bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Podpálí to píst a ventily
Ahoj,

řešíme se kamarádem, zda když na motorce (Tenere 700 2021) vyměníme originální svody za "laděné"(lépe průchozí), vyndáme lambda sondu (respektive v těch nových svodech není, do zásuvky se dá eliminátor aby nesvítila chyba motoru) a místo originální koncovky se použije univerzální čínský shit (někdo jiný už ho s originálníma svodama a s lambdou má a bez problémů (nejsou tam nějaké propady ve výkonu, krouťáku atd.), zda to bude mít negativní vliv na motor, jeho životnost.

(originální svody měli v sobě katalyzátor pro plnění euro 5 laděné ne)

Výhody které vidíme jsou následující:
Čínská koncovka má výhodu ve váze je asi o 3kg lehčí než originální výfuk, vyndání lambdy(ať už s origo svodama nebo s laděnýma) by mělo mít výhodu v chladnějších výfukových plynech, lepší zátah v nizkých a středních otáčkách a odstranění cukání.

Shrnuto, dotaz zní, poškozují tyhle úpravy motor?

Naposledy editováno 20.05.2021 08:50:37

2 reakcí na tento příspěvek Podpálí to píst a ventily

3.6.2021 v 16:30 | Nahoru | #1
Vyssi spotreba nerovna se vždy bohatší směs.. je potreba si neco precist (HLAVNE POCHOPIT) o plneni motoru a jak funguje strih ventilu vs otevreny vyfuk vs otevreny sani.. je tam x promenych a lambda/nelambda ridi jen ustaleny stav.


Podle toho co pises to muze pouze obohatit ustalenou rychlost vs stejnou polohu plynu. Uz nevim jak vam to nacpat do hlav.. a pocitat bohatost smesy z oblbnuty ridici jednotky lambda eliminatorem odecitanim z budiku je total prestrel.. eliminator muze mit prave opacny efekt a vypocet je diky nemu zkresleny klidne o x %....

Porovnavas dve stejny motorky. Obe mely stejne najeto? Stejne cistej vzduchovej filtr? Stejny gumy? Stejny tlaky v gumach? Ridici jsou stejne vysoci stejne siroky ramena stejny hadry, helmy? Srovnavas nesrovnatelny...

kup si sirokopasmovou sondu jezdi a odecitej hodnoty. Kdyz nemas na brzdu

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

3.6.2021 v 16:47 | Nahoru | #2

Rkalis píše: .... Uz nevim jak vam to nacpat do hlav...


To je pravda. Možná by to chtělo trošičku vylepšit vyjadřovací schopnosti, aby to ty naše hlavy pobraly.

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

3.6.2021 v 18:45 | Nahoru | #3

Rkalis píše: 1.Vyssi spotreba nerovna se vždy bohatší směs.. je potreba si neco precist (HLAVNE POCHOPIT) o plneni motoru a jak funguje strih ventilu vs otevreny vyfuk vs otevreny sani.. je tam x promenych a lambda/nelambda ridi jen ustaleny stav.


2. Podle toho co pises to muze pouze obohatit ustalenou rychlost vs stejnou polohu plynu. Uz nevim jak vam to nacpat do hlav.. a pocitat bohatost smesy z oblbnuty ridici jednotky lambda eliminatorem odecitanim z budiku je total prestrel.. eliminator muze mit prave opacny efekt a vypocet je diky nemu zkresleny klidne o x %....

3.Porovnavas dve stejny motorky. Obe mely stejne najeto? Stejne cistej vzduchovej filtr? Stejny gumy? Stejny tlaky v gumach? Ridici jsou stejne vysoci stejne siroky ramena stejny hadry, helmy? Srovnavas nesrovnatelny...

kup si sirokopasmovou sondu jezdi a odecitej hodnoty. Kdyz nemas na brzdu



1. Vyšší spotřeba nerovná bohatší směs máš pravdu, ale v tomhle konkrétním případě je velmi pravděpodobné že tomu tak je
2. Za začátku nerozumí co jsi tím chtěl říct, spotřeba šla nahoru i reálně, začal jsem spotřebu řešit právě po tom co jsem najel o dost mín než dokud jsem tam lambdu měl.
3. Stejně najeto 9k km a 10k km, ano obě nový vzduchový filtr, podobné gumy (ta co žrala méně měla větší špalky), ano stejný tlak v pneu (rozdil 0,2bar), řidiči se vyměnili na spotřebu to nemělo žádný vliv. Takže na tomhlě me nenachytáš. NEHLEDĚ NA TO že jsem to samé pak zkoušel na své motorce(která se účastnila měření prve jako motorka bez lambdy) kam jsem vrátil lamda sondu a hodnoty seděli s tím co jsem před tím naměřil na kamarádově motorce která měla tu lambdu celou dobu.

Takže nakonec ten test proběhl na naprosto stejné motorce s naprosto stejným řídičem a výsledky odpovídaly tomu testu na dvou různých motorkách se dvěma různými řidiči, rozdil byl do 0,1litru a jen u některých těch zkoušek.

Gumy, váha, výška, hadry, kufr, lešení překvapivě na spotřebu neměli žádný vliv respektive do 0,1litru na 100km

Naposledy editováno 03.06.2021 18:49:06
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 116 23.4.2024 v 08:48 bazin.
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
trať enduro Yamaha Tenere 700 Eskoun 2 9.4.2024 v 13:49 MH79
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 goffy 2 30.3.2024 v 13:42 goffy
Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 2 25.3.2024 v 17:47 Pedl


TOPlist