globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 50 indukční cívka
2.4.2023 v 08:31
Dobrý den Mám problém.
Dlouho jsem jezdil na fichtlu a jednoho dne jsem to půjčil kamarádovi. Jel bez plechů a vyklopil to v zatáčce byli jenom řídítka nakřivo a indukční cívka už nefunguje upadl konektor.
Našel jsem doma ještě pár cívek ale jsou 6V já tam měl 12V a na tu 6V to chází jiskru dobře ale vevnitř to nic nedějá. Tak se chci zeptat jestli nemáte zkušenosti s nějakou cívkou 12V popřípadě kde koupit.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 50 indukční cívka

2.4.2023 v 09:00 | Nahoru | #1
v pionýru má být správně indukční cívka na 8V

Jawa 50 indukční cívka

2.4.2023 v 14:33 | Nahoru | #2

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

2.4.2023 v 14:54 | Nahoru | #3

318is píše: v pionýru má být správně indukční cívka na 8V


Pro původní zápalko co bylo v 550, 555 a zpočátku i 05 se používala s označením 6V. Jenže to napětí vypovídá jen o tom že ta indučka zvládne bejt na to napětí po dobu několika hodin připojená aniž by shořela. Podstatná je u toho indukčnost. Pro zápalko z pařeza je třeba mít indučku která má okolo 6mH na primáru. Pro novější typ (20W a 30W) se používala indukčnost okolo 8mH s převodem 1:50 (indučka tam funguje spíš jako trafo).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

17.12.2023 v 19:26 | Nahoru | #4
combust> Ahoj, po 30ti letech jsem se pokusil rozject 555 a když se mi to podaří náhodou rotztlačit, tak jede pěkně. Ale než se tak stane, tak jezdím z kopce a modlím se ať chytne, pak to zase tlačím do kopce a kleju.. takhle několikrát, leje ze mě jako z koňa. A zásadní otázka - má vliv na startování i cívka? Já koupil nějakou 6V na Bazoši, protože tamtu jsem asi kdysi kdesi ztratil. Můžu nějak ověřit, jestli je ta cívka v pořádku? Jako jiskru to hází, to zase jo, ale při roztláčení to spíš jen hučí a semtam blafne. Tak se snažím najít viníka. Mám doma klasický měřák, co s ním mohu zjistit? Děkuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

17.12.2023 v 23:24 | Nahoru | #5
JirkaPařez> Cívka má zásadní vliv na činnost zapalování (to je bez debat). S obyčejným multimetrem se toho ovšem moc otestovat nedá. Snazší je vzít nějaký jiskříště (6mm, stačí dva hroty proti sobě), nějakou baterku (třeba z auta) a připojit na cívku místo magneta (s rozpojeným kladívkem). Pak prostě zkratovat kladívko na moment a zkontrolovat jestli to hází jiskru (jde točit motorem, nebo kladívko zdvihat šroubovákem atd.)

Naposledy editováno 17.12.2023 23:30:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

18.12.2023 v 08:46 | Nahoru | #6
combust> U baterky bych nezkratoval, spíš rozpojoval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

18.12.2023 v 22:41 | Nahoru | #7
Krautkopf> bezpečnější je mít rozpojený kladívko a zkoušet to na okamžik zkratovat než mít zkratovaný a riskovat že to zámoří (v případě zkratovanýho primáru indučky).
Samozřejmě že jiskru na tom jiskřiště to hodí při rozpojení.

Naposledy editováno 18.12.2023 22:43:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

19.12.2023 v 18:40 | Nahoru | #8
combust> Já fakt netuším co je jiskřiště a vůbec jsem nepochopil, co bych vlastně měl udělat - zkratovat kladívko na moment. Jejda, teď mi to asi došlo. Já jsem technik, strojař a myslel jsem si, že na nějaký kroutící moment a ono to je asi myšleno jako chvilka
No ale zeptám se blbě - dnes jsem to znovu zkoušel, jiskru to hází pěknou a když jsem tam dal tu prastarou svíčku, tak to házelo ještě větší jiskru - je tedy vůbec důvod měnit cívku? Nebo ji kontrolovat nějakým způsobem? Když to hází pěknou jiskru, nelze to považovat za fakt, že je cívka v pořádku?
A kdyby ano, je lepší původní 6V nebo raději dát 8V?

(reakce na) Jawa 50 indukční cívka

20.12.2023 v 20:40 | Nahoru | #9
JirkaPařez> Jestli to hází jiskru tak není co řešit.
8V do pařeza nepatří, ono to teda bude fungovat i s ní ale celej ten systém ja naladěnej tak aby optimálně fungoval v určitým rozsahu otáček a 8V má větší indukčnost primáru než 6V a ve vysokejch otáčkách by ta jiskra asi slábla.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 50 indukční cívka

28.12.2023 v 12:01 | Nahoru | #10

(reakce na) Jawa 50 indukční cívka

28.12.2023 v 15:02 | Nahoru | #11

Plebolar píše: Můžete to zkusit vyhledat tam: https://srotas.cz/motocyklove-dily/elektricke-zapalovaci-dily/mark-jawa/



Litevskej e-shop kde původní cívku pro 555 nemaj a to co tam maj stojí cca dvakrát tolik než v čechách nebo polsku.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 50 indukční cívka

1.1.2024 v 14:57 | Nahoru | #12
Měl bych ještě jeden dotaz k zapalování - při marných pokusech o roztlačení jsem zjistil, že mi svíčka háže jiskru i když mám přepínač nastaven na vypnout motor. Je to v pořádku? Když jsem se párkrát rozjel, normálně jsem to tím přepínačem vypnul, co tedy vlastně vypne? Já měl za to, že přestane jít šťáva do svíčky a nebude házet jiskru. Děkuji

(reakce na) Jawa 50 indukční cívka

1.1.2024 v 20:46 | Nahoru | #13

JirkaPařez píše: Měl bych ještě jeden dotaz k zapalování - při marných pokusech o roztlačení jsem zjistil, že mi svíčka háže jiskru i když mám přepínač nastaven na vypnout motor. Je to v pořádku? Když jsem se párkrát rozjel, normálně jsem to tím přepínačem vypnul, co tedy vlastně vypne? Já měl za to, že přestane jít šťáva do svíčky a nebude házet jiskru. Děkuji


Není to to správně. V poloze pro vypnutí motoru to má přestat házet jiskru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

3.1.2024 v 21:27 | Nahoru | #14
JirkaPařez>Tvoje dotazy jsou zarážející. Do svíčky nejde šťáva, ale vysoké napětí. To se asi dost těžko vypíná, nemyslíš? Ten přepínač nevypíná nic, ale zkratuje zapalování. Kdyby sis někde na netu našel elektrické schéma, tak by ti bylo jasné. Jenomže hledat ho, je moc práce, že? Jednodušší je, zeptat se. To je prostě tvůj přístup k řešení problémů. Nakonec, už jsem ti o tom psal. Někdy opravdu nevím, jestli to, co tu píšeš, myslíš vážně, nebo si z nás děláš prdel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

4.1.2024 v 00:19 | Nahoru | #15
Milos1> Já fakt nevím, proč na mě tak útočíš. Úplně normálně jsem se zeptal, co se vlastně vypne tím, že otočím klíček v zapalování na vypnuto, když mi svíčka pořád háže jiskru. Já měl za to, že právě svíčka přestane jiskřit a tím zhasne motor. Leč nestalo se tak, při prošlapování naprázdno pořád háže jiskru a já se na to zeptal, toť vše - a zase jsem to schytal. Schema mám, tahal jsem podle něj dráty, ale fakt nevím, co se stane, když ten klíček dám doleva! Je to tak těžké pochopit, že když něčemu nerozumím, tak se zeptám?? Pán bude asi všeználek a prudil najednou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

4.1.2024 v 07:20 | Nahoru | #16
JirkaPařez> On to není útok, ale pouhé konstatatování skutečnosti. Při tom, co jsem napsal, pouze vycházím z tvých příspěvků. Pán není všeználek a prudič, ale na rozdíl od tebe něco umí a dokázal udělat. Není těžké pochopit, že když něčemu nerozumíš, tak se zeptáš. Těžké je, pochopit proč se ptáš na něco, co si můžeš sám najít. Když si projdeš své dotazy a moje reakce na ně, jistě mi dáš za pravdu (poslal jsem ti několik odkazů na řešení tebou popsaných problémů). Pokud svíčka dává jiskru i při vypnutém zapalování, tak máš něco někde špatně (zřejmě kostru). Jistě chápeš, že není dobré, aby motor při "vypnutém zapalování" dále běžel (kdyby náhodou chytnul). Sice, jak sám píšeš nejsi šikovný, to je upřimné, ale zase na druhou stranu máš dost sebevědomí a drzosti na to, abys vynadal člověku, který ti několikrát pomohl, pouze za to, že napsal svůj názor.

(reakce na) Jawa 50 indukční cívka

4.1.2024 v 08:45 | Nahoru | #17
Milos1> Dobrá, poslední osobní vzkaz - pokud to nemělo útočný tón, tak jsem to špatně pochopil a chyba je jednoznačně u mě a za to se omlouvám. Rozhodně jsem ti nevynadal, to by vypadalo jinak. A nemyslím si, že bych v příspěvcích byl drzý, na to už nemám leta, abych projevoval zybtečnou drzost, kór když něco chci.

Ale ta kostra, to je dobrý nápad! Já to mám teď ve stavu, že rámeček světla je sundaný a přepínač visí na drátech ze světlometu ven, není to ukostřené do plechu. Proto mě zaskočilo, že svíčka háže jiskru i na vypnuto - říkal jsme si, co tedy ten motor vypne, když ne jiskra? Zkusím tu kostru a možná to sem napíšu, ovšem se strachem, že dostanu kartáč za neschopnost a drzost

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

11.1.2024 v 19:17 | Nahoru | #18
Milos1> Tak to opravdu byla ta kostra. Namontoval jsem přepínač do masky světlometu i světlo jsme ukostřil a funguje to, při klíčku na vypnuto opravu svíčka nejiskří. Díky za radu.
Ovšem nevím co jsem udělal, nic zásadního jsem totiž neprováděl, ale když se mi to konečně podařilo rozjet, tak jsme mohl jezdit jen na jedničku. Do mírného kopce měla co dělat, chvílemi jsem se musel odstrkovat, dvojka ani po rovině nešla dát. Výkon najednou poklesl o polovinu, vůbec nevím proč. Chvíli jsem takhle jezdil po statku a najednou to umřelo, nepodařilo se udělat ani náznak startu při roztláčení. Vzdávám to, sundám motor a nechám mu udělat GO a pak se uvidí

(reakce na) Jawa 50 indukční cívka

11.1.2024 v 22:05 | Nahoru | #19
JirkaPařez>Kdyby se ti to povedlo nastartovat, nebo ať někdo našlapává a podívej při tom na kladívka zapalování. Nesmí mezi nimi vznikat jiskření. Pokud tam bude, je v háji kondenzátor. To se stává a pak to ztratí výkon, nebo to nejde nastartovat vůbec, nebo chytne a po přidání plynu se udusí.

Naposledy editováno 11.01.2024 22:07:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

27.1.2024 v 11:12 | Nahoru | #20
JirkaPařez> Ahoj, koukal si na to zapalování?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

28.1.2024 v 21:39 | Nahoru | #21
Milos1> Ahoj, zapomněl jsem napsat, promiň Tak situace je taková, že to opravdu jiskřilo. Ne třeba pořád, ale celkem dost. Ale "vtip" je v tom, že jsem si myslel, že to má trochu jiskřit... Tak jsem objednal nový kondenzátor https://www.partdec...758&search=NA604
a po výměně to co? Taky jiskří! Ale jak jsem psal, nechám udělat nejdříve GO motoru a pak navazující. Teď je pařízek bez motoru, který je teď v lepších rukách, u odborníka Celkem to má stát kolem 12.000,- abych zase nedostal kapky, že do toho nechci vrazit ani korunu Až se motor vrátí a bude v lepší kondici, tak budu pokračovat dál.
Ale jedna věc by stála za pár slov - když jsem odmontoval výfuk, tak byl válec na této přírubě úplně mokrý od černého olejnatého sajrajtu, úplný mazut. Čím by to mohlo být? Moc oleje v benzínu? Děkuji

