globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory
29.11.2020 v 00:31
Ahojme,

tu je nahlad na vyplnanie mrtveho priestoru klukovej komory kvoli sportovej kluke:



Pekny vecer
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

16.12.2020 v 09:21 | Nahoru | #61
SkotyCZ> Ty jsi se prostě dopracoval do stavu, že i když na to tvém střepu nefunguje nic, jak by mělo, tak kdyby ti rozřízli lebku, místo mozku by bylo nasráno a zevnitř na čele by byl nápis JAWA .

(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

16.12.2020 v 09:29 | Nahoru | #62

Kohlstein píše: Jestli spolu tyhle dvě věty nějak souvisí, tak to je dobrá blbost o tom krouťáku.


Je to odpoveď Koudymu, který napsal, že třinda má dvojnásobný objem než CBF125 a že má slušný krouťák. Není to blbost o tom krouťáku, třinda má skutečně třikrát větší krouťák, než ta CBF. Nechtěl jsem všude používat citaci, ale je vidět, že je to nutné. Nepřečetl jsi si, že je to odpověď.

(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

16.12.2020 v 09:37 | Nahoru | #63

Kohlstein píše: Jestli spolu tyhle dvě věty nějak souvisí, tak to je dobrá blbost o tom krouťáku.


Musíš si to dát do kontextu s tím mým příspěvkem, na který mito reagoval. Upřesnil dvě odlišné informace.

A Skoty mi nepříjde jako ortodoxní Jawař. Prostě má radost z toho, že úspěšně provozuje třindu. Ale netvrdí, že je to nejlepší motorka světa a nikdy to nevymění. Jen si stojí za tím, že na tom jde celkem normálně jezdit (s tím souhlasím).

(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

16.12.2020 v 10:51 | Nahoru | #64
Kohlstein> ale ale, první se chytnul. Už jsem si na Tebe a tvoje podobné zvyknul. Asi dělám něco špatně, že se mi ten střep za celý rok ani jednou (teda až na klakson- drátek) nevysral. V motorkách, zkušenostech a technických záležitostech na tebe nemám, ale tvoje komunikacemi mi připomíná malé dítě. Mám v hlavě nasráno, protože se mi Jawa nesere a jsem s ní spokojený. Bravo , jako dítě na pískovišti. Až se vysere nebo ji někdy prodám, tak Ti poštou pošlu tématicky laděnou pohlednici, abych ti udělal radost, že jsem procitnul - všechny motorky až na Jawu jsou nedotknutelné, bohem seslané stroje které budou jezdit i za 100let s nulovým servisem.

Jinak Koudy to trefil. Snažím se k tomu stavět objektivně. Přišít rok Japonec, tak porovnám, o co vše jsem to přišel.

Naposledy editováno 16.12.2020 11:03:05

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

16.12.2020 v 11:25 | Nahoru | #65
Měl jsem 638 několik let, a jezdilo se mi na tom dobře. Byl to pohodlnej stroj, motor celkem slušně pelášil, problém ale byl, že u 130 km/h končil, což je na předjíždění málo. Nikdy jsem nepozoroval legendární kroucení rámu, o kterém všichni mluví. Možná to ale bylo tím, že jsem měl nové zadní i přední tlumiče, gumy Metzeler místo tý slisovaný tmy od Mitasu, zrepáslý uložení kyvky, krk řízení na kuželíkách.

Skutečná slabina byly brzdy. Přední dvouklíč jsem ale neměl nikdy správně seřízený, protože jak jsem ho víc přitáhl, tak škrtal.

Problém jsou těžce nekvalitní náhradní díly, člověk musí všechno dopasovávat, něco se nedá vubec použít. Mě se díky těm mizerným dílům srala, i když jsem jí věnoval veškerou péči. Pomalu víc času v dílně než na silnici. A chtěl jsem jezdit, takže jsem jí poslal dál a koupil japonce.

