řešíme se kamarádem, zda když na motorce (Tenere 700 2021) vyměníme originální svody za "laděné"(lépe průchozí), vyndáme lambda sondu (respektive v těch nových svodech není, do zásuvky se dá eliminátor aby nesvítila chyba motoru) a místo originální koncovky se použije univerzální čínský shit (někdo jiný už ho s originálníma svodama a s lambdou má a bez problémů (nejsou tam nějaké propady ve výkonu, krouťáku atd.), zda to bude mít negativní vliv na motor, jeho životnost.
(originální svody měli v sobě katalyzátor pro plnění euro 5 laděné ne)
Výhody které vidíme jsou následující:
Čínská koncovka má výhodu ve váze je asi o 3kg lehčí než originální výfuk, vyndání lambdy(ať už s origo svodama nebo s laděnýma) by mělo mít výhodu v chladnějších výfukových plynech, lepší zátah v nizkých a středních otáčkách a odstranění cukání.
Shrnuto, dotaz zní, poškozují tyhle úpravy motor?
Naposledy editováno 20.05.2021 08:50:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily
Cuká každé vozidlo. Akorát u auta s poměrem výkon/hmotnost zhruba 5x až 10x nižším, než mají motorky, to cukání není tak patrné. U auta taky málokdo zkouší jezdit agresivně na 1-2-3, to by ho asi vycukalo taky. Po odpojení lambdy bude směs v nízkých otáčkách o hodně bohatší a to je spojené s pomalejší reakcí motoru, jako u do bohata seřízeného karburátoru. Motorka pak nebude tak cukat při každé změně polohy škrticí klapky a usnadní to ovládání, když by to chtěl někdo stavět na zadní. Je logické, že po odpojení lambdy se směs musí obohatit, ne ochudit - ECU má nastaveno, že nulový signál ze sondy znamená studenou sondu (funguje od 300°C, s optimem při cca 600°C, kdy reaguje nejrychleji), tedy možná i studený motor. Nikdy ale nepošle do směsi tolik benzínu, aby začalo vynechávat zapalování, protože to by mohlo vypálit katalyzátor.
Výrobce vozidla může nastavit obohacení směsi až v režimech, které se nepoužijí v homologačním testu. Dělá to kvůli ochraně motoru. Typické je to u benzínových turbomotorů, aby vydržela turbína a výfukové ventily. Typické je to pro laciný HTP tříválec, protože na stechiometrickou směs by tomu shořely výfukové ventily při překročení dálničního limitu 130km/h.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... | Enky | 116 | 23.4.2024 v 08:48 bazin. |
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... | Metric | 61 | 16.4.2024 v 08:33 Metric |
trať enduro Yamaha Tenere 700 | Eskoun | 2 | 9.4.2024 v 13:49 MH79 |
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 | goffy | 2 | 30.3.2024 v 13:42 goffy |
Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... | Enky | 2 | 25.3.2024 v 17:47 Pedl |