globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rodina Yamahy
Zdravím všechny zkušené,

vzhledem k tomu, že se chystám pořídit si letos svou první motorku a uchvátila mne rodina XVS od Yamahy, mám na Vás dotaz. Mám už načteno hromadu článků a shlédnuto spousty videí. Ze začátku jsem byl rozhodnutý pro Dragstar Classic, ale poslední dobou mne nahlodávají mladší sestry v podobě 950 a 1300 Midnight Star. Teď k tomu dotazu, když porovnám ceny výše uvedených modelů, rozdíl se pohybuje zhruba ve 20%. Dragstar vychází levněji. Pokud bych se rozhodl pro 1300, dostanu taky o 20% lepší motorku? Drag má kardan a volnoběžku, na které může trpět. Ale co ty dvě novější holky? S řemenem asi takový problém nebude, ale jsou nějaká jiná rizika? Díky moc za pomoc

1 reakcí na tento příspěvek Rodina Yamahy

22.2.2024 v 11:26 | Nahoru | #1
...a co když ti nebude vyhovovat styl/posez/ergonomie?
Pro začátečníka nic moc vhodného.
...na čem jsi dělal autoškolu?

(reakce na) Rodina Yamahy

22.2.2024 v 14:05 | Nahoru | #2
ramlik> škola mne čeká za měsíc :D rozumím tomu, že první motorka by měla být spíš menší, ale já jsem velký chlap, který zatím jsem seděl jen na dragstarovi. ergonomie se dá částečně vyřešit sedlem. mne jde spíš opravdu o to, jestli až tak výhodnější investovat do "novějších" typů, nebo jestli to poměr cena-výkon u Draka převáží. Samozřejmě že chápu potřebu osedlat a vyzkoušet a zjistit sám, ale pokud mi někdo zkušený řekne: "Hele, 950 za to nestojí, protože...", tak pak člověk nemusí hledat, kde by si na nějakou mohl sednout. Snad je to teď jasnější

1 reakcí na tento příspěvek Rodina Yamahy

22.2.2024 v 14:14 | Nahoru | #3
Ramlik má - podle mě, případně mě opraví - spíš namysli, že choppery jsou motorky, které moc nebrzdí, špatně zatáčí, většinou se špatným podvozkem (vše jde do zad) a defacto ani moc nejedou. Tím pádem pro začátečníka, který si jen myslí, co ho bude bavit, je vhodnější na začátek nějaký třeba naháč. A pokud jsi velký chlap, tak velký naháč a časem uvidíš, co bude dál. Že bys hned na první dobrou trefil tu správnou motorku, to se povede málokdy.

Někomu se ten styl vyloženě líbí a nic jiného pro něho neexistuje, ale pro všechny ostatní bude opravdu lepší něco jiného. Velká cestovní endura nejsou nejoblíbenější pro nic za nic. Doporučil bych ti mrknout se třeba po něčem jako XJR1200 (1300) a jemu podobné.

(reakce na) Rodina Yamahy

22.2.2024 v 14:53 | Nahoru | #4
Animals21> Děkuji za názor. A nemyslím to zle. Už mám nějaký věk a rodinu, nechci mít pod zadkem žádnou raketu. Chci se kochat krajinou a občas potěšit děti při zastávce na zmrzlinu. Takže cruiser mi v podstatě splňuje moji motorkářskou představu. Určitě se nebudu bránit tomu, vyzkoušet si i něco jiného, ale prozatím zůstanu u těchto bubláků

Rodina Yamahy

22.2.2024 v 15:03 | Nahoru | #5
Ja sa riadim vždy zásadou,že čím jednoduchšie tým lepšie...Keď by som si mal vybrať len medzi tým,či má motorka kardan,alebo remeň, tak berem jasne remeň.

