bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Katalyzátor ven nebo ne
Zdravím jdu si k vám pro radu a zkušenosti. Mám laděnou koncovku od akrapoviče a originál svody z Katem. Uvazuji ze nahradim katalyzátor mezisvodem od dominatora . Lambda sonda je před katalyzátorem tak mě zajímá pokud ji vymenim za mezisvod a dam zpátky Lambda sondu která byla před katem tak by mělo být vše v pořádku nebo se pletu ? Má stim někdo zkušenosti ? Vím ze toho je tady hodně na fóru a všude četl jsem příspěvky ale řešilo se tam i filtr apod. Budu rad za vaše rady diky

1 reakcí na tento příspěvek Katalyzátor ven nebo ne

22.3.2021 v 18:03 | Nahoru | #1
assassin> jo, uvědomil jsem si, že píšu blbiny. Tak jsem to šel editovat a mezitím jsi edtitoval i ty.
Nicméně, to je nakonec jedno, jak jsem psal, nejde až tak o výkon, ale o křivku. Ta změna k lepšímu tam prostě je.
Souhlasím, RE je opravdu výjimečný stroj pro výjimečné chauffeury

kerut> jak chytrá je fakt netuším. Tak nějak indicky.
Udušený to z výroby nepochybně je. E4, A2.. Zatím jsem neslyšel o nikom, kdo by zaměnil jakoukoliv část (koncovky, svody, sání...) a dosáhl horšího výsledku. Naopak, každej si to chválí.

Motorka samozřejmě není výkonově top. Ostatně, kdybych chtěl něco 100 HP+, nebudu si pořizovat RE. Na druhou stranu, vždycky jsem nesnášel zbytečně seškrcený stroje, vždycky jsem u všeho měnil karbece na optimální "velikost", přetryskoval... Takže i v tomhle případě bych rád vymetl zbytečný restrikce.

Mám zkušenosti s Monsterem 620, což je teoreticky srovnatelná motorka. Objemem, válci atd. Dukna má o číslo větší kompresní poměr. Ovšem není dojebaná Eurem. Má 62 koní. Takže "hardwarově" by ten RE mohl mít - řekněme 55? Čili, někde je to zabitý. Jak na vstupu a výstupu, tak patrně i "softem". V tom bych se taky rád pošťoural, ale to je už úplně mimo moje vědomosti.

Sonicek> Co se týče svodů větších půměrů a bez katů, už je ve světě několik výrobců. Takže to asi nějak musí fungovat. Bez zásahu do ECU. Aktuálně se chystá výroba i u nás a měl by k nim být i protokol (otevřené sání, velký svody bez katů, otevřený koncovky). Tak ho sem pak schválně prsknu.

Ovšem jak říkám, vím o tom celkem prd, čili se nechci hádat se staršími a zkušenějšími. Tak mě neberte vážně a když tak smázněte. A je mi jasný, že á dvojkovej retrobajk je něco jinýho, než okruhovka. Zas takový pako nejsem.

Ještě, abych se vrátil k původní otázce. Předpokládám, že pokud Dubemax nahradil sériový výfuk Akrapem, má to nějak ošetřený/vychytaný a nepůjde do horšího. Že to dělal kvůli výkonu, průběhu, nebo třeba jen zvuku, ale nikoliv pro propad výkonu a zvýšení spotřeby. A podle mého, standardní koncovka má mnohem větší "odpor" než katalyzátor. Čili, pokud mu dobře funguje laďák, proč by likvidace katů měla být příčinou rozhození směsi? Neprudím, jen se ptám...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne

22.3.2021 v 19:57 | Nahoru | #2
sardel> jo jo, ja to nemyslel zle, a chapu proc sis poridil zrovna tohle.. jen ze se to propste trochu vymika tomu beznymu "ladeni"..
co se tyka krivek asi bych neresil co je co, ta cervena je fakt vejs o vic nez chybu mereni v momentu i vykonu, to je uplne bezdebat.. ale bud je to tim ze je to v serii fakt uskrceny hodne moc, a nebo to nejak umi zmerit mnozstvi vzduchu (jako auta), bez toho, uznej sam, nema jednotka moc sanci neco nejak realne "korigovat" v tak sirokejch mezich..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
35kw na A2 Honda CBR 600RR Honza259 7 8.12.2023 v 07:30 kokoška.
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR LuuKeW 20 9.5.2023 v 14:35 Metric
“Malý” A2 supersport vs 600cc Honda CBR 600RR, KTM RC 390 Risek55 26 30.4.2023 v 19:55 Gahan37
Vypne motor Honda CBR 600RR JesuaHamasia 3 5.4.2023 v 15:38 JesuaHamasia


TOPlist