Kdyby to stálo normální peníze a byly na to kvalitní díly, je to dobrej stroj do začátku. Při dnešních cenách je to už ale nesmysl. A holky na to nesbalíte, to je fakt

PS: A že by se musely dělat pauzy na vychladnutí? Nesmysl..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

16.12.2020 v 12:23 | Nahoru | #66
JohnCoat> to řekni mí bolavý prdeli, která chladla společně s tim nesmyslem, kterej začal po serpentýnách střílet a skákat jak potrefená koza, kde chcípnul a odmítl nastartovat dokud nezchladl.
Zkusit vyvrátit si mi mohl všechno ale tohle ne, když jsem viděl na teploměru 35 tak jsem s tim byl smířenej už na začatku "výletu".
Ale abych tě trochu podpořil....kroucení jsem nepozoroval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

16.12.2020 v 12:37 | Nahoru | #67
Folby> Normální to přehřívání rozhodně není. To si dostal do ruk nějakej unikát a nebo měl majitel stroje nedostatečný schopnosti k provozu takové rakety .

Naposledy editováno 16.12.2020 12:40:52

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

16.12.2020 v 13:55 | Nahoru | #68
Já mám 250 jednoválec a přehřívání jsem nikdy neřešil - ani do plna naložený ve dvou... Qalitní olej místo M2T.
Na 175 jsem jezdil v terénu v hicu - kartery horké jak plotna a žádný problém Jen jednou samozápaly - špatná svíčka.

(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

16.12.2020 v 14:35 | Nahoru | #69
Drakl> S 250 jsem taky nikdy problem neměl . To jen ten 350kovej unikát.

(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

16.12.2020 v 14:37 | Nahoru | #70
Koudy01> Oboje je klidně možný, ale asi to nechci zkoušet po 2

Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

16.12.2020 v 15:25 | Nahoru | #71
každej jezdí, co ho baví
Já třeba Skotyho chápu s tou dvácou, taky mě to na tom baví i když papírově by se to skoro nemělo hnout z místa.
No a Jawa...je to specifický ježdění, ale jen z okolí znám tři kluky, co prošli postupně až k dobrejm japoncům a vrátili se zpátky k Jawě, protože je na tom něco, co jim vyhovuje nejvíc a co jim na ježdění pro zábavu sedí.

Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

16.12.2020 v 19:28 | Nahoru | #72
Když ono u Jawy: Pokud to miluješ není co řešit. Pokud řešíš, nemiluješ.
...jo jsou mezi námi sadisté, kteří, např., vyplňují mrtvý prostor 30 let starého stroje korkem, a kochají se představou piliny ronících ložisek, sorry těm já pomáhat nehodlám.

Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

17.12.2020 v 19:43 | Nahoru | #73
No já sem hodím taky nějakou zkušenost, konkrétně s 634 té úplně první generace, tedy nechromka, lakovaný blatníky, tachák ve světle. Já na tom začal téměř hned po autoškole, po kratičký zkušenosti s dvěapůlkou Bizonem a v době, kdy standardem byly kývačky. Dovolím si to tedy porovnat s těmihle stroji.
Přechod na tuhle třiapůlku byl v tý době skutečně skok dopředu. Jak výkonově, tak i podvozkem. Ta dvojitá kolíbka byla znát, rám se nijak nevlnil, zatáčky držela perfektně. V té době byla k sehnání na zadní kolo 4" guma, která se mohla napasovat ne ten 3,5" ráfek, resp. byla na to přímo určená. Musela se ale přehustit, jinak se ta guma vlnila.
Brzdy - přední dvoučelisťovej dvouklíč byl sice náročnější na seřízení, trochu o nervy, ale seřídit šel. Jeden známý mě tehdy řekl ať nebrečím, že na závodních se používají i čtyřklíče a každej si je chválí. Takže mi nezbylo nic jinýho než si s tím pohrát, protože by mně měl jednak za lempla, kterej na to kašle a za vola kterej není ochotnej využít co se mu nabízí. Pravdou že, ten výsledek stál zato.
S elektrikou bez problémů, protože o elektronika se tady tehdy vyskytovala jen v sci-fi literatuře a na samotný motorce byly snad všeho všudy dva dráty. Na fichtlu byl jeden, takže žádný velký doučování...

