globalmoto_kveten





Téma: duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
 
9.9.2023 v 13:11
Ahoj,
chtěl bych poradit, je vhodné si pořídit motorku, která se mi líbí, svezl jsem se i na ní a jelo se mi dobře, ale odrazuje mě jediná věc - že má pláště s dušemi....

Tou motorku konkrétně myslím jednu ze dvou novinek, Strom 800DE nebo TransAlp 750. Na obou jsem se chvíli projel, jelo se mi dobře a mám je tak "ve výběru". Ve výběru mám ale další, např. Tracer 700, který má bezdušové kola.

Ještě ke mě - z 99% jezdím jen po asfaltových cestách.
Mimo asfalt spíš někde v klidu k rozhledně, na vyhlídku a nebo když hledám místo na spaní.
No a právě to mě odrazuje, že kdybych někde např. při stanování, (mimo cestu, někde bokem na louce) zjistil, že mám defekt, tak jaké jsou možnosti? Mít sebou 2 dlouhé železné páky, rezervní duši a pumpu?

O těch duších jsem si už tady něco našel a prý je víc možností co s nimi, jako normální duše, silnější duše, mlíko do duše (možná jen pokud unikají), nějaký "mouse", nebo i nějaký sprej na opravu (asi dva druhy), které podle někoho fungují a podle jiných nefungují vůbec, jistotou jsou prý páky, rezervní duše, pumpa a UMĚT kolo přezout.... (ale je to nářadí navíc, při cestování ve dvou)...

A taky, že prý se to dá "předělat" na gumu bez duše, jako jiný ventilek a zalepit páskou ráfek dokola, aby neucházel vzduch (ale dá se tomu věřit?). A bude to mezi pláštěm a ráfkem dobře těsnit, když jsou ty ráfky určeny pro kola s duší?

No prostě ptám se, jestli je pro mě vůbec motorka vhodná, kdyby měla duše.
Moc se mi do toho nechce jít....
Kdyby obě motorky nabízeli s litými koly a bezdušovými pneumatikami, bylo by to vyřešené.

Jinak za 18 sezón ježdění jsem měl defekt jen jednou a to bylo kdysi dávno na Hondě Deauville 650 v Maroku, chvíli před defektem jsem zastavil vedle asfaltky, abych něco vyfotil a asi tam jsem chytl hřebík do zadního kola. Použil jsem sprej (antipich), asi jen kilák s poloměkou gumou jsem se vrátil k nejbližšímu městu, tam byly otevřená jedna garáž s hromadou pneumatik. Místní tam provozoval asi pneuservis a opravil mi to hned knotem. Ten mi pak vydržel nejen cestu domů, ale do přezutí gumy.
Knot bych ještě zvládl.
Ale pneu s duší, by to byl asi problém... že

Naposledy editováno 09.09.2023 13:28:55
Anketa: Pokud máš pneu s dušemi, tak jak jsi připraven na defekt?
vozím páky a rezervní duši
22%
2
vozím na opravu sprej (jaký?)
0%
0
defekt bych řešil sám jinak (jak?)
0%
0
mám zaplacenou asistenci (kde všude? za kolik?)
11%
1
neřeším to
67%
6

1 reakcí na tento příspěvek duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

13.9.2023 v 11:40 | Nahoru | #1
Kdyby člověk chtěl být připravený úplně na vše, co se může přihodit, nikam by jet nemohl.
Gumu píchnu jednou za pár let. Častěji čistím bordelem zaseklou plovákovou jehlu v karburátoru, vodu v benzínu, volnoběžný kanálek ucpaný slizem z biosložky, vyklepaný a ztracený šroub, probíjející fajfku, špatný kontakt v elektrice. Dále se může vysrat vodní pumpa, prasknout chladič nebo nějaká hadice. Na nových Hondách často vytečou tlumiče kvůli nekvalitním guferům.
S moderní motorkou pak přichází riziko chcípnutí benzínové pumpy (vozíte si na cesty do prdelistánů rezervní?), vadu kdejakého čidla, chybu elektroniky.
Na barevném display budíků nové motorky může někde na cestě vyskočit hláška "Aplikace Motocykl způsobila neočekávanou chybu a musí být ukončena."
Dál si člověk může prostě rozbít hubu a rozštípat motorku, v horším případě i sebe. Něco biologicky nekompatibilního sežrat a brutálně se zesrat, chytit nějakou nemoc....

(reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

13.9.2023 v 14:17 | Nahoru | #2
Deadman> myslel jsem především mentálně připraven - jestli co a jak budu řešit

z toho co píšeš jsem si většinou prošel a to i v různě méně komfortních destinacích - např. jsem to složil v písku v poušti bez mobilního signálu hodně kilometrů mimo jakékoliv obydlí, ale měl jsme s sebou satelitní volání o pomoc právě pro případ průseru, tady jsem jen opravil motorku a jel dál a pak ji v civilizaci doopravil, jinak na té cestě jsem měl defekt 5x
a pokud k tomu vezmu i cesty bez motorky tak jsem se proletěl i vrtulníkem v alpách a s díky odmítnul operaci v Dušanbe, o tom kolikrát jsme se brutálně zesral ane nemluvě

u delších cest myslím na to co mám za motorku, co se může stát a jestli to mám řešit nebo ne - takže ano vezl jsem s sebou palivové čerpadlo (váleček o průměru 30 mm a cca 200 gramů) a regulátor, nářadí, věci na opravu (páčky, epoxid, lanka, drcpásky, tesu atd.)

s myšlenkou, že stará motorka je super jednoduchá a spolehlivá už dost lidí narazilo (around afica, kluci s tenerkama ve stánech atd.)
ale souhlasím, že zbytečně vyšperkovaná motorka má své specifické problémy - ale s tím už stroj vybíráš a připravuješ ho na cestu, vstřikování fakt není problematická komponenta

při jízdě po silnici a v evropě to zásadní problém není - za sebe jak už jsme psal bych tohle jako kritérium výběru neřešil
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist