globalmoto_duben_nolan





Téma: duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
 
9.9.2023 v 13:11
Ahoj,
chtěl bych poradit, je vhodné si pořídit motorku, která se mi líbí, svezl jsem se i na ní a jelo se mi dobře, ale odrazuje mě jediná věc - že má pláště s dušemi....

Tou motorku konkrétně myslím jednu ze dvou novinek, Strom 800DE nebo TransAlp 750. Na obou jsem se chvíli projel, jelo se mi dobře a mám je tak "ve výběru". Ve výběru mám ale další, např. Tracer 700, který má bezdušové kola.

Ještě ke mě - z 99% jezdím jen po asfaltových cestách.
Mimo asfalt spíš někde v klidu k rozhledně, na vyhlídku a nebo když hledám místo na spaní.
No a právě to mě odrazuje, že kdybych někde např. při stanování, (mimo cestu, někde bokem na louce) zjistil, že mám defekt, tak jaké jsou možnosti? Mít sebou 2 dlouhé železné páky, rezervní duši a pumpu?

O těch duších jsem si už tady něco našel a prý je víc možností co s nimi, jako normální duše, silnější duše, mlíko do duše (možná jen pokud unikají), nějaký "mouse", nebo i nějaký sprej na opravu (asi dva druhy), které podle někoho fungují a podle jiných nefungují vůbec, jistotou jsou prý páky, rezervní duše, pumpa a UMĚT kolo přezout.... (ale je to nářadí navíc, při cestování ve dvou)...

A taky, že prý se to dá "předělat" na gumu bez duše, jako jiný ventilek a zalepit páskou ráfek dokola, aby neucházel vzduch (ale dá se tomu věřit?). A bude to mezi pláštěm a ráfkem dobře těsnit, když jsou ty ráfky určeny pro kola s duší?

No prostě ptám se, jestli je pro mě vůbec motorka vhodná, kdyby měla duše.
Moc se mi do toho nechce jít....
Kdyby obě motorky nabízeli s litými koly a bezdušovými pneumatikami, bylo by to vyřešené.

Jinak za 18 sezón ježdění jsem měl defekt jen jednou a to bylo kdysi dávno na Hondě Deauville 650 v Maroku, chvíli před defektem jsem zastavil vedle asfaltky, abych něco vyfotil a asi tam jsem chytl hřebík do zadního kola. Použil jsem sprej (antipich), asi jen kilák s poloměkou gumou jsem se vrátil k nejbližšímu městu, tam byly otevřená jedna garáž s hromadou pneumatik. Místní tam provozoval asi pneuservis a opravil mi to hned knotem. Ten mi pak vydržel nejen cestu domů, ale do přezutí gumy.
Knot bych ještě zvládl.
Ale pneu s duší, by to byl asi problém... že

Naposledy editováno 09.09.2023 13:28:55
Anketa: Pokud máš pneu s dušemi, tak jak jsi připraven na defekt?
vozím páky a rezervní duši
22%
2
vozím na opravu sprej (jaký?)
0%
0
defekt bych řešil sám jinak (jak?)
0%
0
mám zaplacenou asistenci (kde všude? za kolik?)
11%
1
neřeším to
67%
6
Předchozí
1 2
Následující

duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

9.9.2023 v 14:44 | Nahoru | #1
Jezdim 22 roku, vozim s sebou montpaky, duse, sprej a diky tomu jsem nikdy nepichnul Proste pocitam s tim, ze se pripadne najde nekdo, kdo s tim pomuze.
Jinak zajimave kriterium vyberu motorky!

1 reakcí na tento příspěvek duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

9.9.2023 v 14:47 | Nahoru | #2
Díky za info. No právě že nechci, aby to bylo kritérium výběru, ale jestli ty motorky nechám ve výběru, tak chci vědět, co mě čeká.
To co sebou vozíš, tak jak je to velké? Máš to v kufru nebo v toolboxu? (počítám, že pod sedlo žádné dnešní motorky se ty páky asi nevlezou... že)

1 reakcí na tento příspěvek duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

9.9.2023 v 15:05 | Nahoru | #3
Mám Tenere 700 a pod sedlem mám origo nářadí, dvě montpáky, klíč na osu kola i kompresor. Plus nějaký drobnosti jako lepení, sadu na opravu lanka, svíčky, pojistky, elektrikářskou pásku,lékárničku a výstražnou vestu.

duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

9.9.2023 v 16:10 | Nahoru | #4
Vozím montpáky, kompresorek, nářadí na sundání kola a lepení. Na delší cesty i balíček s náhradními dušemi. A pevně doufám, že to nebudu potřebovat. S bezdušovými koly je to lepší. Na cestě jsem řešil defekt jenom na Jawě, na velké moto ne.

duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

9.9.2023 v 16:11 | Nahoru | #5
Jo a vozím to v kufru, pod sedlo nedám nic. Možná koupím nějaký toolbox na boční nosiče, ale ještě jsem se k tomu nedostal.

duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

9.9.2023 v 16:26 | Nahoru | #6
dušovky sú voser aj na cestovnom endure, nieto ešte keď jazdíš asfalt. Nerozumiem prečo si vyberáš mašinu s 21" vpredu? vypletané kolesá na ceste znamenajú nižšiu tuhosť a vyššiu hmotnosť, tak prečo?
Na tvojom mieste by som prehodnotil celú situáciu a pozrel by som sa aj po iných strojoch, kde za rovnaké peniaze dostaneš viac muziky, liate kolesá, predný 17" alebo 19"...
Ale je to len môj názor, lebo vypletané kolesá s prednou 21" mať kvôli image je nezmysel.

(reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

9.9.2023 v 17:42 | Nahoru | #7
Roman2bk> Zrovna jsem na ceste, nabaleny jezdim takhle:


Mam snad uplne vsechno. Vcetne dronu atd.

Jinak jsem se chtel pochlubit:

duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

9.9.2023 v 19:23 | Nahoru | #8
Tak vzhledem k tomu kde vsude uz jsi byl a kolik toho mas najezdeno by ti teoreticky melo byt fuk jestli tam je duse nebo ne Ale vim jak to myslis. Naprosto nechapu proc s tim ten VStrom delali, uplny nesmysl. Odpoved mas i v mistnim testu kde redaktor musel odjizdet na voziku protoze duse pic

Spise bych se na to podival z te stranky, ze Transalp je proti VStromu naprosto chudy pribuzny a chvili bych si asi pockal na bezdusovou verzi VStroma

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

9.9.2023 v 21:30 | Nahoru | #9
Sema - to bych taky chtěl, defekt nikdy neřešit. Přikvapilo mě ale někde, že někdo napsal, že defket měl jen na kolech s duší... možná ale třeba jen náhoda...

Destroyer - to je jednoduché, image neřeším, nevybírám si záměrně 21" kolo a vypletené kola už vůbec ne. Kdyby byly motorky jako např. Strom 800DE a TransAlp 750 ve dvou verzích, s vypletenými koly a pak lité kola (např. 19 a 17"), tak jako např. Strom 650 a Strom 650 XT, tak si vyberu hned ty menší lité kola s bezdušovými pneumatikami a tento příspěvek bych tu ani nenapsal. Věř mi, že o nějaké image mi opravdu nejde
Jenže.... ze zvědavosti jsem se na těch 2 motorkách svezl a přišly mi dobře ovladatelné (nebo až parádně ovladatelné ).
Jinak k tomu co jezdím - ano, vybírám si výlety po asfaltových cestách, aspoň podle mapy si předem myslím, že to budou asfaltové cesty, ale občas se stane, že v nějakém úseky asfalt nemají. Naposledy při výletě v Bosně, ale i ve Slovinsku v horách.
A také u nás se občas stane, že silnice je sice asfaltová, ale je to tankodrom. Mylsím nějakou silnici 2. nebo 3.třídy. Rok jsem teď jezdil na motorce vepředu s 21" a přišlo mi, že ty nerovnosti to kolo lépe bere. Nebo ne? Jinak rád jezdím i po bočních a méně znýmých cestách, rád sem tam něco "objevím", co jsem ještě neviděl

