1 reakcí na tento příspěvek ktm brno
2) Je to tak u vsech znacek
3) Ve znackovych dealerstvich se stejne zadne opravy nedelaji (cest vyjimkam), ale jen se vymenuji dily podle predpisu vyrobce nez to pojede nebo reknou zakaznikovy at si to da jinam
4) V USA treba H&D uz razi postup, ze se prijimaji na opravy maximalne 10 let stare stroje, protoze na to jsou technici skoleni. Ostatni smolik a musis do nejake garaze stejne
5) Kdyz ti z fabriky lezou sr...y , tak sebedokonalejsi mechanik v dealerstvi uz to nezachrani
a rozdělil jej na opravy a hledání závad.
Oprava ano, hodně výměny, převodovka ( Škoda ) rozebereš opravíš , jiná značka nerozebereš a neopravíš i když by to šlo , ale výrobce si to nepřeje.
Záruční opravy , kapitola sama za sebe, dneska dost přísný a inkviziční předpisy co smíš a nesmíš , postupy jsou jasně dané.
Neudělěj to tak , nezdokumentuj, neprokaž čas v kterým si to dělal a garanční audit ti načítá mastnou pokutu vyjádřenou koefecientem chybovosti kterým vynásobí cenu ND kterou si od něj za vztažně období nakoupil .
Hledání závad - asi nejvíc trápí jakékoliv aut. servisy, protože z podstaty držení záruky je provádět musí a logicky z toho vyplývá, že aut. servis má vyšší podíl hledání závad ve svém denním koláči skladby práce než garáž a že o nových aut, kde ti ani výrobce někdy neumí poradit co máš opravit s tím strávíš mnoho času a u novinka auta si kolikrát projdeš trnitou cestou několika měsíců než víš o co jde a než výrobce po půl roce přijde s řešením , když ty už jej víš.
Někdy není el. schema splitů ve svazku, nepotřebuješ osciloskop když ti nikdo neposkytne vzorovou křivku, nebo celeé el. schema ještě ani neexistuje.
A proč to píšu ? Samozřejmě se jednodušeji nadává na aut. servis , který má jiný podíl skladby práce než garáž, která více řeší servisní prohlídky, běžnou údržbu a mechaničinu jako třeba oprava motorů.A chápu to , chápu ty klienty co tak dopadnou , že se zrovna jejich auto stává tím prvním problémem.
Můj kamarád má taky neautorizák a když mu vyprávím mé story tak říká : vytáhl bych je před servis, ať už ke mně nejezdí.
Naposledy editováno 21.04.2023 15:53:25
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vzdálenost stupaček jezdce a spoluj... KTM 1290 Super Adventure | bikerp | 10 | 18.4.2024 v 15:16 truk |
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... | KubaLC8 | 63 | 6.4.2024 v 16:37 pepe100 |
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... | Edien | 60 | 8.3.2024 v 23:39 Metric |
alarm metasytem def-com3 KTM 1290 Super Adventure | Noggin | 9 | 23.2.2024 v 20:03 runis |
KTM 1290 SuperAdventure S - nefungu... KTM 1290 Super Adventure | Babettastián | 18 | 11.11.2023 v 12:41 Koudy01 |