globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje
29.12.2021 v 18:31
Ahoj všem,
Chtěl jsem se zeptat jaká je vaše zkušenost s benzínem po delší odstavce stroje. Cca po 4 měsících (minula zima) jsem měl problém se 100 oktanem od benziny kdy moto vůbec nechtelo chytnout. Po natankovani novým benzínem 95 moto hned naskočilo. Např teď po 2 měsících od natankovani 95 maxmotion jsem odkalil karburátor a napustil ho benzínem z nadrze. Žluté chcanky co z toho vytekly me docela překvapily. Jinak benzín z nádrže krásně čirý viz druhý obr i když na obr to není moc vidět. Jinak moto přes zimu nestartuji ale cca 2x odkalim karburátor - od té doby co to dělám jsem neměl problém se zalepenim trysek.

Diky
Pajas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

1.1.2022 v 11:41 | Nahoru | #1

husq701 píše: mariano> dobrej prispevek plnej slov asi, mohlo, nekdo rikal, jpp... :)



mno...tak jsem si to po sobě přečetl a skutečnost:
- vif pomůže proti zamrzání nafty u fordu transi/tourneo, kde je vypíčený palivový filtr (poslední roky každoročně ověřeno při prvním větším mrazu u firmy, které transity/tournea používá...a s ohledem, že se mi vyrábí tourneo, je mi jasné, že to budu muset používat) - udávám to jako fakt
- před ca 5 lety mi neprošla daily emisema, bylo mi doporučeno technikem z emisí nalít do nádrže nějakou podobnou srágoru, vyjet nádrž a přijít znovu..prošla - fakt (co mohlo způsobit tu změnu, zda vliv na čistotu ventilů a sedel, což patrně také mělo, nebo to více pomohlo vstřikům, což si myslím - spekulace)
- že by čístší spalovací prostor s lépe rozprašujícími vstřikovačí mohl mít vliv na spotřebu...logicky to vyplývá, ale nemohu to dokázat (daily jsem měl na převoz motorek a ročně najela pár tkm, spotřebu jsem měřil jen na delších trasách, např. do rumunska)
- že jsem pracoval pro automobilku (resp. její import v čr) a na služebácích jsme jezdili 30-60 tkm/rok nejdříve na lepší a pak standardní naftu, kde se ozval cifršpión: "proč se zvedla spotřeba všech služebáků?" (spíš si soudruzi z německa mysleli, jestli čecháčci nekradou...) jsme si vysvětlili přechodem na méně aditivované palivo. jiná změna totiž nenastala a bylo to u všech lidí, kteří byli na stejných autech...aby bylo s čím porovnat. čili fakt, jen už si nepamatuji podrobnosti
- že si moderní motory zaslouží aditivovanější palivo je (málo zmiňovaný) fakt. fakt je málo zmiňovaný proto (a teď má spekulace - kterou žádná automobilka oficiálně nepotvrdí, ale neoficiálně velmi často dochází ke zkrácení servisních intervalů po konci prodeje daného modelu nebo hnacího řetězce zcela běžně - daná tím, že se v autech pohybuji přes 20 let a mimochodem počítám firmám tco autoparků), že by museli nákupčí velkých firem (a leasingovek pro operativní leasingy) zvednout cenu provozu auta a tím by konkrétní model vypadl z výběru cenově nejvhodnějších adeptů. je to stejné jako "výměna oleje stačí každých 40 tkm, převodovka má doživotní olejovou náplň, rozvody jednou za 240 tkm, atp." - zkrátka už nastupuje pojistná matematika, kdy se nepočítá s tím, že auto bude v majetku prvního majitele více než 5 let a 200 tkm (bavíme-li se o osobácích, u náklaďáků je to složitější)

napočítal jsem tam dvě slova "asi" (jednou u doby, kdy jsem procházel s daily emisema což bylo 2016, protože 2014 jsem ji koupil s čerstvou stk a podruhé, kde se zamýšlím nad tím, jestli přípravek více pomohl vstřikům či ventilům) a jednou slovo "mohlo" (kdy nechchi tvrzení, které logicky vyplývá, dát jako tvrdý fakt, protože nebylo empiricky změřeno). pak tam mám jednou slovo "tuším"...protože si to už nepamatuji přesně. děkuji, žes ho nezmínil
jpp by mohlo být u toho technika z emisí, viz výše

co ta máš dál?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín a jeho kvalita při odstavení stroje

1.1.2022 v 11:58 | Nahoru | #2
mariano>
zrejme dobrej oddil, kdyz se ozve cifrspion pri zmene spotreby o 2-5%.
sam jezdim v jednom aute v rozmezi spotreby 20%. ale u vas to byl samej profesor za volantem, takze spotrebu jste meli vsichni jak kdyz streli.
2-5% ti udela zapla klima, tezka noha na plynu udela vic. nehlede na letni zimni provoz. ale vy jste meli tak dobryho cifrspiona...kterej zbystril pri zmene o 2% na spotrebe... husty. je novej rok. nemam silu. caaaaaaaaaau
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodina Yamahy Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic, Yamaha XVS 1300A ... jidashek 25 8.4.2024 v 09:29 Rooks
Posraný karburátor aneb jak na to Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 4 8.4.2024 v 08:43 Rooks
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... HrnčířKraus 32 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ
Popraskané přiruby, co na čištění k... Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 10 2.4.2024 v 21:00 50789
Výměna brzdové kapaliny, odvzdušněn... Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic MemphisUSA 4 22.3.2024 v 09:37 crestik


TOPlist