Naposledy editováno 14.09.2021 22:43:18
2 reakcí na tento příspěvek V koloně řadit nebo stát na spojce
E: jinak v prevpodovce nema co delat rany, volnobeh neni tak rychlej aby ta jednicka nezapadla, a spojka taky nijak zasadne netrpi, pokud ji fakt rozpojis a ne jen tak trochu, ..navic se pri rozpojeni permanentne chladi (teda kdyz je mokra, sucha moc ne)
Naposledy editováno 14.09.2021 22:46:10
kerut píše: jet jinudy, na tohle motorka neni stavena.. auto taky ne ale to je hnusny tak si zaslouzi trpet.. ostrava neni tak velka aby se nedalo jet uplne okolo (kjrom toho tam neni zadna doprava, a pokud ma spocit ze jo, tak si prijed projet ve vsedni den rano z hostivare na smichov nebo z pankrace do karlina )
To je pravda, někde je to zastaveno delší dobu. Ale jindy je to tak, že jedeš a je zle. U silnic a dálnic musí být cvoci, je to pouzavírané na všechny strany a snad ve všech městech. Podle toho, kolik silnic je v opravě už by měly být zlaté. Rány v převodovce nejsou zase tak obrovské, ale než tam za 1 zapadne tak to cukne. Když to udělám 50x tak je to nepříjemné.
Naposledy editováno 14.09.2021 22:49:30
2 reakcí na tento příspěvek V koloně řadit nebo stát na spojce
kerut píše: ze sem tak smelej, co je tam takhle zuzeny ? ta spojka z poruby do centra jak hlasali ze budou rekonstruovat most ? (opavska tusim), tam je to assi trosku na pycu ale objet by to delsi rychlejsi cesotu asi slo, ne ze ne.. pak me napada uz jen rudna, jinak sem tam "provoz" v zivote nevidel,..
Dva krát za sebou mne to teď potkalo na silnici z prodloužené Rudné na Opavu.
Ale neřešme Ostravu. Berme to jako modelový příklad pro jakékoliv místo na světě.
Naposledy editováno 14.09.2021 22:55:06
1 reakcí na tento příspěvek V koloně řadit nebo stát na spojce
Co se týká organizace oprav, tak to je známá věc, že když někde něco opravují, tak opravují i objízdné trasy ve stejnou dobu, to je jejich oblíbený styl.
kerut> Často jsou tyhle kyvadlovky tak zúžené, jen jeden pruh, navíc se sloupkama na boku, sotva auta projedou a vedle nich se nevlezeš.
Tohle tření vznikající při stání s vymáčklou spojkou se mění v teplo. Spojka se ohřívá, lamely se roztahují a spojka unáší ještě víc. A to až do stavu, kdy přestane být účinně ovladatelná, takže motorka se i s vymáčklou spojkou hrne dopředu, vyřadit na neutrál začne být téměř nemožné. Průtok oleje spojkou je moc malý na to aby ji účinně chladil. Mimoto se zbytečně opotřebovává obložení lamel a vypínací ložisko je také řádově menší než v autě, kterému to také zrovna neprospívá.
Jak už tu zaznělo, motorka není konstruovaná na popojíždění v kolonách. Buď to projeď po Pražsku jako bezohledný hovado, nebo jeď jinudy.
Asi jediné, co popojížděním netrpí, je hydroměnič co je místo spojky v automatické převodovce.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
Dead> s tim ohrevem nesouhlasim, olej tam tece stale novej a odstredive se dostava ven, takze spojka ma provozni teplotu +- oleje, a ten ma tepelnou kapacitu slusnou.. se zasadnim trenim skrz olej taky moc nesouhlasim, unasena ta spojka je ale velmi slabe (typycky na padockovym standu se otaci kolo, to jo, ale rukou ho zastavis..), troufam si tvrdit ze sucha s malou vuli = obcas si nekde skrtnuvsi, se muze lokalne ohrat i vice nez mokra kud volej proudi stale.. taky jsou suchy spojky "vostrejsi" a nemontujou se na motorky co "postavaj"
Naposledy editováno 14.09.2021 23:24:40
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
Olej se do spojky dostává většinou rozstřikem, málokdy je tam přiveden tlakový olej. A když ano, tak tenkým kanálkem, který maže i uložení kol na převodové hřídeli. Takže jeho proud není dostatečný pro účinné chlazení.
Naposledy editováno 14.09.2021 23:54:29
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
Dead> no vsak jo, unaseji, ale skrz tu kapalinu-olej ktera je drzi v jakz takz konst. teplote.. sucha rozpojena neunasi ale ma ostrejsi prubeh (vic spinaci nez regulacni char.), a pri delsi snaze o "rizenej prokluz" se brzo upece.. a prave diky absenci oleje..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
K veci - na stani v kolonach bych si poridil skutr. Kdyztak mam na prodej pekny pcx125 2017 12tis km
Naposledy editováno 15.09.2021 00:33:18
1 reakcí na tento příspěvek V koloně řadit nebo stát na spojce
a nebo jsi myslel auta, kde je temer vylucne sucha a vydrzi statisice kilometru ?
assassin píše: kerut> typickej priklad motorky co nepostava - bmw s boxerem
Boxery od 1200 LC (2013 a dál) už mají mokrou spojku.
Ty kolony by vyřešila třeba poloautomatická spojka od Recluse. A byl by z toho poloviční skútr
E: já v kolonách když to nejde projet vyřazuju
Naposledy editováno 15.09.2021 06:50:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
k tématu... málokdy se setkám se situací kdy fakt nejde kolem projet. A když už tedy, tak vyřazuju spíš z pohodlnosti... na motorce se oproti autu ložisku tak moc neděje...
kerut píše: jet jinudy, na tohle motorka neni stavena.. auto taky ne ale to je hnusny tak si zaslouzi trpet.. ostrava neni tak velka aby se nedalo jet uplne okolo (kjrom toho tam neni zadna doprava, a pokud ma spocit ze jo, tak si prijed projet ve vsedni den rano z hostivare na smichov nebo z pankrace do karlina )
E: jinak v prevpodovce nema co delat rany, volnobeh neni tak rychlej aby ta jednicka nezapadla, a spojka taky nijak zasadne netrpi, pokud ji fakt rozpojis a ne jen tak trochu, ..navic se pri rozpojeni permanentne chladi (teda kdyz je mokra, sucha moc ne)
Bejvavalo. Ano, Ostrava neni tak velka aby se nedalo jet okolo a nebyvala doprava, ale to uz se zmenilo. To jeti okolo vyresili talenti z planovani a opravarenskych firem a zlata Praha nebo Brno proti tomu a neni kde objizdet protoze neni nad to rozkopat nekolik klicovych mostu najednou a pak neni kde plus tu jezdi pracovat plno lidi z Polska a Slovenska a dojizdi taky kazdy den, tak posledni cca rok uz to je extrem.
Jinak pro tazatele. Resim to tim, ze pokud jedu do mesta, tak jedine na Opici a jinak spise MHD, protoze jsou mista kde projedu na moto, ale na te velke to nic nevyresi, protoze to pak nejsou zadne rychlosti a nestiha se to chladit v tom teple co bylo. To to radeji vezmu vecer na rychlych 100km okolo hor jako treba vecer. Ale pokud fakt musis, tak to mas praktickou ukazku toho, proc hlavnim dopravnim prostredkem v zahranici je do mesta skutr a ne motorka
Suchá spojka na Guzzně řadí furt stejně. Jako auto. Bez rány, neutrál kdykoliv i při úplným zastavení. Je naprosto plynule dávkovatelná na studeným i teplým motoru. Nejlepší a nejlíp fungující věc na celé motorce. Ale jak píše svobodník, je to spojka jak talíř.
Naposledy editováno 15.09.2021 07:05:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
kerut píše: ze sem tak smelej, co je tam takhle zuzeny ? ta spojka z poruby do centra jak hlasali ze budou rekonstruovat most ? (opavska tusim), tam je to assi trosku na pycu ale objet by to delsi rychlejsi cesotu asi slo, ne ze ne.. pak me napada uz jen rudna, jinak sem tam "provoz" v zivote nevidel,..
Opavska se dela most, objet muzes po Rudne, ale ouha tam se nesmi jeden sjezd na Porubu, protoze se buduje Lidl, nevadi, sjedeme o kus dal ne? No tak ne, tam se dela dalsi most a muze jen MHD, pak az snad jedine na Opavu smer a u Globusu zpatky kde to pak podle toho vypada. Co to tak vzit smerem na Hlucin pres most u Landeku, hmmm hovno, ten zacali delat taky, objizdka uz pres ucpanou Porubu nebo pres dalsi most v Hrusove, samozrejme fronty jako krava, ridi to policajti a jeste tam zacali delat prumyslovou zonu aby si mohli stavari z ruznych staveb pokecat. Co to tak vzit pres Silherovice okolo, hmmm houno hned od Antosovic delaji cestu taky, sice muzes jet po svoji strane, ale bud 5km/hod ve sterkolomu a dirach jak na slona a nebo si pujcit nejake KTM
Diky tomu ve spicce zasekane i vzdalene prijezdy do centra, protoze pres nej vedou "objizdky", v centru se stavi ten kampus za 2 miliardy taky dobry. Vysledek ten, ze smer Poruba a centrum na moto ne e e, ale z Ostravy Jih smerem na Beskydy je to ok, teda nesmis za Frydkem smerem na Sance po hlavni, protoze jinak si to uzijes taky v plne palbe, protoze hlavni tah zacali taky spravovat a prej dva roky Tam se to da ale aspon vzit pres Frydlant a z nej pres Novou Dedinu okolo baraku, lidi sice mozna happy, ale to zna malokdo no.
A okamžitá pomoc? Čudujem sa , že už to tu nikto nenapísal. V manuále k motorke máš doporučené voľnobežné otáčky. Máš to v nejakom rozsahu, napríklad 800 - 900 ot/min. Nastav si ich na spodnú hranicu, prípadne ešte nižšie tak, aby to nezdochýňalo , čím nižšie voľnobežné otáčky , tým menšie rázy pri radení do jednotky. Trošku si utiahni spojku , máš tam nastavovacie skrutky na páčke, daj tam menšiu vôľu.
Zo stlačenou spojkou sa snaž byť čo najkratšiu dobu. Lamely hoci rozpojené sa o seba trú nahrievajú a tie plechy medzi lamelami sa krivia. Čím viac sa krivia tým sa viac hrejú až sa to celkom poserie. Tebe potom už nepomôže ani iný olej ani nižší voľnobeh. Keď budeš kupovať novú spojku tak ju kúp komplet, lamely a aj tie plechy.
Ináč tie kolóny serú aj mňa, ale našťastie u nás sa to dá predbiehať na motorke všelikade okolo áut, no len dovtedy dokiaľ niekto neotvorí dvere, alebo neposunie niekam auto , už som tak letel po ťukanci. Stačil drnc do spätného zrkadla. Najlepšia pomoc je ako písal assassin ten jeho skúter. Syn to má PCX 150 a paráda je to na cesty do práce v mestských kolónach. Ešte existuje NC 750 v automate. Po tomto teraz pasie.
Budeme dneska pocitat moment setrvacnosti?
Naposledy editováno 15.09.2021 07:55:22
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
kerut píše:
Dead> no vsak jo, unaseji, ale skrz tu kapalinu-olej ktera je drzi v jakz takz konst. teplote.. sucha rozpojena neunasi ale ma ostrejsi prubeh (vic spinaci nez regulacni char.), a pri delsi snaze o "rizenej prokluz" se brzo upece.. a prave diky absenci oleje..
Ne, mokrá spojka si skrz olej nedrží konstantní teplotu, na to tam toho oleje proudí moc málo. Při popojíždění v kolonách se zahřívá čímdál víc, až se přehřeje a nevypíná. To je praktická zkušenost s více motorkama, žádná teorie.
Ne suchá spojka je odolnější proti přehřátí. Hřeje se sice víc, ale je z materiálů, které to vydrží. Jak s Uralem v terénu, tak s autem při couvání s přívěsem do kopce jsem uhřál spojku tak, že se z ní doslova kouřilo, přesto fungovala furt stejně a žádné následky to nezanechalo.
Suchá spojka se sice dá upálit tak, aby se rozpadlo obložení nebo zkroutil přítlačák, ale to je fakt extrém co se téměř nikomu nepovede. Rozhodně se ze suché spojky nezačne kouřit při popojíždění v kolonách.
Suchou spojkou mám na mysli konstrukci, která je v autech a spoustě motorek s podélným motorem různých značek. Generátor rachtání v Ducati a nějakých závodních motorkách je jiná konstrukce, se kterou nemám zkušenost.
Naposledy editováno 15.09.2021 09:31:34
Za mě je jednodušší a levnější opravit spojku než převodovku
1 reakcí na tento příspěvek V koloně řadit nebo stát na spojce
Kdyz uz teda musim zastavit a vypada to na delsi stani, davam N a pak se bud odstrcim a prdnu tam 1 bez ran anebo dam 2 a z ni pak 1. Dalsi reseni je tam tu 1 nechat, chcipnout to a pak nastartovat se zarazenou 1. Ale to mi prijde zbabele .