Máte zkušenosti případně nějaké alternativy....
3 reakcí na tento příspěvek Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
Jo a ja taky nikde netvrdil, ze tam pri tom proudu udrzi 13V
Naposledy editováno 06.03.2022 15:59:42
Porad dokola no…
Ono kdyz tady napises, ze to ta baterka neda a pak me do PM, ze teda 100A da.. tak si to moc lidi v moji PM neprecte.
Jinak teda jeste jeden detail, psal jsem, ze mam zmereno u "motorek" start proud 100-150A - motorky pro velke kluky je litr a vic. A nikde jsem tu nepsal, ze do nich davam jen ten 8clanek. Co je pres 1000 tam davam 4s3p …
Naposledy editováno 06.03.2022 16:09:27
1 reakcí na tento příspěvek Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
Assassinove zakony tam neplatia.
takze mate obaja pravdu !!
Melmac & Alf
Naposledy editováno 06.03.2022 21:20:31
1 reakcí na tento příspěvek Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
A nutno dávat bacha: "Vyhlazeným" napětí/proud lze nabíjet i při připojené baterce, výkonné desulfační módy je lepší, přestože aku. je zátěž s malým odporem spouštět s odpojenou aku, aby se nešvihla elektronika, (přestože diody altíku jsou dimenzovány na špičky kolem 70V). U 'hračka' udržovačů s výstupním proudem řádu 0,1A je to ale fuk.
U podbitej aku. jsem v případě nouze nabíjecí proces rozbíhal opotřebovaným kapesním akumulátorkem z EZS. Nabíječ se probudil a EZS aku. je zdroj s tak velkým vnitřním odporem že na proudové toky velkého aku.nemá vliv.
1 reakcí na tento příspěvek Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
1 reakcí na tento příspěvek Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
Startovací kapacita za studena – CCA (Cold Cranking Amps) definuje schopnosti startovacího akumulátoru při startování motoru za studena. Udává se v různých
normách, zejména podle EC, IEC, SAE a DIN, přičemž každá z nich má jinou metodiku. Například podle normy EN se akumulátor ochladí na – 18 ° a poté je
zatížen vybíjecím proudem po dobu 10 sekund. Na konci testu nesmí napětí při daném vybíjecím proudu klesnout pod 7,5 V. Potom se odběr proudu na 10 sekund přeruší
a následně se akumulátor zatíží proudem o velikosti 60% původní hodnoty do poklesu napětí na 6 V. Podle normy IEC se vybíjí 60 sekund do poklesu napětí na
8,4 V, SAE zatěžuje 30 sekund do poklesu napětí na 7,2 V a norma DIN zatěžuje akumulátor 30 sekund a koncové napětí nesmí klesnout pod 9 V.
Výsledky těchto metodik mezi sebou liší a porovnávat je lze pomocí převodních tabulek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
Nikoliv systemu nebo produktu jako takoveho (v tomto pripade celeho motocyklu).
Pro stanoveni minimalniho potrebneho (kratkodobeho) napeti akumulatoru pro uspesny start vozidel vyrabenych rekneme poslednich 20let, je potreba se podivat i na rozsah napeti ostatnich elektrickych a elektronickych komponent v systemu (jako jsou vstrikovani, zapalovani, starter, podavani paliva, regulacni cleny).
A ty se v naproste vetsine navrhuji tak aby vyhovely ISO 16750-2 a podle nej posleze i validuji. V teto norme jsou mezni napeti odstupnovane kategoriemi komponent a funkcnim statusem. Pricemz v nasem pouziti pri startu si musi zachovat funkcni status A (zjednodusene receno plna funkce). Viz obr.
Kdyby mel clovek stanovit minimalni systemovou hranici napeti pro start, tak to bude 8V - hodnota vychazejici z levelu I- pozadavek jenz musi splnit vsechny komponenty. Z teto hodnoty (8V nominalne -0.2V spodni tolerance) pak vychazi 7.8V, coz je hodnota objevuji jako akceptovatelne minimum v rade testu palubnich zdroju, vcetne nekterych akumulatoru.
pozn: soucasti EN 50342 je i dash -7, ktery se zameruje na motocyklove akumulatory s kapacitou pod 35Ah, obdobne existuje i skoro ekvivalnentni IEC 60095-7. Jsou tam urcite odlisnosti v charakterizaci takto malych akumulatoru v porovnani s automobilovymi.
Naposledy editováno 07.03.2022 22:31:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
Ta proudová špička při startu je velká ale zase krátká,elektroniku podržejí kondíky.
Provozuju starý i nový moto a u novejch je to oser než to otestuje celej systém a pustí to startování a není problém s poklesem napětí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
kratkej01 píše: Dawe02>
Ta proudová špička při startu je velká ale zase krátká,elektroniku podržejí kondíky.
Jasne ze podrzi, ja jen zminuju fakt, ze velikost tech vstupnich kapacit na kterou se muzes spolehnout bez hlubsi znalosti dane motorky, je ohranicena timto prubehem (~1.1 sec pod 9.5V a 15ms na 8V).
Vyrazne vice kapacity tam byt muze, ale take uz nemusi. A pro nejcastejsi level I ani nebude - kvuli cene a 16750-3. Jedine dalsi kriterium pro volbu velikosti vstupnich kapacit komponent v systemu je pozadavek kap. 4.6.1. "Momentary drop in supply voltage" teze normy, ktery sice pozaduje vykryt myslim 10ms az do 4.5V univerzalne, ale pri zachovani pouze funkcniho stavu B.
Jen pripominam, ze cele to vysvetlovani z me strany podporuje zaver, ze akumulator slozeny ze serie 4 clanku LiFePo4, kdy jeden clanek saturuje pri provoznim odberu na 2V by byl porad v ramci specifikaci pro soucasne motorky a to bez pochyb a nutnosti zkoumat detailne kus od kusu.
Naposledy editováno 08.03.2022 00:29:54
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
Dawe02 píše:
Jen pripominam, ze cele to vysvetlovani z me strany podporuje zaver, ze akumulator slozeny ze serie 4 clanku LiFePo4, kdy jeden clanek saturuje pri provoznim odberu na 2V by byl porad v ramci specifikaci pro soucasne motorky a to bez pochyb a nutnosti zkoumat detailne kus od kusu.
Hele pane pises to sice dobre, ale uplne zbytecne, protoze Internetovej vseznalek na tohle reagovat nebude, ale vsude okolo si bude dal mrmlat svou .... hazis hrach na zed.
Ozzy_ píše: Hele pane pises to sice dobre, ale uplne zbytecne, protoze Internetovej vseznalek na tohle reagovat nebude, ale vsude okolo si bude dal mrmlat svou .... hazis hrach na zed.
jestli to ma bejt narazka na me, tak muzu dost tezko reagovat na kdejakyho retardniho krypla kteryho mam v ignoraci no, a ty tam jdes tez, ses naockovanej, a drzej,..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
k tématu, podvybité baterie připojuji na laboratorní zdroj s proudovou regulací.. samozřejmě může být už nevratně poškozená a oživení jen chvilková záležitost..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sekce poradna Kawasaki EL 250B | Kavachooper | 3 | 3.10.2022 v 06:26 HornisGSX |
šablovy pro E na výfuku Kawasaki EL 250B | kawasaki-man | 6 | 10.6.2022 v 13:34 assassin |
Jak nastavit rozvody na Kawasaki EL... Kawasaki EL 250B | kawasaki-man | 6 | 28.4.2022 v 22:32 smap |
Zapojení relé blinkrů - návod Kawasaki EL 250B | kawasaki-man | 1 | 20.3.2022 v 10:19 Mlanik |
Kde sehnat pístní kroužky 62 x 0,8 Kawasaki EL 250B | kawasaki-man | 2 | 4.2.2022 v 19:24 24099 |