globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure
Tak tady budu psat postupne sve poznatky ,jake rozdily ,pozitiva a negativa jsou mezi temito dvema stroji.
na KTM mam najeto 275oo km,na BMW cca 86o..
To ze jsem tech 860 najel prevazne za deste ,dalo by se rici v privalovych destich ,tak muzu cestne prohlasit ,ze dual brzdy a ABS za takovych podminek suverenne vede.Telever se v zatackach na mokru chova tak ,jako by jela lokomotiva po kolejich a vubec ji nerozhazi to ,ze prsii.Podvozek je podstatne komfortnejsi a klidnejsi jak u KTM. 210km/h dosahnu kdykoliv ,kdyz nakopu za 6 a potahnu heft do konce.U KTMky to bylo pouze tehdy ,kdyz byly optimalni podminky ,jinak byla max tak okolo 190ti. Pri techto rychlostech se BMW vede absolutne bezpecne - oproti KTM ,kdy tyto rychlosti jsou uz za hranici bezpecnosti a ovladatelnosti. Udrzet ve meste 30km/h ,popripade 50ku je u BMW nejak prirozenou samozrejmosti ,bez cukani a staleho pohravani si se spojkou.U KTM celkem nemozna zalezitost.Dnes nechapu nektere lidi ,kteri si stezuji na vibrace boxera.Aspon u teto 12ky proste nejsou.Jinak bych temto kritikum dopral jizdu na KTM rocniku 06..Pak poznaji ,co jsou vibrace. Naklopeni pri pridani plynu (nasledkem boxera a kardanu) jsem za jizdy vubec nepocitil,kdyz stojim na miste a protahnu plynem na neutral ,tak je citit hned na zacatku mirny tah na pravou stranu ,ale pri zarazene rychlosti a rozjezdu je to vylozene zanedbatelne.
O spotrebe asi takhle-tahal jsem za to jak prase a mam zatim spotrebu za 800km prumer 6,1 litru na stovku.Ktma mi pri stejnem stylu jizdy vzala 8,5 s Akrapama a 9,6 s origo vyfukama s katalyzatorem.
Komfort za jizdy diky nastavitelnemu plexi na BMW je opet o tridu vyssi ,jak u KTM. Pri 160ti za deste s priotevrenym hledim a vzprimennem posezu se plexi ani nehne. U KTMy tato rychlost za deste nebyla mozna ,jelikoz se hledi od prilby rozkmitalo tak ,ze se mi obraz diky kapkam na plexi totalne rozmazaval. Tim padem za deste byla rychlost podstatne nizsi a to mi prselo opet i na vnitrni stranu plexi.
Ochrana proti desti je u BMW dokonala .Stredne silny dest se da projet vyssi rychlosti skoro za sucha-mel jsem pouze mokry zadek od sedadla. Jinak kolena pekne chranene vylisky na nohy v nadrzi a plexi odvedlo vetsi cast deste mimo.(pisu o rychlostech cca 130-150km/h ) Pak jsem najizdel do mesta a radsi oblekl nepromok..
Jak se to chova pri jizde s kuframa ,napisu pristi tyden ,chtel jsem s nema vyjet uz zitra ,ale se nezadarilo,chybi mi redukce na nosicich na uzaver kufru Gobi -prijdou ve stredu.Zatim jezdim s velkou nosicovou taskou a tankruksakem-to se nijak na jizdnich vlastnostech neprojevuje.
Zitra vyjizdim opet smer C.Budejovice a doufam ,ze konecne za sucha a v nedeli mam naplanovanou zatackovou trasu na Mariazell. Tak doufam ,ze taky prset nebude a ja zjistim ,jak hluboko se da polozit v zatackach..
Zatim jsem pozitivne prekvapen a zacinam menit nazor ,ktery mi byl jaksi vstepen, na znacku BMW..A jestli to i vydrzi po technicke strance ,co slibuji ,tak se mnou pujde tenhle stroj az do duchodu...
Jinak dalsi opravdove + : pristup v prodejne BMW ve Vidni:klobouk dolu ,to jim Matighovennaci nesahaj po kotniky..
Byl jsem si dnes pro zbytek papiru.Otazka technika :tak co ,nejake vyhrady ? Ja na to : no za tech 800km v desti se mi zamlzilo po odstaveni dalkove svetlo ,nejak mi drhne nastaveni plexi a chybi mi blatnicek u zadniho kola...Ok ,odstav to a nech v zapalovani klicek...Za 2 hodiny byla masina pripravena ,nova technicka ,namontovane nosice kufru ,komplet pretesnene svetla ,novy blatnicek a nastavovani plexi funguje na jednicku.....a neplatil jsem ani cent !! Popral mi stastnou cestu a s usmevem odkracel...ja tam stal jeste par minut a mozna mi i ukapla zgrynda z padle brady...
Pokracovani priste....

