bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brzdy Jawa 350 639. - 638??
30.12.2016 v 07:15
Zdravím Jawaře. Chtěl bych si pořídit třipade "8" nebo "9" a chtěl bych se zeptat,jestli je velkej rozdíl v brzdách (předek )??? Jestli máte někdo osobní zkušenost a můžete to porovnat? Děkuji za odpověď Jarda.
Předchozí
1 2
Následující

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

30.12.2016 v 07:38 | Nahoru | #1
Mám osobní zkušenost ale teda hodně starou, řidičák jsem kdysi v pravěku dělal na osmě a pak si koupil devítku, to že devítka proti osmě má vepředu kotouč asi víš, je to trochu modernější řešení ale rozdíl v brždění jsem teda až tak nepozoroval. Jestli chceš klasiku s bubnem ber osmu. Ale moje zkušenost je teda už fakt létama hodně zašlá...1989-1992.
Ať se daří.

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

30.12.2016 v 09:21 | Nahoru | #2
Rozdíl je docela markantní. Kotouč bude vždy brzdit lépe než buben

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

30.12.2016 v 09:50 | Nahoru | #3
Že kotouč bude vždycky brzdit líp než buben je pravda v teoretické rovině. Praxe u Jawy je ovšem taková, že rozdíl v brzdném výkonu mezi dobře seřízeným dvouklíčovým bubnem 638 a kotoučem 639 je skoro nepostřehnutelný. Dvouklíč jen neumí řada lidí seřídit, aby fungoval. Buben se dřív uhřeje, kotouč má lepší chlazení i odvod bordelu. Nevýhodou kotouče je poloviční životnost obložení proti bubnu (maličkost) a dnes hlavně absolutní absence kvalitních náhrad gumových dílů brzdového třmenu i jeho pumpy. Nevýhodou bubnu u Jawy je citlivost na dotažení výpletu - snadno se deformuje. Výběr je na tobě.

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

30.12.2016 v 10:59 | Nahoru | #4
Mockrát diky za odpověď Já se taky setkal s názorem, že kotouč není extra rozdíl od bubnu Tak se uvidíme co poplašim Ale jinak díky

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

30.12.2016 v 11:01 | Nahoru | #5
Pokud ten dvouhlič bude čistý a správně nastavený tak téměř nepoznáš rozdíl a tak i tak ta Jawácka vidlice je tak měké že kroutí jak had.Z osobní zkušnosti jsem pro buben

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

30.12.2016 v 12:31 | Nahoru | #6
Loni jsem dal kotouč na moji 180ku a rozdíl je znat, dvouklic brzdil dobře ale kotouč se mi zamlouva víc i ovládací sila na packu je potřeba menší takže já beru kotouč jako plus,ale 180 je o hodně lehčí než 350tka takže na 350 to nemusi být tak znát.
Od 17ti jsem měl asi 10let 639tku a slapala bez problémů.

Háčky a čárky omluvte mobil je mobil

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

30.12.2016 v 12:53 | Nahoru | #7
dvouklic jsem mel na 471, nebrzdil vubec spatne, ale kotouc je kotouc

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

30.12.2016 v 13:56 | Nahoru | #8
Kdo umi seridit dvouklic a ma kvalitni oblozeni tak na Jawce nepozna rozdil! Vlastni zkusenost 8x9!

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

30.12.2016 v 14:45 | Nahoru | #9
dvouklíč skutečně nebrzdí úplně blbě co do výkonu, nicméně má vyšší ovládací sílu a pak takovou tu nevýhodu dvounáběžný brzdy, kdy je zkraje trochu moc hrr co do nástupu účinku. Kotouč 639 není žádná sláva, nicméně tento problém odbourává, menší ovládací síla, lepší citlivost při potřebě brzdit jen jemně... Nicméně s pečlivě naladěným dvouklíčem jsem čízu stavěl na předek taky, s plovoucím kotoučem přímo hravě....

Nejlepší východisko z tohoto výběru je 639 a úprava na plovoucí kotouč ze 640/487,4 citlivost velmi dobrá, účinek citelně lepší než origo 639 brzda a pro lehkou čízu až předimenzovaná, pro otylou jawu skutečně dostatečná a vyhovující i pro svižnější styl...

2 reakcí na tento příspěvek Brzdy Jawa 350 639. - 638??

30.12.2016 v 14:59 | Nahoru | #10
Kotoučová brzda se díky hydraulice dá lépe dávkovat, ale jinak si myslím že to brzdí (nebo spíš nebrzdí) stejně jako buben.

(reakce na) Brzdy Jawa 350 639. - 638??

30.12.2016 v 16:06 | Nahoru | #11
dave-lister> Měl jsem Jawu 634 a potom 640. Rozdíl je velký. Pokud chceš brzdit, tak kotouč. Model 638 nemohu posoudit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy Jawa 350 639. - 638??

30.12.2016 v 16:11 | Nahoru | #12
dave-lister>
Ten kotouč brzdí výrazně lépe jak buben (dvouklíč).

(reakce na) Brzdy Jawa 350 639. - 638??

30.12.2016 v 17:12 | Nahoru | #13
Franky> Ono taky záleží jak je ten buben starej. Pokud bude buben a pakny zánovní tak to brzdí dobře.

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

31.12.2016 v 09:22 | Nahoru | #14
Já bych si k tématu dovolil přidat také své zkušenosti:

Běžně jezdím střídavě na J 634 s bubnem a J 640 s velkým kotoučem z 650 s originál brzdičem Brembo (místo nekvalitní kopie KBX) a destičkami Goldfren S3 (pozor, nezaměňovat s dnešní brzdou, používanou například na J 634 NEW, ta je trochu jiná).

Jak je zde uvedeno, buben také není tak špatný, ale s tímto kotoučem to nejde moc srovnat. Tento kotouč brzdí o poznání lépe (vysvětlení je jednoduché, stejná brzda je i na BMW F 650, Hondě CB 500 apod.) a není takový problém, udělat tuto přestavbu i na původní vidlici a původní náboj kola. Vezme-li se původní náboj na plovoucí kotouč, chce to nechat akorát přerovnat dosedací plochu kotouče (pevný kotouč jinak bude nejspíše házet) a na vidlici odfrézovat držák brzdiče z původních 18 mm na 11 mm (jestli si dobře pamatuji - Jawa to tak také dělala na původních březnických vidlicích) a brzdič namontovat přes mezikus, který Jawa také dodávala. Brzda se pak chová lépe nejen z hlediska celkového brzdného účinku a nástupu brzdění (hydraulický převod), ale hlavně se mi jí zatím nepodařilo uhřát při jízdě z hor dolů (narozdíl od bubnů).

A nesmí chybět moje poznámka na konec:
Kdysi jsem jezdil i na originál 639 a tam je fakt, že ten kotouč byl s bubnem srovnatelný. Pak jsem skokově přeskočil na plovoucí kotouč a tam ta změna byla znát. Přisuzuju to konstrukci s pevným kotoučem, pevným brzdičem a originálně destičkami podloženými vymezovacími pružnými vložkami... nicméně po výměně náboje kola (na pevný kotouč má centráž a je v místě uchycení užší) a kotouče se toto nechá udělat i na J 639 a dělá se to, protože sehnat pevný kotouč jako ND je prakticky nemožné.

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

1.1.2017 v 23:20 | Nahoru | #15
Jen pokud máte kotouč z 640 tak desky s malou tloušťkou masa vám vypadnou Dobré na rozbití huby

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

1.1.2017 v 23:20 | Nahoru | #16
Ale rozhodně kotouč, to je to nejlepší na celé motorce

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

1.1.2017 v 23:30 | Nahoru | #17
Ten dvouklíč byl tehdy docela krok vpřed. Pokud pracoval správně a fundoval onen pseudo "posilovač".
K dosažení brzdného účinku jsme se snažili ještě dále dopomoci za využití všelijakých "opičích kapek" - jako např. kalafunou. Už ani nevím, ale myslím, že nějaké zlepšení se dostavilo.

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

2.1.2017 v 11:16 | Nahoru | #18
Co se tyce davkovatelnosti a ovladaci sily - jednoznacne kotouc. Co se brzdneho ucinku tyce - oboje je na dnesni pomery tezce podprumerne, ale kotouc prece jen brzdi lepe.

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

2.1.2017 v 13:22 | Nahoru | #19
U jawy je to jedno mam kotouc a razantní rozdíl proti bubnu není

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

2.1.2017 v 13:57 | Nahoru | #20
S dobře nastaveným Jawským douklíčem na předním kole (mám ho na lehčí 559) je při brždění naplno slyšet kvílení gumy i na suchém asfaltu. Neříkám že brzdí lépe než kotouč, jen podotýkám, že se musí umět dobře seřídit.

1 reakcí na tento příspěvek Brzdy Jawa 350 639. - 638??

2.1.2017 v 14:33 | Nahoru | #21
myslím si,že konkrétně u jawky 350 je to úplně jedno.
tahle motorka rozhodně není na nějaké blbnutí,ty brzdy jsou na hovno obě,navíc jak už se tady psalo,tak se ta vidlice kroutí,celkově podvozek bídný.... a pokud se vyloženě pravidlně nesjíždí klesání 1000 m ,tak je to v klidu.

tahle motorka je spíše o pohodové jízdě,ono to ani rychle jen neumí.....

spíše bych vybíral podle aktuálního stavu,jestli model 638,nebo 639 bych neřešil i tak nebude úplně snadné koupit hezký kousek-pokud nechceš dělat GO všeho.....

jinak pro mně osobně rozhodně motorka s koulema,za jawkou se vždy otočím a i když je to samozřejmě nesmysl,tak se mi zdá lepší,než adekvátní "křápy" japonského původu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy Jawa 350 639. - 638??

2.1.2017 v 16:56 | Nahoru | #22
Dolph-cz>
To je fakt = dnes, když našlápnu tu sérii náhodných výbuchů dvouválce, křením se přitom jako měsíček!
Oni ty dvoutakty pomalu mizí a jak mizí - tak potom uchu lahodí, když něco podobného --- důvěrně známého ---- ale už téměř vymizeného --- člověk zase slyší.

1 reakcí na tento příspěvek Brzdy Jawa 350 639. - 638??

2.1.2017 v 17:50 | Nahoru | #23
Za mě: Pokud jezdíš na kochačku a nejsi okruhový zvíře ber buben. Díly seženeš ještě hodně dlouho. Udržba, jednoduchá a nenáročná. Nevýhoda: špatná dávkovatelnost (lanko a ostatní díly pruží). Kotouč: Po koupi je nutná GO celého systému. Brzdovka naruší gumové díly, které nabydou a znemožní pohyb pístků ve třmenu. Navíc gumové díly se velice obtížně shánějí. Dále je nutné jednou ročně měnit brzdovou kapalinu a to ne žádnou 80kč/0,5l. Potom by si mohl generálkovat co 2 roky. Destičky se sjedou většinou za sezonu max 2. Je náročnější na seřízení a odvzdušnění. Odměna: Dávkovatelnost, slušný účinek (v 60km/h s Metzelerkama blokne kolo). Záleží jenom na tobě, jak seš zručný a co preferuješ.

(reakce na) Brzdy Jawa 350 639. - 638??

2.1.2017 v 21:28 | Nahoru | #24

Franky píše: Dolph-cz>
To je fakt = dnes, když našlápnu tu sérii náhodných výbuchů dvouválce, křením se přitom jako měsíček!
Oni ty dvoutakty pomalu mizí a jak mizí - tak potom uchu lahodí, když něco podobného --- důvěrně známého ---- ale už téměř vymizeného --- člověk zase slyší.

(reakce na) Brzdy Jawa 350 639. - 638??

2.1.2017 v 21:30 | Nahoru | #25

expert217 píše: Za mě: Pokud jezdíš na kochačku a nejsi okruhový zvíře ber buben. Díly seženeš ještě hodně dlouho. Udržba, jednoduchá a nenáročná. Nevýhoda: špatná dávkovatelnost (lanko a ostatní díly pruží). Kotouč: Po koupi je nutná GO celého systému. Brzdovka naruší gumové díly, které nabydou a znemožní pohyb pístků ve třmenu. Navíc gumové díly se velice obtížně shánějí. Dále je nutné jednou ročně měnit brzdovou kapalinu a to ne žádnou 80kč/0,5l. Potom by si mohl generálkovat co 2 roky. Destičky se sjedou většinou za sezonu max 2. Je náročnější na seřízení a odvzdušnění. Odměna: Dávkovatelnost, slušný účinek (v 60km/h s Metzelerkama blokne kolo). Záleží jenom na tobě, jak seš zručný a co preferuješ.



Přesně tak.. Lépe to napsat nelze. Sucháč ví proč jede s bubnem.

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

2.1.2017 v 21:49 | Nahoru | #26
Ted jsem si uvedomil, ze JwKS_Pavel sem zrovna psal, i kdyz jr na tom Australskem tripu ...Asi si to tu neprrctes, ale zdravim do Australie, stastnou cestou...

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

4.1.2017 v 12:33 | Nahoru | #27
Jezdil jsem oboje na jednom stroji.Moje zkušenost je podobná jak píší ostatní.Jen mi připadalo,že v případě kotouče to při brzdění táhne trošku ke straně (nepatrně).Kotouč je asi lepší (nenáročnej na seřízení aj.).Dobře seřízenej buben s dvojklíčem je taky v pohodě a brzdí dostatečně.

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

4.1.2017 v 19:06 | Nahoru | #28
Ahoj !
Ja by som bol rád, že ešte vôbec sa dá zohnat 350ka. Ak je v dobrom stave, máš to jedno, ber ! Osobne mám 639, na pohodovú jazdu doštičky vydržia aj viac ako sezónu. A gumičky a fitingy a neviemčo som zohnal od Fichtlkramek.cz - oporúčam...
Potom daj fotku, ako si sa rozhodol !
Prajem vela štastných náhodných výbuchov

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

11.1.2017 v 00:38 | Nahoru | #29
Kotouč je super, aleaž v provedení J640 - plovoucí, to už je skutečně solidní brzda, odpovídající váze stroje...

Brzdy Jawa 350 639. - 638??

11.1.2017 v 09:29 | Nahoru | #30
Jen doplním na dvouklíči,když mi prasklo origo lanko tak jsem koupil náhradu v motokrámku,komplet lanko s bovdenem a lanko bylo o dost tenčí než origo a brzda byla gumová,holt se to tenké lanko moc natahovalo(nebo jak to popsat) a tak jsem si nechal udělat lanko v Agrozetu,které bylo pruměrově do toho origo bovdenu a byl to sakra rozdíl. ,ale stejně bych dal přednost kotouči,když je na výběr.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek
Kolo Jawa 1,85x16" s kotoučem Jawa 350/639, Jawa 350/639 Chopper Marec222 2 19.8.2022 v 08:24 Marec222


TOPlist