Podivnou slabinou byl motor, jeho výdrž. V létě, v teple když ji člověk držel chvíli pod krkem, tak se po pár kilometrech kousla na pístu. Ale stačilo ji nechat chvilinku vychladnout, na cigáro, ale i chvilkou jízdy bez motoru, a byla schopna jet dál. Tohle dokázala i několikrát za sezónu, takže každou zimu následoval výbrus.
Obecně byl problém i s vejškou, já při svých 185 jsem s tím problém sice neměl, ale kluci menších vzrůstů měli problém to vůbec hodit na stojan, udržet na stání a pod.
Naprosto zoufalým problémem byla údržba, přesněji naprosto katastrofální nedostatek jakýchkoliv dílů. To že pro každý výbrus existovali ještě tři třídy přesnosti pístů, to byla jenom katalogová teorie. Kvalitu dílů se vůbec neřešila, protože každej byl rád, že vůbec něco sehnal. Pravdou ovšem, že tohle nás naučilo zacházet s motorkama i jezdit s nima poněkud s citem, protože pokud to člověk blbě položil, nebo blbě utavil, tak prostě na delší dobu dojezdil. Tím ale vůbec nechci říct, že jsme nejezdili brzda - plyn a pokud možno plnej.

Ale když vezmu, že skok z Bizona na 634 byl fakt skok o třídu, tak přechod na Japonce byl skok do jinýho světa. A z dnešního podledu jediný co bych na tý tehdejší JAWě ocenil, že na "cesty pro rohlíky", nebo jako přibližovadlo okolo komína byla výrazně lehčí, přičemž výkonově je po městě a na krátký vzdálenosti naprosto dostačující.

3 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

18.12.2020 v 07:16 | Nahoru | #74
Dvouklíč jsem si dával na 477 a brzdilo to fajn, nevím jaký jste měli problém se seřízením? Nic na tom nebylo. Akorát držet to na brzdě v kopci se muselo mačkat dost - dozadu to moc nebrzdilo. Jak zmiňuješ, že 634 byla lehčí, měl jsem potom 639 a lehčí mně nepřišla. Samozřejmě jsem si na to zvykl, ale na kratší courání jsem stále raději tahal 477 - byla lehčí na cesty pro rohlíky . Nikdy jsem nejezdil na nějakém "Japonci", ale moc si neumím představit zápasit s těžší motorkou. Nyní máme doma 3 Italy 125ccm a jsem s nima moc spokojenej a i výkonově jsou v pohodě. Nějak nemám potřebu vyššího výkonu a v žádném případě větší váhy. Pro mě dobrý, ale moje ženský i kluk se i tak dost perou s těma cca 120kg, když např. dcera váží 50kg a měří 159cm - tak by si uměla představit ještě lehčí motorku. A to jsem je odlehčil, kde se dalo (laďák-5kg, Lithiovka-3kg...), ale při tý konstrukci (brzdách, gumách, vodník, startér, USD...) není možné váhu chtít extra snížit. Když už je nějaká 125 lehčí, tak vypadá jak motokolo .

(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

18.12.2020 v 11:22 | Nahoru | #75
mito7> Ale dá
Kevlarové bezdušáky, do nich helium, vyhodit starter i s baterkou, vypustit vodu neb aspoň naředit lihem
Musíš být kreativní, jako JAWAŘ!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

18.12.2020 v 12:23 | Nahoru | #76
mito7> Tam je prostoru pro shazování, zeptej se Jaška. Akorát krom vrtání všeho možnýho a třeba duralové rozety to pak leze do peněz. Fotky Jašek a Assassin.

(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

19.12.2020 v 01:28 | Nahoru | #77
mito7> Jednoklíč se nastavoval prostě jednodušeji, to je holej fakt. Dá se říct, že jednoklíč stačilo nastavit, povolit, přitáhnout, dvouklíč se musel seřídit. Něco podobnýho jako u bubnů na Škodovkách: když jsi měl excentry, tak se to muselo seřizovat, když jsi měl samostavy, tak to stačilo jenom složit.
Nebrzdění v kopci plyne už z principu - dvouklíč nemá úběžnou čelist, takže v kopci "stát" na zadní brzdě.

Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

19.12.2020 v 18:38 | Nahoru | #78
Ten dvouklíč je taky jednoduchej, co na tom hledáte za problémy? Povolit spojovací táhlo mezi klíčema, přitáhnout na lanku až začne první klíč přibrzďovat a o definovanou polohu povolit, přitáhnout táhlo mezi klíčema, až začne přibrzďovat a o stejnou definovanou polohu povolit - a je seřízeno.
Pokaždé nelze v kopci stát na zadní brzdě, já princip znám.

(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory

19.12.2020 v 18:39 | Nahoru | #79
DRN.> Ta sedačka - super. 440 gr. ušetřených.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist