paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje
29.12.2021 v 18:31
Ahoj všem,
Chtěl jsem se zeptat jaká je vaše zkušenost s benzínem po delší odstavce stroje. Cca po 4 měsících (minula zima) jsem měl problém se 100 oktanem od benziny kdy moto vůbec nechtelo chytnout. Po natankovani novým benzínem 95 moto hned naskočilo. Např teď po 2 měsících od natankovani 95 maxmotion jsem odkalil karburátor a napustil ho benzínem z nadrze. Žluté chcanky co z toho vytekly me docela překvapily. Jinak benzín z nádrže krásně čirý viz druhý obr i když na obr to není moc vidět. Jinak moto přes zimu nestartuji ale cca 2x odkalim karburátor - od té doby co to dělám jsem neměl problém se zalepenim trysek.

Diky
Pajas

1 reakcí na tento příspěvek Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

30.12.2021 v 21:49 | Nahoru | #31
Poté, co mi jednou přes zimu biobenzín 95 vysublimoval a nechal karburátory zalepené karamelovou hmotou, jsem na zimu začal tankovat Vervu 100 a vždycky projel alespoň jednu nádrž předem, ať se palivové cesty zbaví staré devadesátpětky. A poté, co jsem jednou před zimou nic netuše natankoval Vervu 100 s bonusovou vodou (asi ode dna nádrže benzínky) a na jaře nebyl schopný nastartovat dokud jsem celou nádrž nevypustil a nenatankoval čerstvý benzín, tankuju zase obyčejnou 95 a na zimu karburátory odkalím do sucha. Na jaře stačí zaplavit a případně klepáním uvolnit plováky jak píše assassin, a pak startuju a jedu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

30.12.2021 v 22:14 | Nahoru | #32
1100Virago> To jako na jak dlouho odstavuješ motorky? Mě se ještě nestalo, aby stála dýl jak 2 měsíce. A za tu dobu se snad benzín nezkazí žádnej. Tankuju jenom 95, žádnou oblíbenou značku nemám, a zatím problém nikdy nebyl.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

30.12.2021 v 22:29 | Nahoru | #33
Shelby73: Záleží na průběhu zimy. Už se mi stalo, že jsem nevyjel i 6 měsíců - kombinace počasí a okolností. Pro autora tématu to asi není podstatné, že jezdíš tak často - on zmiňuje 4 měsíce.

1 reakcí na tento příspěvek Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

30.12.2021 v 22:49 | Nahoru | #34
husq701> chtěl bych se zeptat na nějaké odůvodnění tvé reakce na VIF?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

30.12.2021 v 23:37 | Nahoru | #35

Rolda89 píše: husq701> chtěl bych se zeptat na nějaké odůvodnění tvé reakce na VIF?


citace
"sníží spotřebu paliva o 5-7 % díky mazivostní přísadě"
patris mezi do ty VIP skupiny co to kupuje?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

31.12.2021 v 00:26 | Nahoru | #36
husq701> protože to říkám!

(reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

31.12.2021 v 00:49 | Nahoru | #37

MarVerKev píše: husq701> protože to říkám!


jo to je silnej argument. co jeste rikas?

(reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

31.12.2021 v 05:49 | Nahoru | #38

1100Virago píše: Shelby73: Záleží na průběhu zimy. Už se mi stalo, že jsem nevyjel i 6 měsíců - kombinace počasí a okolností. Pro autora tématu to asi není podstatné, že jezdíš tak často - on zmiňuje 4 měsíce.



Podstatne to není... někteří lidé jsou jako vegani... svoje spravnactvi vyrvavaji na míle daleko... netusic, že jsou každému u prdele...

1 reakcí na tento příspěvek Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

31.12.2021 v 08:34 | Nahoru | #39
husq701> mám ho, dávám to do nádrže spíš kvůli udajně větší čistotě ventilů a docela mě i ten test o tom přesvědčil.. ta mazivost je asi diskutabilní..to máš pravdu. Nevím proč VIP, koupím plechovku ročně, ptám se, abych věděl názor i někoho jiného

(reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

31.12.2021 v 08:36 | Nahoru | #40

1100Virago píše: Shelby73: Záleží na průběhu zimy. Už se mi stalo, že jsem nevyjel i 6 měsíců - kombinace počasí a okolností. Pro autora tématu to asi není podstatné, že jezdíš tak často - on zmiňuje 4 měsíce.


OK. Myslím, že ani za 4 měsíce se nic nestane. Pilu, sekačku a traktůrek běžně odstavim i na půl roku a potom normálně nastartuju. Jednou sem po roce natočil Forda Taunuse (karburátor), jako kdyby nejel tejden.

(reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

31.12.2021 v 08:45 | Nahoru | #41

Rolda89 píše: husq701> mám ho, dávám to do nádrže spíš kvůli udajně větší čistotě ventilů a docela mě i ten test o tom přesvědčil.. ta mazivost je asi diskutabilní..to máš pravdu. Nevím proč VIP, koupím plechovku ročně, ptám se, abych věděl názor i někoho jiného


a videls nekdy rozdelanej motor kam se VIF nelil? jen se pravidelne menil olej, to bys koukal co tam vsechno najdes :D
ale klidne kupuj VIF dal, ta plechovka rocne nikoho nezabije. uz z logiky veci, neco v takovy maly koncentraci pomuze motoru jak? ze by to melo takovou silu? to by to muselo koncentrovany umejt barvu ze silnice :)

Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

31.12.2021 v 08:54 | Nahoru | #42
husq701> rozdělaný motory kam se neleje vidim celkem běžně.. jediný co v motoru najdeš jsou zasraný sací ventily, záleží jak má motor dobře udělaný odlučovač oleje a kde jsou vstřiky a trocha karbonu na dně vany i když se mění olej pravidelně.. nejde o sílu, ale podle toho co píší i u testů jiných přípravků jde o teplotu.. nevím, testy nedělám, jen mě zajímají zkušenosti jiných lidí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

31.12.2021 v 09:47 | Nahoru | #43

assassin píše: 10procent dela problemy a 5procent ne?



spíš 10% dělá více problémů než 5%...hlavně pryžovým částem, přes kreré to teče. respektive neteče při delším odstavení (ale přístup k informacím máš asi lepší než já nyní).

ve stručnosti - 5% bylo možno natankovat do snad jakéhokoli motoru (veterány nevím), ale 10% už má omezení a "jistota" je ca posledních 15-20 let výroby.

Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

31.12.2021 v 10:04 | Nahoru | #44
Ahoj. Toto téma mě zajímá. Na sezónu budu kupovat Ducati a a na zahraničních fórech řeší problém s nafukováním plastových nádrží při delší odstávce moto. Připisují to 10% ethanolu v benzínu (USA, UK). U nás se už Verva dělá s 10% místo 5% od 1.1.2021. Na stránkách Verva píšou, že nepoužívají klasický biolíh ale ETBE, ale co to v reálu znamená netuším. Máte někdo zkušenost, že by se někomu u nás vypoukla nádrž nebo tušíte, jak je to s tím ETBE?
Info z VERVA stránek: “ VERVA 100 neobsahuje klasický biolíh, ale je na bázi ETBE (etyltercbutyléter).“

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

31.12.2021 v 10:17 | Nahoru | #45

husq701 píše: citace
"sníží spotřebu paliva o 5-7 % díky mazivostní přísadě"
patris mezi do ty VIP skupiny co to kupuje?



fakt je, že tyhle přídavky do benzínu (potažmo nafty) pomůžou. například proti zamrzání nafty (když výrobce umístí palivový filtr velmi šikovně, jako třeba ford u transitu/tournea). dokonce mi člověk z emisí tvrdil, že když auto o trochu překročí emise, mám vyjet nádrž s nějakým podobným (už nepamatuji jakým, ale mělo to podobný princip) přípravkem a pak znovu přijet. měl jsem to jako "placebo", ale emisema jsem napodruhé prošel (ca 15 let stará daily s ca 350 tkm...asi 5 let zpátky) - asi to lehce "promazalo/uvolnilo" vstřiky.
což by zpětně mohlo opravdu indikovat snížení spotřeby v nížších jednotkách procent

také nám kdysi bylo ve firmě nakázáno kupovat obyčejný shell namísto dražšího s více aditivy (aby firma ušetřila, měla smlouvu se shellem...a my kupovali ten dražší, protože "víc bodů"). a po roce se ozval nějaký fištrón z kontrolingu, že máme o pár % (tuším 2-5%, ale je to přes 10 let) vyšší spotřebu (prakticky všichni, co původně tankovali ten lepší), a co že za tím je... pod 5% je to trochu na hranici statistické chyby, ale projevilo se to u všech "stejný řidič/stejné auto"

jinak (zjednodušeně) benzíny s přímým vstřikováním a diesely od normy (v osobácích) euro5 si zaslouží paliva s více aditivy (trochu aditiv má už snad všechno, včetně paliv u makra, etc.) kvůli životnosti vstřiků. ale jestli měníš auto do 150 tkm nájezdu, nebo se chceš pomstít budoucímu majiteli, nemá smysl to řešit.

Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

31.12.2021 v 17:21 | Nahoru | #46
Nazdar, kup si VIF, nestojí zas moc, přidej ho do toho vzorku se žlutými chcankami a udělej si názor sám. Efekt umocníš, když to bude v bílém plastu. To pak budeš koukat.
Já už to mám doma namíchané doma v kanďáku a sekačku a teď i motorku zásobuju jen vlastnoručně aditivovanym benálem. Těsnění a gumičky když nic jiného to ocení.

(reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

31.12.2021 v 18:17 | Nahoru | #47
mariano> máš pravdu na emise kámoš naleje tohle a auto 16 let staré má emise jak kdyby opustil továrnu

Palivo Aspen 4t pro 4 taktní motory 5l

Benzín Aspen 4 neobsahuje prakticky žádné škodlivé látky jako benzen, aromatické uhlovodíky nebo olefiny, které mohou být původci vážných zdravotních problémů. Alkylátový benzín Aspen zároveň tolik nezanáší zapalovací svíčky a spalovací komoru. Benzín Aspen lze dlouhodobě skladovat bez dopadů na jeho kvalitu, takže i po delší odstávce svůj motor snadno nastartujete. Je šetrný k životnímu prostředí v několika ohledech, například snižuje tvorbu smogu o cca 40 %.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

1.1.2022 v 03:54 | Nahoru | #48
mariano> dobrej prispevek plnej slov asi, mohlo, nekdo rikal, jpp... :)

ja bejt vama leju toho do nadrze vic, palivo zacne v nadrzi i pribejvat. gumy se budou regenerovat. vase stara mladnout.... zazrak :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

1.1.2022 v 06:57 | Nahoru | #49
husq701> inu, já leju vif do naftaku i benzinaku...až vymysli něco do plynaku, budu to lejt i tam... a buď je to placebo, nebo to funguje.. ale měnit to nehodlám...

Naposledy editováno 01.01.2022 06:57:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

1.1.2022 v 08:21 | Nahoru | #50

MedWed píše: husq701> inu, já leju vif do naftaku i benzinaku...až vymysli něco do plynaku, budu to lejt i tam... a buď je to placebo, nebo to funguje.. ale měnit to nehodlám...


ja jezdim JEN na vif. benzin jsem nekupoval ani nepamatuju :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

1.1.2022 v 09:18 | Nahoru | #51

husq701 píše: ja jezdim JEN na vif. benzin jsem nekupoval ani nepamatuju :)



Ne počkej, výjimečně jsem vaznej...

(reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

1.1.2022 v 10:35 | Nahoru | #52

MedWed píše: Ne počkej, výjimečně jsem vaznej...


no dyt ja taky, od srpna jsem benzin prece nekupoval :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

1.1.2022 v 11:41 | Nahoru | #53

husq701 píše: mariano> dobrej prispevek plnej slov asi, mohlo, nekdo rikal, jpp... :)



mno...tak jsem si to po sobě přečetl a skutečnost:
- vif pomůže proti zamrzání nafty u fordu transi/tourneo, kde je vypíčený palivový filtr (poslední roky každoročně ověřeno při prvním větším mrazu u firmy, které transity/tournea používá...a s ohledem, že se mi vyrábí tourneo, je mi jasné, že to budu muset používat) - udávám to jako fakt
- před ca 5 lety mi neprošla daily emisema, bylo mi doporučeno technikem z emisí nalít do nádrže nějakou podobnou srágoru, vyjet nádrž a přijít znovu..prošla - fakt (co mohlo způsobit tu změnu, zda vliv na čistotu ventilů a sedel, což patrně také mělo, nebo to více pomohlo vstřikům, což si myslím - spekulace)
- že by čístší spalovací prostor s lépe rozprašujícími vstřikovačí mohl mít vliv na spotřebu...logicky to vyplývá, ale nemohu to dokázat (daily jsem měl na převoz motorek a ročně najela pár tkm, spotřebu jsem měřil jen na delších trasách, např. do rumunska)
- že jsem pracoval pro automobilku (resp. její import v čr) a na služebácích jsme jezdili 30-60 tkm/rok nejdříve na lepší a pak standardní naftu, kde se ozval cifršpión: "proč se zvedla spotřeba všech služebáků?" (spíš si soudruzi z německa mysleli, jestli čecháčci nekradou...) jsme si vysvětlili přechodem na méně aditivované palivo. jiná změna totiž nenastala a bylo to u všech lidí, kteří byli na stejných autech...aby bylo s čím porovnat. čili fakt, jen už si nepamatuji podrobnosti
- že si moderní motory zaslouží aditivovanější palivo je (málo zmiňovaný) fakt. fakt je málo zmiňovaný proto (a teď má spekulace - kterou žádná automobilka oficiálně nepotvrdí, ale neoficiálně velmi často dochází ke zkrácení servisních intervalů po konci prodeje daného modelu nebo hnacího řetězce zcela běžně - daná tím, že se v autech pohybuji přes 20 let a mimochodem počítám firmám tco autoparků), že by museli nákupčí velkých firem (a leasingovek pro operativní leasingy) zvednout cenu provozu auta a tím by konkrétní model vypadl z výběru cenově nejvhodnějších adeptů. je to stejné jako "výměna oleje stačí každých 40 tkm, převodovka má doživotní olejovou náplň, rozvody jednou za 240 tkm, atp." - zkrátka už nastupuje pojistná matematika, kdy se nepočítá s tím, že auto bude v majetku prvního majitele více než 5 let a 200 tkm (bavíme-li se o osobácích, u náklaďáků je to složitější)

napočítal jsem tam dvě slova "asi" (jednou u doby, kdy jsem procházel s daily emisema což bylo 2016, protože 2014 jsem ji koupil s čerstvou stk a podruhé, kde se zamýšlím nad tím, jestli přípravek více pomohl vstřikům či ventilům) a jednou slovo "mohlo" (kdy nechchi tvrzení, které logicky vyplývá, dát jako tvrdý fakt, protože nebylo empiricky změřeno). pak tam mám jednou slovo "tuším"...protože si to už nepamatuji přesně. děkuji, žes ho nezmínil
jpp by mohlo být u toho technika z emisí, viz výše

co ta máš dál?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

1.1.2022 v 11:58 | Nahoru | #54
mariano>
zrejme dobrej oddil, kdyz se ozve cifrspion pri zmene spotreby o 2-5%.
sam jezdim v jednom aute v rozmezi spotreby 20%. ale u vas to byl samej profesor za volantem, takze spotrebu jste meli vsichni jak kdyz streli.
2-5% ti udela zapla klima, tezka noha na plynu udela vic. nehlede na letni zimni provoz. ale vy jste meli tak dobryho cifrspiona...kterej zbystril pri zmene o 2% na spotrebe... husty. je novej rok. nemam silu. caaaaaaaaaau

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

1.1.2022 v 12:08 | Nahoru | #55

mariano píše: spíš 10% dělá více problémů než 5%...hlavně pryžovým částem, přes kreré to teče. respektive neteče při delším odstavení (ale přístup k informacím máš asi lepší než já nyní).

ve stručnosti - 5% bylo možno natankovat do snad jakéhokoli motoru (veterány nevím), ale 10% už má omezení a "jistota" je ca posledních 15-20 let výroby.



Bohuzel, k informacim pristup nemam. Ale rekl bych, ze se tu michaji zkusenosti s lihem a zkusenosti s bioslozkou pouzivanou u premiovych benzinu…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

1.1.2022 v 13:55 | Nahoru | #56

husq701 píše: mariano>
zrejme dobrej oddil, kdyz se ozve cifrspion pri zmene spotreby o 2-5%.
sam jezdim v jednom aute v rozmezi spotreby 20%. ale u vas to byl samej profesor za volantem, takze spotrebu jste meli vsichni jak kdyz streli.
2-5% ti udela zapla klima, tezka noha na plynu udela vic. nehlede na letni zimni provoz. ale vy jste meli tak dobryho cifrspiona...kterej zbystril pri zmene o 2% na spotrebe... husty. je novej rok. nemam silu. caaaaaaaaaau



Při změně o 5% při nájezdu 50 000 km a nějakejch 6 služebákách to již za rok udělá 1000 l rozdíl a to už se nepřehlídne.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

1.1.2022 v 14:02 | Nahoru | #57

FJRPEPA píše: Při změně o 5% při nájezdu 50 000 km a nějakejch 6 služebákách to již za rok udělá 1000 l rozdíl a to už se nepřehlídne.


takze fakt mas v aute spotrebu nemennou?
nemeni se to pri pouziti klimy, spechu, tezky noze na plynu, furt stejny a furt v limitu do 1,8% ?

ja fakt nevim jak to delate, me se spotreba pohybuje v ramci zmeny do 20%. rozlisit 2% a hned to zacit resit z pozice cifrspiona to chce fakt dobrej oddil....

ona cesta po praze v zime a cesta do ostravy v lete da vlastne stejny vysledky.... a cifrspion nikdy nespi...

Naposledy editováno 01.01.2022 14:02:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

1.1.2022 v 14:07 | Nahoru | #58

husq701 píše: takze fakt mas v aute spotrebu nemennou?
nemeni se to pri pouziti klimy, spechu, tezky noze na plynu, furt stejny a furt v limitu do 1,8% ?

ja fakt nevim jak to delate, me se spotreba pohybuje v ramci zmeny do 20%. rozlisit 2% a hned to zacit resit z pozice cifrspiona to chce fakt dobrej oddil....

ona cesta po praze v zime a cesta do ostravy v lete da vlastne stejny vysledky.... a cifrspion nikdy nespi...



Řekl bych, že čím víc je aut a najetých kilometrů, tím min záleží na konkrétním řídící či tom, jestli jel jen po Praze nebo do asie...

(reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

1.1.2022 v 14:15 | Nahoru | #59

MedWed píše: Řekl bych, že čím víc je aut a najetých kilometrů, tím min záleží na konkrétním řídící či tom, jestli jel jen po Praze nebo do asie...


tak porad je ta spotreba ruzna, franta na tom stoji jako na rejci, pepa zase motor podtaci...
na spotrebu ma vliv spousta veci, trasa, ridic, klima, stav samotnyho motoru, auta, loziska, vduchovej filtr.....
2% nepoznas. proste ne :) sam na svejch strojich mas spotrebu v nejakym rozmezi.
cim vic aut, tim se ti ty faktory nasobi a cim vic lidi, tim vetsi sance ze tam bude nejakej upir, soukromej jezdic, atd...

nerozporuju ze spotreba vyssi o 5% je znat v nakladech, rozporuju ze ta rozlisovaci schopnost 2% a aby cifrspion vyletel jak certik z krabicky je unreal

udelej test letni jizda zapnuta klima
letni jizda stazeny okna
letni jizda vypnuta klima a zavreny okna
rozdil spotreby bude vyssi nez 2% - to si pak cifrspion udrbe hlavu kdyz prikaze jiny palivo a ono to bude porad litat.

PS: kolega ujede na nadrz plynu x kilometru a ja na to ujedu y kilometru. stejny auto. stejna trasa. jinej ridic. firma nikdy neresila to ze ta spotreba je ruzna.

Naposledy editováno 01.01.2022 14:26:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

1.1.2022 v 15:04 | Nahoru | #60

husq701 píše: takze fakt mas v aute spotrebu nemennou?
nemeni se to pri pouziti klimy, spechu, tezky noze na plynu, furt stejny a furt v limitu do 1,8% ?

ja fakt nevim jak to delate, me se spotreba pohybuje v ramci zmeny do 20%. rozlisit 2% a hned to zacit resit z pozice cifrspiona to chce fakt dobrej oddil....

ona cesta po praze v zime a cesta do ostravy v lete da vlastne stejny vysledky.... a cifrspion nikdy nespi...



Počítá se průměr za celý rok, takže tam máš všechny tyto změny započítaný.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dragstar 1100. Utržená hřídel pro k... [1, 2] Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic jardaviro 51 16.5.2022 v 19:51 jardaviro
Elektrické schéma Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Josix 4 28.4.2022 v 07:08 Rooks
LSK FuelGaugepro Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 9 20.4.2022 v 20:35 Rooks
Yamaha XVS1100 custom Yamaha XVS 1100 DragStar, Yamaha XVS 1100A Dragstar ... miso_sr 5 21.12.2021 v 07:12 zdenysrx6
Pozor Yamaha XVS 1100 DragStar, Yamaha XVS 1100A Dragstar ... dolfiruda 19 28.11.2021 v 10:36 Rudolf5


TOPlist