globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
12.9.2021 v 10:09
Nebavím se o čekejch kopečkách pár set metrů, ale třeba o vyšších horách, kde jedete po polňačkách dlouhý minuty než klesnete, nebo je nějakej horší úsek kde je lepší brzdit motorem než brzdama, kvůli klouzavýmu podkladu.

HQ701, KTM690: Když jedu nějakej delší sjezd, ať po dobrý cestě, nebo po něčem horším, tak by se kolikrát hodilo brzdit motorem, ale přestože uberu plyn, tak tam pořád teče benzín a motor regulérně táhne, sice jen trochu, ale táhne. Asi aby se eliminovalo riziko zablokování zadního kola, protože s vypnutým motorem brzdí jednoválec jak blázen.

Mě se už kolikrát hodilo vypnout zapalování a použít motor čistě jako motorovou brzdu.

Podle mě vůbec nevadí, palivo tam neteče, svíčky nezapalujou, ale mazání motoru jede, to je jasný a víc není potřeba. Po daným úseku se zapalování zapne a motor ani necukne, plynule pokračuje dál.

Blokovaní uživatelé: MedWed

(reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 12:44 | Nahoru | #211
ZdendaZB> Tak nejak funguji - opet, nesouhlasím. Ve sve kategorii jsou špička. Treba na trhu supermotardu jsou tri motorky - ktm, hqv a tm.

(reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 12:52 | Nahoru | #212

ZdendaZB píše: Na fóru se těžkonajde někdo, kdo k tomu přistupuje s nadhledem a nechválí svůj vlastní vocas - to co momentálně vlastní.



tak nevím - mám třetí 690/701 a cca 40tis km na nich a o všech slabých místech a případně i jejich řešení (když ho znám nebo mám vyzkoušené) jsem psal a klidně to každému řeknu

za měj 690/701 za jímavý kompromis - má hodně chby, ale taky hodně dobrých vlastností - ostatně i proto je pořád mám

ad PR7 - nevím tom, že by top byla nějak extra poruchový a nespolehlivý krám - a to tuhle kategorii docela sleduji (2 znám osobně v okolí) a pár dalších majitelů přes web

1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 12:54 | Nahoru | #213
Tak se zkus po té spolehlivosti PR7 tak nějak víc pídit a podivíš se jako já, co to je zač. Docela dost lidí problémy se strojem ani nepřizná. To jsem taky už zjistil.

Tak to shrnu (ktm, hq). Nevím jestil tomu říkáš že funguje jak má.
12 tkm, většinou asfalt. Jezdím vopravdu vopatrně a pomalu, žádný rasování, což všichni víme.

2x motor nechtěl nastartovat, jen točil, musel jsem vypnout zapalování, chvíli počkat a zase ho zapnout, pak to šlo - super představa, že to někde mimo republiku nepude nastartovat vůbec

vyteklá vidle moc brzo ( to potvrdí většina lidí co to má) - prostě mizerná kvalita

z ničeho nic přestal v černý hoře fungovat ventilátor chlazení, než jsem přišel na to, že musím restartovat jednotku tak mě to docela voprudilo, je to fatální závada a mimo asfalt se bez toho nedá jezdit

zasekával se plovák kontrolky benzínu - to je taky nebezpečný, zůstat v horách někde v lese nebo na planině bez benzínu je taky nic moc

praskla pružinka na řadící páce - evidentně šmejdskej materiál, musíš odvrtat osičku, prostrčit šrout a pořádně dotáhnout natvrdo - bez vrtačky kladiva a hřebíku to nejde opravit a jízda bez toho v "terénu" je utrpení

při řazení nahoru někdy nesmyslně přidává plyn, je to docela pravidelnej jev a votravuje to

ustříhla se matice co drží nádrž k rámu - výrobní vada - stalo se taky na více novejch strojích, nejenom u mě, takže se to neokecá naloženou motorkou, navíc výrobcem udanej náklad jsem nepřekročil - musel jsem jí odříznou a přivařit tigem k rámu novou matici

motorka se s jedním ventilátorem se neuchladí při pomalý jízdě a jako cestovní dualsport by se uchladit měla - musel jsem dodat druhej ventilátor což byl docela opruz protože tam je málo místa
falešný neutrály jaxviňa - mají to skoro všichni a fabrika na to kašle

a to ještě prej odejde čepradlo, těsnění spojky v motoru a bůchví co ještě

Takže tohle je jako spolehlivej funkční stroj ? No a jaktože o těch slabejch místech všichni ví, ale nikdo s tím nic nedělá ?

Dobrý vlastnosti se tou nespolehlivostí a poruchovostí tak nějak zabijí. Bohužel.
To už raději motorka ala starý XTéčko s horším podvozkem, ale jistotou že dojedeš a nebudeš řešit existenční problémy jako u ktm. Jenže se už nic takovýho bohužel u nás neprodává.

Naposledy editováno 06.10.2021 13:05:53

Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 13:17 | Nahoru | #214
Jen stručně už jsme se o tom bavili a nemá smysl to dále rozebírat

výrobce není charita a snaží se maximalizovat svůj zisk a minimalizovat náklady - pokud něco funguje a není to život ohrožující a není jich v dané skupině moc tak je to výrobce jednodušší to neřešit, konstruovat novou převodovku? proč takhle má jednu pro víc modelů, předělávat ramínko řazení (viz falešné neutrály) opět - prostě vyrábí a hotovo, raději tí víc penež do reklamy a nmebo udělá upravené modely která prodá jako nové

těch bych ej jinak samozřejmě mnohem víc - liší se i jednotlivých ročnících, viz třeba dekompresor u 2018 - stahovačka na ot není, když chceš musíš si to sám zkontnrovat a objednat nový díl, proč by ot výrobce řeši když motorka stejně už bude mít druhého a dalšíhop majitele a do soudního sporu nikdo nepůjde

atd.

zrovna KTM se párkrát spálila tím, že se snažila vyhovět požadavkům na adventuru a nakonec to bylo vždycky v prodejích slabé (LC4 Adventrue jejich každého manažera děsí ještě dnes), prostě jsme slabá cílová skupina a když už ot je takje to pro nás zase drahé a navíc každý to chce podle sebe

Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 13:40 | Nahoru | #215
Tak nějak.

Hele a když se tady řešilo co je to špatná cesta, po kterejch tak normálně jezdíme, a kde se motorky nad 150 kilo už moc nechytají (když to neřídí zrovna čurč birč a nejede za ním náklaďák plnej náhradních strojů) tak tady jsou fotky. A ještě pro upřesnění, abych zase jakoby nekecal tak, Trialista, kterej jezdil závodně motkros, enduro, má doma i trialovou motorku, má i gééso s kuframa další vehikly, tak prohlásil, že tohle je takovej strop co opravdový lehčí cestovní enduro může dát. Sám se tam zahrabal a málem spadl a to jel na lehkým xtéčku. A takovejch výjezdů a cest tam bylo celkem víc.

Takže si tam nedovedu představit někoho na těžkým stroji 200 kilo a vejš, kromě birče čurče teda Nebo někoho kdo jezdí kamikadze a naeřeší osud svůj a svého stroje.

první je fakt echtovní kopec a plno volnejch kamenů


druhý je čistej slalom se spojkováním taky dokopec ale už né tolik volnejch kamenů


třetí trochu bahnitá cesta v lese po dešti, ani ne moc dokopec, ale zase kluziště
fotka není, vypadá to jako že se tam nic neděje na první pohled

Naposledy editováno 06.10.2021 13:49:36

(reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 13:41 | Nahoru | #216
ZdendaZB> neposlouchas a meles si porad svoje - priklad vidlice. Porad si jedes svoje o nekvalite. Funkcnost vidlice zavisi na treni - gufero ktere tesni i po 50tis km ma velke treni, tzn vidlice nechodi tak zlehka. Nejvetsi zabijak gufer je brzdovej prach (u offroadu i jinej prach) - u klasicke vidlice nejde na kluzaky tolik, proto vic vydrzi, u USD vidlic naopak. USD vidlice maji vetsi tuhost.

