Mám dilema.. Moje srdce bije zásadně do V a tak sem si vloni, snad po 15ti letech zase jedno "véčko" koupil. Od 5ti let sem po ni toužil, začal sem na Fechtlech ČZetách, MZetách, scootrech a po 125 V-Twin to nemohlo to bejt nic jinýho než Virago, jedenáctka.. skoro 30let sem čekal a průser
První start, obrovskej respekt a po 5000km mi nestačí Jenže..
Je to babička žejo, sedumadevadesátej s kořenama v osumdesátkách, mám ji maličko upravenou(sání, vejfuk, karbec) a krom toho, že se na ni nevejdu ani s přepáčkem, mi chybí výkon.. V osumdesátkách OK ale dneska už to nestačí
Vodí se krásně, motor je zajimavej, tahá od 2000ot do 8000, na 5° z města až na 200km/h, leta sou sice vidět na vzhledu i technice ale..
Problem je, že mě nějak během těch 15ti let co sem nejezdil nějak uniklo xv1900.. Midnightstar samo znám, ale Yamaha mě zradila a Raidera mi v Evropě zapřela.. a tak sem z neznalosti vzal poslední Chopper co se vyráběl, Virago. Protože já Cruiser nerad a Fury 1300 se mi nezdála. Jenže Raidera sem teď objevil a nemužu v noci spat. Ikdyž je to jen Cruiser s ouzkym kolem vpředu.. A teď to přide..
Přecházel jste někdo z Viraga na nějakej takovej sériovej "powercruiser"? Nenabiju si hubu? Nemám rači jít do cesťáku?
Protože když porovnám hodnoty jako váha, výkon atd tak si tak nějak nepomužu Jako kluk co má VTX mě ujede, ale rozhodně ne o parník, nerad bych byl za rok zase tam kde sem a hlavně v serpentýnách ho udělám jak malýho kluka žejo.. Klidně bych šel do něčeho modernějšího jako třeba Triumph Rocket GT, byť je to "tříhrb" ale není to zas moc?
A hlavně co s mou jedenáctkou? Nechat si ji nebo střelit.. Taková srdcovka
Naposledy editováno 05.11.2022 18:36:19
Silničné cesťáky nie sú superšporty! ( )
Som mal 6 sezón CBF 1000 prvej generácie, sametový silný motor s dobrým spodkom a lineárnym krútiakom, hravo som dával dole Raidery aj Warriory.
Váha okolo 230 a maximálka tiež okolo 230, s troma GIVI Monokey (128 litrov dokopy) až na koniec sveta.
Žiadny superšport, motor z Firebladu zkrotený na 98 k, ale dobrý záťah, výkon nahradený krútiakom v bežne používaných pásmach otáčok. Točilo to nad 10 tisíc, ale málokedy som šiel nad 7000, nebolo treba, to som už na šestke porušoval všetky rýchlostné pravidlá.
V žiadnej skupine mi nikdy nikto neušiel, ani superšporty...
Pri predaji mala nad 100 tisíc km.
Najlepšia dostupná rozpočtovka, asi si takú niekedy zase raz kúpim, lebo štvorvalce postupne vymierajú...
Mám v hajzlu záda, takže bylo třeba motorku, kde se jinak sedí, s hnátama co nejvíc dolů. To je největší rozdíl proti viragu. Ne že bych ho vůbec nesnesl, to ne. Ale řekněme, že denní přesuny blížící se 300 km už nebyly moc příjemný a hřbet se chystal na tvrdé protesty. Navíc já jsem poněkud mohutnějších tělesných rozměrů, a virago mělo opravdu plný ruce práce, aby mě "pobralo". Z toho pak vycházely věci, jako křeče do kyčlí, mrtvějící prsty, a neuvěřitelně bolavá prdel. Tohle všechno vymizelo. Takže shrnuto: zásadní rozdíl a pro mě změna k lepšímu je ERGONOMIE. To se vůbec nedá srovnat. Jednoznačně změna k lepšímu. Dlužno ovšem dodat, že to je velmi individuální záležitost.
Pokud jde o další rozdíly, jenž jako laik a motorkářský přizdisráč jezdící značně defenzivně můžu posoudit, je ovladatelnost. Virago je v kategorii choperu fenomén, skvěle se řídí a je velmi předvídatelný. MG však je v tomto směru o třídu dál. Široký řízení, kratší rozvor, kolmější vidle, sedíš NA motorce, ne V motorce, takže přenášení vah a ovlivňování těžiště je snazší.
Výkon motoru - to já neposuzuju. Nehrabu motorkam na limity. Ani jedna není okruhovka, to co obě dokážou, mě bohatě stačilo a stačí. Komfort při vysokých rychlostech( á 140+) je zhruba stejnej - virgl je robertek, kterej by tě vytřás ze sedadla, na Koze potom už tak fičí, že by ti roztrhla hubu. Motor MG je živější, lépe akceleruje. Jenže to je dáno - generační rozdíl. To samozřejmě ovlivňuje i další technický věci - Koza líp brzdí (rozdíl nikoliv třídy, ale řádu), žere skoro o 40% míň, pobere o cca 10 litrů víc benálu, neporovnatelně lépe tlumí rázy z děr, na mokru je stabilnější a pevná, navíc má jízdní režim pro jízdu v dešti, a jeho účinnost je perfektní. O terénu netřeba vůbec mluvit....to se absolutně nedá srovnávat.
Spolujezdce neřeším. Moje žena má svojí motorku, takže jezdím sám.
Ale i tak na Virážku vzpomínám, a prodal jsem jí jen proto, že šla ke kamarádovi. Cizímu bych jí nikdy nedal, to ať se radši rozpadne u mě doma.
Pak jsem kvůli cestování přešel na překlápěčky, které dovolují jet v uzavřeném i otevřeném stavu. Ale občas ten štítek chybí - když je po celodenní jízdě hledí zaprášené a zaflusané mrtvým hmyzem a jede se proti nízkému slunci, je to výhled jako skrz záclonu před špinavým oknem. A zastínit plexi rukou funguje, takže by stejně fungoval i štítek.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
studený start na bočáku Yamaha XV 1100 Virago | LenkaLucka | 27 | Včera v 11:20 Weisner |
Vlastní budíky na Yamaha XV 1900 Ra... Yamaha XV 1900 Raider | Prostě_Jakub | 2 | 13.4.2024 v 22:21 Prostě_Jakub |
Yamaha Raider vs HD Yamaha XV 1900 Raider, Harley Davidson FXDX Dyna Sup... | Konqui | 29 | 16.3.2024 v 16:02 Konqui |
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10401 | 24.2.2024 v 11:46 rancher |
Jaký olej do Yamaha XV 1100 [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago | HonzaXV1100 | 85 | 14.1.2024 v 10:27 intra |