HQ701, KTM690: Když jedu nějakej delší sjezd, ať po dobrý cestě, nebo po něčem horším, tak by se kolikrát hodilo brzdit motorem, ale přestože uberu plyn, tak tam pořád teče benzín a motor regulérně táhne, sice jen trochu, ale táhne. Asi aby se eliminovalo riziko zablokování zadního kola, protože s vypnutým motorem brzdí jednoválec jak blázen.
Mě se už kolikrát hodilo vypnout zapalování a použít motor čistě jako motorovou brzdu.
Podle mě vůbec nevadí, palivo tam neteče, svíčky nezapalujou, ale mazání motoru jede, to je jasný a víc není potřeba. Po daným úseku se zapalování zapne a motor ani necukne, plynule pokračuje dál.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
ZdendaZB> Dej si pozor, abys nedopadnul jako tento exemplář. Ten také neustále snižoval váhu motorky na cestování terénem, až skončil u elektrokola Tome, ty na kole vypínáš řídící jednotku příšlapu, když jedeš z extrémního prudkého kopce? Nebo riskuješ, že si omylem lehce šlápneš dopředu a vystřelí tě to až na dno propasti?
Naposledy editováno 15.09.2021 14:34:07
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
PetrXX píše: ZdendaZB> tak u své fotky to popisuješ jako mega hardcore kopec, když tady vilemx dá fotky kočky co dává Afriku solidním terénem, tak je to pohoda a plácání se po ramenou.
Začínám tušit, proč jezdíš sám :)
No jasně že jo, já kopce defakto nejezdím, tlačím do nich, což ti potvrdí všichni co se mnou jeli. Dokonce i do nich couvám když zapomenu přehodit vačku na svým legendárním stroji, to bylo v albánii taky běžně praktikovaný. A fotky od viléma jsou fakt solidní terén to je jasný. Je to čirej offroad, hardkor, kterej sice vypadá jako obyčejný polňačky, ale tam kde projede naložená afrika která váží 230 kilo bez ničeho, s malou lehkou holkou v sedle, tak to fakt musí bejt echtovní terén. A jestli má na plexi tuaréga a někde nápis relý nebo dakar tak už ani nedutám.
Škoda že s náma nebyla v albánii a černý hoře. Ukázala by nám jak se to správně jezdí ve stupačkách a pod plynem, hlavně rychle a jak se nepadá Tak to by se hodilo skoro všem kromě mě. Nebo jak se nezahrabat v kopci na kamení a nespadnout třeba při sjezdu na kamínkách. Nebo jak votočit motorku v kopci, když už se nedá pokračovat nahoru.
Ale abych jen nekecal, musím přiznat, že jsem se zase nic užitečnýho v albánii nenaučil. Jsem na tom pořád stejně bídně a všichni mi ujížděli, hlavně do kopce. Navíc jsem pích zadní kolo, vytekla mi vidle u nový motorky a počítač začal přidávat plyn při řazení nahoru.
Holt legendární koncern KTM opět nezklamal ve svý poruchovosti. Ale benzopumpa ještě stále funguje i po 12 tisíci kilometrech, což je malej zázrak. A vytekla jen levá noha, přímo na brzdu. Práva zatím drží zatím... Jo a spojka taky zatím funguje, zatím.
Však on je to celkem spolehlivej stroj ne.
Naposledy editováno 05.10.2021 21:17:06
(O tý spolehlivosti KTM to říká dost lidí, ale zase to prý dobře servisuje. Nevím, nedokážu posoudit. Bratranec je do KTM blázen a vyjma přístupům k reklamacím rakušanů ty stroje hodnotí kladně.)
Naposledy editováno 06.10.2021 08:44:12
Na druhou stranu chápu, že pro někoho je nepřípustné, že jiní berou za normální to, co on má za extrém. Je to prostě o měřítku. Vysvětluj arabským klukům na mopedech, že jejich každodenní jízda do práce přes dunové pole je u nás brána jako výkon z říše snů. Že Asiatka na stopětadváce s nákupem a mimčem v šátku brodící se bahnem po pěšíně v pralese je výkon, na který si běžný Evropan bezpodmínečně musí vzít komplet chrániče a vytunit ostré enduro, a po návratu to ukazuje jako vrchol své kariéry...