Takze dal...
za vikend dalsich 1600 km za sucha (pouze kratky destik v C.Krumlove),ale myslim si ,ze muzu popsat dalsi poznatky nezaujate.
Spotreba na 1600km v prumeru 5,1 L na 100ku.Byly pasaze v Alpach ,kdyz jsem jel s Haberskymi strelci (a stihal jsem v pohode),kde jsem jel za 5,8...(neni to podle pocitace ,ale podle toho ,kolik jsem ujel a kolik tankoval-odpoved pro Matusa) Je to citit ,kdyz v Alpskych zatackach jedu s 10ti litry a potom jsem v Mariazell natankoval doplna. Potom je prace ve vraceckach a rychlych esickach trosku narocnejsi.Pokud bych jel sam ,urcite bych rychlost zmirnil a jel vic na pohodu..Ve vyjezdech jsem v pohode stihal ostatnim strojum..Co nema BMW moc rado jsou koleje ,ktere se prejizdi sikmo-zahrka podvozek tak ,jako by se chtel rozpadnout (neber to doslovne-vice mene jsem zjistil ,ze to mlati hlavni stojan-asi ma slabsi pruzinu) pri prejezdu na kolmo se masina jen zhoupne. Nasel jsem ale prvni negativum proti KTM : kontrolka neutralu ma cca 1/2 vteriny zpozdeni. Kdyz dam neutral ,tak az po nejake chvilicce naskoci na palubce kontrolka-u Kati to bylo v mziku ,kdyz tam neutral padnul.V 8°° rano jsme vypadli a vratili se zpet cca v 11 vecer-VUUBEC me nebolel zadek !!Takze plus je komfortni sedadlo. Kratkou trasu jsem bral Lenku ,jako batuzek a nepritvrdil jsem si zadek ,motorove se chovalo BMW jako bych jel stale solo ,jen zadek se tak mekce prohupoval a vic si sedal v zatackach (urcite ,kdyz budu jezdit s batuzkem ,tak ho o par otacek na kolecku pritvrdiim ,je pak lepsi pocit v zatackach a neplave to tak. Pridavne reflektory jsou bajecna vec ,hlavne pro ty ,co jezdi hodne v noci (jsem jeden z nich) pekne dosvetluji casti vozovky ,kde je ve standartnim osvetleni dira..
Jeste k prevodovce.V Alpach se da jezdit na 3-ku svizna jizda po serpentinach se stoupanim a klesanim,je perfektne na tuto jizdu spocitana a jen vyjimecne se musi prerazovat. Brzdny ucinnek motoru nahradi brzdeni brzdou v 60%,pozoroval jsem jezdce pred sebou pri delsich sjezdech ,kde pred zatackami vsichni brzdili ,stacilo u BMW zaklapnou pouze plyn a najizdeci rychlost byla identicka s jinymi. Na 4ku se da jezdit na usecich ,kde jsou zatacky mensiho polomeru a je mezi nimi velky rozestup a brzdny ucinek motoru je jiz nizsi a casto jsem si pomahal brzdami..5 a6ku jsem v Alpskem regionu nedal vubec..
Takze mam najeto prez 2000 km za tyden a zatim jsem nezjistil proti KTMce nic negetivnejsiho..Jo pisete o tom ,ze je KTMka takova vybusnejsii,ziva a zabavna..To jo,plne se za to stavim,ale tohle umi 12kaBMW taky ,kdyz se jezdi od 5,5 do 7 tisic otacek,ale to co zase neumi KTMka je to ,ze jezdim na totalni pohodu-nakopu tam za 6 a drzim otacky kolem 38ooot/min,jedu 110-120 ,motorek si jenom brblaa a ja si uzivam ...Kata jela sportovne porad ,ta to jinak neumela..
Takze budu pokracovat po strede ,kdy budu zkouset jizdu s kuframa a batuzkem...
Takze pokracuji po delsi odmlce a najetych dalsich shruba 3ooo kilometrech :
Baworak stale jede Zatim nejdelsi denni etapa skoro 1000 km s kufrma a dvema baglama k tomu.Pri rychlostech okolo 180Km/h se masina ABSOLUTNE nevlni a jede klidne.(oproti LC8 ,kdyz jsem jel s kuframa ,tak rychlost byla max.140,vys uz byla nejista a pendlovala)Ve spotrebe jsem stale na stejne urovni-pohybuje se mezi 5,2-5,7 litru na 100km. Zacinam si zvykat vic a vic a kdybych mel dnes na vyber a postavili by mi LC8(v absolutne nezavadnem stavu) a BMW 1200 GS Adventure vedle sebe a mel bych po jedne z nich sahnout ,tak bych sahl po tom BMW. Neocekavane se naskytla i prilezitost zajet si kus cesty po lese (za deste) a plne lozeny a muj pocit z jizdy byl opravdu bezpecnejsi ,jak na LC8.Mozna tim nizsim tezistem ,nebo tim ,ze Bawo neni na plyn tak nervozni a to u mne na mokrem podklade vyvolalo dojem uvolnenosti a pohody. Opet musim vyzdvihnout absolutne perfektni svetla + pridavne..V noci se s ni jezdi bajecne a v pohode se da jet i vyssi rychlosti ,protoze je dostatecny rozhled. Cesta z Budejovic do Sluknovskeho vybezku ,ktera probehla v desti a ke konci k tomu v teplotach pod 10°C vyzdvihla opet prednosti Dual brzd s ABS-je to vec k nezaplaceni na absolutne klouzavem povrchu a osvedcily se i vyhrivane hefty…Na suchu a pri teplotach nad 20°C pomalu posouvam uhel naklonu v zatackach  uz mi chybi asi 7cm ,abych se dostal valcem na asfalt-ta motorka udrzi vic ,jak mam nastavene vnitrni hranice pudu sebezachovy-ty valce ,jak nekteri borci proste na zem nedostanu-to si udelam driv carku do spodniho pradla  Zatim shrnuto a podtrzeno:
+
jsem maximalne spokojen.Jezdim za skoro polovicni spotrebu ,mam jistejsi a ucinnejsi brzdy,pohodlnejsi sedadlo ,uzasny 600km dojezd s 33litrovou nadrzi,odpadla mi starost o retez,lip vidim pri nocnich jizdach a mam jistejsi a stabilnejsi pocit pri vyssich rychlostech ,kdyz jedu plne lozeny.Ukazatel zarazene rychlosti uz ve standartu.
-
Kdyz je BMW studene ,tak ma zvlastni razeni jednicky (kdyz se sehreje ,tak tam klapne pri rozjezdech uz normalne. Opozdeni pri rozsviceni kontrolky neutralu.Celkem nepresny digitalni ukazatel paliva.


