bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co po jedenáctce Virago
Čauvec kucí..
Mám dilema.. Moje srdce bije zásadně do V a tak sem si vloni, snad po 15ti letech zase jedno "véčko" koupil. Od 5ti let sem po ni toužil, začal sem na Fechtlech ČZetách, MZetách, scootrech a po 125 V-Twin to nemohlo to bejt nic jinýho než Virago, jedenáctka.. skoro 30let sem čekal a průser
První start, obrovskej respekt a po 5000km mi nestačí Jenže..

Je to babička žejo, sedumadevadesátej s kořenama v osumdesátkách, mám ji maličko upravenou(sání, vejfuk, karbec) a krom toho, že se na ni nevejdu ani s přepáčkem, mi chybí výkon.. V osumdesátkách OK ale dneska už to nestačí
Vodí se krásně, motor je zajimavej, tahá od 2000ot do 8000, na 5° z města až na 200km/h, leta sou sice vidět na vzhledu i technice ale..

Problem je, že mě nějak během těch 15ti let co sem nejezdil nějak uniklo xv1900.. Midnightstar samo znám, ale Yamaha mě zradila a Raidera mi v Evropě zapřela.. a tak sem z neznalosti vzal poslední Chopper co se vyráběl, Virago. Protože já Cruiser nerad a Fury 1300 se mi nezdála. Jenže Raidera sem teď objevil a nemužu v noci spat. Ikdyž je to jen Cruiser s ouzkym kolem vpředu.. A teď to přide..

Přecházel jste někdo z Viraga na nějakej takovej sériovej "powercruiser"? Nenabiju si hubu? Nemám rači jít do cesťáku?
Protože když porovnám hodnoty jako váha, výkon atd tak si tak nějak nepomužu Jako kluk co má VTX mě ujede, ale rozhodně ne o parník, nerad bych byl za rok zase tam kde sem a hlavně v serpentýnách ho udělám jak malýho kluka žejo.. Klidně bych šel do něčeho modernějšího jako třeba Triumph Rocket GT, byť je to "tříhrb" ale není to zas moc?

A hlavně co s mou jedenáctkou? Nechat si ji nebo střelit.. Taková srdcovka


Naposledy editováno 05.11.2022 18:36:19

Co po jedenáctce Virago

6.11.2022 v 21:27 | Nahoru | #31
No jo Rocketa, to se řekne, stojí raketu a je to raketa na moje ježdění po lídlech a stavebninách Je to dost mimo muj styl ale kůrňa.. EmTéčko sem zkoukl a přeskočil, takovej Vmax pro náctiletý Valkýru sem nevěřícně obdivoval už kdysi na srazech.. Tehdá bomba a šici pravověrní se tloukly do hlavy že to nende přepákovat. Škrtám i se vším od BMW a vším co je v řadě napříč v cruiseru nebo chopperu, hotový znesvěcení

Naposledy editováno 07.11.2022 07:25:09

Co po jedenáctce Virago

7.11.2022 v 07:56 | Nahoru | #32
HD xr
Xd vrod

Co po jedenáctce Virago

7.11.2022 v 09:12 | Nahoru | #33
pro tebe bude nejlepší, když se natáhneš na pohovce, po nožičky si dáš vysokou podložku a budeš jezdit na všem možném na youtube

1 reakcí na tento příspěvek Co po jedenáctce Virago

7.11.2022 v 10:15 | Nahoru | #34
Sériový V-rody né, to je antikrist i pro kovaný H&Dčkaře, ovšem ty Customy z toho, nářez a cenovka taky, jestli se na tom vubec eště dá jezdit
Samozřejmě sedim doma u telky a přemejšlim, to nejde jak kdy ž vletíš do "Áček" a vemeš něco co má čtyry kola, tady se řeší mašina

Co po jedenáctce Virago

7.11.2022 v 13:34 | Nahoru | #35
Nevím jestli ti to tady už neradili, ale co třeba Thunderbird 1600? Přepákovat to jde určitě, motor jako kráva (když chceš mermomocí zůstat v tomhle segmentu), vpředu to není ta strašná guma jak ze Scanie... akorát je to řaďák teda, no. Jenže to má Raketa taky a ještě o válec víc

e:
jo, teď koukám, že ti to tady už psal Krokoš. Tak sory.