Jo a jak píšeš, abych se podíval po jiných strojích, tak založil jsem si k tomu jinou diskusi, tak mi tam prosím napiš, jaké stroje myslíš.
tady:
https://www.motorkari.cz/tema/?t=230231
Např. Honda má v kategorii turistických motorek NT1100, Goldwinga, ale podlitrovou motorku ani jednu. Hodně značek nemá cestovní podlitrovou motorku. To je samý naháč, nebo supersport nebo cestovní enduro...

yeuop - to jedeš sám? Nevezeš toho nějak hodně?
Tedy kam jedeš a na jak dlouho?
K těm 80.000 km blahopřeji. Máš ji novou, že? A kolik let?

puffybodie - no to bych právě nechtěl, nechat se odvážet autem
Máš nějaké informace, že by Strom 800DE a TransAlp mohly být s bezdušovými pneumatikami? (a asi na litých kolech?) Ví se, kdy to asi bude?

Naposledy editováno 09.09.2023 21:35:39

(reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

10.9.2023 v 01:12 | Nahoru | #10
Roman2bk> Na bezduši jsem měl defekt kdysi dávno, ještě s GPZ. A to se stalo těsně před garáží, takže to bylo v pohodě. A co tak pamatuju u kamarádů, tak největší problém byl na Caponordu v Albánii, kde zadní kolo propíchnul roxor na polorozpadlém mostě. Ultraseal, který to měl zatěsnit, vylítal všude možně po motorce. A knot tam pak blbě držel. Asi dvakrát jsme to opravovali sami, než jsme dojeli k pneuservisu.

duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

10.9.2023 v 03:59 | Nahoru | #11
Transalpa mam od nova poslední 650 co jsem v ČR sehnal a NIKDY jsem nepích

Afriku

dvakrát ale vždy nakonec moji chybou , hodně ojeté pneumatiky, jednou náhlý únik a jednou pozvolný , a zase tři roky klid , doufám že to napíšu a nebudu řešit díru v duši

Naposledy editováno 10.09.2023 22:31:03

1 reakcí na tento příspěvek duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

10.9.2023 v 11:51 | Nahoru | #12
Chudak Niky, urcite chtela, abys ji pich. No jo Nikolko, nic nebude

Ja to taky hodne resil, duse pro me byly na silnici no go. A nakonec ma Thruxtona, kterej ma duse, predtim jsem mel Bonnevilla, takze totez a i tak mi to prijde zbytecny, kdyz i Cinan umi dat na motorku drataky s drataka v limci jako bezdusove …

duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

10.9.2023 v 17:12 | Nahoru | #13
hmm, ja ani nevim jestli mam moto s dušema nebo bez. Naposledy jsem píchnul pionýra 550....pod sedlo současné moto se vleze leda tak lekarnicka, ani nevím jak bych to řešil..

(reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

10.9.2023 v 19:59 | Nahoru | #14
Roman2bk> Zatim informace o bezdusovem Stromu 800DE nejsou, jen informace o tom, ze se stejnym motorem bude polokapota (ale na cestak to asi nevypada, takze zadny nastupce GSX-F zatim -()

Z pohledu marketingu to jde ale cekat. Jdou na trh prvni po cem je vetsi shanka, proste adventure/enduro motorky a az pak dodaji i vice silnicni verzi. Presne tak jak pises treba u Stroma 650, verze XT a nebo ne. Jen tohle je novinka, tak to spise oznami az pristi rok no.

Jinak jezdim taky hodne zapadle cesty a na te XVZ 1300 jak ti pisu v jinem vlakne. Ale ten podvozek kde se da predpeti dostelovat pumpou totiz prekvapive dobre zvlada ty nase hrozne cesty i v porovnani s beznymi nahaci a tak. Jasne, Vstrom 800DE to zehli uplne jinak, ale to je velikosti kol, zdvihy, vekem podvozkul. Ale co se tyce cest tam kde jsem jel s VStrom 800DE jedu i s XVZ 1300, jen pochopitelne s VStrom se tam da pelasit mnohem rychleji, jenze to je pro mne k nicemu, pak nestihas okoli no.

1 reakcí na tento příspěvek duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

10.9.2023 v 20:10 | Nahoru | #15
Sema - no jo, když je ta díra v gumě nějaká blbá, tak se to i blbě opravuje. Ale u bezdušové se řeší jen plášť, za to u gumy s dušemi ještě i tu duši, tedy musí se řešit asi obojí současně, že jo (aspoň myslím...)

Pet1970 - tak snad jo, asi je to hlavně o štěstí

Animals21 - Takže by si měl člověk před nákupem zjistit, jestli ty ráfky ve vyplítaných kolech mají okraj (nebo "límec") i pro bezdušovou gumu? A pak jen zalepit ráfek, dát tam ventilek a mělo by to být ok?

Vlada - asi nezbude, než to vozit v kufru a nebo v nějakém tom "toolboxu", co si dost lidí na cestovní endura dává....

(reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

10.9.2023 v 22:32 | Nahoru | #16
Animals21> už jsem to opravil , měl bych doma peklo, šťourale

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

10.9.2023 v 22:50 | Nahoru | #17
Roman2bk> Já teda u dušovek (na Jawě) řešil jenom tu duši. Kdyby se nějak víc poškodil plášť, tak by se to asi taky muselo nějak opravit, ale to se mi nikdy nestalo. Kdysi dávno jsem čel v nějakém cestopise, jak jel někdo několik set kilometrů pro novou gumu na KTM, protože na té původní byla velká skoba. Tak se hned znovu poničila duše, i když to nějak nouzově opravoval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

11.9.2023 v 21:25 | Nahoru | #18
Sema> Několik set kilometrů? To jako na jiné motorce a nebo na stejné motorce a opraveno nějak provizorně? ale provizorně by to nemuselo vydržet několik set km.... a když už to vydrželo, nebyla by tedy ta jiná duše nutná, ne? No, jen mě to zajímá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

11.9.2023 v 22:12 | Nahoru | #19
Roman2bk> Autobusem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

11.9.2023 v 22:28 | Nahoru | #20
Sema> No ty vogo, to bylo snad někde ve střední Asii, nebo na jiném kontinentě, ne?
To bych nechtěl zažít....

duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

11.9.2023 v 22:36 | Nahoru | #21
Stejně si na cesty vozíš klíče na demontáž kola, tak se dá koupit klíč kombinovaný s montpákou.


Duši obvykle nevozím, jen lepení na duše. Pokud nejedeš na prázdné gumě tak dlouho, až urveš ventilek nebo ti seskočí guma, tak lepení stačí. Do nějakého prdelistánu, kde nekoupíš duše v každém městě, bych si je ale sebou vzal. Je dobré mít sebou trochu tekutého mýdla, které se kromě tělesné hygieny (bez toho se praví enduristi obejdou ) hodí i na namazání patky gumy, která pak jde výrazně snadněji zout a obout.
Kompresor nevozím, jen malou 25cm pumpičku. Nafouknout to tím jde snadno. Výhoda duše oproti bezdušáku je, že nepotřebuješ velký kompresor na naskočení gumy na patku.

V každém připadě je dobré si dušové gumy přezouvat doma sám. První pokusy obvykle nejdou zrovna dobře a když jsi hodně nešikovný, procvakneš si monpákou duši, takže lepíš znovu.
Doma jsem si přezouval a vyvažoval i bezdušáky. Ty jdou kvůli tuhosti patek a tvaru bezdušového ráfku o dost hůř, ale nic hrozného.

(reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

11.9.2023 v 22:42 | Nahoru | #22
Roman2bk> Východ Turecka. Zkoušel jsem ten cestopis najít, ale nepovedlo se. Možná to bylo v nějakém motočasopise, před mnoha lety.

1 reakcí na tento příspěvek duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

12.9.2023 v 22:20 | Nahoru | #23
Deadman - díky za info. Furt nevím, jestli do duší jít, ale aspoň si udělám představu, co by to znamenalo...

Sema - no a to přitom není východní Turecko zas až tak daleko. Mít duše, tak raději si je vézt dvě.... že....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

12.9.2023 v 22:35 | Nahoru | #24
Roman2bk> Sežeň si někoho, kdo má 200kg motorku na dušákách a zkus si to. Možná ztroskotáš už na tom, že nebudeš mít hlavní stojan. Pak nebudeš mít vercajk na povolení zadního kola. Pak zjistíš, že bez zouvačky nesundáš tuhou gumu. Procvakneš duši.... Nenasadíš zadní kolo zpátky ...
To na cestě není práce pro někoho, kdo nemá natrénováno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

12.9.2023 v 23:04 | Nahoru | #25

Kohlstein píše: Roman2bk> Sežeň si někoho, kdo má 200kg motorku na dušákách a zkus si to. ... To na cestě není práce pro někoho, kdo nemá natrénováno.


Nebo mu ten člověk ukáže jak na to i bez pohodlí specializovaného vybavení a po třech až pěti pokusech mu to už půjde dobře.

Proto píšu, že dušáky by si člověk měl přezouvat sám.
Nejtěžší v polních podmínkách je obvykle shodit patku. Odšlápnout patou kanady to obvykle nejde. Ideální je opřít o to boční stojan druhé motorky. Dá se to ale i bočním stojanem té přezouvané motorky, když stojí na hlavním stojanu. Pokud hlavní stojan nemá a motorka je bez kola položená v trávě, tak se něco vhodného hledá blbě. Někdy to v nouzi jde shodit zatlučením montpáky kladivem, ale to už je prasárna.

(reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

12.9.2023 v 23:04 | Nahoru | #26
Kohlstein> No, hlavní stojan se hodí. Ne vždy se najde vhodné vypodložení.

(reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

12.9.2023 v 23:05 | Nahoru | #27
Deadman>

1 reakcí na tento příspěvek duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

12.9.2023 v 23:53 | Nahoru | #28
Romane, tenhle souboj TL/TT je spíš o nastavení v hlavě než o typu kola.

Zažil jsem situace, kdy bych chtěl bezduše (třeba malé trny, co pohmatem necitíš, ale při natlakování a zatížení z gumy vykouknou dovnitř a už poněkolikáté udělají dírku, kterou to přes noc uteče). Stejně jako jsem zažil situace, kdy jsem byl rád za dušové (průseky pár cm dlouhé).

Ať to bylo cokoliv a u kohokoliv, vždycky jsme si nějak poradili ať už sami nebo s pomocí místních. Defekt také častot odstartoval řetězec událostí, který nasměřoval výlet jinou cestou (obrazně i místopisně).

(reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

13.9.2023 v 10:29 | Nahoru | #29
vilemx> amen

taky to vidím jako rozhodnutí v hlavě - tohle bych měl až jako poslední kritérium
ať zvolíš jak zvolíš je dobré být připraven na řešení problému od lepší pojistky s odtahem po rezervní duše, lepení, montpáky s vyzkoušeným postupem výměny

1 reakcí na tento příspěvek duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

13.9.2023 v 11:40 | Nahoru | #30
Kdyby člověk chtěl být připravený úplně na vše, co se může přihodit, nikam by jet nemohl.
Gumu píchnu jednou za pár let. Častěji čistím bordelem zaseklou plovákovou jehlu v karburátoru, vodu v benzínu, volnoběžný kanálek ucpaný slizem z biosložky, vyklepaný a ztracený šroub, probíjející fajfku, špatný kontakt v elektrice. Dále se může vysrat vodní pumpa, prasknout chladič nebo nějaká hadice. Na nových Hondách často vytečou tlumiče kvůli nekvalitním guferům.
S moderní motorkou pak přichází riziko chcípnutí benzínové pumpy (vozíte si na cesty do prdelistánů rezervní?), vadu kdejakého čidla, chybu elektroniky.
Na barevném display budíků nové motorky může někde na cestě vyskočit hláška "Aplikace Motocykl způsobila neočekávanou chybu a musí být ukončena."
Dál si člověk může prostě rozbít hubu a rozštípat motorku, v horším případě i sebe. Něco biologicky nekompatibilního sežrat a brutálně se zesrat, chytit nějakou nemoc....
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist