megamoto_dunlop_kveten





Téma: Katalyzátor ven nebo ne
Zdravím jdu si k vám pro radu a zkušenosti. Mám laděnou koncovku od akrapoviče a originál svody z Katem. Uvazuji ze nahradim katalyzátor mezisvodem od dominatora . Lambda sonda je před katalyzátorem tak mě zajímá pokud ji vymenim za mezisvod a dam zpátky Lambda sondu která byla před katem tak by mělo být vše v pořádku nebo se pletu ? Má stim někdo zkušenosti ? Vím ze toho je tady hodně na fóru a všude četl jsem příspěvky ale řešilo se tam i filtr apod. Budu rad za vaše rady diky

1 reakcí na tento příspěvek Katalyzátor ven nebo ne

22.3.2021 v 18:03 | Nahoru | #61
assassin> jo, uvědomil jsem si, že píšu blbiny. Tak jsem to šel editovat a mezitím jsi edtitoval i ty.
Nicméně, to je nakonec jedno, jak jsem psal, nejde až tak o výkon, ale o křivku. Ta změna k lepšímu tam prostě je.
Souhlasím, RE je opravdu výjimečný stroj pro výjimečné chauffeury

kerut> jak chytrá je fakt netuším. Tak nějak indicky.
Udušený to z výroby nepochybně je. E4, A2.. Zatím jsem neslyšel o nikom, kdo by zaměnil jakoukoliv část (koncovky, svody, sání...) a dosáhl horšího výsledku. Naopak, každej si to chválí.

Motorka samozřejmě není výkonově top. Ostatně, kdybych chtěl něco 100 HP+, nebudu si pořizovat RE. Na druhou stranu, vždycky jsem nesnášel zbytečně seškrcený stroje, vždycky jsem u všeho měnil karbece na optimální "velikost", přetryskoval... Takže i v tomhle případě bych rád vymetl zbytečný restrikce.

Mám zkušenosti s Monsterem 620, což je teoreticky srovnatelná motorka. Objemem, válci atd. Dukna má o číslo větší kompresní poměr. Ovšem není dojebaná Eurem. Má 62 koní. Takže "hardwarově" by ten RE mohl mít - řekněme 55? Čili, někde je to zabitý. Jak na vstupu a výstupu, tak patrně i "softem". V tom bych se taky rád pošťoural, ale to je už úplně mimo moje vědomosti.

Sonicek> Co se týče svodů větších půměrů a bez katů, už je ve světě několik výrobců. Takže to asi nějak musí fungovat. Bez zásahu do ECU. Aktuálně se chystá výroba i u nás a měl by k nim být i protokol (otevřené sání, velký svody bez katů, otevřený koncovky). Tak ho sem pak schválně prsknu.

Ovšem jak říkám, vím o tom celkem prd, čili se nechci hádat se staršími a zkušenějšími. Tak mě neberte vážně a když tak smázněte. A je mi jasný, že á dvojkovej retrobajk je něco jinýho, než okruhovka. Zas takový pako nejsem.

Ještě, abych se vrátil k původní otázce. Předpokládám, že pokud Dubemax nahradil sériový výfuk Akrapem, má to nějak ošetřený/vychytaný a nepůjde do horšího. Že to dělal kvůli výkonu, průběhu, nebo třeba jen zvuku, ale nikoliv pro propad výkonu a zvýšení spotřeby. A podle mého, standardní koncovka má mnohem větší "odpor" než katalyzátor. Čili, pokud mu dobře funguje laďák, proč by likvidace katů měla být příčinou rozhození směsi? Neprudím, jen se ptám...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

22.3.2021 v 19:57 | Nahoru | #62
sardel> jo jo, ja to nemyslel zle, a chapu proc sis poridil zrovna tohle.. jen ze se to propste trochu vymika tomu beznymu "ladeni"..
co se tyka krivek asi bych neresil co je co, ta cervena je fakt vejs o vic nez chybu mereni v momentu i vykonu, to je uplne bezdebat.. ale bud je to tim ze je to v serii fakt uskrceny hodne moc, a nebo to nejak umi zmerit mnozstvi vzduchu (jako auta), bez toho, uznej sam, nema jednotka moc sanci neco nejak realne "korigovat" v tak sirokejch mezich..

Katalyzátor ven nebo ne

22.3.2021 v 21:25 | Nahoru | #63
Ten průběh momentu a výkonu proti těm z grafu se podstatně změní(hlavně dole) když to budeš srovnávat v režimu normálního provozu, tam režim full gas moc nevyužiješ.

Katalyzátor ven nebo ne

23.3.2021 v 14:02 | Nahoru | #64
Dajaká sonda v airboxu je, nahrazuje se booster plugem , ale to je, předpokládám, "sytič", měří teplotu nasávanýho vzduchu a hýbe tak s bohatostí.

Dneska jsem náhodou narazil na tohle. V podstatě holý roury s vyjímatelnejma killerama a katama. Je to samozřejmě hnusný a úchylný, nicméně je tam zajímavá jedna věta. Opět:

"No modification of the engine management required, the ECU will automatically adapt the map to the new parameters."

Tak asi Ind umí udělat chytřejší elektroniku než Japonec.

(reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

27.3.2021 v 23:11 | Nahoru | #65

kerut píše: sardel> .. a nebo to nejak umi zmerit mnozstvi vzduchu (jako auta), bez toho, uznej sam, nema jednotka moc sanci neco nejak realne "korigovat" v tak sirokejch mezich..



Vím, že jsem s tím INT už trapnej - ale asi to umí měřit množství nasávaného vzduchu. Bosch 0 261 230 357. Holt kvalitní indie.


1 reakcí na tento příspěvek Katalyzátor ven nebo ne

27.3.2021 v 23:30 | Nahoru | #66
Vypada to, ze tam maji vahu vzduchu... ono uz to bude mit dnes vic motorek, ta elektronika uz je mnohem více podobna te automobilové, uz nekdy kolem roku 2008 se začaly objevovat senzory klepani i u Japonců.. ted uz ma i Ind vahu vzduchu. Dobre info ja uz deset let nesleduju trendy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 09:44 | Nahoru | #67
assassin> čili, jinak řečeno, mohu v klidu vyhodit katy a "the ECU will automatically adapt the map to the new parameters".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 10:02 | Nahoru | #68

sardel píše: assassin> čili, jinak řečeno, mohu v klidu vyhodit katy a "the ECU will automatically adapt the map to the new parameters".



...tak zpet, asi uplne to pravda neni... ja na ten obrazek vcera koukal na malem/rozbitem telefonu, na pocitaci uz to vypada jinak - to neni vaha vzduchu, ale MAP senzor.. cesky receno, podtlakove cidlo. Tohle maji fi motorky uz opravdu dlouho, jde podle toho ridit mnozstvi smesi pri malem zatizeni - mala zmena otevreni klapky docela dost zmeni podtlak v sani. Ale jakmile mas otevreno vic jak ctvrt plynu, tak uz kazde dalsi otevreni ma za nasledek malou zmenu v podtlaku a tudiz uz je potom tenhle senzor k nicemu.. proto se vstrikovani ridi ve dvou rezimech - zpetnovazebni kdy se smes micha v zavislosti na hodnotach z tehle senzoru a pak pri vyssim zatizeni uz se smes urci z pevne nastavenych map...

Takze bohuzel zadna revoluce. U toho RE nebude zmena vyfuku velkej problem, protoze ten motor neni postavenej s durazem na vykon a je celkem fuk jakej tam das vyfuk, kdyz hlavni restrikce je ten motor sam

Naposledy editováno 28.03.2021 10:03:41

1 reakcí na tento příspěvek Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 10:26 | Nahoru | #69
Možná by to mohlo umět pokud jsou lambdy širokopásmové,to ale jen podle ceny v originálu budou tam skokové.

(reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 10:31 | Nahoru | #70
assassin> ty mě ale houpáš!

Pro zajímavost, včera jsem narazil na tohle video Jestli dobře chápu, tak po výměně filtru se ten nový "otevřený" musí "zajíždět". Říká tam, že to trvá až čtvrt hodiny, než se ECU adaptuje na nový parametry. To je pro mne už docela sci-fi. Teda, pokud neblábolí dajaké nesmysle...

Hele, nepruď, ten motor je úžasnej. Jen je samej "respirátor". Zatím jakýkoliv dusítko když se mu vyhodilo, znatelně ožil a očividně začal radostněji dýchat. Jak říkám, nejde o výkon, ale tyhle EU kurvítka dělaj hodně.

Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 10:35 | Nahoru | #71
Sardel: chybicka se vloudila, sorry moc neverim tomu, ze je tam ta elektronika tak pokrocila, aby se na neco sama prizpusobovala.. video zkouknu, jestli bude nalada, ja mam radeji text, videa me nebavi, trva to moc dlouho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 10:38 | Nahoru | #72

Foustka píše: Možná by to mohlo umět pokud jsou lambdy širokopásmové,to ale jen podle ceny v originálu budou tam skokové.


Jestli jsou širokopásmové je jedno. Skoková lambda to srovná stejně, akorát jiným způsobem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 10:42 | Nahoru | #73
Borntobewild> Mohl bys mi naznacit, jak podle skokove lambdy srovnas smes na AFR 13 napriklad?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 10:51 | Nahoru | #74
assassin> Tyvole. Zase jsem chytil Assasina.
"protoze ten motor neni postavenej s durazem na vykon a je celkem fuk ... "
Bavíme se o motoru, kde je požadavek na lambdu 1.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 10:52 | Nahoru | #75
Borntobewild> kdyz si to myslis. Ja tvrdim, ze to tak neni a jsem schopnej dokazat merenim s WB lambdou, ze ani v serii se vsema ekonesmyslama se to nereguluje v zatezi na lambda 1...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 11:00 | Nahoru | #76
assassin> Já myslím, že technicky není problém jakoukoli směs řídit v chodu podle skokové lambdy s poměrně vysokou přesností.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 11:05 | Nahoru | #77
Borntobewild> Rad bych to viděl v praxi.
Na jake teorii je to založeno taky netusim.

Naposledy editováno 28.03.2021 11:08:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 12:16 | Nahoru | #78
assassin>
Co se děje v motoru a v řídící jednotce? Sedí tam fousatej skřítek, kterej to všechno řídí." Map senzor má 2,34V, škrtící klapka 3,53. otáčky 3568. Teplota motoru 76,8. Teplota nasávaného vzduchu 18. Řidičova manželka menstruuje. Tak to máme , kouknem do grafu.... 23,8ms. Stříkni to tam. Lambdo, jak to vypadá?" Širokopásmová: "Je tam o 3,4% míń" " Připravit další vstřik! Přidejte 3,4% " Lambdo, co teď ?" "O 0,21% víc" "Ubrat 0,21%" Lambda: " Jo, skoro dobrý, já bych to tak nechala" Skřítek "Takže si zapište, pro tyhle vstupní hodnoty tuhle délku vstřiku a nakreslete to do grafu, ať je to všem jasný".
V případě skokový lambdy nebude "O tolik a tolik míň", ale prostě "Teď míň"- "Přidat 3%" " furt málo"- " přidat 2 %" " Moc " "Ubrat 1%" ...Atd.
No a když budou potřebovat bohatou směs, nastaví si takhle stechimetrickou a podle vstupních dat si přidají o předenm určené procento. Po x cyklech to zkontrolují. Jestli při jízdě budeš mít každý stý vstřik stechiometrický, nepoznáš to.
Asi každá ecu bude mít tel algoritmus trochu jiný a trochu jiný to bude u auta a jiný u motorky. A netvrdím, že nějaká ecu řídí bohatou směs podle skokový lambdy, jen si myslím, že to technicky jde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 12:24 | Nahoru | #79
Borntobewild>

Bavíme se o motoru, kde je požadavek na lambdu 1.

Proč by to potom mělo system přisávání vzduchu do spalin...

(reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 12:54 | Nahoru | #80
Borntobewild> Ale popsal jsi vlastne to same jen jinými slovy.

Zjednodusene, cokoliv bohatsiho nez stechiometricka hlásí ta skokovka jako “moc bohate”, ale uz ne o kolik. Ano stechiometrickou podle ni naladis a kdyz chces jet na bohatší, tak pridas palivo - podle nějakého emipiricky zjištěného koeficientu. Kdyz ten koef budes mit ruznej pro ruzne podminky, ziskas mapu ... Hmm a jsme přesně u systemu jakej mame u motorek. Problem je, ze pokud udelam konstrukční zmeny na motoru, je potreba mit jinou mapu empiricky zjištěných koeficientu ... no a to je to co delaji ladici na brzde.

Vic k tomu nemam

Naposledy editováno 28.03.2021 12:56:09

2 reakcí na tento příspěvek Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 13:15 | Nahoru | #81
Možná se mýlím. Všiml jsem si u auta, že když se něco dělá v systému spalování (mění výfuk, zapalovací cívky...), tak auto několik kilometrů jede trochu jinak a pak se to ustálí. Jakoby se řídící jednotka sama přenastavila na nejlepší parametry. U motocyklů to tak není, ty to mají na tvrdo?

(reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 13:25 | Nahoru | #82
nostalgik> ale o tom zde již dobrou půl hodinu hovoříme, Mlho! Já tomu samozřejmě prd rozumím, ty termity, který tady hází assassin a Borntobewild, jako třeba "stechimetrickou", jsou pro mne už jen nevyslovitelný, natož abych věděl, co to znamená, ovšem - teda v případě twinů RE - všude píšou, že po zásahu (výměna koncovek, výměna filtrů) si to ECU samo přemapuje...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 13:28 | Nahoru | #83
nostalgik> Nejde o motorky, ale o použití motoru, pokud chceš z motoru dostat výkon, nemůžeš udržet spalování v podmínkách vhodných pro řízení emisí. A auta mají podstatně přísnější emisní normy.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 13:28 | Nahoru | #84

Foustka píše: Borntobewild> Proč by to potom mělo system přisávání vzduchu do spalin...



To je snad kvůli Euro4, ne? EGR ventil. Akorát, místo toho, aby puštěl sračky zpátky do sání, tak fluše čistý vzduch do výfuku. Tím naředí spaliny a Gréta je spokojená.
Teda, tak to aspoň chápu já, což však nezmamená, že to nemůže být jinak. Dokonce je to i pravděpodobný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 13:32 | Nahoru | #85
sardel> Pokud bude motor řízen na lambda 1 (třeba běžná auta) tak tam to nemá smysl, funguje to jen při bohaté směsi, proto jsem o tom psal.

(reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 13:55 | Nahoru | #86
Foustka> njn, je fakt, že ten čistej vzduch pouští před lambdu. Tím ji v podstatě blbne. Ta pak hlásí jiný údaje než ve skutečnosti jsou a výsledek má být vlastně co? Ochuzená směs, aby to bylo dostatečně zelený? Už se v tom nějak ztrácím...

(reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 13:59 | Nahoru | #87

Foustka píše: nostalgik> Nejde o motorky, ale o použití motoru, pokud chceš z motoru dostat výkon, nemůžeš udržet spalování v podmínkách vhodných pro řízení emisí. A auta mají podstatně přísnější emisní normy.



Tak to je mi jasné.

1 reakcí na tento příspěvek Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 14:02 | Nahoru | #88
Sardel> stechiometricka reakce je obecne reakce odpovidajici sumarnimu vzorci.. O2 + 2H2 je stechiometricky, 2Na + Cl2 je stechiometricky pomer, atd..

otazkla je jestli si to jednotka fakt premapuje (musi mit podle ceho, a musi bejt dostatecne "chytra") nebo jestli se ta zmena vejde do nastavenych provoznich podminek, s tim ze puvodni system je vic na jednom okraji tovarniho nastaveni a novy system se posune az k druhemu okraji, kde je trochu paradoxne vyssi vykon.. coz je taky mozny, znamenalo by to ovsem ze je seriove smes bud prilis bohata, a nebo ze je system sani a vyfuku navrzenej dost nevhodne (zbytecne prilis ucpanej, lidsky receno)..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 14:12 | Nahoru | #89

sardel píše: To je snad kvůli Euro4, ne? EGR ventil. Akorát, místo toho, aby puštěl sračky zpátky do sání, tak fluše čistý vzduch do výfuku. Tím naředí spaliny a Gréta je spokojená.
Teda, tak to aspoň chápu já, což však nezmamená, že to nemůže být jinak. Dokonce je to i pravděpodobný.


Správně, ale přesně obráceně.
Egr pouští výfukové plyny do sání aby snížil poměr kyslíku ve směsi.
Foustka píše o pouštění vzduchu do výfuku. Já jsem se s tím systémem nesetkal. Předpokládám, že motor pracuje s bohatou směsí, do výfuku jde nespálené palivo a proto se do výfuku přifukuje vzduch, aby palivo shořelo. Na lambdě je 1, ale část paliva shořela a válci a část ve výfuku aniž by vykonala jakoukoli práci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

28.3.2021 v 14:18 | Nahoru | #90
Borntobewild> já vím, jak funguje EGR ventil. Ale u RE by to mělo být právě obráceně. Pouští luft ze sání do výfuku...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
brembo Honda CBR 600RR sumeli 2 1.5.2021 v 21:42 StiefTomas
Stunt život Honda CBR 600RR sportacek. 6 18.3.2021 v 09:09 miguel323
Čerpadlo nevypne Honda CBR 600RR JesuaHamasia 27 10.3.2021 v 20:41 JesuaHamasia
Číslo riadiacej jednotky CBR 600 rr Honda CBR 600RR JesuaHamasia 0 4.3.2021 v 13:44 JesuaHamasia
retez olejoveho čerpadla Honda CBR 600RR MaRRtan 4 16.2.2021 v 17:36 Startka


TOPlist