bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Podpálí to píst a ventily
Ahoj,

řešíme se kamarádem, zda když na motorce (Tenere 700 2021) vyměníme originální svody za "laděné"(lépe průchozí), vyndáme lambda sondu (respektive v těch nových svodech není, do zásuvky se dá eliminátor aby nesvítila chyba motoru) a místo originální koncovky se použije univerzální čínský shit (někdo jiný už ho s originálníma svodama a s lambdou má a bez problémů (nejsou tam nějaké propady ve výkonu, krouťáku atd.), zda to bude mít negativní vliv na motor, jeho životnost.

(originální svody měli v sobě katalyzátor pro plnění euro 5 laděné ne)

Výhody které vidíme jsou následující:
Čínská koncovka má výhodu ve váze je asi o 3kg lehčí než originální výfuk, vyndání lambdy(ať už s origo svodama nebo s laděnýma) by mělo mít výhodu v chladnějších výfukových plynech, lepší zátah v nizkých a středních otáčkách a odstranění cukání.

Shrnuto, dotaz zní, poškozují tyhle úpravy motor?

Naposledy editováno 20.05.2021 08:50:37

1 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

Skvělá odpověď, děkuji! 20.5.2021 v 12:12 | Nahoru | #1
Pochybuju, ze to někdo mel na brzde. (Tim nemyslim mereni vykonu) aby mohl s presnosti rict, jestli je to po decatu chudy jak kostelni myš.

Ale uz jen z teorie je jasny, ze kdyz kvuli euro 5 musim motorku sesktrtit tak, aby se vesla do limitu, znamena priskrtit sani vyfuk, aby mohl motor dlouhodobe fungovat na nejakou davku paliva.

Po otevreni jsou “prekazky” pryc a je potreba dodat chybejici palivo dychajicimu motoru. To ale sama jednotka nedokaze, lambda podle vsecho reguluje pouze volnobeh. A dal je to jen pevna mapa + vypocet odchylky z teploty vzduch a motoru.

Osobne bych se nebal ladaku, ale svody s katalyzatorem bych na motorce nechal.

Jeste prikladam odkaz na decat od seriozniho vyrobce, kterej vylozene pise,ze je potreba po zasahu zkontrolovat smes a po pripade premapovat palivovou mapu.

https://www.ebay.com...349624.m46890.l49286

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

Skvělá odpověď, děkuji! 20.5.2021 v 12:28 | Nahoru | #2

Rkalis píše:
Po otevreni jsou “prekazky” pryc a je potreba dodat chybejici palivo dychajicimu motoru. To ale sama jednotka nedokaze, lambda podle vsecho reguluje pouze volnobeh. A dal je to jen pevna mapa + vypocet odchylky z teploty vzduch a motoru.


Tohle určitě není pravda, lambda je jeden ze vstupů, který jednotka vyhodnocuje a podle něj upravuje minimálně délku vstřiku - po dosažení provozní teploty a v celém rozsahu otáček.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

Skvělá odpověď, děkuji! 21.5.2021 v 08:26 | Nahoru | #3
ludmal> ta firma to musela zkurvit kvůli EURO5, v USA a jinde jsou svody krásně průchozí bez kaťáku. Firma musí plnit limity decibelů i emisí a to vše má vliv na výkon

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

Skvělá odpověď, děkuji! 21.5.2021 v 10:25 | Nahoru | #4
Kohlstein> Jo je to takovej prekladatelskej orisek
Nove motorky uz maji nejake adaptacni tabulky, ale myslim, ze zatim tam zadna velka veda nebude. Porad je tam podle ma ta lambda jen kvuli emisim v nekterych rezimech - uz podle toho, ze je tam jen skokovka. Takze to rizeni nebude postavene na te lambde, ale spis tam bude jen dobastlene nejake omezeni v rezimech kde se meri.

Dukazem muze byt to, ze u spousty motorek jde lambda nahradit eliminatorem a dokonce to s nim funguje lepe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

Skvělá odpověď, děkuji! 21.5.2021 v 10:30 | Nahoru | #5
ludmal> Pri vyvoji je spousta ruznych omezeni, takze pokud v zadani stoji, ze se cela motorka musi vejit do 200tis tak tam vyrobce dokaze nacpat jen reseni omezene tema financema - a myslis, ze pokud ten rozpocet navysim, ze to nepujde udelat lepe?

Spousta levnych motorek ma treba tlumic typu trubka s pistem a dira kterou to tlaci olej. Tuningove firmy do takovych vidlic dodavaji kartridze s rychlostne zavislym tlumenim - pistky s porty skrcenymi soustavou planzet - system ktery pouzivaji drazsi motorky. Myslis, ze i v takovem pripade obstoji argument, ze vyrobce to udelal lepe a neni co vylepsovat?

Jinak ja rozhodne nejsem pritel urvanych vyfuku, zvlast ne do provozu (momentalne mame pakarnu na okruzich, protoze ja treba se seriovym vyfukem neprojdu hlukovejma limitama a budu muset nasypat hodne penez do tuningoveho vyfuku co proti serii hluk snizi....) ale tvrdit, ze na motorce neni co vylepsovat, protoze to nekdo vyvijel x let asi taky neni na miste...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

Skvělá odpověď, děkuji! 21.5.2021 v 18:39 | Nahoru | #6
Foustka> Nechceš pustit něco s know how? Nejen mě by to zajímalo...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 116 23.4.2024 v 08:48 bazin.
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
trať enduro Yamaha Tenere 700 Eskoun 2 9.4.2024 v 13:49 MH79
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 goffy 2 30.3.2024 v 13:42 goffy
Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 2 25.3.2024 v 17:47 Pedl


TOPlist