Dalsi pozitivni poznatky
Vydal jsem se o vikendu smerem na C.Budejovice a vyrazel jsem v 9 vecer. Chtel jsem si vyzkouset cistou jizdu v noci.Prisel jsem k zaveru ,ze s pridavnym osvetlenim se da jet v pohode svizna jizda okolo 180km/h a clovek ma dostatecny dohled na bezpecne zastaveni. Na cestach mezi lesy a loukami ,osvetluji pridavne svetla dokonale i prikopy a kousek za ne v obou smerech a jakakoliv zver je perfektne videt. Dalsi pozitivni objev : kdyz jsem vyjizdel z Vidne ,nejak jsem nestihl natankovat ,tak si rikam ,ze natankuju nekde okolo Linze. Co cert nechtel ,pred Linzem ,asi 60km mi zaclosvitit hladove oko. Nechtel jsem sjizdet z cesty ,bo jsem vedel ,ze na konci Linze je pumpa ...Shodou nahod byla zavrena kvuli prestavbe.A ted mi zacal blikat i na displei symbol o nedostatku benzinu-o kterem jsem vubec nevedel ,ze tam je Vyjel jsem smerem na Cechy a az po 17km jsem konecne natrefil na otevrenou pumpu Avanti. Tam jsem natankoval do nadrze PLNYCH 34 ! litru a na pocitaci km byla cifra 628 km ! A jeste to jelo ! Takze priste opravdu vemu petflasku s benzinem a otestuju ,kolik je opravdovy dojezd a opravdovy obsah nadrze...Byl jsem pozitivne prekvapen i tim ,ze jsem nemusel nikde tlacit - ,,ZLATA MASINA,,