tzn v kompromisu funkcnost vs vydrz bylo uprednostneno to prvni

Naposledy editováno 06.10.2021 13:42:56

1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 13:47 | Nahoru | #217
takže mi chceš říct, že motorka u který výrobce udává, že je určená i na cestování a má výměnu oleje po 10 tkm,
má vidlici zprasenou tak, že mám bejt vlastně rád, že vydrží po suchým balkáně taky 10 tkm a musím jí kuchat ?

to má bejt jako normální ? pak jsem teda fakt asi mimo

dám tam dlouhej neoprén jak mi poradil Trialista a bude pokoj, do těsnění nacpu vazelínu, občas ten neoprén a vyčistím, vyměním vazelínu a bude prej pokoj, doufám

1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 13:55 | Nahoru | #218
je to tak jak psal Assassin - je problém je v tom že performace díly jdou proti odolnosti a životnosti - ale to je u všecho u kol, u outdoorových bot i u motorek

klasická vidlice vydržela nesmysl a díky své konstrukci i když bylo gufero sjeté tak olej tolik neubýval, jenže funkčnost je prostě nekde jinde včetně nemožnosti nastavení
upsidedown vidlice je v tomhle horší - lepší funkčnost, lepší nastavení, ale při poškození gufer z toho lej chčije a vidle jde o prdele

pomoci se dá pečlivou údržbou nebo ochranou - taky tam dávám vazelínu, silikonový olej, a čistím planžetou jak gufero tak prachovku
neopren na suché cesty je dle mého řešení, ale třeba v bahnité vodě a častém koupání nemusí být úplně výhra neb se ten brusný bordel drží pod ním

každopádně také o neoprenu uvažuji

(reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 14:02 | Nahoru | #219
ZdendaZB> ano, u tohoto typu vidlice je v terenu bezne, ze vydrzi 10tis km a mene...

ad vazelina a neopren - myslim si, ze to bude spis horsi. ta brusna pasta co tam vznikne vydre i trubky...

Naposledy editováno 06.10.2021 14:04:11

Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 14:07 | Nahoru | #220
další kravina, co vymysleli, ale co se dá dělat

zase jsem slyšel i četl, že dlouhý neoprény jsou dobrý i v blátě, páč tím šoupáním po noze vidle bláto rozmělní a nepřilepí se pak na vidli a neprojde prachovkou
takže ve finále ani nevadí, že tam je, navíc se stejně dírky udělají o kotouč ať chceš nebo ne, leda dát nějakej plech mezi kotouč a nohu, ale nevím esly to u 690ky jde

a zase není problém jednou za čas neprén povolit a propláchnou vodou, namazat olejem a projet prachovky

Naposledy editováno 06.10.2021 14:08:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 14:07 | Nahoru | #221
Honza-TA950> To odsuneš prachovku a pak dovnitř něčím šmrdláš a otíráš gufero, následně nasuneš zpět prachovku? Nebo jak si to myslel?

1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 14:12 | Nahoru | #222
vazelínu dávají do prachovky, prej to pomůže, z vlastní hlavy nemám nic, páč sem vidle nikdy neřešil, ani neměnil olej, ani pravidelně nečistil, jen když sem občas motorku umyl

každej říká něco jinýho, někdo krátkej, jinej dlouhej neoprén, další ten skf přídavnej kroužek na stírání bordelu, někdo má vidle holý a stříká každej druhej den sprejem, aby na nich nedrželo bláto

mě se jedná o čistě cetovní použití, ale bláto bejvá, někdy jedeš i několik dní po cestě a to bláto stříká všude, pak taky bejvá jemnej prach
klidně dám ten přídavnej skf kroužek a přes to neoprény jestli to pomůže a občas teda vyčistím, když to jinak nejde

Honza: jsou na to hotový věci
https://www.2hmoto.c...RRxjb2hoCDWAQAvD_BwE

ale určitě nemůžu počítat s tím, že vidle nevydrží ani 10 tkm, to prostě nepřipadá v úvahu, nebudu 3x za rok vyměňovat prachovky a gufera

Naposledy editováno 06.10.2021 14:14:51

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 14:14 | Nahoru | #223
PetrL3> predpokladam, ze to proskrabne sealdoctorem...



Naposledy editováno 06.10.2021 14:15:36

(reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 14:16 | Nahoru | #224
[quote=assassin]PetrL3> predpokladam, ze to proskrabne sealdoctorem...

https://www.moto-ufo...ctor-45-55mm-p31290/

a doporučí ti hned vazelínu do gufer, tak teda nevím

Naposledy editováno 06.10.2021 14:16:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 14:16 | Nahoru | #225
assassin> Ok, neznám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 14:17 | Nahoru | #226
ZdendaZB> tak v tom pripade ti zbejva leda tam dat klasicky vidlice z XT, transalpa atd...

no a to jsi jeste nevidel, ze si koupis na eshopu boty a doporuci ti k tomu ponozky?
ta vazelina je dobra. do gufer ji lehce davam pri montazi. Ale zakaznikum ji do vidlic nedavame.. je hodne olejnata a nechava chvili krouzky - odbornici jako ty to pak nosi reklamovat, ze cerstve udelane vidlice tecou...

Naposledy editováno 06.10.2021 14:19:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 14:22 | Nahoru | #227
PetrL3> gufero tece kdyz je vydrene, je vryp v trubce a nebo je v nem nejakej bordel z jizdy v terenu. V tretim pripade se da ten unik oleje zastavit, kdyz gufero tim pripravkem vycistis - vytahnes z nej ten bordel kvuli kteremu tece. Mozna by to pomohlo i v tom pripade co je tu vyse zmineny...

2 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 14:24 | Nahoru | #228
tak já budu ještě u nový motorky měnit přední vidlice, to je fakt super

takže vazelína do gufer se hodí, do prachovek teda dávat, nebo nedávat ?
nezávisle na neoprénu teda

Naposledy editováno 06.10.2021 14:25:51

(reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 14:29 | Nahoru | #229

assassin píše: ZdendaZB> tak v tom pripade ti zbejva leda tam dat klasicky vidlice z XT, transalpa atd...

no a to jsi jeste nevidel, ze si koupis na eshopu boty a doporuci ti k tomu ponozky?
ta vazelina je dobra. do gufer ji lehce davam pri montazi. Ale zakaznikum ji do vidlic nedavame.. je hodne olejnata a nechava chvili krouzky - odbornici jako ty to pak nosi reklamovat, ze cerstve udelane vidlice tecou...



Taky to dělám, ty kroužky od vazeliny jsou dobrý. Po repasi vidlí párkrát prudce probrzdím, vezmu retardér za domem v kilu a porovnám maximální propružení s se stavem před, aniž bych tam musel dávat nějaký gumičky atp.

(reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 14:30 | Nahoru | #230

assassin píše: PetrL3> gufero tece kdyz je vydrene, je vryp v trubce a nebo je v nem nejakej bordel z jizdy v terenu. V tretim pripade se da ten unik oleje zastavit, kdyz gufero tim pripravkem vycistis - vytahnes z nej ten bordel kvuli kteremu tece. Mozna by to pomohlo i v tom pripade co je tu vyse zmineny...



Rozumím. Jako se stěračema na autě.

(reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 14:30 | Nahoru | #231
ZdendaZB> neni jednoznacna odpoved. jsou lidi co na to prisahaji, ja zas videl dost vidlic vydrenejch tou kasi a do svoji motorky to nedavam.

ja obetuju zivotnost za funkcnost, ty evidentne ne - tudiz budeme mit k odpruzeni diametralne odlisny pristup.

kdyby tam od vyroby byly vidlice jako z transalpa tak budes spokojenej, ale ja ne... a musel bych na nove motorce menit vidlice ja.... takhle to proste funguje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 14:30 | Nahoru | #232

ZdendaZB píše: tak já budu ještě u nový motorky měnit přední vidlice, to je fakt super

takže vazelína do gufer se hodí, do prachovek teda dávat, nebo nedávat ?
nezávisle na neoprénu teda



no to by bylo trapný, že jo.
Nebo světlo ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 14:39 | Nahoru | #233

PetrL3 píše: no to by bylo trapný, že jo.
Nebo světlo ...



bez výměny světla to nešlo, nedalo se jezdit v noci, byla to bludička
přídavná nádrž taky nezbytná, 13l je v horách fakt málo, pořád bys musel jezdit do města a to je vopruz

zale měnit vidle je kravina, když se to dá nějak pořešit

(reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 14:42 | Nahoru | #234
ZdendaZB> já myslel, že důvod byla hmotnost. Už sem nepozornej.

Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 14:46 | Nahoru | #235
no už nechápu co se teď řeší, ale to je jedno

Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 14:52 | Nahoru | #236
To sem jen rejpnul, že si koupil novou moto a stejně si hned měnil věc za jinou (což si zrovna nekvitoval jako myšlenku v případě vidlic, ale u světla si to udělal). Nic víc sem tím nemyslel.

Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 14:54 | Nahoru | #237
Jinak sem koukal na ty fotky kopců s volnejma šutrama a to je opravdu na hovno, tohle vyjíždět. Ani by mě to nebavilo. Ale na video bych rád podíval, jak se potí někdo jinej

Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 14:59 | Nahoru | #238
No sem to psal, světlo nefungovalo, vidlice funguje, jen tak nějak teče, ale to je u KTM jen drobnej detail, prostě vlastnost. Ale i to nějak pořešíme, páč nic jinýho nezbejvá.

A když chceš jet z místa a do místa b nějakejma zajímavejma místama, tak nic jinýho nezbejvá, než občas jet i po horším onroudu. Ale jezdit to x krát denně a pravidelně by mě to nebavilo.

Videa jsou o ničem. To nemá ani smysl točit. Fotky to samý, nějaký kamínky na cestě. Nic zajímavýho.

Naposledy editováno 06.10.2021 15:00:46

(reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 15:45 | Nahoru | #239
ZdendaZB> Jestli chces poresit aby to vydrzelo 40-50tis km tak to se ti asi nepovede…

Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka

6.10.2021 v 16:09 | Nahoru | #240
jak je psáno výše - musíš si najít svůj postup kterému věříš, čištění gufer je vysvětleno výše - mám seal doktora i pásek z petky - funguje obojí ale seal doktor je komfortnější, líp se drží a dobře se vede jak je nacvaklý na trubce

lehkou vazelínu pod prachovku dávám, prostě jsem tak naučený, ale každého věc - a ano u trochu ochozených prachovek je na začátku vidět mastnota z vazelíny než si to sedne
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Husqvarna 701 - garanční servis Husqvarna 701 Enduro Ezy96 3 18.4.2024 v 15:37 dva_hrnce
Homologovaný laďák Husqvarna 701 Supermoto, Husqvarna 701 Enduro, KTM 6... La_micka 25 18.4.2024 v 13:49 strive
Výměna oleje svépomocí - zápis do s... KTM 690 Enduro R, KTM 690 Supermoto R, Husqvarna 701... enduro_da 17 27.2.2024 v 07:26 Sally06
Karbonový/titanový výfuk 701 690 ho... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 39 1.10.2023 v 22:23 Firecracker
Černá hora + Bosna 29-9 až 8-10 Honda XL 650V Transalp, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 4 28.9.2023 v 11:07 ZdendaZB


TOPlist