Naposledy editováno 07.11.2022 13:38:41

1 reakcí na tento příspěvek Co po jedenáctce Virago

7.11.2022 v 14:03 | Nahoru | #36
Yuro vidíš, ty si přešel z Virága na jinou, zkus popsat ten rozdíl motorovej.. Tvoje Tutto Terreno je sice osumpade ale moderní motor, krouťák stejnej, výkon vyšší o fous.. mohl bys ty motorky porovnat jen tak ze srandy?

(reakce na) Co po jedenáctce Virago

7.11.2022 v 15:25 | Nahoru | #37

Prouza88 píše: Sériový V-rody né, to je antikrist i pro kovaný H&Dčkaře, ovšem ty Customy z toho, nářez a cenovka taky, jestli se na tom vubec eště dá jezdit
Samozřejmě sedim doma u telky a přemejšlim, to nejde jak kdy ž vletíš do "Áček" a vemeš něco co má čtyry kola, tady se řeší mašina



No tak Vrod ne, no...
A co to XR? těžký jak prase, nezatáčí - takže pro tebe nic novýho
Akorát to brzdí a když poladíš motor alespoň na 110kobyl, tak by to mohlo i jet

(reakce na) Co po jedenáctce Virago

Skvělá odpověď, děkuji! 7.11.2022 v 16:28 | Nahoru | #38
Prouza88> měnil jsem hlavně ze zdravotních důvodů, proto byla moje volba cenduro, silniční, bez ambice trávit většinu času v terénu.
Mám v hajzlu záda, takže bylo třeba motorku, kde se jinak sedí, s hnátama co nejvíc dolů. To je největší rozdíl proti viragu. Ne že bych ho vůbec nesnesl, to ne. Ale řekněme, že denní přesuny blížící se 300 km už nebyly moc příjemný a hřbet se chystal na tvrdé protesty. Navíc já jsem poněkud mohutnějších tělesných rozměrů, a virago mělo opravdu plný ruce práce, aby mě "pobralo". Z toho pak vycházely věci, jako křeče do kyčlí, mrtvějící prsty, a neuvěřitelně bolavá prdel. Tohle všechno vymizelo. Takže shrnuto: zásadní rozdíl a pro mě změna k lepšímu je ERGONOMIE. To se vůbec nedá srovnat. Jednoznačně změna k lepšímu. Dlužno ovšem dodat, že to je velmi individuální záležitost.
Pokud jde o další rozdíly, jenž jako laik a motorkářský přizdisráč jezdící značně defenzivně můžu posoudit, je ovladatelnost. Virago je v kategorii choperu fenomén, skvěle se řídí a je velmi předvídatelný. MG však je v tomto směru o třídu dál. Široký řízení, kratší rozvor, kolmější vidle, sedíš NA motorce, ne V motorce, takže přenášení vah a ovlivňování těžiště je snazší.
Výkon motoru - to já neposuzuju. Nehrabu motorkam na limity. Ani jedna není okruhovka, to co obě dokážou, mě bohatě stačilo a stačí. Komfort při vysokých rychlostech( á 140+) je zhruba stejnej - virgl je robertek, kterej by tě vytřás ze sedadla, na Koze potom už tak fičí, že by ti roztrhla hubu. Motor MG je živější, lépe akceleruje. Jenže to je dáno - generační rozdíl. To samozřejmě ovlivňuje i další technický věci - Koza líp brzdí (rozdíl nikoliv třídy, ale řádu), žere skoro o 40% míň, pobere o cca 10 litrů víc benálu, neporovnatelně lépe tlumí rázy z děr, na mokru je stabilnější a pevná, navíc má jízdní režim pro jízdu v dešti, a jeho účinnost je perfektní. O terénu netřeba vůbec mluvit....to se absolutně nedá srovnávat.
Spolujezdce neřeším. Moje žena má svojí motorku, takže jezdím sám.
Ale i tak na Virážku vzpomínám, a prodal jsem jí jen proto, že šla ke kamarádovi. Cizímu bych jí nikdy nedal, to ať se radši rozpadne u mě doma.

Co po jedenáctce Virago

7.11.2022 v 18:56 | Nahoru | #39
Yuro díky, přesně kvůli tomu sem to téma zakládal a přesně tohle sem chtěl slyšet, subjektivně, protože, za co a proč

KubaLC8: to XRko ne e, to je uplně vedle, byť má Véčko To už rači V roda nebo nějakou takovou bestiu

Co po jedenáctce Virago

11.11.2022 v 09:37 | Nahoru | #40
Kluci dík všem, za tejden sem viděl asi milion testů a stejně sem nenašel odpověd, to chce sednout a projet.. Viceméně sem rozhodlej na toho Raidra, je to "moje krev", nic neznámího Pro klid duše si zkusim sednout na cesták, docela se mi líbil Tigr, a uvidim jestli mě to veme za srdce nebo za prd*l
Sme tady řešili nějakej ten výkon a když se podivám na top supersporty z devadesátek, tak tyhle výkony má dneska kdejaká motorka, tak asi netřeba tolik blbnout, mám rodinu..

Eště bych rád radu s helmou, koupil sem si otevřenou LS2 Verso.. Vlastně dvě
Ty brejle dobrý, nad kilo ale do nich fučí, jenže horší je, že nad to kilo mi ta helma začíná "vstávat" na hlavě Ve 150ti ji mám naplou na řemínku a vyvrácenou dozadu, že mě brejle sotva krejou oči..
Co s tym? Dělaj vám to taky otevřený helmy? To mám co kilák posouvat helmu z5 do čela?
Velikost mám dobrou, až malou, nosim ji jen s kšiltem, celoštít mam na druhý a tu nenosim..

Co po jedenáctce Virago

11.11.2022 v 15:44 | Nahoru | #41
Čau, no a vieš na čo slúži ten "kšilt"? To slúži na to aby keď si na motokrose-endure niekoho dobehol , aby ti nedrbal blato do okuliarov. Prípadne, to je skôr môj prípad, keď ťa kolega predbehne, tak to osolí (schválne, sú to kurvy) ) a celého ťa obserie blatom. Vtedy skloníš hlavu a si rád, že máš ten kšilt, ten to blato schytá a ty vidíš, keď zdvihneš hlavu. Čiže na cestu je kšilt na dve veci na hovno a na parádu. Moja rada znie, kúp si na cestu integrálu, ja ju používam preto, lebo po búračke keď chcípnem , môžem mať otvorenú rakvu. S otvorenou prilbou musí byť rakva zavretá, Prečo? Lebo nebudeš mať ksicht.

1 reakcí na tento příspěvek Co po jedenáctce Virago

11.11.2022 v 17:13 | Nahoru | #42
Já to věděl že se bude kšilt hodit když se na skůtru nebo čopru hrnu brodem a nějakej blázen mě omete To tam máte jiný kšilty, tendle je proti slunku Sklopim hlavu, a vidim jen silnicu, a v týhle situaci mi vitr helmu nebere.. Jenže sedim v záklonu a nemužu se hrbit jak na kelimku A plexi nechcu, to mužu jezdit autem.. O integrálce přemejšlim už dýl, jen mě to na čopr nějak nepasuje a nelíbí se mi to.. Helma na motokros by se mi líbila, ale to bych zas vypadal jak kokot na tom Viragu

Naposledy editováno 11.11.2022 17:14:50

(reakce na) Co po jedenáctce Virago

Skvělá odpověď, děkuji! 11.11.2022 v 20:23 | Nahoru | #43
Prouza88: Jezdil jsem v Lazerce Orlando - otevřená přilba s kšiltem a plexisklem - a ten problém byl stejný. Zhruba do 140 to bylo snesitelné, ve vyšší rychlosti se prostě proudící vzduch opřel do toho kšiltu a začal přilbu rvát z hlavy. Není to závada, je to vlastnost Možná by pomohlo do toho kšiltu navrtat nějaké větší průduchy. Orlando je sice mělo, ale fungovaly jen zhruba do těch sto čtyřiceti.

Pak jsem kvůli cestování přešel na překlápěčky, které dovolují jet v uzavřeném i otevřeném stavu. Ale občas ten štítek chybí - když je po celodenní jízdě hledí zaprášené a zaflusané mrtvým hmyzem a jede se proti nízkému slunci, je to výhled jako skrz záclonu před špinavým oknem. A zastínit plexi rukou funguje, takže by stejně fungoval i štítek.

1 reakcí na tento příspěvek Co po jedenáctce Virago

11.11.2022 v 21:49 | Nahoru | #44
Jako, když si oholim kybl, tak mě ta helma celkem drží ale jak se posune, musíš zastavit a na tom strništi ji srovnat dvěma rukama Asi by sme museli do větrného tunelu.. Ty kšilty mam dva ale vrtat do nich asi ne, čert ví jak, tvar má dobrej, mám pocit, neska sem to sledoval, a tu helmu tlačí vzduch dozadu, po čele de nahoru, možná taky kvůli vztlaku jako je na křídle.. No nic
Předtím sem měl nějakou tuším od Airoh a ta sice neměla brejle, ale měla sklo až po bradu který se zašoupávalo pod kšilt a "vyslíkání" sem nepozoroval, leč dváca nejela ani stodvacet

Co po jedenáctce Virago

12.11.2022 v 02:15 | Nahoru | #45
Po jedenáctce následuje dvanáctka.

(reakce na) Co po jedenáctce Virago

12.11.2022 v 08:53 | Nahoru | #46
Prouza88: Fungovalo trochu sklonit hlavu a koukat jakoby nahoru - tak, aby se vzduch opíral do štítku seshora. Ale není to zrovna nejpohodlnější způsob jízdy, pokud nejsi zalehnutý na sportu.

Co po jedenáctce Virago

12.11.2022 v 12:45 | Nahoru | #47
Já měl ze zacatku otevřenou přilbu s ksiltem a pořád mne bolelo za krkem když jsem měl preklapovacku nebo otevřenou ne z ksiltu tak pohoda

Co po jedenáctce Virago

12.11.2022 v 13:05 | Nahoru | #48
Sklopit hlavu, je mi to jasný, jen ji musim sklopit kšiltem až pod horizont aby to fungovalo, a tak se jezdit nemá.. Ale to ani 150 žejo

Eště se optám na názor.. Teoreticky..
Teď mám 25let starou mašinu, konstrukčně skoro 40 Když ji vyměnim za Raidra 2008, si asi moc nepomužu, ale dejme tomu.. No a když si tu mašinu budu chtit nechat aspoň 10 let tak ta motorka bude mejt zas 25let žejo.. No anebo koupim za těch 300 táců novou, dejme tomu Stroma, a za deset let co ji budu mít bude furt 10let stará.. Potud dobrý, ale neska sou mašiny a vlastně všecko spotřební zboží. Nepochybuju že moja jedenáctka bude eště za 10let jezdit, spíš i za 30, ale co ty nový, eletrikou nacpaný potvory? Jako Raidr, tam máš přímej vstřik, řj a pár relátek, to eště urejduješ ale nový mašiny s ABS, displejama, močovinou a dalšíma kokotinama?

Jak by ste na to šly z tohodle hlediska? Koupit rači novou a za 10let zas přidat půlku a vzít novou, nebo spolíhat na jednoduchost Raidra?

Co po jedenáctce Virago

12.11.2022 v 14:42 | Nahoru | #49
Zase se pokusím k tomu vyjádřit:
Nová motorka je nová motorka. Přes to nejede vlak a basta šmidli. Víš co má za sebou, víš jak ses k tomu celou dobu choval, víš co tě přibližně čeká za servisní náklady v době blízké. To vyvažuje (plně) onu slavnou nejistotu : "kurva to je krásnej kus! A za parádní cenu! Nojo, ale co s ní asi v tom rajchu předtím vyváděli.... Tohle je určitě jen hezky vypucovaný..."

Často se ukáže, že nevyváděli nic, a stroj slouží roky rokoucí bez problémů. To je ta dobrá verze, kterou mám za sebou i já.

Ale občas se ukáže, že nešťastný majitel opravdu vyhodil 200 klacků za naleštěnou bídu a rve do toho další balíky peněz.... A že jsou v ČR lživé údaje u sedmi z deseti ojetin, to je známej fakt.