Tak se po delsi zimni pauze znovu ozyvam s jednou pozitivni veci.
Servis:
3 mesicni zazimovani+servis 10 000km (to znamena vymena oleje ,olejoveho filtru,brzdove kapaliny,vzduchoveho filtru ,nastaveni ventilu ,vymena brzdovych desticek ,vymena predni a zadni gumy+promazani vsech pohyblivych casti dle servisni knizky-to vse ve znackovem servisu BMW,me stal 637,- Euro !!! Kdyz polozim vedle sebe ucet za to jiste (3 mesicni zazimovani + servis 7500 km s vymenou obou gum) za Ktm 990 Adventure ,tak to dela rozdil presne 190,-Euro !!v neprospech KTM..U te jsem platil 827,-!! euro (taktez delano v autorizovanem servisu..)Suma sumarum je BMW v provoznich nakladech podstatne levnejsi ,jak KTM..Kdyz beru v potaz spotrebu,cenu servisu a i to ,ze ma BMW servisni intervaly o 2500km delsi..

4.5.2009
Po delsi dobe se opet ozyvam
Tento vikend jsem dal prez 1000 km a prisel jsem na dalsi pozitiva i negativa..
Zacnu tim negativnim:
Nejakym zazrakem kynetiky mi chybi hlava 1 sroubu na nosici kufru,kterym je prisroubovanej k masine,zjistil jeden muj kamarad...Nedovedu si vysvetlit,jakym zazrakem..
Diky tomu ,ze nemam origo nosice a ani kufry od BMW - mam drzaky Hebco Becker a kufry od te jiste firmy zn.Gobi.To znamena bez vybrani v levem kufru na vyfuk.Tak jsem plne lozeny siroky ,jak 3/4 auta..To by az takovy problem nebyl ,kdyby nebyl ten rozdil ve vzdalenosti kufru od stredu motorky.Co se mi stalo : zpriznena duse mi otevrela branku zahrady a ladne pokyvla at najedu do zahrady a dal do garaze.Bravurne jsem protah plynem ,zaradil za 1 a presne vypocitanym pohybem a ostrosti oka jestraba jsem vlitnul presne na stred vjezdu,jeste rychly kontrolni pohled na pravy kufr,jestli se vleze-mel od sloupku tak 4 cm a na levy uz jsem nestih,bo jsem se uz po mohutnem zbrzdeni z 25 km/h na vzdalenosti 2cm na 0 km/h ,kacel k zemi holt ty 4 cm na tom levem kufru udelaly svoje..Proste jsem se levou stranou nevlezl.Skoda absolutne zadna ,jelikoz zamek na tom kufru do urciteho momentu namahani drzel ,ale pak povolil a kufr se vyhakl ,bez toho ,ze by se cokoliv na kufru ,nebo zamku ci drzaku poskodilo ,klobouk dolu pred takovym udelatkem.Lehnul jsem do mekkeho a jeste slaba osubka ,co otvirala branku odchytila meho mastodonta a nenechala mu rozstipat plexi o stenu baraku.....za coz ji patri dik a obdiv Pouceni pro mne,ze mam hlidat levou stranu a pravou pustit k vode-ta se vleze
Tim vse negativni konci a zacina pozitivum:
Muzu pomalu prohlasit ,ze mam BMW uz v ruce.Vychvalovat podvozek a jine vymozenosti uz nema smysl,bo to uz jsem udelal,ale co stoji za vzpomenuti jsou jizdni vlastnosti pri vysokych rychlostech..Moralisti at to radsi nectou,bo me vyvesi na nastenku hanby
Proste prislo k situaci ,ze jsem musel dohnat jednoho ze svych spolucestujicich na dalnici ,ktery ma svou priblzovaci rychlost za techto okolnosti presnych 150 km/h,je to krapet prez povoleny limit ,ale je to v norme ,kdyby slo o papiry. Jenze ,kdyz ma takovy clovek 15 minut naskok a vy ho potrebujete dojet ,kvuli vazne veci ,tak mate spatnou kartu v ruce. Proste jsem vyrazil na stihaci jizdu.Mel jsem kufry a byl jsem solo.Podle GPSky byla prumerna rychlost na tech 59km 187 km/h a maximalka 217..Masina se vedla absolutne klidne,podvozek bral typickou panelovou dalnicni cestu zalitou tenkou vrstvou asfaltu-typu D1 pouze s tichym dunenim.Mel jsem normalni vzprimeny posez a hlavu mi nemlatilo ze strany na stranu ,ani nijak nevyvracelo -plexi mam nastavene na pozici smerem dopredu-chybi mi 1 zoubek na pozici maximum.Po60km jsem kamarada dohnal a vec se vyridila. Je fakt ,ze jsem jel podle palubniho pocitace za 9 litru na 100ku,za techto okolnosti ,kdyz jsem mastil na KTM s kufry maximalkou 160 ,tak jsem byl na spotrebe tak 10,5 litru a jel jsem v prumeru o 50km pomaleji ,bo by me Kata vypendlovala ze silnice..
Takze zatim stale spokojen a jen cekam ,kdy se zacnou projevovat ty zavady ,kteryma me tu porad oranzovi strasili

Naposledy editováno 04.05.2009 20:26:31
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 8
Následující

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

23.8.2008 v 20:34 | Nahoru | #1
Krásně popsáno! Otec má stejnou a je stejně spokojen jako ty.

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

24.8.2008 v 00:49 | Nahoru | #2
Postřehy k nezaplacení.....KTM jsem ještě nesedlal, ale z GS1200 mám naprosto stejné pocity. Moc se mi na 1200 líbí, že jí člověk může naložit, vzít batůžek (kterému se krásně sedí) a ono to táhne pořád téměř stejně. A jejich kardan prostě miluju

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

24.8.2008 v 08:44 | Nahoru | #3
ještě by mně zajímalo,jestli nechybí výkon...někde tam na hoře..třeba od 6-9000 atd.Uvažuji o ní,ale mám strach že sežeru říditka....mám problém s krčním krkem a ten posed by mi vyhovoval....a take podvozek

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

24.8.2008 v 23:08 | Nahoru | #4
Jak si vedou obě motorky v lehčím terénu (lesní cesta, pole....)? A pak by mě zajímaly třeba hodně rozmlácený cesty ala Albánie..... všichni opěvují KTM

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

25.8.2008 v 00:39 | Nahoru | #5
já teda nevlastním 12-ctku,mám jen 1150,kupoval sem to,páč je to univerzální motorka,která umí jezdit rychle,zvládne bez obtíží všechny druhy cest,včetně polních a taky D1 lol tam,kde sem s naháčem jezdil 60 kvůli povrchu,s 1150 kilo,jeli cesta hodně rozbitá a už se pomalu za cestu ani nedá považovat,jezdím pomaleji,40-50 a stačí si stoupnout do stupaček a podvozek si stím krásně poradí do bláta je to těžká motorka a asi hodně bude záležet na tvých jezdeckých schopnostech a dovednostech,už sem pár lidí viděl,že jim to problém nedělá.
brzdy mám duální s posilovačem+ABS,ty sou asi bezkonkurenční,brzdí to jak prase a pořád to drží stopu,ALE je nutné se stím naučit brzdit,dávat si pozor,páč když stím vletím na písek a budu brzdit,motorka pojede pořád kam sem ji nasměroval,abs mi zajistí nezablokování kola při brždění,což jakoby motorka nebrzdila vůbec,to se týká i rozbitých cest a terénu,dobré je že se abs dá vypnout,blbé je,že člověk musí zastavit,aby se dalo vypnout.
do zatáček se sní jezdí parádně,padá tam sama a motorka se nekroutí ani na horších cestách


bez problému se dá jezdit po hraně pneu,což už je válec těsně nad zemí,zkoušel sem to kam až můžu a bez varování to dopadlo takhle,to je jediná škoda,oproti plasťákům je to nulová škoda

pokud sou v albánii takový cesty,tak se ponich pokud bude sucho,dá jet bez potíží i na anakýčkách

po 30000 km za 13 měsíců,cestou necestou naprostá spokojenost
o ktm nic nevím,jen to že to má řetěz a to já nemusím
ještě snad jedna důležitá věc,bmw sem koupil i přesto že se mi nelíbilo,ale dobře se na ni sedí,jsem vysoko,dá se stím jezdit fšude,nohy mi chrání válce,to jsou přesně ty důvody proč sem do bmw šel

Naposledy editováno 25.08.2008 00:58:03

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

25.8.2008 v 08:21 | Nahoru | #6
oro> Navrchu to ma maly propad ,ale da se to vyresit Akrapovicem ,kde je potom stabilni nastup uz od spodu a bez propadu..

superbikeschmiede.com/auspuff.pdf

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

25.8.2008 v 08:30 | Nahoru | #7
Jacob_M800> Bezne cesty typu rozmlacena Albanie ,da 12ka od BMW presne tak v pohode ,jako KTM-ka,akorat krapet pohodlneji.Stejne se tam jezdi s motorkama nalozenyma jak na soumarech ,tak ten rozdil neni zadny. Pokud vemes obe motorky na motokrosovou trat ,tak bude mit KTM-ka nos vpredu,ale i tak je muj nazor ,ze na takovou trat se ani jedna z techto mastodontu nehodi..Jsou tezke a 990ka od KTM ma moc vysoko teziste a BMW ma zase moc siroky motor,takze na nejake skakani to proste neni.Jsou to v mych ocich obe cestovni endura ,kde nemusis brat ohled na typ cesty ,ale na krosovou trat bych nebral ani jednu z nich.Jina je ,kdyz takovou trat potkas nekde na svych cestach-tak ju v pohode projedes s obouma motorkama ,akorat s BMW budes mit trochu delsi cas..

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

25.8.2008 v 08:59 | Nahoru | #8

Alex GSX-R>Jacob_M800> Bezne cesty typu rozmlacena Albanie ,da 12ka od BMW presne tak v pohode ,jako KTM-ka,akorat krapet pohodlneji.Stejne se tam jezdi s motorkama nalozenyma jak na soumarech ,tak ten rozdil neni zadny. Pokud vemes obe motorky na motokrosovou trat ,tak bude mit KTM-ka nos vpredu,ale i tak je muj nazor ,ze na takovou trat se ani jedna z techto mastodontu nehodi..Jsou tezke a 990ka od KTM ma moc vysoko teziste a BMW ma zase moc siroky motor,takze na nejake skakani to proste neni.Jsou to v mych ocich obe cestovni endura ,kde nemusis brat ohled na typ cesty ,ale na krosovou trat bych nebral ani jednu z nich.Jina je ,kdyz takovou trat potkas nekde na svych cestach-tak ju v pohode projedes s obouma motorkama ,akorat s BMW budes mit trochu delsi cas..



Ahoj, já si myslím, že obě motorky jsou výborná těžká endura. Cesty v Albánii (jako je na fotce) jsou na obou v poho, ale na horších silnicích po více kamenitých a rozbitých cestách (a na takové v Albánii v horách narazíš)si myslím že má 990 jednoznačně výhodu. BMW má výbornej předek (paralever telelever) na silnici, ale to terénu to žádná velká bomba není a hlavně přejezd např. přes větší kameny a díry je vzhledem k 21 palcovemu kolu vyrazne lepsi. Dále si myslím, že rozdíl je když upadneš - KTM je dle mne proti BMW (1200) odolnější. A to si myslím po zkušenostech, které jsem slyšel od majitelů BMW. Sám vlastním 990, takže to můžete brát jako subjektivní názor, ale ani Alex není moc objektvní, protože je zapšklej proti KTM (má k tomu důvod) a dneska je už modrobílej až za ušima. Oproti tomu připouštm, že BMW má lepší spotřebu a asi i spolehlivost. Asi je to o tom, co od motorky čekáš. I Albánie se dá projet téměř po asfaltu, ale cesty v horách jsou o něčem jiném...

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

25.8.2008 v 14:05 | Nahoru | #9
Mám sice taky ¨jen¨ 1150 a při studeným motoru se jedničce moc nechce. Stačí ale pohnout kolem a jde bez problémů. Při zahřátí na druhou čárku, což je cca 30 vteřin jízdy, už se to neobjeví a funguje bez problémů. Takže je to asi konstrukcí převodovky která je u další generace prakticky stejná. Snad jen už podle zvuku na 12 nepoznáš zda je v převodech vše v pořádku :)

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

25.8.2008 v 14:51 | Nahoru | #10
já bych si ještě dovolil nesouhlasit že lc8 má vysoko těžiště.díky oddělenému mazání je motor umístěn nejníže jak je to možné pro zachování velké světlosti.to samé se týká i umístění baterie a benzínu..

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

25.8.2008 v 14:54 | Nahoru | #11
Tak to jsou opravdu postřehy, resp. srovnání do detailu. Já mám dvanáctku, vodím to téměř výhradně po silnici, semtam nějaká ta polňačka a naprostá spokojenost. Závady: ve 24.000 praskla žárovka a v 26.000 začal prosakovat olej přes gufero na spojku. Přetěsnění to vyřešilo. Teď mím 31.000 a nedovedu si představit, že bych měnil. Až časem za novější model. Asi.

