Ahoj všem, chtěl jsem se zeptat, která diskuse o BMW je dobrá nebo nejlepší na technické věci, jako např. jaké koupit kufry na F850 GS Adventure a také jiné věci. Nepotřebuji radu typu "zajdi si do BMW/Touratechu a tam koupíš vše, co je nejlepší". Spíš chci vědět, jaké jsou možnosti a vybrat si sám. Ideálně, jestli někdo řešil to samé a z jakého důvodu se pro co rozhodl.
------
Rozepíšu ten můj dotaz rovnou sem.
Tak tedy, myslím si, že bych měl nejdříve koupit boční kufry a pak podle nich topcase. Když už je budu kupovat všechny 3 nové (nebo možná i mírně použité) a nebude nějaký důvod, aby byly rozdílné, tak bych chtěl, aby byly stejné nebo podobné (myslím hliníkové, z venku nenalakované). Ale rozhodnu se až podle nabídek.
Dále si myslím (a opravte mě, jestli se pletu), že u této motorce přicházejí v úvahu tyto 4 technické možnosti:
1. koupit origo kufry od BMW (ani nevím, jestli mají jednu velikost, nebo více velikostí?) Ty kufry jsou s tím jejich mechanismem odepínání a pokud by mi vyhovovala valikost a nebyl by problém v ceně, tak technicky je to nejjednodušší řešení, protože je to jediná možnost, kdy bych neměnil nosiče kufrů.
2. kufry od jiného výrobce se stejným způsobem upnutí, jako má bmw. To ale nevím, jestli existuje, možná že ne. Možná že na to má BMW patent a nedovolí někomu jiného prodávat to samé... ale nevím.
3. kufry od jiného výrobce, s tím, že pravý kufr by byl také s vybráním jako originál (užší kolem výfuku) - v tomto případě si myslím, že budou třeba nové nosiče, aby se do bočních rámečků vlezly "puky" a bylo tam i dost místa na ty "zarážky" trčící z puků. Což u originálních držáků myslím není....Např. Big Husky nabízí takové kufry, jeden s vybráním, i nosiče k tomu, ale jen pro F850 GS, ne pro GSA a zatím nevím, jestli by to pasovalo.
4. kufry od jiného výrobce, s tím, že by kufr byl bez vybrání. Pak by byly ještě 2 možnosti, buď oba dva kufry stejně široké a stejně daleko od středu motorky, to by mezi levým kufrem a zadním kolem byla dost mezera (mám takovou mezeru teď na Stromu 650 a připínám si tam stan, takže jsem ji využil). A nebo velý držák blíže k motorce a levý kufr širší, ale s tím, že při pohledu seshora by horní část kufru, tedy víko, bylo od každého kufru jinak daleko od motorky.
Ještě bych chtěl, aby motorka nebyla celkově širší, než jsem měl doteď Stroma s kuframa (šířku tu ještě doplním). Držáky kufrů jsou u BMW blíže k sobě, než mám u Stroma, ale to je tím, že levý je blíže k motorce. Dále, když neupnu stan mezi kufr a kolo a dával bych jej do kufru, tak by bylo dobré, aby to objem vyvážil (tedy objem starých kufrů na Stromu + objem stanu = objem nových kufrů na BMW a tím, že by současně motorka nebyla širší..... zapeklité, že jo
Je mi jasné, že z některého požadavku budu muset slevit
-----
Jinak stejnou situaci jaké kuifry koupit jsem řešil naposledy v r.2011, když jsem koupil Stroma 650 a nakonec koupil zánovní hliníkové kufry Big Husky, myslím že to jsou EVO 2, asi prostřední velikost. Otvírání na panty jsem nakonec nechal předělat na odnimátelné víka, to nevím, jestli teď bude výběr... - nevím, pokud na kufr sezhora toho upnu hodně, tak jak je to po otevření.... nemám zkušenost. Dále držáky kufrů a padáky jsem koupil od Bartuse a vše mi to bez problému vydrželo do dnes a stále to bezchybně slouží. A to i přesto, že jsem s plnou motorkou několikrát spadl, tedy většinou to bylo při hledání místa na stan někde na trávě ve volné přírodě v malé nebo v nulové rychlosti. Celá motorka spadla na bok a ani jednou nebyl problém Tak i teď si chci vybrat tak, aby nebyl nikdy problém
2 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - jaké kufry
Předpokládám, že byly koupené přímo v BMW. A byly komplet a nebo si člověk mohl vybrat? Tím myslím brašny, popř. brašny do vík (nebo síťky, nebo něco), brašny nahoru také od BMW? a držáky flašek vzadu taky?
díky za info
1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - jaké kufry
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry
Karty píše: Myslím ale, že budou stát kolem 20 tis. Ten horní tak 7.
To si teda myslím, že 2x tolik a budeš na správný částce
1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - jaké kufry
TUHLE TAŠKU Je fakt pecka. Velká a vodotěsná a dá se otevřít normálně. Né jako válec.
TUHLE PLOTNU
Naposledy editováno 29.09.2022 14:29:14
Do origo Vario se vleze : no a teď je to sporné.
Do toho bez výkroje dost,ale do toho s výkrojem prd.Jezdím JEN VE DVOU!!!!
Teď,co si slibuju do budoucna je to, že tam kde budu mít místo (ty tam dáváš ten stan) tak tam dám toolbox a hlavně!!! Jednoduchý tvar!!!A otvírání VRCHNÍ!!!!Ano..... dají se koupit tašky do těch bočních taky,ale když máš vrchní plnění, můžeš tam třeba narychlo něco prdnout a nic se nebude ,,sypat" ven. Měl jsem letos první zkušenost a teď už to řeším takhle
Vrchní plnění!!!
Jednoduchý tvar obou kufrů+co nejvíc litrů (šířku dá se říct neřeším)
A rychlé,ale HLAVNĚ JEDNODUCHÉ sundání kufrů, protože neprojedu půlkou vrat do garáže
Vrchní kufr jsem si nechal origo BMW Vario.Ten se mi líbí a že do něho nedám přilby mi neva.
Nosič není samozřejmě problém udělat a nechat vše namontovat přímo u výrobce
Tím neříkám, že jiní to třeba neumí nebo nedělají.
http://kibex.cz/
Zde jsem si VYBRAL JÁ Líbí se mi, že uchycení NENÍ na puky a je RYCHLÉ!!!!
Naposledy editováno 29.09.2022 15:16:37
1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - jaké kufry
Zatím nejsem rozhodnutý pro nic, zatím to beru tak, že se chci podívat po všech možnostech a pak se rozhodnout. Takže kterýkoliv nápad se může hodit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry
4 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - jaké kufry
BARTUS - Jasně že mě to napadlo, už jsem Romanovi napsal dotaz na mail a prý se mám stavit na Hartu a tam to probrat. Rád bych tam jel (jen uvidím, jak na tom budu)
Animals21 - no taky mám podezření, že originály budou o dost dražší.
Tedy nejvyšší cenu jsem zahlídl tady, za 3 kufry 3197 euro = cca 80 tisíc Kč
https://www.amazon.d...H9W9/ref=sr_1_1?th=1
Což je masakr, taková cena
CRF1000 - díky za tip. Vím že "Alu Milánek" existuje, ale nevěděl jsem, že dělá i lomené kufry (tedy pokud se pro ně rozhodnu). Takže díky za odkaz, beru to jako další možnost.
MartasUS - jo, to je taky dobrý tip, boční kufry a nahoru brašna. Jen jak zmiňuješ města, tak při cestování většinou mířím do hor, mimo města, ale občas zastavím i ve městech, např. nějaké památky nebo zajímavost (např. Dubrovník kdysi, nebo město solný důl u města Turda, nebo jakékoliv jiné město nebo i místo, kam se chce člověk podívat a současně tam jezdí plno turistů) a pak je asi lepší to mít zamklé. Tedy četl jsem někde, že jsou i brašny z nějaké látky proti prořezání a pak se dají omotat ocelovým lankem a zamknout, ale více jsem to nezkoumal.
Ty kufry Hepco Becker jsem zatím našel pro 1250 GS (pro 850 GSA zatím ne) a vypadají jinak, než vidím u tebe na fotce. Jak jsi poslal odkazy, tak na tom webu myenduro.cz asi kufry pro F850 GSA nemají... (nebo jsem slepý)
Ivos - Ahoj Ivoši, to je také možnost, Kibex jsem ještě neviděl. A je pravda, že by vše mělo být odolné. Těmi plastovámi zobáčky myslíš ty zámky? asi u originálích bmw kufrů, že?)
titus - ještě jsem Stroma neprodal a neprodávám. To malé GSA jsem koupil tak nějak narychle bez většího přemýšlení a beru to tak, že jej mám prostě ze zvědavosti "na zkoušku" zkusím jej a co bude dál, uvidím. Pokud mě něco na něm naštve (např. vyšší provozní náklady, než jsem ochoten platit), tak jej prodám a koupím např. zpátky Stroma, popř. nějakou jinou japonskou běžnou motorku Beru to prostě jako zkušenost.
Naposledy editováno 29.09.2022 22:05:52
CRF1000 píše: Milan Hejtmánek (alu milánek), kufry dle výběru včetně doplňků
https://alu-milanek.webnode.cz
Taky bych doporučil. Kvalitní práce a hlavně perfektní domluva. A gratuluji k nové motorce, ať dobře slouží
Naposledy editováno 30.09.2022 01:16:28
Mašinu mám třetí sezonu, zatím nějakých 55000 na tacho a pořád přetrvávající spokojenost a bez poruchy. Budeš spokojenej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry
aha tady je řeč o 850GSA. já mám 800GSA. Sem to nějak ve zbrklosti přehlídnul. Tam to je jinak
Jak psal Ynzha tak prdele tam jsou stejné. Ta sada z Amazonu je raketa. Na tom mém Myenduru to vyjde na půlku. TADY
Naposledy editováno 30.09.2022 14:37:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry
titus píše: Roman2bk> Ty jsi zradil stroma?
Rozumní utíkaj z Vstroma na GS ... né naopak woe1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - jaké kufry
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry
https://www.apduro.p...-adv-rack-p-100.html
Teď už umí uchycení jak na puky, tak i na speciální nerezový držák na zámek zvenku, všechny zámky samozřejmě umí na jeden klíč... A kufry má opravdu povedený, spodek i vršek vařený, tělo nýtovaný, ale nýty má se sedlářskýma podložkama, tak skoro nelezou a nerozervou věci uvnitř, pokud je máš bez tašky... Jo q tašky má taky. Za mě můžu doporučit .
Jinak výrobců je dost napadá mě ještě Marselus, jenže ten nedělal to co jsem chtěl, ale dělá fakt parádní kufry...
1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - jaké kufry
Ivos - díky za vysvětlení těch zobáčků, nenapadlo mě hned, že ty Vario jsou ty plastové kufry, co dokážou změnit objem (šířků kufrů), že jo?
Určitě chci hliníkové kufry.
Sema - jo, věřím že Alu Milánek je kvalitní, stejně jako třeba Big Husky a další kufry, viděl jsem a vypadaly pěkně. Nejdříve chci zkusit najít kufry na originální padáky a kdyby ne, tak pak budu hledat jiné a nejspíš bude třeba vyměnit nosiče.
ynzha - to je taky možnost, připevnit na pevno. Stejně většinou cestuji tak, že spím ve stanu, nejčastěji volně v přírodě, takže kufry do stanu nenosím. Beru to jako další tip, co se dá udělat.
ThomasDRZ - díky za potvrzení, to jsem si taky myslel, že z 800 nebudou kufry pasovat na 850. Ani nevím, jestli pasují mezi 850GS a 850GSA. Za tim na Apduro díky, celkem jste mi ji už doporučili 3 (i v diskusi), ta cena vypadá dobře.
MartasUS - jo, lanko vozím tady, tedy je to vlastně nějaký tenký cyklistický zámek, dost dlouhý asi 2 metry a ten dovedu protáhnout přes 2 bundy, dvoje kalhoty a dvoje přilby takže na to jsem zvyklý. Jinak počkej, Stroma jsem ještě do kopřiv neposlal a hlavně proti němu nic nemám, zažil jsem s ním hrozně moc, že je možné, že víc s jinou motorkou zažít nemusím, takže na něj vždy budu vzpomínat v dobrém
Za odkaz díky, prohléídnu to
ixxi - Givi jak plastové a nebo hliníkáče myslíš?
yeuop - díky za tip a za odkaz, jak jsem psal Thomasovi, už jste mi tu firmu Apduro doporučili tři, tak něco na tom bude
jirka-mz - díky za tip, pokud bych nakonec nevybral nějaké na origo nosiče, tak je taky omrknu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry
Roman2bk píše: .... Ani nevím, jestli pasují mezi 850GS a 850GSA.
už jsem ti to psal, 850GS a GSA mají prdel úplně stejnou, tedy včetně kufrů.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... | Edien | 60 | 8.3.2024 v 23:39 Metric |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
Úprava originál držáku navigace BMW... BMW F 750 GS, BMW F 850 GS Adventure | Vikou | 1 | 9.8.2023 v 20:02 prof_Ikebara |
časovaná bomba jménem ESA [1, 2, 3] BMW F 850 GS Adventure | Roman2bk | 77 | 14.7.2023 v 21:45 Navrcc |
BMW GS 2013-2019: ovladač pro mobil... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW F 850 GS... | ulw-czech-s.r.o. | 1 | 6.7.2023 v 08:34 Krutorgrim |