Máte zkušenosti případně nějaké alternativy....
1 reakcí na tento příspěvek Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
Startovací kapacita za studena – CCA (Cold Cranking Amps) definuje schopnosti startovacího akumulátoru při startování motoru za studena. Udává se v různých
normách, zejména podle EC, IEC, SAE a DIN, přičemž každá z nich má jinou metodiku. Například podle normy EN se akumulátor ochladí na – 18 ° a poté je
zatížen vybíjecím proudem po dobu 10 sekund. Na konci testu nesmí napětí při daném vybíjecím proudu klesnout pod 7,5 V. Potom se odběr proudu na 10 sekund přeruší
a následně se akumulátor zatíží proudem o velikosti 60% původní hodnoty do poklesu napětí na 6 V. Podle normy IEC se vybíjí 60 sekund do poklesu napětí na
8,4 V, SAE zatěžuje 30 sekund do poklesu napětí na 7,2 V a norma DIN zatěžuje akumulátor 30 sekund a koncové napětí nesmí klesnout pod 9 V.
Výsledky těchto metodik mezi sebou liší a porovnávat je lze pomocí převodních tabulek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka na hluboce podbitou baterii-doporučte
Nikoliv systemu nebo produktu jako takoveho (v tomto pripade celeho motocyklu).
Pro stanoveni minimalniho potrebneho (kratkodobeho) napeti akumulatoru pro uspesny start vozidel vyrabenych rekneme poslednich 20let, je potreba se podivat i na rozsah napeti ostatnich elektrickych a elektronickych komponent v systemu (jako jsou vstrikovani, zapalovani, starter, podavani paliva, regulacni cleny).
A ty se v naproste vetsine navrhuji tak aby vyhovely ISO 16750-2 a podle nej posleze i validuji. V teto norme jsou mezni napeti odstupnovane kategoriemi komponent a funkcnim statusem. Pricemz v nasem pouziti pri startu si musi zachovat funkcni status A (zjednodusene receno plna funkce). Viz obr.
Kdyby mel clovek stanovit minimalni systemovou hranici napeti pro start, tak to bude 8V - hodnota vychazejici z levelu I- pozadavek jenz musi splnit vsechny komponenty. Z teto hodnoty (8V nominalne -0.2V spodni tolerance) pak vychazi 7.8V, coz je hodnota objevuji jako akceptovatelne minimum v rade testu palubnich zdroju, vcetne nekterych akumulatoru.
pozn: soucasti EN 50342 je i dash -7, ktery se zameruje na motocyklove akumulatory s kapacitou pod 35Ah, obdobne existuje i skoro ekvivalnentni IEC 60095-7. Jsou tam urcite odlisnosti v charakterizaci takto malych akumulatoru v porovnani s automobilovymi.
Naposledy editováno 07.03.2022 22:31:44
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sekce poradna Kawasaki EL 250B | Kavachooper | 3 | 3.10.2022 v 06:26 HornisGSX |
šablovy pro E na výfuku Kawasaki EL 250B | kawasaki-man | 6 | 10.6.2022 v 13:34 assassin |
Jak nastavit rozvody na Kawasaki EL... Kawasaki EL 250B | kawasaki-man | 6 | 28.4.2022 v 22:32 smap |
Zapojení relé blinkrů - návod Kawasaki EL 250B | kawasaki-man | 1 | 20.3.2022 v 10:19 Mlanik |
Kde sehnat pístní kroužky 62 x 0,8 Kawasaki EL 250B | kawasaki-man | 2 | 4.2.2022 v 19:24 24099 |