:07 | Nahoru | #1
Jen na úvod ... nějakou dobu jsem byl v ČeR v Kralupech a jinak jsem vystuval Ústav technologie ropy a petrochemie VŠCHT v Praze,v současnosti navrhuji různá výrobní zařízení pro petrochemii, tak to jen pro info ...

Obecně se do paliv přidávají různé kyslíkaté sloučeniny ... různé alkoholy (methanol, ethano) nebo alkyl-terc. alkylethery (MTBE ETBE). Právě obecně alkohol se přidává do BE jako biosložka, obecně mají podobné přísady vysoké oktanové číslo - pozitivní proti klepání a třeba alkoholy u BE mají pozitivní vliv na tvorbu emisí - především oxid uhelnatýa nespálené uhlovodíky ... u nafty je to ale s biosložkami opačně tak pozor. Ethanol, tedy líh tedy to co chlastáme, tak toho můžeme přidat až 7% a není v normálním motoru problém. Líh se v přítomnosti vodné fáze extrahuje do vody a velmi záleží na aditivaci jestli se oddělí dvě fáze nebo ne. Líh je sám o sobě korozivní. Líh může napadat různá těsnění. Paliva s vysokým obsahem lihu mají nižší energetický obsah než paliva čistě uhlovodíková a spolu s vysokým výparným teplem to znamená vyšší spotřebu.Nějaké , že si tam něco přidám a sám naaditivuji no kdo chce riskovat, tak ať si testuje...něco jsem na tohle téma psal už na tomhle serveru u olejů ... takovéto přidávání aby to lépe mazalo Pochopitelně přidávání biosložky je prosazováno s ohledem na globalní klimatické jevy, ale jen tehdy pokud se používají přebytky zemědělských plodin. Jinak voda do BE z výrobní technologie ... při běžném režimu nemožné, navíc voda je v BE minimálně rozpustná a ihned se to rozdělí na dvě fáze, dvě hladiny.

Aditiva do BE obecně:
Antidetonátory, Přísady proti zamrzání karburátorů, Antioxidanty, Deaktivátory kovů, Antikorozní, Barviva, Detergenty. Aditivace je věda hlavně detergenty 3. generace - organofosfáty udržují čistý spalovací prostor a nejen část přívodu a přípravy paliva.

Jinak to že třeba auto, motorka nestartuje po dlouhém stání, tak to může být i tím, že ta nejtěkavější složka benzinů řekněme pentan se odpaří a potom je problém se startem ... měří se třeba VLI, Vapour Lock Index. BE má tzv. destilační křivku a každá část destilační křivky je k něčemu. Pokud se upraví jiná část destilační křivky, tak se na BE najede o trochu víc. Jsou na to normy, tak je to cca všude stejné. I přes uzavřenou nádrž nebo přes odvětrání se pentan odpaří obecně se sledují VOC - těkavé organické látky, třeba úniky v chemickém průmyslu jsou na to koeficienty. Nebo jen nic není v karburátoru.

Např. u nafty existují normy na tzv. oxidační stabilitu, hlavně u bionaft u nás do 3% biosložky někde 30 a i více, ale hlavně biosložka je MEŘO a ne olej na řízky, to jen pro ty co lejou olej na řízky do nádrře svého Enfielda při přejezdu Hindukúše. Prostě v bionaftě se často dělají gelovité polymerní sloučeniny a kdo si nechce zničit vstřikovací čerpadlo, tak tam nic nemíchá. U BE s lihem by to tak horké být nemělo, pokud tam je ale lihu hodně, tak viz. výše.

Ten přídavek (motorex) se pro BE s přídavkem biosložky hodí ... jen něco málo v rychlosti, omlouvám se za případné pravopisné chybky

(reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

9.1.2009 v 19:36 | Nahoru | #2
Lít někam hodně samotného lihu je nesmysl a vůbec přidávat si líh do BE je technicky nesmysl a zbytečnost. Líh je korozivní, ničí těsnění a můžu ho přidat max. 7%.

v-power je 95 oktanů + detergenty třetího druhu - kdo všechno má v BE detergenty třetího druhu nevím ale moc firem to není. Detergenty třetího druhu by měli čistit i spalovací prostor, v-power racing má 100 oktanů. Vysokooktanový BE chce motor s vysokým kompresním poměrem, kdo mý Porsche apod. by ho tam měl lít.

Denaturák se dnes nejčastěji denaturuje bitrexem bevo ketony, benziny apod. jdou odstranit.

BE 98 je na nic u aut s normálním kompresním poměrem. Co je normální je otázkou.

Výroba 98 naráží také na limity dané legislativou vztahujici se k zivotnimu prostredi ... nejlevnejsi je pridat tam trochu benzenu nebo toluenu, trochu reformátu, to ale nejde ... benzen max. 1%
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist