bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: V koloně řadit nebo stát na spojce
 
14.9.2021 v 22:39
Mám takové dilema. V Ostravě jsou v jednom kuse uzavřené pruhy, je už to nechutné. Jeden směr je uzavřený a doprava je převedena do dvou pruhů druhého směru. Kolona jak sviňa, jeden pruh tam, jeden proti. Popojíždí se po pár metrech. Prosím, neuvádějte mi radu, že motorkář v koloně nikdy nestojí, to je blbost, protože projíždět není kde. Takže stojím. Kolona se rozjede, zařadím za 1 - rána v převodovce. Popojedu deset metrů a co teď? Vyřadit a za chvilku s velkou ránou řadit znovu a nebo vyčkat s vymáčknutou spojkou. V prvním případě mne to bolí, co převodovka co chvíli schytává za rány, v druhém případě je jasné, že vymáčknutá spojka dostává kapky. Dělají to snad všechny motorky, takže se těším na názory. Už jsem zkoušel nepopojíždět po deseti metrech, nechat před sebou větší mezeru, ale to už na mne troubili netrpěliví maniaci za mnou.

Naposledy editováno 14.09.2021 22:43:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

14.9.2021 v 23:52 | Nahoru | #1
kerut> Moje zkušenost je opačná. Snad ve všech motorkách mi mokré spojky unášejí podstatně víc než suché (v Dněpru a Uralu). A také to, jak při popojiždění kolonou unáší čímdál více. Jak u Jawy, tak u Hondy se mi podařilo v kolonách spojku tak přehřát, že nešla vypnout - přetlačuje se motor s brzdou, při zastavení chcípne.
Olej se do spojky dostává většinou rozstřikem, málokdy je tam přiveden tlakový olej. A když ano, tak tenkým kanálkem, který maže i uložení kol na převodové hřídeli. Takže jeho proud není dostatečný pro účinné chlazení.

Naposledy editováno 14.09.2021 23:54:29

(reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 17:37 | Nahoru | #2

Deadman píše: kerut> Moje zkušenost je opačná. Snad ve všech motorkách mi mokré spojky unášejí podstatně víc než suché (v Dněpru a Uralu). A také to, jak při popojiždění kolonou unáší čímdál více. Jak u Jawy, tak u Hondy se mi podařilo v kolonách spojku tak přehřát, že nešla vypnout - přetlačuje se motor s brzdou, při zastavení chcípne.
Olej se do spojky dostává většinou rozstřikem, málokdy je tam přiveden tlakový olej. A když ano, tak tenkým kanálkem, který maže i uložení kol na převodové hřídeli. Takže jeho proud není dostatečný pro účinné chlazení.



To máš teda blbou zkušenost, mám jen jeden motocykl, s mokrou spojkou (XT 660Z Tenere, najeto 80000 km, spojka původní) a když po vypnutí spojky zmáčknutím páčky pár sekund počkám, tak zařadím bez jakékoli rány, dokonce někdy musím dát spojku nepatrně do záběru při stálém působení na řadičku silou, aby se jednička zařadila protože se spojková hřídel zastavila zrovna v poloze, že čepy na jednom kole nejsou proti otvorům v druhém. Když je spojka (mokrá nebo suchá) v pořádku ať už po konstrukční stránce a provozního opotřebení, tak unášet ve vypnutém stavu nesmí, pokud unáší, tak je buď poškozená surovým zacházením (přehřátím zkroucené lamely a mezilamely), je opotřebená za hranicí životnosti (ve spojkovém koši jsou už takové záseky, že brání lamelám v axiálním pohybu) nebo je to konstrukční zmetek nebo je repasovaná zmetkovými náhradními díly.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist