globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: časovaná bomba jménem ESA
10.7.2023 v 22:49

Jen tak ze zvědavosti, je na motocyklech BMW ten systém odpružení ESA "časovanou bombou"?
(jak jsem zahlídl např. v inzerátu tady )
Jako že po čase to bude drahé na servis?
Má tu někdo reálné zkušenosti, kolik takový servis stojí?
Nebo se to řeší i výměnou?

A druhý dotaz, jak často se vlastně u BMW dělá servis tlumičů a na kolik to vyjde?
díky

ptám se na ESU obecně, popř. konkrétně u BMW F850 GSA

díky za normální odpovědi
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek časovaná bomba jménem ESA

11.7.2023 v 05:34 | Nahoru | #1
Co jsem zaslechl a přečetl, tak systém ESA má problém v zareznutí krokových motůrků a z 80% bývají tlumiče po nájezdu přes 60 000 km. nefunkční, či špatně funkční.
Ale hlavně BMW servis tlumičů nedělá, pouze výměna za nové. Tudíž asi i neprodává náhradní díly, aby jsi si repasi či opravu tlumičů mohl udělat sám.

Naposledy editováno 11.07.2023 05:36:21

(reakce na) časovaná bomba jménem ESA

11.7.2023 v 05:44 | Nahoru | #2
FJRPEPA> lidi co delaji tlumice to servisovat umi, kamarad (Motomechanik.cz) je dela urcite, stejne tak vsichni slavni upravci mx odpruzeni - prochazka, kotrba atd…

časovaná bomba jménem ESA

11.7.2023 v 05:47 | Nahoru | #3
normálne sa servisujú a repasujú aj ESA podvozky, kontaktuj napríklad Procházku, po 60k je každý tlmič "nefunkčný" (olej prestarnutý....) a treba repasovať, určite aj skôr, pretože servis je vždy lacnejší ako oprava.
http://www.prochymot...va_Moto/Vitejte.html

časovaná bomba jménem ESA

11.7.2023 v 05:53 | Nahoru | #4
Já netvrdím, že to někdo nedělá, jen jsem se dočetl, že BMW tlumiče neservisuje.

1 reakcí na tento příspěvek časovaná bomba jménem ESA

11.7.2023 v 07:13 | Nahoru | #5
ESA není časovaná bomba. je fakt, že ty dynamiky od 2013+ jsou chuťovka, holt mají moc vstupů a čím chytřejší, tím složitější, ale řešit to jde.
já se třeba opravám origo "nerepasovatelných" tlumičů nevěnuju, zastupuju několik podvozkových firem, od těch dodám tlumiče, spáruju s ESA elektronikou a jakmile tyto potřebují servis, není to problém, jsou vyrobeny jako repasovatelné.

Je taky fakt, že např. p. Procházka zmiňovaný výše, se věnuje servisování originálů, tedy tlumičů, které nebyly vyrobeny se záměrem, aby šly bez zásahů servisovat.
Osobní zkušenost nemám, tak nehodnotím.
Mám ale zákazníky, kteří tento přístup zkusili a dřív, nebo později stejně skončili u nákupu nových repasovatelných tlumičů pro ESA systém.

Osobně preferuju klasický "analogový" podvozek, tedy bez ESY, ale jsem už konzerva a rád eliminuju problémy předem

časovaná bomba jménem ESA

11.7.2023 v 20:10 | Nahoru | #6
Mám Esu na K1300s,najel jsem 90000km a pořád normálně fachčí Nevím o tom že by se to nějak sralo...samo že polámat se může cokoli

1 reakcí na tento příspěvek časovaná bomba jménem ESA

11.7.2023 v 22:41 | Nahoru | #7
Díky všem za info.
Myslím, že i hodně záleží, jestli člověk jezdí jen asfalt a nebo terén, jako více terén než rovné šotoliny. V terénu asi vše odchází o hodně dřív.

Jinak sám mám dlouhodobější zkušenost jen se dvěma motorkami, Honda Deauville 650 r.v. 2001 tam asi do 100 tis.km nic a na V-Stromu 650 r.v. 2008 mi zadní origo tlumič začal odcházet (tzn. přestával pracovat tak jak má) asi po 170 tis.km. Zadek začal kopat. Ten je samozřejmě bez elektronily, nastavitelné jsou na něm 2 věci, předpětí pružiny a pak rukou kolečkem (to je nejspíš na přepouštěcí nádržce, tak se tím nastavuje asi rychlost tlumení a odskoku, nevím jistě, ale asi jde o nastavení obojího).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA

11.7.2023 v 22:43 | Nahoru | #8
Lazyfucker> Prosím tě, jen pro info, ty "nové repasovatelné tlumiče pro ESA systém" jsou tedy od více značek? A kolik tak asi stojí, pro BMW F850 GSA? Zhruba kolem 20 až 30 tis.Kč, nebo víc? Myslím včetně práce a nastavení, aby to správně fungovalo.

(reakce na) časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 06:15 | Nahoru | #9
Roman2bk> ahoj 22 500 s dph komplet vč. přepravních nákladů.

časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 09:15 | Nahoru | #10
Dle mně je i dobré ESA využívat aby to více vydrželo. Nejezdit pouze na jeden režim, ale občas tam hodit i jiný a v něm chvilku jet. Já osobně třeba přepínám okamžitě jak skočim na asfalt či naopak.

2 reakcí na tento příspěvek časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 12:03 | Nahoru | #11
Od roku 2015 pracuji v BMW Motorrad a nesetkal jsem se ani s jednou pokaženou Esou. Ani s jednou!
Ale rád si počtu co kdo kde zaslechl a posílá dál do éteru
Třeba "Co jsem zaslechl a přečetl, tak systém ESA má problém v zareznutí krokových motůrků a z 80% bývají tlumiče po nájezdu přes 60 000 km. nefunkční, či špatně funkční."
To je dobrá píčovina 80% po najetí 60.000... zajímal by mě zdroj těchto informací... Setkávám se s motorkama které mají najeto i 3x 60.000km a ESA v pohodě.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 12:26 | Nahoru | #12
Jarda-Bekr> jakoze maji 3x60tis km bez servisu?

(reakce na) časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 12:52 | Nahoru | #13
assassin> Třeba to je myšleno tak, že ani po 180 t km tlumiče nevytekly, ještě znatelně nekopou a ESA nehlásí chybu. Takže z pozice nenáročného jezdce i personálu v BMW je vše v pořádku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 12:58 | Nahoru | #14
Jarda-Bekr> Zdroj informací je forum majitelů BMW.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 13:13 | Nahoru | #15

assassin píše: Jarda-Bekr> jakoze maji 3x60tis km bez servisu?


Vážně musím vysvětlovat že nic na světě nedá 3x 60.000km bez servisu?
Samozřejmě že se musí servisovat. Jen říkám že vídám motorky s nájezdem 180k a ESA je v pořádku.

(reakce na) časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 13:17 | Nahoru | #16

FJRPEPA píše: Jarda-Bekr> Zdroj informací je forum majitelů BMW.


Na fóru majitelů BMW někdo vytvořil studii ze které vyplývá že systém ESA má problém v zareznutí krokových motůrků a z 80% bývají tlumiče po nájezdu přes 60 000 km. nefunkční, či špatně funkční." ? Z čeho prosím čerpala ona studie vstupní data? Kdo onu studii vytvořil? Jedna paní povídala co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 13:18 | Nahoru | #17

Jarda-Bekr píše: Vážně musím vysvětlovat že nic na světě nedá 3x 60.000km bez servisu?
Samozřejmě že se musí servisovat. Jen říkám že vídám motorky s nájezdem 180k a ESA je v pořádku.


A jak se to teda servisuje, když tady někdo psal, že je to nerozebíratelné/neservisovatelné? Nebo to taky není pravda? Nemyslím to ironicky, zajímá mě to. Když už je tady člověk od "zdroje"...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 13:20 | Nahoru | #18

Jarda-Bekr píše: Vážně musím vysvětlovat že nic na světě nedá 3x 60.000km bez servisu?
Samozřejmě že se musí servisovat. Jen říkám že vídám motorky s nájezdem 180k a ESA je v pořádku.



..a je teda z pohledu BMW ten tlumic servisovatelnej?

Ono pokud je ten tlumic pravidelne servisovanej, tak je celkem logicky ze s ESA neni problem, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 13:35 | Nahoru | #19
assassin> Z pohledu BMW je ESA nerozebíratelná, ale...
Pohled autorizovaného servisu je jedna věc a pohled technika je druhá.
ESU lze rozebrat a repasovat, jen to nečekej v autorizovaném servisu. Viděl jsem ESU na motorce s nájezdem 224k a nikdy na ni nebylo sáhnuto (tím si sám házím klacek pod nohy s tvrzením že nic nedá 180k bez servisu. Ale je jezdec a je jezdec. Záleží jako u všeho, jak se k tomu chováš. Když jsem začínal u BMW byla ESA to čeho jsem se nejvíc bál a po devíti letech můžu říct že zbytečně. Teď jsem ještě zaběhl přímo na servis a tam pamatují jedinou pokaženou ESU.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 13:37 | Nahoru | #20

BlackSabbath píše: A jak se to teda servisuje, když tady někdo psal, že je to nerozebíratelné/neservisovatelné? Nebo to taky není pravda? Nemyslím to ironicky, zajímá mě to. Když už je tady člověk od "zdroje"...


Z pohledu BMW nerozebiratelné, ale rozebrat jde. Je to stejné jako modul ABS u modelů okolo roku 2008. Dle BMW vyměnit za 50k, ale rozebrat jde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 13:38 | Nahoru | #21
Jarda-Bekr> no a to je v autorizaku posilate na opravu jinam? nebo to preventivne menite? nebo to nechavate dokud se to nerozbije a ona se za tu dobu rozbila jen jedna?

je mi to celkem fuk, jen vidam u kamarada na servisu ESA tlumic kazdou chvili...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 13:56 | Nahoru | #22

assassin píše: Jarda-Bekr> no a to je v autorizaku posilate na opravu jinam? nebo to preventivne menite? nebo to nechavate dokud se to nerozbije a ona se za tu dobu rozbila jen jedna?

je mi to celkem fuk, jen vidam u kamarada na servisu ESA tlumic kazdou chvili...



Preventivně měnit je nesmysl. Pokud někdo chce, a nebo se opravdu pokazí vymění se celá ESA. To je pohled BMW. BMW tedy nerozebere a nerepasuje, ale mění kus za kus. To je politika o které si můžeme myslet co chceme, ale nic s ní neuděláme. Ostatně taková je politika většiny autorizovaných servisů napříč značkami.
Pokud někdo chce repas, nebo opravu musí jinam a pak má tvůj kamarád práci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 14:00 | Nahoru | #23
Jarda-Bekr> Tak pochopitelně chápu, že koho chleba žereš, tak toho vychvaluješ.
Takže není pravda, že krokové motůrky trpí zareznutím. ?

Naposledy editováno 12.07.2023 14:28:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 14:11 | Nahoru | #24

Jarda-Bekr píše:
Pokud někdo chce repas, nebo opravu musí jinam a pak má tvůj kamarád práci


Takze to k nemu davaj z dlouhy chvile?

1 reakcí na tento příspěvek časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 14:24 | Nahoru | #25
Je to logické... Třeba můj automechanik se taky nesetkal ani s jednou dojebanou pračkou...jednoduše proto, že je nezpravuje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 14:26 | Nahoru | #26
Jarda-Bekr> Takze ty jsi v BMW Motorrad nevidel jedine pokazene ESA, mechosi videli jedno. Ale BMW to neopravuje, jenom vymenuje, takze kazdy, kdo neni uplny debil anebo milovnik zamestnancu BMW Motorrad, misto toho aby nechal v BMW raketu za cely novy system, zajede za assassinovym kamosem nebo nekym jinym a necha si to opravit.
Pokud to je takhle, tak tvoje uvodni prohlaseni o tom, zes nevidel ani jedine pokazene ESA, ma nulovou vypovidaci hodnotu o tom, jestli to je nebo neni casovana bomba - coz byla puvodni Romanova otazka, pokud se nepletu.
Naopak tvrzeni assassina a Pepy o tom, ze videli/slyseli o spouste pokazenych ESA nejakou vypovidaci hodnotu ma.

(reakce na) časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 14:32 | Nahoru | #27

FJRPEPA píše: Jarda-Bekr> Tak pochopitelně chápu, že koho chleba žereš, tak toho vychvaluješ.
Takže není pravda, že krokové motůrky trpí zareznutím. ?


Správně tak je "koho chleba jíš..."

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 14:40 | Nahoru | #28

Kubák píše: Takze to k nemu davaj z dlouhy chvile?


Všechno na světě se může pokazit. Ale není to 80% těch co mají najeto 60K. O tom to celé je.
Cucat si čísla z prstu je snadné.

(reakce na) časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 14:41 | Nahoru | #29

Wenca24 píše: Je to logické... Třeba můj automechanik se taky nesetkal ani s jednou dojebanou pračkou...jednoduše proto, že je nezpravuje


A tvůj automechanik prodává pračky a je jejich autorizovaným servismanem?

časovaná bomba jménem ESA

12.7.2023 v 14:44 | Nahoru | #30
Tady bude ještě veselo :)
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Úprava originál držáku navigace BMW... BMW F 750 GS, BMW F 850 GS Adventure Vikou 2 27.4.2024 v 09:10 Woodpec
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... Edien 60 8.3.2024 v 23:39 Metric
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
BMW GS 2013-2019: ovladač pro mobil... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW F 850 GS... ulw-czech-s.r.o. 1 6.7.2023 v 08:34 Krutorgrim
BMW F850 GSA - proč protíká voda po... BMW F 850 GS Adventure Roman2bk 18 7.6.2023 v 11:50 Pedl


TOPlist