Podělat se samozřejmě může všechno. I nová motorka od renomované značky, a to dva měsíce po skončení záruky. To nepochybně. Ale je to podstatně menší šance, než že koupíš zkurvenej bazarovej šrot, o kterým ti nakecali miliony pohádkových nesmyslů a byla za skvělou cenu. Je to zkrátka o prioritách každýho.

No a ta elektronika - ono se to zase tolik nesere, jak se s tím straší. No, Italové jsou jiná liga ale zbytek světa - to bude v pohodě

Co po jedenáctce Virago

12.11.2022 v 15:34 | Nahoru | #50
Čau, moja rada k tomu nákupu je, ako som tu na fóre už pár krát čítal, motorky sa nepredávajú, ale prikupujú. Virago máš krásne, nudí ťa trošku , tak si k tomu prikúp aj toho Stroma. ja som mal svojho času aj 4 motorky, naháča 750 -tku, enduro s hrotmi na zimu , športové enduro na štupľoch a jogurt.,k tomu samozrejme aj Jawu. Teraz na starobu mám naháč a enduro. A ako písal Yura , nová je nová, chodíš sa tým kochať do garážu. Ja som mal raz v živote novú motku z obchodu ČZ 175 typ 477.01 a tú som po dvoch týždňoch rozbil a zlomil si ruku. Motorku som opravil skôr, ako sa mi zahojila ruka. Potom som si ju zlomil ešte raz po týždni, ako mi dali dole sadru. Motorku som už ani nešrábol, len tá ruka to zas nevydržala.

Co po jedenáctce Virago

12.11.2022 v 15:51 | Nahoru | #51
BMW R 18 .... by tě neoslovilo ?

Neokoukané, jede to, charisma...

Co po jedenáctce Virago

12.11.2022 v 19:16 | Nahoru | #52
Obdélníku, BMW ne, kdyby tam ten motor nacpali jinak tak možná
Jura má recht, nový je nový, vidim to v práci u náklaďáků, to nejlepší odjezdí někdo bůh víjak a ty se starej
Ital mi nesmí do baráku, to nikdy a s elektronikou je to to samí Uplně to vidim jak nějaká ABSka náklonová funguje bezvadně a po 5ti letech vyhodí chybu a ležim pod sklopkou v pravotočivý Proto držim "starý dobrý"..

Dvě mašiny neudržim, najedu sotva 3-4tis ročně

(reakce na) Co po jedenáctce Virago

12.11.2022 v 20:05 | Nahoru | #53
Prouza88> Tak Raidera mám a je to dobrá mašina pocitově mnohem silnější než V-Rod, kterého sem měl před Raiderem.Nechá se na tom jezdit hodně svižně

(reakce na) Co po jedenáctce Virago

Skvělá odpověď, děkuji! 12.11.2022 v 20:48 | Nahoru | #54
Prouza88> Raidera mám, měl i V Roda, pocitově jede Raider víc i když má míň koní a je pohodlnější.Nechá se s ním jet hodně svižně,jen pomalé a utažené zatáčky mu moc nesvědčí.

Co po jedenáctce Virago

12.11.2022 v 21:15 | Nahoru | #55
No, jak nad tym tak přemejšlim, byl sem se dnes projet a tak sem si tak hrál a "závodil" a asi bych nechtěl nic co se nedá vodit jak beránek.. Nedá se to popsat moc ale virážka se dá honit neskutečně, pokládáš ju na "stupačku" jak nic a pak vystřelíš že mam strach že s těma dlouhejma lokomotivama bych přišel o tu ovladatelnost a srandu v zatáčkách

Kurňa to zas bude než to vymyslim

Co po jedenáctce Virago

Skvělá odpověď, děkuji! 14.11.2022 v 07:03 | Nahoru | #56
Čau, tak takhle sem to měl i já. Měl sem Virago 1100 a chtěl se posunout dál. Takže sem vybíral, můžeš si to přečíst na mým profilu a nakonec skončil u XV 1900 Midnightstar, takže vlastně sterné motor jako u Raidera. A je to poznat. Mínusem tam může byt oproti Viragu vyšší váha, ale tak s tím se musí počítat, že lehčí už to nebude. Ale když se rozjedeš, přestaneš vyšší váhu vnímat. Jede to fakt moc pěkně, ten motor je suprové, skvělé zátah. Jasný, není to supersport a taky to od toho ani nikdo nechce, ale myslím, že budeš spokojené. Pokud by Ti ani to nestačilo, výkonově, tak pak máš ještě možnost Suzuki 1800, tam je ten výkon ještě někde jinde, ale osobní zkušenost s tím nemám, páč sem na tom nejel. Za to sem jel na Road Kingovi (2018) a ten mi přišel oproti Midnightu zdechejší

Co po jedenáctce Virago

14.11.2022 v 12:38 | Nahoru | #57
Nepadla tady otázka jak jsi vysoký. Já mám 175 a vybíral jsem z Yamaha Raider, Warrior a Stryker.
Stryker slabý a Raider velký. Pro mou výšku vyhovoval Warrior. Jestli chceš, přečti si mé hodnocení na profilu.

Naposledy editováno 14.11.2022 12:39:24

Co po jedenáctce Virago

14.11.2022 v 12:52 | Nahoru | #58
Přečtu, Kalanisův už sem četl před časem

Já mam těch 177, no a když zatáhnu vanu tak snad dva metry Mam to v v profilu. Ostatně na Cruiser/Chopper se vleze vejškově každej, horší to je s vahou..
Virago má asi 230kg nosnost, tzn. já, povinná výbava, šrajtofla no a ženská už musí autem A to je problem všech moto, od skůtru po Goldwinga.. Nechápu..

Jinak dik za postřehy, stále váhám kam se posunu, sem do toho zatáhl spoustu proměnných a teď babo raď.

Co po jedenáctce Virago

14.11.2022 v 17:04 | Nahoru | #59
Tak mně napadlo, co takhle Victory Vegas?

Co po jedenáctce Virago

14.11.2022 v 18:23 | Nahoru | #60
Měl jsem vmaxe1200,rocketa,vtx1800,1600marauder,m1500introš a teď mám 1600thunderbird. Kdybych měl nějakou motorku opěvovat,tak to bude 1600Marauder/alternativa meanstreak 1500-1600/. Každá má své pro i proti. Rocket je dělo,ale nejde do zatáček/musíš se naučit protitah/ a je těžká. Manipulace do kopce/na místě/ téměř nemožná. Strašně rychle opotřebení pneu/kroutící moment 200nm/ Zadní guma přes pět tisíc - a při záběru gumuje i na dvojku. Za mne již ne. Vtx bylo zlatíčko,ale trochu těžší. Na pohodovou jízdu akorát. Téměř nic bych mu nevytkl/až na tu váhu/ Jo a taky svíčky byly dražší. Vmax byl super,ale byl staršího data /1998/ a byly problémy s karburátory.Jinak perfektní pocit při otevření bostu!No a potom přišel marauder 1600. Škoda,že nemá větší výkon. To by totiž byla ideální motorka. Dobře manipulovatelná /opravdu šla řídit bez držení/ perfektní šetipísté brzdy,perfektní v zatáčkách. Akorát ty koníky chyběly... M1500introš kopeš ty rychlosti,padá to tam jak kovadlina. Brzdy katastrofa. Na jedničku byl vzhled a spotřeba byla taky solidní. Nicméně po marauder cesta zpět. Teď vlastním 1600thunerbirda,zatím něco přes 1000km,ale už teď vím, že se tak dobře nevede,jako marauder...takže uvidím. Snad ti to pomůže při rozhodování....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
studený start na bočáku Yamaha XV 1100 Virago LenkaLucka 11 Dnes v 09:01 Borntobewild
Vlastní budíky na Yamaha XV 1900 Ra... Yamaha XV 1900 Raider Prostě_Jakub 2 13.4.2024 v 22:21 Prostě_Jakub
Yamaha Raider vs HD Yamaha XV 1900 Raider, Harley Davidson FXDX Dyna Sup... Konqui 29 16.3.2024 v 16:02 Konqui
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
Jaký olej do Yamaha XV 1100 [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago HonzaXV1100 85 14.1.2024 v 10:27 intra


TOPlist