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

25.8.2008 v 16:48 | Nahoru | #12
qwert> Asi vim ,co pisu ,kdyz mi spadla plne lozena KTM-ka ,tak jsem potreboval pro zdvihnuti pomoc-sam jsem nemel sanci. Kdyz jsem polozil plne lozene BMW ,tak jsem ho zdvihnul sam.Cim to asi bude ? Teziste je opravdu u KTMky podstatne vys ,jak u BMW. Pokud se mi dostala Kata do urciteho uhlu ,kdyz jsem si treba slapnul do luftu ,tak uz jsem pak nemel silu ji udrzet a automaticky jsem z ni odskakoval ,aby me neprivalila-vubec jsem se s ni nepral ,bo se mi to parkrat vymstilo. BMW naklonim v pohode do takoveho uhlu ,kdy mi KTMka padala a postavim ho opet na kola bez vetsi namahy. Asi to bude opravdu tim tezistem ,ktere ma BMW niz...

JAE,neberu to ted ze zapsklosti-fakt nee...Pouze porovnavam pozitiva a negativa...To ze ma KTMka lepsi plasty ,to bude asi pravda ,sice jsem s BMW tak nebrinknul ,jak s KTMkou(nekolikrat),ale zase ochrana padakem a to ,ze to lehne prvne na motor ,tak jsou ty plasty zase chranene..Az s tim bubnu poradne ,tak dam urcite vedet Je fakt ,ze mam uz pouze kruuucek k 50ce a na nejake divoceni po lese uz to neniii,ale ver mi ,ze tu Albanii s BMW dam v pohode i kdyz krapet pomaleji jak s KTM ,ale projedu to jisteee...

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

25.8.2008 v 20:39 | Nahoru | #13
alexi...

...tvá neprostá nekritičnost je dětská...

...dnes mi KTM spadla na výjezdu ze svahu kolama nahoru a první co bylo mne napadlo, že přes moje domrdaný koleno nedám a Marky mi moc nepomůže...

...na kola bez jakýhokoliv otáčení jsem ji zvednul sám!!!

...o pár dnů dříve mi padla Radova motka v dodávce (1150GS) a zvednul sem ji také sám, ale jen z válce (jak vy BMWáci rádi uvadíte) a málem sem se u toho POSRAL jak je ta kurva železobetonová těžká!!!

...jinak navrhuji teda dát zvedací soutěž:) koliktát ty zvedneš tu svojí mrdku a kolikrát já - jen bych si nechal ještě trošku času na doléčení, že...

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

25.8.2008 v 20:43 | Nahoru | #14
...jinak to co sem tu dnes dal za výjezd ve dvou s manželýnou za zády to sem se pak bál sjet sám!!!

...původně to byla jen zkouška jestli mne zjebe když s ní pořádně říznu ve 2.500 m nad mořem jak to dá, ale dali sme to obá a hlavně díky kolům a podvozku KTM!!!

...třeba tam někdy nějaká velká BMW taky dojede:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D...

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

25.8.2008 v 22:40 | Nahoru | #15
sqwer dufam ze robis tracky z toho :)

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

26.8.2008 v 00:57 | Nahoru | #16

sqwer>...jinak to co sem tu dnes dal za výjezd ve dvou s manželýnou za zády to sem se pak bál sjet sám!!!

...původně to byla jen zkouška jestli mne zjebe když s ní pořádně říznu ve 2.500 m nad mořem jak to dá, ale dali sme to obá a hlavně díky kolům a podvozku KTM!!!

...třeba tam někdy nějaká velká BMW taky dojede:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D...



Vole!
Tohle jsi měl testovat před svatbou a ne teď! lol

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

26.8.2008 v 08:25 | Nahoru | #17
Hele, máš na manželku dobrou pojistku? (jen se snažím vysledovat skutečnou motivaci)

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

26.8.2008 v 08:31 | Nahoru | #18
Pokud se týká podvozku BMW1200, celkem jsem na silnici koukal, jak to má jistou stopu a zatáčení byl ve větších rychlostech méně namáhavé, než u GS800, ale jak jsem vlítnul do děr s GS1200, subjektivně to semnou klepalo o něco víc, než 800, která má ale pro změnu zase dost měkou vidli a dost se noří (zřejmě proto díry líp vyhladila) V terénu jsem zkoušel GS1100 od známého, přišla mi trochu tvrdší, ale to bylo jinými tlumiči (nemá origo BMW). 800 mi přišla manévrovatelnější.

Ale s KTM bohužel neporovnám, neměl jsem tu čest...no, snad jednou.....

Nemáte u 1200 problém s tím válcem, když se to hodně poklopí? Když jsem koukal na nějaká videa, nevypadalo to jako velký problém se dotknout (tedy já sem se tak hluboko s 1200 - půjčenou - nepustil)

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

26.8.2008 v 09:08 | Nahoru | #19
sqwer> tomu vůbec nerozumím, jak jsi to myslel?

"alexi...

...tvá neprostá nekritičnost je dětská..."

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

26.8.2008 v 09:10 | Nahoru | #20
taky sem pár videí viděl a fšiml sem si že mají pod sebou motorku opačně zlomenou,viděl sem to i na špuntech,válec sice nebyl úplně na zemi,ale prsty bych tam nedal
zkoušel sem kam až můžu jít při náklonu s motorkou,páč to jinak neumím,ale buď mě neudrželo přední kolo,nebo mě stáhnul válec k zemi-hodně plynu při výjezdu,studená guma,nebo jen mastný asfalt,dál to nehodlám zkoušet,bo se mám rád

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

26.8.2008 v 09:40 | Nahoru | #21
LUKEGS> a opravdu si myslíš, žre ti to budu vysvětlovat???

mariano - vyzkoušeno přeci už v Tunisu-:)

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

26.8.2008 v 09:44 | Nahoru | #22
sqwer> ¨zřejmě to ani sám nevíš, protože to je neskutečný blábol.

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

26.8.2008 v 16:53 | Nahoru | #23
sqwer> Ale Stando ,neber to osobne !! Vzdyt jsem kriticky ve vsech 3 smerech stejne...Kritizuji chyby KTM ,kritizuji nedostatky BMW a taktez kritizuji svou v ,,dnesni dobe,, uz omezenou schopnost vymacknout z masiny co umii... Tak uz se proboha prestante porad cepiirit !!! Vzdyt vam nic proti KTMkam nerikam ,jaa viiim ,ze jsou preci nejlepsiii
Ja tady pisu pouze poznatky postarsiho pana ,ktery zjistil ,ze nez se jedovat s nejakou mrdkou od KTM a vecne sedet doma na dupe,tak se snazim hledat vsechny pozitiva u BMW (ktere se mi do nedavne doby hnusilo) a s takovou skodolibou radosti zjistuji ,ze to poondane BMW ma PRO MNE (JESTE JEDNOU ZDURAZNUJI : pouze pro mne!! ) oproti KTMce urcite vyhody a pozitiva...Jeste jednou tady zduraznim ,ze neminim s cestovnim endurem jezdit po krosove trati a me cestovani je 75% asfalt a zbytek cesty typu toho ,co momentalne jezdis v Alpach...Mozna se tam opet podivam pristi rok a urcite ti napisu ,ze to ,co jsi ty vyjel na KTM da Bawo taky s prehledem..Kdyz jsem to projizdel pred nekolika lety s plne lozenou Afrikou Twin ,tak az takovej problem to nebyl a ver mi ,ze jsem jezdil i tudy ,kam se matuS nedostal...
Preji ti pekne pojezdenii...

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

27.8.2008 v 15:38 | Nahoru | #24
Lukes - jsi tak moudrý!!!

Alex - pojezdili sme super a něco nám i odolalo tak to zkusím jindy bo se sem chci vrátit...
...znáš mne, že sem držka-:)))

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

29.8.2008 v 08:37 | Nahoru | #25
sqwer> takové vysvětlení mi stačí... :)

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

2.9.2008 v 00:48 | Nahoru | #26
alexi, jaka je cena za 33 l nadrz na bawo? 42 l na KTM je u KTM ofikyálně za 35 tis. zhruba

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

2.9.2008 v 11:16 | Nahoru | #27
Spijker> Mimochodem, nevíte někdo o nějaké lacinější alternativě pro LC8? U toho KTM/Touratech řešení mne taky děsí čtyři hrdla do nádrže (jestli to dobře chápu), jako by už dvě nádrže (dvě hrdla)nebyly dost na tankování...

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

2.9.2008 v 11:29 | Nahoru | #28
JAE> tohle myslíš? ale 4 hrdla to určitě nemá..[url=

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

2.9.2008 v 11:33 | Nahoru | #29
ta nadrz sa vymeni kus za kus, takze su 2 hrdla

KTM 990 Adventure S & BMW 1200 GS Adventure

2.9.2008 v 12:54 | Nahoru | #30
matuS a qwert> OK, tak to jsem asi viděl nějakou "samodomo" variantu - která byla přidána k origi nádržím. Jen ta cena by mohla být lepší...
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 8
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure barran 21 13.2.2024 v 21:26 ja1
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure Rauly 21 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900
Cestovní enduro do 200k [1, 2] BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT1200Z Super Tenere... Qvitko 34 29.11.2023 v 05:04 vaypor


TOPlist