globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Podpálí to píst a ventily
Ahoj,

řešíme se kamarádem, zda když na motorce (Tenere 700 2021) vyměníme originální svody za "laděné"(lépe průchozí), vyndáme lambda sondu (respektive v těch nových svodech není, do zásuvky se dá eliminátor aby nesvítila chyba motoru) a místo originální koncovky se použije univerzální čínský shit (někdo jiný už ho s originálníma svodama a s lambdou má a bez problémů (nejsou tam nějaké propady ve výkonu, krouťáku atd.), zda to bude mít negativní vliv na motor, jeho životnost.

(originální svody měli v sobě katalyzátor pro plnění euro 5 laděné ne)

Výhody které vidíme jsou následující:
Čínská koncovka má výhodu ve váze je asi o 3kg lehčí než originální výfuk, vyndání lambdy(ať už s origo svodama nebo s laděnýma) by mělo mít výhodu v chladnějších výfukových plynech, lepší zátah v nizkých a středních otáčkách a odstranění cukání.

Shrnuto, dotaz zní, poškozují tyhle úpravy motor?

Naposledy editováno 20.05.2021 08:50:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

4.6.2021 v 10:40 | Nahoru | #1
Kohlstein> Ten cyklus testu už jsem tady dával . Motorka se změří a zváží, aby se vědělo jaké bude mít jízdní odpory a setrvačnost. Pak se postaví na válce a musí na nich zrychlovat a zpomalovat podle předepsaného režimu, jízdní odpory se simulují pomocí elektrické brzdy. Test obnáší i řazení a vytáčení motoru. Jede se od studeného startu přes popojíždění po obci, po jízdu mimo město a po dálnici. Ve 120km/h Tenerka točí 5500rpm na šestku. V žádném okamžiku tohoto testu si výrobce nemůže dovolit jet bez zpětné vazby z lambda sondy a bez zaručené funkce třícestného katalyzátoru, kromě zhruba první minuty po startu. Nemám informaci o tom, jaké je přesně ovládání plynu a řazení při testu, ale předpokládám nějaké servopohony. Pak je jasné, že vložením "filtru" mezi servo a škrticí klapku, tedy ovládáním "by wire" se ulehčí ECU, aby byla schopná během testu uregulovat složení směsi.

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

4.6.2021 v 11:02 | Nahoru | #2
Kohlstein> Proč v originále motorka cuká a po odpojení lambdy se zklidní?
Cuká každé vozidlo. Akorát u auta s poměrem výkon/hmotnost zhruba 5x až 10x nižším, než mají motorky, to cukání není tak patrné. U auta taky málokdo zkouší jezdit agresivně na 1-2-3, to by ho asi vycukalo taky. Po odpojení lambdy bude směs v nízkých otáčkách o hodně bohatší a to je spojené s pomalejší reakcí motoru, jako u do bohata seřízeného karburátoru. Motorka pak nebude tak cukat při každé změně polohy škrticí klapky a usnadní to ovládání, když by to chtěl někdo stavět na zadní. Je logické, že po odpojení lambdy se směs musí obohatit, ne ochudit - ECU má nastaveno, že nulový signál ze sondy znamená studenou sondu (funguje od 300°C, s optimem při cca 600°C, kdy reaguje nejrychleji), tedy možná i studený motor. Nikdy ale nepošle do směsi tolik benzínu, aby začalo vynechávat zapalování, protože to by mohlo vypálit katalyzátor.
Výrobce vozidla může nastavit obohacení směsi až v režimech, které se nepoužijí v homologačním testu. Dělá to kvůli ochraně motoru. Typické je to u benzínových turbomotorů, aby vydržela turbína a výfukové ventily. Typické je to pro laciný HTP tříválec, protože na stechiometrickou směs by tomu shořely výfukové ventily při překročení dálničního limitu 130km/h.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 116 23.4.2024 v 08:48 bazin.
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
trať enduro Yamaha Tenere 700 Eskoun 2 9.4.2024 v 13:49 MH79
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 goffy 2 30.3.2024 v 13:42 goffy
Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 2 25.3.2024 v 17:47 Pedl


TOPlist