Naposledy editováno 06.10.2021 09:10:03
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
No a chrániče jsou samozřejmě nesmysl, protože pravejm drsnejm cestovatelům na správnejch strojích se nemůže nic stát. Když mají ty správný doplňky vod těch správnejch výrobců. Vo tom žádná. Nikdo do nich nemůže najet s autem, nemůžou spadnout, protože nejezdí tam, kde by to byť jen hrozilo, nemůže je praštit odlétající kámen od kola jinýho stroje, protože jezdí jen asfalt. To samý větve v lese, tam taky nic nehrozí, protože do lesa nejezdí. Chrániče jsou fakt kravina a jsou určený jen pro naprosto neschopný lidi jako jsem já a jiní zoufalci.
Naposledy editováno 06.10.2021 11:04:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
A brodit se bahnem pralesem po normální cestě, kde všichni jezdí jako nic, je vždycky lepší na fechtlovi než na jakýmkoliv enduru, protože fechtl váží polovinu a dá se z toho bahna vytáhnout. Ale opět, když má jet někam dál - myslím tím stovky kilometrů po asfaltu, tak už může mít vážněj problém.
Samozřejmě kdo neřeší čas a peníze,může cestovat i na vostrým enduru a spát jen u lidí a po hotelích, jet bez vybavení. Pak projede defakto všude a uvidí co jiní ne.
Jen by to chtělo tak nějak upřesnit, že ty mopedy a skůtry, včetně těžkejch motorek, tam to vychází nastejno, potřebujou dobrej povrch na cestě. Na kamení, kluzkejch výjezdech a sjezdech tyhle stroje končí. Tam se prostě nechytají. Kdo to zkoušel tak ví, ostatní budou jen mlátit prázdnou slámu. To samý když je nějakej pořádnej brod. Né to co všichni dávají do svejch hrdinnejch videí a fotek, to nejsou brody. To je na 99% o ničem.
Ale jak jsem psal. Škoda že s náma vilém a jeho holka, nebo jiní offroud borci nebyli na svejch velkejch, těžkejch a nabalenejch strojích, protože by nás konečně někdo naučil jezdit po albánii a po černý hoře tak jak se to správně má. Takhle můžeme jen závidět velký stroje pro velký kluky a holky, jak s tím všude lítají ve stupačkách pod plynem, zatímco my se tam plazíme na malejch vlnících se strojích pomalu na jedničku. Zahrabáváme se na takovejch výjezdech o ničem, při jízdě po lese po dešti div nespadneme a vůbec.
Ještě že máme fotošop a jsme schopni za pomoci fotomontáže udělat fotky strojů mimo dobrý cesty.
Naposledy editováno 06.10.2021 11:01:55
Když výrobce vyrábí pořád ten stejnej krám x roků, ví o všech chybách a poruchách a nic s tím nedělá, tak to je v dnešní době vrchol drzosti. A ještě to vydává vrchol techniky a spolehlivosti. A navíc ani nechce uznávat reklamace, jen se vymlouvá na neschopnost ostatních. Zatím jsem neviděl nový ktm, co vydrželo delší dobu bez poruch a problémů a to pár lidí znám, co to mají motorku defakto od novoty. Je to fakt vostuda.
2 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Navíc to neprovozuju jako vostrý, ale jako cesťák - diametrálně odlišný podmínky.
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Takže jsem zase spadl až na dno společnosti a chápu že se většina místních manekýnů se na mě bude dívat z patra, při pohledu na můj zablácený a 3 tejdny nemytý stroj. Navíc ty nesexy brašny co tam mám a ten divnej čumák s čupakabrou. To je fakt úděsný.
jak to provozujes je uplne sumak - jde o to na co je stavenej ten dil. ja provozuju superbike na ohlinsech jako skutra - jezdim s nim na nakup. A ty ohlinsy klidne vytecou kazdej rok....
dej si na to vidle z transalpa a budes happy klidne ti s tou konverzi pomuzu - vyrobim potrebne dily
Naposledy editováno 06.10.2021 11:21:15
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Na kole to samé. Jezdím v civilu - bavlněné tričko a plátěné kraťasy, normální boty a klobouček. Sice v tom vyčnívám z davu a pletou si mě s obsluhou stánku či údržbou trailu, ale co nadělám...
Naposledy editováno 06.10.2021 11:35:28
2 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
To co jsem popisoval, se tady všechno už řešilo, jinak bych to ani nepsal.
Jenže fanatici do KTM, který jezdí oblečení komplet jako popeláři budou svý stroje hájit až do roztrhání těla, vytečení vidlic a zadření motoru. Konstruktivní diskuze s nimi nejni možná, protože si ani omylem nepřiznají, že se stali majitele poruchovýho a nespolehlivýho stroje, tak jako já.
Menší vsuvka. Ten druhej větrák co jsem přidal napravo na chladič je geniální věc. Teplota vody nepřelezla ani při nejhnusnějších podmínkách 106 °C. Dřív už bych se blížil k červený zóně reaktoru u 125°C. Takže jsem s vlastní úpravou maximálně spokojenej a komu se to přehřívá, protože jezdí pomalu a v teple to fakt doporučuju. Na olejovej chladič se vyprděnte, je to zbytečně složitej krám. Teplota oleje za celou dobu nepřelezla 124°C, většinou ani nešla nad 111°C, což je pro používanej olej teplota o ničem.
Já sem taky tlustej a navíc škaredej, ale v chráničích vypadám jako že tlustej tolik nejsem. A když si navíc vezmu helmu a hodím sluneční clonu tak se hned cejtím líp. Neděsím tolik lidi co se kolem mě pohybujou. A to že se potím neřeším, to je to poslední. Když víc piješ, tak je to v pohodě.
Zkus chrániče a obleček od bmw, vejdeš se celkem do sto tisíc kč, což za takovou superkvalitu není moc a přestaneš se potit úplně a hejbat se to bude samo. bmw to mají vychytaný A když si k tomu koupíš skákací podvozek, tak nebudeš muset ani brodit a jezdit přes velký kameny a klády. To už je vyzkoušený.
Naposledy editováno 06.10.2021 11:58:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Naposledy editováno 06.10.2021 12:01:18
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Jelito co svet nevidel no…
3 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Na fóru se těžkonajde někdo, kdo k tomu přistupuje s nadhledem a nechválí svůj vlastní vocas - to co momentálně vlastní.
Naposledy editováno 06.10.2021 12:09:50
Jen to chce překonat předsudky, že jednoválec nemůže jezdit po dálnici. To je naprostá kravina. Všechno je o sedadle. Letos mám po dálnicích a silnicích najeto cca 10 tisíc za dva měsíce a nestěžuju si. 700 denně je normální dávka když dostatečně během dne odpočíváš a druhej den nejseš unavenej. A na popojíždění po balkáně a přilehlým okolí je to fakt ideální stroj. Samozřejmě pro ty, co se nespokojí jen s asfaltem a dobrejma cestama. (dobrá cesta je tam, kde projede tak nějak velká motorka s brašnama bez padání s člověkem co něco umí)
Naposledy editováno 06.10.2021 12:18:34
ZdendaZB píše: .....Na fóru se těžkonajde někdo, kdo k tomu přistupuje s nadhledem a nechválí svůj vlastní vocas - to co momentálně vlastní.
Vždyť o příspěvek výš píšu, že také nemám vysněnou motorku, protože se nevyrábí, a mám jen nějaký zoufalý kompromis, který udržuji při životě asi už jen z nostalgie...
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Ktm sice tak nějak fungují, ale jen tak nějak. Né tak jak by za ty prachy měly. Navíc jak jsem psal, fabrika nemá zájem odstraňovat vady o kterých ví již delší dobu a ještě nadrzo neuznává reklamace. Kdybych byl sám a měl ty problémy jen na svým stroji tak neřeknu, ale tohle je zkušenost více lidí co znám. Takže o nějaký náhodě nemůže bejt řeč.
Bohužel se ta jednoválcová oranžádová hrůza blíží co nejvíc ideální motorce na cestování po mizernejch cestách tady po vokolí. Jediná tak nějak konkurence ajpéčko Pr7 se během času ukázala jako docela poruchovej a nespolehlivej krám a za stejný prachy jako oranžáda, takže nakonec se nedá ani nic jinýho koupit.
Naposledy editováno 06.10.2021 12:41:00
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Husqvarna 701 - garanční servis Husqvarna 701 Enduro | Ezy96 | 3 | 18.4.2024 v 15:37 dva_hrnce |
Homologovaný laďák Husqvarna 701 Supermoto, Husqvarna 701 Enduro, KTM 6... | La_micka | 25 | 18.4.2024 v 13:49 strive |
Výměna oleje svépomocí - zápis do s... KTM 690 Enduro R, KTM 690 Supermoto R, Husqvarna 701... | enduro_da | 17 | 27.2.2024 v 07:26 Sally06 |
Karbonový/titanový výfuk 701 690 ho... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 39 | 1.10.2023 v 22:23 Firecracker |
Černá hora + Bosna 29-9 až 8-10 Honda XL 650V Transalp, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 4 | 28.9.2023 v 11:07 ZdendaZB |