bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Podpálí to píst a ventily
Ahoj,

řešíme se kamarádem, zda když na motorce (Tenere 700 2021) vyměníme originální svody za "laděné"(lépe průchozí), vyndáme lambda sondu (respektive v těch nových svodech není, do zásuvky se dá eliminátor aby nesvítila chyba motoru) a místo originální koncovky se použije univerzální čínský shit (někdo jiný už ho s originálníma svodama a s lambdou má a bez problémů (nejsou tam nějaké propady ve výkonu, krouťáku atd.), zda to bude mít negativní vliv na motor, jeho životnost.

(originální svody měli v sobě katalyzátor pro plnění euro 5 laděné ne)

Výhody které vidíme jsou následující:
Čínská koncovka má výhodu ve váze je asi o 3kg lehčí než originální výfuk, vyndání lambdy(ať už s origo svodama nebo s laděnýma) by mělo mít výhodu v chladnějších výfukových plynech, lepší zátah v nizkých a středních otáčkách a odstranění cukání.

Shrnuto, dotaz zní, poškozují tyhle úpravy motor?

Naposledy editováno 20.05.2021 08:50:37

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podpálí to píst a ventily

2.6.2021 v 22:59 | Nahoru | #1
Anti> Zkoušel to na e4 ne?A jak bez nějakého datalogigu pozná jestli to vzalo víc benzínu jen protože je to bohatý a nebo protože to nejede a musí dát víc plynu aby to jelo stejně?

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

3.6.2021 v 08:28 | Nahoru | #2

Foustka píše: Anti> Zkoušel to na e4 ne?A jak bez nějakého datalogigu pozná jestli to vzalo víc benzínu jen protože je to bohatý a nebo protože to nejede a musí dát víc plynu aby to jelo stejně?



Hele poznám když se jedna motorka chce stavět na zadní a druhá ne a taky poznám, že s tím přestane když tam tu lambdu vrátím. Zrychlení z nízkých otáček bylo taky lepší, měnili jsme si motorky, několikrát po sobě, jedna (bez 02 senzoru) byla prostě živější(nehlědě na to že jsem pak do své motorky ten o2 senzor vrátil a ten jízdní projev se zhoršil), myslím, že to co píše Anti je naprosto přesné.

Mimo to se mě po tom ve vlákně na FB přidal další uživatel, který výsledky potvrdil a píše, že mu je jedno kolik to žere protože ten rozdíl je za něj obrovský.

Naposledy editováno 03.06.2021 08:29:57

(reakce na) Podpálí to píst a ventily

3.6.2021 v 08:43 | Nahoru | #3
Foustka> Aby to mělo zhoršenou tepelnou účinnost, tak by to muselo být buď hodně chudé, řekněme 20% vzduchu navíc, což by ale mohl být problém při těch 160km/h, kdy už není zatížení motoru zanedbatelné. A nebo o těch 15% bohatší. Smrad z výfuku tam určitě byl, i když ne ve formě nějakého viditelného kouře, třeba i díky katalyzátoru, který by mohl rozkládat oxidy dusíku a uvolněným kyslíkem trošičku zmenšit množství nespálených uhlovodíků a oxidu uhelnatého.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 116 23.4.2024 v 08:48 bazin.
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
trať enduro Yamaha Tenere 700 Eskoun 2 9.4.2024 v 13:49 MH79
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 goffy 2 30.3.2024 v 13:42 goffy
Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 2 25.3.2024 v 17:47 Pedl


TOPlist