Naposledy editováno 14.09.2021 22:43:18
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
Dead> no vsak jo, unaseji, ale skrz tu kapalinu-olej ktera je drzi v jakz takz konst. teplote.. sucha rozpojena neunasi ale ma ostrejsi prubeh (vic spinaci nez regulacni char.), a pri delsi snaze o "rizenej prokluz" se brzo upece.. a prave diky absenci oleje..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
kerut píše:
Dead> no vsak jo, unaseji, ale skrz tu kapalinu-olej ktera je drzi v jakz takz konst. teplote.. sucha rozpojena neunasi ale ma ostrejsi prubeh (vic spinaci nez regulacni char.), a pri delsi snaze o "rizenej prokluz" se brzo upece.. a prave diky absenci oleje..
Ne, mokrá spojka si skrz olej nedrží konstantní teplotu, na to tam toho oleje proudí moc málo. Při popojíždění v kolonách se zahřívá čímdál víc, až se přehřeje a nevypíná. To je praktická zkušenost s více motorkama, žádná teorie.
Ne suchá spojka je odolnější proti přehřátí. Hřeje se sice víc, ale je z materiálů, které to vydrží. Jak s Uralem v terénu, tak s autem při couvání s přívěsem do kopce jsem uhřál spojku tak, že se z ní doslova kouřilo, přesto fungovala furt stejně a žádné následky to nezanechalo.
Suchá spojka se sice dá upálit tak, aby se rozpadlo obložení nebo zkroutil přítlačák, ale to je fakt extrém co se téměř nikomu nepovede. Rozhodně se ze suché spojky nezačne kouřit při popojíždění v kolonách.
Suchou spojkou mám na mysli konstrukci, která je v autech a spoustě motorek s podélným motorem různých značek. Generátor rachtání v Ducati a nějakých závodních motorkách je jiná konstrukce, se kterou nemám zkušenost.
Naposledy editováno 15.09.2021 09:31:34