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

28.1.2024 v 22:39 | Nahoru | #22
JirkaPařez> Moc oleje je jedna možnost. Další možnost je příliš bohatá směs. Pak je také možné, že během oživovacích pokusů to špatně spalovalo. Kladívka jiskřit nemají, asi tam bude ještě nějaká chyba. Jenom tak pro informaci, kondenzátor je nejporuchovějším dílem zapalovací soustavy. Ty současné jsou opravdu příšerně nekvalitní. I to že si dal nový, neznamená že byl v pořádku, jenomže jak to má kdo poznat. Na Stadiony dáváme kondenzátory dva. Jednak to má lepší jiskru a za druhé, je větší šance, že se dojede. Než ti dorazí motor, tak vyčisti ten výfuk a vložku tlumiče. U "zweitaktu" přicpaný výfuk je dost problém. Když motor nemůže pořádně "vydechnout", nemůže se ani "nadechnout" a výkon je pryč. U těchto malých objemů záleží opravdu na každé maličkosti. Tož asi tak, a pak dej vědět.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

3.2.2024 v 18:27 | Nahoru | #23
Milos1> Ahoj, teď se zmítám ve spárech chřipky, ale ten výfuk určitě vyčistím. Možná bych to mohl zkusit potom nastartovat bez té vložky výfuku. Ačkoli mě napadá, že ta nepůjde jen tak vyndat a strčit zpátky, asi bude překážet zadní kolo. Tak jedině výfuk na válec bez vložky, zkusit a potom s vložkou - co myslíš?
A ty dva kondenzátory, ty jsou k sobě třeba přidrátovány a konektor je od každého z nich na stejném šroubu (kladívku)? Nebo je třeba je nějak zapojit mezi sebou?
Děkuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

3.2.2024 v 19:03 | Nahoru | #24

Milos1 píše: JirkaPařez> ........Na Stadiony dáváme kondenzátory dva. Jednak to má lepší jiskru ......



A kterej parametr takový jiskry to zlepší?

(reakce na) Jawa 50 indukční cívka

4.2.2024 v 21:44 | Nahoru | #25
JirkaPařez>Kondenzátory jsou paraelně. Tj oba dráty jsou spojeny, kostra je společná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

4.2.2024 v 21:44 | Nahoru | #26
combust> Jiskra je silnější.

(reakce na) Jawa 50 indukční cívka

9.2.2024 v 12:49 | Nahoru | #27

Milos1 píše: combust> Jiskra je silnější.


A ta síla je nějak měřitelná?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 50 indukční cívka

9.2.2024 v 14:02 | Nahoru | #28
Jistě, a při tvé zvídavosti nebude problém, najít si na to na internetu vhodné zařízení. Ani není drahé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

9.2.2024 v 14:56 | Nahoru | #29
Milos1> Takže chceš říct že to je pak schopný udělat delší jiskru na jiskřišti, čili dojde k nárůstu maximálního napětí na VN výstupu indukční cívky ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

9.2.2024 v 17:58 | Nahoru | #30
combust>Ona silnější, znamená delší? To neplatí ani u ženských Jestli ti jde o to, s někým se hádat, a dlouho diskutovat, tak si najdi někoho jiného. Diskuzi s tebou končím, neb ctím jeden z citátů pana Wericha.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
pincek netáhne na trojku Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/21 Pionýr, Ja... dom_burda 13 12.3.2024 v 19:51 kasssy
Ulomený kousek pístu Jawa 05 Jawa 50/05 Katalyzátor 18 29.11.2023 v 00:40 motovlk
co za výplet Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/21 Pionýr dom_burda 15 26.11.2023 v 18:42 Milos1
Jawa 05 evidenční kontrola bez motoru Jawa 50/05 Bluecz98 19 27.10.2023 v 15:00 rg250
jawa 50 - techničák Jawa 50/05 bestazbest 6 1.9.2023 v 17:00 cmiral


TOPlist