Rodina Yamahy

24.2.2024 v 20:18 | Nahoru | #6
Dragstar 1100 a Midnight Star 1300 jsou velikosti hodně podobné, prostě 1300 je nástupcem 1100.
Rozdíl je zhruba 30 kg ve váze, 1300 je těžší. Další rozdíl je stříkačka vs karburator, vodou chlazený motor vs vzduchem chlazený.
A u 1300 si musíš zvyknout jak je motorka zpřevodovaná.
A ty rady jaký styl moto si máš koupit neposlouchej. Kup co se ti líbí

1 reakcí na tento příspěvek Rodina Yamahy

24.2.2024 v 20:28 | Nahoru | #7
Nepadlo mnohem důležitější info a to kolik mas finanční limit pro nákup. Mohou tak být i zajímavější kandidáti v kategorii

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rodina Yamahy

25.2.2024 v 09:49 | Nahoru | #8
puffybodie> chtel bych se vlezt do 150

(reakce na) Rodina Yamahy

25.2.2024 v 15:05 | Nahoru | #9
jidashek> Tak to se neco sehnat da. A asi bych to pojal ala cim novejsi to bude, tim lepe. Viz. napr.

Yamaha XVS 950 A Midnight Star 2012

Rodina Yamahy

26.2.2024 v 18:11 | Nahoru | #10
Zdravím, mám Midnight 950 a jsem vrcholně spokojen. Ale současně poctivě dodávám, že nemám zrovna moc najeto. Nejsem si ale jist, jestli pro úplného začátečníka je to ok - i tahle nejmenší je dost těžká a protože nejsem zrovna "velkej chlap", tak jsem si musel zvykat (hlavně manipulace na místě). Sezení mi vyhovuje i na delší trase, řemen bez problémů, starty po zimě bez problémů,, vzduchem chlazená. Za sebe dobrý, jsem rád, že ji mám. Vzhledem k věku asi jinou už mít nebudu Tož si hlavně dobře vyber.

1 reakcí na tento příspěvek Rodina Yamahy

26.2.2024 v 19:42 | Nahoru | #11
No pro zacatek bych byt tebou dal sezonu ci dve na necem levnejsim a ovladatelnejsim napr. Virago 750 atd.,pokud to teda ma byt z kategorie bublaku.Aspon zjistis jak se motorka ovlada a zda te to opravdu bavi,pripadna skoda nasledkem padu taky aspon nebude tolik bolet do srajtofle....

1 reakcí na tento příspěvek Rodina Yamahy

27.2.2024 v 12:20 | Nahoru | #12
Pozdravujem Mám takú otázku: V akých rokoch sa vyrábali Yamaha 500 ? Čo som našiel informácie tak sa robili iba v 80-tych rokoch a potom ich vystriedali 535-ky, a podľa fotiek mali iba jednu koncovku výfuku. Ja som totiž našiel v ponuke jednu 500-ku s dvomi výfukmi a vraj r.v. 1995. Tak ako je to vlastne? A ak máte niekto osobnú skúsenosť, akú to má spotrebu? Ďakujem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rodina Yamahy

27.2.2024 v 12:41 | Nahoru | #13
juraj_k> A k cemu ti jako Yamaha XV 500 bude?

Stavis muzeum nebo co? To neni HD, ale japonec, tak jak na tak stary asi budes shanet dily? Silne pochybuji, ze Yamaha v te dobe vubec nejak resila E5 nebo E10 v benzinu, takze uz jen z tohohle pohledu je to v dnesni dobe k nicemu. Znici te servis a jestli myslis, ze koupi 500ccm usetris, tak neusetris nic, protoze budes muset kupovat premiovy benzin, protoze normalni ti to znici uz dneska zarucene.

U tezkych cruiseru neznamena mensi objem motoru mensi spotrebu. Je to uplne naopak.

Za ty penize si kup novejsi skutr 125ccm - 350ccm, pojede to uplne stejne jak to stare XV 500, servis spise sezenes a spotreba bude taky nizsi. Kdyz motorku, tak nejaky univerzalni nahac v objemu 500ccm a opet cim novejsi, tim lepsi.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rodina Yamahy

27.2.2024 v 13:02 | Nahoru | #14
puffybodie> dobré myšlienky, niet čo dodať Ta 500-vka ma zaujala výzorom, je fakt pekná tak hľadám o nej informácie. Dík

(reakce na) Rodina Yamahy

27.2.2024 v 13:21 | Nahoru | #15
juraj_k> To chapu, motorek je spousta peknych, ale jedna vec jsou sny o tom jak clovek si uziva vikendovou vyjizdku a druhou realita takto starych stroju, kdy clovek je v zime v garazi aby mohl neco v lete vubec neco najet a to i v tom lete casto v te garazi skonci

Jako stroj do sbirky, kochat se parkrat za rok na vyjizdce a hrabani se v technice se najde spousta podobnych stroju, ale na jezdeni to proste chce neco spolehlivejsiho a s dostupnymi dily

(reakce na) Rodina Yamahy

27.2.2024 v 13:37 | Nahoru | #16
juraj_k: "Klasická" XV500 se opravdu v\yráběla v polovině 80. let, pak ji nahradila novější XV535. Ale ta se na některé trhy dodávala se sníženým objemem a je možné, že ten kus z roku 1995 je zrovna tenhle případ (pokud to někdo jen blbě neoznačil). Každopádně - od obou ruce pryč, jedna je stará, druhá atyp.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rodina Yamahy

27.2.2024 v 16:12 | Nahoru | #17
Pabol> mám obavu, že mi ty 750 budou malé

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rodina Yamahy

27.2.2024 v 17:02 | Nahoru | #18
jidashek> Hele nepises jak jsi velky. Je to strasne individualni. U Harleye neni problem, protoze muzes vymenit prakticky cokoliv za veci co se uzpusobi tvoji postave. U japoncu je to horsi, ale nejake moznosti jsou taky.

Najdes i videa lidi co maji treba 200kg nebo kolik a vysoci a jezdi na nejakem nahaci zatacky jak panove a svizne, ale pravda, proste to vypada divne.

Velka motorka neni problem, pokud jsi ochotny se ucit a jit do toho i s rizikem padu (pokud jsou kvalitni padaky, tak moto se stejne nic nestane) pri uceni. Nevime ani jaky jsi talent pro jizdu na kole, to pomaha taky nekterym vecem, jestli jsi nekdy jel na moto atd. Jedine ulehceni budes mit v autoskole to, ze teoreticky se nemusis ucit pravidla, ty uz by jsi mel umet z auta a muzes se tak soustredit na uceni jizdy. Ta tzv. Opici draha v autoskole je realne to co nejvice potrebujes a obzvlaste pro nejake velke moto.

Nez zacnes autoskolu vubec, tak muzu vrele doporucit uz ted sledovat nektere veci tady YouTube - Be the boss of your motorcycle . To vyuzijes nejen na tak velkych moto, ale je to dobra vec at uz budes jezdit na cemkoliv. Tady treba playlist Riding tips . Tuhle teorii budes na velky stroj potrebovat, protoze ji pochopitelne budes muset doplnit i praxi a pravidelnym cvicenim i kdyby jen v ramci vyjizdek.

(reakce na) Rodina Yamahy

27.2.2024 v 20:08 | Nahoru | #19
[quote=puffybodie]jidashek> tak doplním údaje o sebe: 183/95 a čo sa týka veku, hmmm... prvé skúšky na vodičské oprávnenie skupín "T" a "M" som robil presne v roku keď si sa ty narodil Neskôr som si to rozšíril o ďalšie, vrátane skupiny "A" bez obmedzenia. Tak že tak.... To ale neznamená, že som v tejto problematike zbehlejší ako ty, resp. ľudia tu na fóre, skôr by som povedal že naopak. Nejaké skúseností s motorkami mám, ale v tých "terajších" sa nevyznám, preto som tu asi ako väčšina z nás. Nejaké typy na pekné stroje som už dostal v súkromných správach, ale pokojne ešte niečo doplňte.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rodina Yamahy

28.2.2024 v 01:23 | Nahoru | #20
<puffybodie> na odkazy urcite mrknu, diky. Co se tyce postavy, narostl jsem dost 190/160. Ale ta vaha ted pujde dolu. Rok jsem jen sedel na prdeli kvuli urazu a chci se dostat na nejakych 120-130 Ohledne zkusenosti: v mladi asi 3x na pionyru, ale na kole jsem par kilometru najezdil

Naposledy editováno 28.02.2024 07:26:01

(reakce na) Rodina Yamahy

Skvělá odpověď, děkuji! 28.2.2024 v 07:04 | Nahoru | #21
jidashek> S tim kolem je to hlavne proste jestli ma clovek balanc pri pomale i rychle jizde, jestli umi jet jednou rukou, jestli umi brzdit plynule a ne ze to zahmatne atd. Na motorce je to obrazne receno to same, jen s jinym tezistem a vahou

Vyska je ok, i kdyz pravda na hodne dnesnich motorek mimo endura je i to moc, to delaji pro asiaty Jako vlezes se vyskove, ale treba 3 hodinova a vice cesta by nebylo zrovna zabava. Co se tyce vahy, tak velke motorky maji nosnost tak o 170kg az do 220kg podle modelu (treba BMW ma velke nosnosti). Takze to te uveze a kdyz vaha pujde dolu, tak zadny problem. Uvidis v tech videiich jak rozdilni lide u nej jezdi.

A jinak vsechno jde



Pro predstavu, alespon ohledne vysky pro starsi modely stroju se muzes podivat na Cycle Ergo a zjistit jak zhruba vyskove to muze vypadat na nekterych moto. Ne vzdy to odpovida realu tyhle udaje, ale nejakou predstavu to da. Podobne a pro novejsi stroje na YouTube "Do I fit" serie

Rodina Yamahy

1.3.2024 v 18:08 | Nahoru | #22
dnes jsem navstivil motosalon a byl jsem prekvapeny, jak dobre se sedelo na 500 a 700 od QJ motor. Ale batuzek by se za mne uz asi nevesel

Rodina Yamahy

22.3.2024 v 12:19 | Nahoru | #23
Zdarec, pokud to ještě nemáš rozseknuto, tak já ti pomůžu
Motorka byla dlouhodobý sen a navíc přesně tenhle styl. 2 roky zpátky už to vypadalo, že přišel čas plnit si sny...
Takže jsem jsem začal sondovat situaci a na základě kritérií (objem, stáří, cena, vzhled, recenze) jsem došel ke stejné trojici.
Nejdřív vypadl Drag (stáří, kardan apod.), byl jsem nakloněný té 950, ale kámoši co jezdí už dlouhé roky mě odradili s tím, že mi po 2 letech, až se trochu zajezdím,
bude ten výkon chybět.
Bylo vybráno : XVS 1300A Midnight Star. Přihlásil jsem autoškolu. Podotýkám, že mám odjeto jen 20 let v autě, maximálně jsem jel před 25 lety na Babetě
Ale nenechal jsem se odradit váhou motorky, ani nulovýma zkušenostma. Autoškola na první šup, nadržený jako pes, připlatil jsem si zrychlený řidičák a do týdne si jel
pro mašinu.
Teď se už třepu na druhou sezonu. 1. rok najeto něco málo přes 3500 kilometrů, pořád se seznamujeme ale byla to láska na první svezení. Když chceš, tak se kocháš, ale když potřebuješ předjet tak ta 1300 krásně vystřelí za plynem.
Jediné drobné mínus je maximálně ta manipulace na místě, ale to je detail.
Takže ve finále stačí nemít nasráno v hlavě, nebýt za každých okolností mistr světa a myslet na to, že všichni v plechovkách kolem tě chtějí zabít a musíš
myslet za ně.....pak se dá řídit cokoli !

Rodina Yamahy

23.3.2024 v 18:03 | Nahoru | #24
Ahoj. Po dlouhé době jsem se před X lety vrátil k motorkaření a pořídil si XV 535 Virago. Posledních 6 let mám XVS 950 a naprostá spokojenost. Výkon to nemá až tak špatnej. Pokud na motorce nechceš lítat a stačí ti cestování je dostačující. K dnešnímu dni má moje "Čarodějka" najeto 100.000, kdy já jsem na ní najezdil přes 55.000 většinou po Evropě bez jediné závady. Za mě by jsi mohl naskočit na tu 950 a věřím tomu, že by ti vyhovovala. Jinak stejně je jedno co si pořídíš, hlavně aby jsi byl spokojenej a užíval si ježdění.

Rodina Yamahy

8.4.2024 v 09:29 | Nahoru | #25
Ahoj, mám XVS1100 classic rok 2006, za mě super motorka i když s dnešním benzínem bych šel spíše do stříkačky. Je to na tobě, pokud jseš ladič a rád se hrabeš v motoru, není nic lepšího . Co vím, tak u těchto strojů je špatná volnoběžka a může tě potkat ukroucená hřídel kardanu.



Měj se
Pajas
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Stabilizator do paliva Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 3 Dnes v 16:19 jandaxx
Megazipnet Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 8 25.4.2024 v 16:33 Rooks
Posraný karburátor aneb jak na to Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 4 8.4.2024 v 08:43 Rooks
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... HrnčířKraus 32 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ
Popraskané přiruby, co na čištění k... Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 10 2.4.2024 v 21:00 50789


TOPlist