globalmoto_kveten





Téma: duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne
 
9.9.2023 v 13:11
Ahoj,
chtěl bych poradit, je vhodné si pořídit motorku, která se mi líbí, svezl jsem se i na ní a jelo se mi dobře, ale odrazuje mě jediná věc - že má pláště s dušemi....

Tou motorku konkrétně myslím jednu ze dvou novinek, Strom 800DE nebo TransAlp 750. Na obou jsem se chvíli projel, jelo se mi dobře a mám je tak "ve výběru". Ve výběru mám ale další, např. Tracer 700, který má bezdušové kola.

Ještě ke mě - z 99% jezdím jen po asfaltových cestách.
Mimo asfalt spíš někde v klidu k rozhledně, na vyhlídku a nebo když hledám místo na spaní.
No a právě to mě odrazuje, že kdybych někde např. při stanování, (mimo cestu, někde bokem na louce) zjistil, že mám defekt, tak jaké jsou možnosti? Mít sebou 2 dlouhé železné páky, rezervní duši a pumpu?

O těch duších jsem si už tady něco našel a prý je víc možností co s nimi, jako normální duše, silnější duše, mlíko do duše (možná jen pokud unikají), nějaký "mouse", nebo i nějaký sprej na opravu (asi dva druhy), které podle někoho fungují a podle jiných nefungují vůbec, jistotou jsou prý páky, rezervní duše, pumpa a UMĚT kolo přezout.... (ale je to nářadí navíc, při cestování ve dvou)...

A taky, že prý se to dá "předělat" na gumu bez duše, jako jiný ventilek a zalepit páskou ráfek dokola, aby neucházel vzduch (ale dá se tomu věřit?). A bude to mezi pláštěm a ráfkem dobře těsnit, když jsou ty ráfky určeny pro kola s duší?

No prostě ptám se, jestli je pro mě vůbec motorka vhodná, kdyby měla duše.
Moc se mi do toho nechce jít....
Kdyby obě motorky nabízeli s litými koly a bezdušovými pneumatikami, bylo by to vyřešené.

Jinak za 18 sezón ježdění jsem měl defekt jen jednou a to bylo kdysi dávno na Hondě Deauville 650 v Maroku, chvíli před defektem jsem zastavil vedle asfaltky, abych něco vyfotil a asi tam jsem chytl hřebík do zadního kola. Použil jsem sprej (antipich), asi jen kilák s poloměkou gumou jsem se vrátil k nejbližšímu městu, tam byly otevřená jedna garáž s hromadou pneumatik. Místní tam provozoval asi pneuservis a opravil mi to hned knotem. Ten mi pak vydržel nejen cestu domů, ale do přezutí gumy.
Knot bych ještě zvládl.
Ale pneu s duší, by to byl asi problém... že

Naposledy editováno 09.09.2023 13:28:55
Anketa: Pokud máš pneu s dušemi, tak jak jsi připraven na defekt?
vozím páky a rezervní duši
22%
2
vozím na opravu sprej (jaký?)
0%
0
defekt bych řešil sám jinak (jak?)
0%
0
mám zaplacenou asistenci (kde všude? za kolik?)
11%
1
neřeším to
67%
6

1 reakcí na tento příspěvek duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

12.9.2023 v 22:20 | Nahoru | #1
Deadman - díky za info. Furt nevím, jestli do duší jít, ale aspoň si udělám představu, co by to znamenalo...

Sema - no a to přitom není východní Turecko zas až tak daleko. Mít duše, tak raději si je vézt dvě.... že....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) duše pro cestování po asfaltu - ano nebo ne

12.9.2023 v 22:35 | Nahoru | #2
Roman2bk> Sežeň si někoho, kdo má 200kg motorku na dušákách a zkus si to. Možná ztroskotáš už na tom, že nebudeš mít hlavní stojan. Pak nebudeš mít vercajk na povolení zadního kola. Pak zjistíš, že bez zouvačky nesundáš tuhou gumu. Procvakneš duši.... Nenasadíš zadní kolo zpátky ...
To na cestě není práce pro někoho, kdo nemá natrénováno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist