bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: V koloně řadit nebo stát na spojce
 
14.9.2021 v 22:39
Mám takové dilema. V Ostravě jsou v jednom kuse uzavřené pruhy, je už to nechutné. Jeden směr je uzavřený a doprava je převedena do dvou pruhů druhého směru. Kolona jak sviňa, jeden pruh tam, jeden proti. Popojíždí se po pár metrech. Prosím, neuvádějte mi radu, že motorkář v koloně nikdy nestojí, to je blbost, protože projíždět není kde. Takže stojím. Kolona se rozjede, zařadím za 1 - rána v převodovce. Popojedu deset metrů a co teď? Vyřadit a za chvilku s velkou ránou řadit znovu a nebo vyčkat s vymáčknutou spojkou. V prvním případě mne to bolí, co převodovka co chvíli schytává za rány, v druhém případě je jasné, že vymáčknutá spojka dostává kapky. Dělají to snad všechny motorky, takže se těším na názory. Už jsem zkoušel nepopojíždět po deseti metrech, nechat před sebou větší mezeru, ale to už na mne troubili netrpěliví maniaci za mnou.

Naposledy editováno 14.09.2021 22:43:18

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 00:21 | Nahoru | #1
assassin> typyckej ne, spis vyjimka potvrzujici pravidlo,.. suchy spojky se pouzivaj v GP a pak u talianskejch motorerk kvuli designu

Dead> no vsak jo, unaseji, ale skrz tu kapalinu-olej ktera je drzi v jakz takz konst. teplote.. sucha rozpojena neunasi ale ma ostrejsi prubeh (vic spinaci nez regulacni char.), a pri delsi snaze o "rizenej prokluz" se brzo upece.. a prave diky absenci oleje..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 00:25 | Nahoru | #2
kerut> Rekl bych, ze ta vyjimka nasobne prevazuje ten zbytek o kterem pises ty navic proti tem italskejm i funguje

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 09:29 | Nahoru | #3

kerut píše:
Dead> no vsak jo, unaseji, ale skrz tu kapalinu-olej ktera je drzi v jakz takz konst. teplote.. sucha rozpojena neunasi ale ma ostrejsi prubeh (vic spinaci nez regulacni char.), a pri delsi snaze o "rizenej prokluz" se brzo upece.. a prave diky absenci oleje..



Ne, mokrá spojka si skrz olej nedrží konstantní teplotu, na to tam toho oleje proudí moc málo. Při popojíždění v kolonách se zahřívá čímdál víc, až se přehřeje a nevypíná. To je praktická zkušenost s více motorkama, žádná teorie.

Ne suchá spojka je odolnější proti přehřátí. Hřeje se sice víc, ale je z materiálů, které to vydrží. Jak s Uralem v terénu, tak s autem při couvání s přívěsem do kopce jsem uhřál spojku tak, že se z ní doslova kouřilo, přesto fungovala furt stejně a žádné následky to nezanechalo.
Suchá spojka se sice dá upálit tak, aby se rozpadlo obložení nebo zkroutil přítlačák, ale to je fakt extrém co se téměř nikomu nepovede. Rozhodně se ze suché spojky nezačne kouřit při popojíždění v kolonách.

Suchou spojkou mám na mysli konstrukci, která je v autech a spoustě motorek s podélným motorem různých značek. Generátor rachtání v Ducati a nějakých závodních motorkách je jiná konstrukce, se kterou nemám zkušenost.

Naposledy editováno 15.09.2021 09:31:34
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist