bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Velka komprese
25.11.2020 v 12:02
Zdravim, chci se optat? Koupil jsem WR 426F a nejde zaboha nakopnout, ma obrovskou kompresy. Dekompresor vim jak se pouziva. Na toztlaceni to nejde ani za 5ku ve 2, že jeden tlaci druhej sedi.. Jednou se mi to stalo u RMZ 250 ale tam se pohnul automaticky dekompresor tak jsem ho privyhnul aby prioteviral ventil a sla v poradku.Tahle ma manual dekompresor. Ted naposledy jsem mel Husaberg 501 a sla roztlacit na 3ku i nakopnout sla o dost lepe. Nenapada vas nekoho co s tim?

Naposledy editováno 25.11.2020 13:03:30
Předchozí
1 2
Následující

Velka komprese

25.11.2020 v 12:24 | Nahoru | #1
V první řadě asi myslíš spíš Yamahu než Husqvarnu viď?
To je trochu rozdíl, protože HQ WR400 je dvoutakt)
jinak když je mechanickej poznáš na tahu jestli vůbec reaguje, pokud ne tak nefunguje, pokud ano je problém jinde. Vyndej svíčku.
Podle mne to máš rafnutý

Naposledy editováno 25.11.2020 12:43:34

2 reakcí na tento příspěvek Velka komprese

25.11.2020 v 12:32 | Nahoru | #2
O tak obrovské "kompresy" jsem ještě neslyšel. Ale slyšel jsem, že když se stlačuje pístem voda, tak se ohýbá ojnice. A taky jsem slyšel, že s některýma zadřenýma pístama nejde pohnout vůbec.
Mám takové tušení, že když se vyšroubuje svíčka, tak by ta komprese měla o dost klesnout!

Naposledy editováno 25.11.2020 12:34:05

(reakce na) Velka komprese

25.11.2020 v 12:43 | Nahoru | #3

Kohlstein píše: O tak obrovské "kompresy" jsem ještě neslyšel. Ale slyšel jsem, že když se stlačuje pístem voda, tak se ohýbá ojnice. A taky jsem slyšel, že s některýma zadřenýma pístama nejde pohnout vůbec.
Mám takové tušení, že když se vyšroubuje svíčka, tak by ta komprese měla o dost klesnout!

hezky napsaný

(reakce na) Velka komprese

25.11.2020 v 12:56 | Nahoru | #4
Kohlstein> Pokud má funkční dekompresor, tak by voda ve válci měla vyflusnout/vytéct ven ne?. Tak si myslím, že ani vyšroubovaná svíčka nepomůže.

1 reakcí na tento příspěvek Velka komprese

25.11.2020 v 12:58 | Nahoru | #5
Omlouvam se. Yamaha WR 426f. Udajne ma byt po vybrusu a pan rikal ze mu poslali nejaky mensi pist tak si napsal o vetsi tak jsem si rikal jestli to neni ten duvod.. Asi mi nezbyde nic jineho nez to rozhodit :/

Velka komprese

25.11.2020 v 12:59 | Nahoru | #6
Dekompresor funguje bez problemu

Velka komprese

25.11.2020 v 12:59 | Nahoru | #7
Divne je ze ani za 4 to nejde roztlacit

(reakce na) Velka komprese

25.11.2020 v 13:09 | Nahoru | #8

MikyxC píše: Omlouvam se. Yamaha WR 426f. Udajne ma byt po vybrusu a pan rikal ze mu poslali nejaky mensi pist tak si napsal o vetsi tak jsem si rikal jestli to neni ten duvod.. Asi mi nezbyde nic jineho nez to rozhodit :/


Písty do WR jsou pouze 4 velikosti a vždy jsou jen o stovku od sebe, takže i kdyby tam dal větší než co má být k výbrusu, píst by se v pohodě hýbal. Mohl by být pak problém při zahřátým nastartovaným motoru.
Takže tím to nebude. Nicméně zkusil bych to za prvé prošlápnout bez svíčky. Pokud to půjde, budeš mít opravdu špatně složenej dekompresor.

edit: teda jestli to už právě není zadřený velkým pístem
To jsi tu motorku takhle koupil? Nejel jsi na ni? nenastartoval ji? Trochu víc info jestli chceš pomoct

Naposledy editováno 25.11.2020 13:13:19

Velka komprese

25.11.2020 v 13:15 | Nahoru | #9
Bez svicky to jde bez problemu proslapnout i kdyz zmacknu dekompresor tak to jde taky lehce, ale jak zavru dekompresor je to bez sance. I kdyz z kopce zkusim rotahnout s dekompresorem tak se toci v pohode vypnu a zastavi se mi zadni kolo.

1 reakcí na tento příspěvek Velka komprese

25.11.2020 v 13:17 | Nahoru | #10
Mam ji 2hy den a mela byt normalne pojizdna byla tam v haji jen svicka co nehazela jiskru tu jsem koupil. Jiskru hazi svicka je mokra ale ani tuk kdyby alespon strelila nebo neco

Velka komprese

25.11.2020 v 13:23 | Nahoru | #11
tvl z tebe to leze

(reakce na) Velka komprese

25.11.2020 v 13:54 | Nahoru | #12
MikyxC> měla být normálně pojízdná to znamená co???

Velka komprese

25.11.2020 v 14:39 | Nahoru | #13
Značkuju. Zajímá mě co to bude.

Velka komprese

25.11.2020 v 15:13 | Nahoru | #14
A videl jsi toho kdo ti ji prodaval, ze ji nastartoval a bezela? Nebo jsi koupil motorku a nevidel ji bezet?

Ono uz jsem videl dost lidi co nedokazali natocit ani moji 410...

Motorka na drapakach a mladoch s 50kg i s posteli - to je mozny, ze motorem neotoci ani na 5ku...

1 reakcí na tento příspěvek Velka komprese

25.11.2020 v 16:40 | Nahoru | #15
Tak jestli neumí použít dekompresor, tak to obvykle nejde ani roztlačit...

Pošli postup co s tím děláš...
Potřeba to našlápnout na kompresi a odfouknout přes dekompres kousíček, pomalu jen co se přehoupne, a pak razantně šlápnout. Jestli je mokrá svíčka, tak ji zapalovačem pořádně nahřát, ono to pak určitě blafne i když tam bude naprskanej benzín.

Pokud roztlačuješ, tak při puštění spojky praštit prdelí do sedla, aby se mašina zhoupla na zadek, propružení kyvky pomůže přes kompresi a zároveň zatížíš víc kolo... klidně na poslední kvalt, to je myslím čtyřkvalt ne?

Na karbci je čudl, může mít i funkci ochuzení, tak pozor na to když nevíš. Obvykle vytáhnout...

Velka komprese

25.11.2020 v 19:11 | Nahoru | #16
Jestli je to tím, že na to fyzicky nestačíš, tak je fakt smutný příběh ... Říkám tomu dětská pojiska.

Naposledy editováno 25.11.2020 19:14:59

Velka komprese

25.11.2020 v 20:06 | Nahoru | #17
Ja mel uz i KTM 525 sx 05 sice to trvalo ale naucil jsem se to nakopavat a to pred 3mi roky. Uz jsem toho mel dost i RMZ 450 07 a taky jsem to naslapnul ale tohle proste ani neskytne a komprese silena, muzu skakat celou vahou a mam 80kg, protoci se ale proste oproti ostatnim i silnejsim je tohle fakt sileny melo by to jit lepe aby se natocila. Ted to mam rozdelane pist, valec, klika, ventily v poradku muselo to byt jete par km, pist jak novy jeste tam jsou videt znacky ale jete to chvilku uz urcite bylo. A jinak motorku jsem bezet nevidel.. Duveroval jsem a udelal asi chybu. A kdyz dam benal pod svicku tak taky nic. Ale jiskra velka a svicka mokra. Rozvody byli nastavene dobre. Jeste zitra kouknu na ventily ale ty si myslim ze budiu taky v poradku.

1 reakcí na tento příspěvek Velka komprese

25.11.2020 v 20:40 | Nahoru | #18
Nějaký upravy?
Jestli nevíš, tak to ověř kolik tam máš poměr.
Nalej to olejem po spodek závitu na svíčku a spocitej kompresní poměr.

Možná to vysvětluje co myslel tím větším pístem... Bude spíš vyšší.

V manuálu bude poměr co to ma mít, o fous menší nevadí
Ale radši změř průměr když to je dole a spočítej.

Kdyby to nevyšlo, sežeň píst co má být. Možná že by šel upravit ten stávající. Snad není ubraná hlava nebo válec.

Naposledy editováno 25.11.2020 21:29:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velka komprese

25.11.2020 v 21:46 | Nahoru | #19
Kafoholik> ˇčau, ja by som skôr ako piest tipol, že pôvodný majiteľ nechal prebrúsiť hlavu, a tým sa kompresia zvýšila. U 2T sa to riešilo hrubším tesnením pod valec. Možno bude niečo v manuály o tom písané, koľko má byť piest od hlavy.

(reakce na) Velka komprese

26.11.2020 v 08:53 | Nahoru | #20
krokoš> To by jí musel nechaz hodně přebrousit. O těch pár setin co se to bere. Žadný extrémní rozdíl to neudělá i když už maš po několikátý přebroušenou hlavu to mam odzkoušený. Kdyby jí někdo učelně snížil to by pak rozdíl udělalo, ale o dost jednodušší je dát ten vyšší pist to si pak v uvozovkách musiš pohlídat jen mezeru mezi ventily a pístem když jsou k sobě nejblíž a aby byl nějaký smysluplný kompresní poměr. Ale o tom se rozepisovat nebudu o tom to téma není

Koukni se spíš jestli na válci není napsáno Athena. Ty dělali big bore kity 450, 480 dalo se dát i 500 myslím. To už na nakopávačce poznáš
Stejně teda já mam 70 kilo a s nakopávanim jsem nikdy problem neměl.

Jinak kdyby nejhuř tak stočenej válec se dá podložit vyrobenou podložkou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velka komprese

26.11.2020 v 10:33 | Nahoru | #21
Kafoholik> "...tak pozor na to když nevíš. Obvykle vytáhnout..."
podtrhujem túto vetu, ono to platí tak v živote celkovo

1 reakcí na tento příspěvek Velka komprese

26.11.2020 v 10:42 | Nahoru | #22
Snížení hlavy nějak víc by se ukázalo na rozvodech. U 4T to je trochu problém, i nový řetěz je pak delší.
Tak jako tak se musí v případě takových změn udělat kontrola/úprava kompresního poměru, hlavně u těch big bore kitů. Aby tam byla antidetonační štěrbina a poměr odpovídal tomu jaký je psaný v manuálu. Bigbore kit pokud je udělaný správně, tak na startu skoro nepoznáš. Protože tlaky by měly být stejné jako u originálu, jinak to pak dělá bordel a brzy něco upadne.

Vzhledem k tvaru kompresního prostoru se to nedá spočítat, musí se vzít odměrný válec a změřit objem oleje, jestli sedí k výpočtu. Ale to je nejlíp dělat když je motor venku, kvůli poloze.

Naliješ si dejme tomu přesně půl litru do cejchovaného odměrného válce a v HÚ to tam pak stříkačkou dávkuješ až je plno po spodek závitu svíčky. Až to je plné, můžeš mírně pootáčením kliky o pár stupňů ověřit že jsi opravdu v HÚ, zastavíš to v nejvyšším bodě hladinky. Kdyby přesahovalo, odsaješ a vrátíš do válce.
No, a pak od původního objemu v odměrném válci, tady 500 ml odečteš zbytek a vyjde ti objem kompresního prostoru.
Pak si vypočítáš ze zdvihu a přesného vrtání reálný obsah válce. Vydělíš hodnotou kompresního poměru a to by mělo být to množství oleje co jsi tam dostal. Pokud jsi tam dostal míň, potřeba upravit.

Příklad: válec mi vyšel 445 ml ( ccm) po přičtení těch 35 ml spalovacího prostoru ke zdvihovému objemu.
Oleje mi tam vešlo 35 ml.
445 děleno 35 = 12,71 Kompresní poměr je tedy 12,7:1.

Kouknu do manuálu a tam je kompresní poměr 11,5:1 , takže mám moc vysoký a musím někde zvětšit prostor. O kolik?
445 děleno 11,5 je 38,7 ml. Mínus těch mých 35 ml je 3,7 ml o které musím zvětšit prostor.
Pokud máš vrtání u Yamahy 450 těch 97 mm, tak musíš vložit 0,5 mm druhé těsnění ( nebo o 05 mm silnější) a je to cajk.

Tedy výpočet 3,14 krát polovina vrtání na druhou, krát výška . 3,14 x ( 48,5x48,5) = 3,14x 2352,25= 7386,07 x výška 0,5 = 3693 mm krychlových, což je 3,7 ml

Naposledy editováno 26.11.2020 11:31:20

(reakce na) Velka komprese

26.11.2020 v 10:55 | Nahoru | #23

Destroyer píše: Kafoholik> "...tak pozor na to když nevíš. Obvykle vytáhnout..."
podtrhujem túto vetu, ono to platí tak v živote celkovo



Jojo... spousta z nás vytáhla někdy pozdě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velka komprese

26.11.2020 v 11:08 | Nahoru | #24
Kafoholik> A nebylo by lepší vzít třeba 10ml nebo 20ml stříkačku a odměřovat to přímo z ní?
Kompresní poměr je objem nad pístem v DÚ / objem nad pístem v HÚ. Nepočítáš správně. Případně odkaz wiki , kde ten objem v horní úvrati označují Vk
WR 426 má zdvihový objem 426ml. V tomto případě u WR 426 má být Vk = 426 / (11,5 - 1) = 40,5ml
Pokud bychom šli na nějaké limity, tak pro poměr 12:1 je objem spalovacího prostoru v HÚ 39ml a pro 10,5:1 je to 45ml. Pro jiný zdvihový objem úměrně jinak.

Velka komprese

26.11.2020 v 11:27 | Nahoru | #25
Tak přece jenom se někdo rozepsal. Ano se snižovánim hlavy je problem pravě kvůli rozvoďáku atd.
Jinak kompresní poměr je nejjednodušší počitat jak napsal kolega Kohlstein . Prostě vemeš střikačku a odměřuješ.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velka komprese

26.11.2020 v 11:29 | Nahoru | #26

Kohlstein píše: Kafoholik> A nebylo by lepší vzít třeba 10ml nebo 20ml stříkačku a odměřovat to přímo z ní?
Kompresní poměr je objem nad pístem v DÚ / objem nad pístem v HÚ. Nepočítáš správně. Případně odkaz wiki , kde ten objem v horní úvrati označují Vk
WR 426 má zdvihový objem 426ml. V tomto případě u WR 426 má být Vk = 426 / (11,5 - 1) = 40,5ml
Pokud bychom šli na nějaké limity, tak pro poměr 12:1 je objem spalovacího prostoru v HÚ 39ml a pro 10,5:1 je to 45ml. Pro jiný zdvihový objem úměrně jinak.



Jo, chybí mi tam přičtení toho změřeného objemu ke zdvihovému... opravím. Hodnoty jsem vzal jako příklad, vycucané z prstu, nejsou platné pro daný motor ( nevím objem spalovacího prostoru, takže by stejně nebyly reálné).

S tou stříkačkou by to nejspíš taky šlo, ale čím méně manipulací, tím líp. A je otázka, jak moc je to cejchování přesné, kolik se vejde do hadičky... Hraje se s maličkými hodnotami a to v garáži je vždycky s nějakou chybou. Stačí bublina pod hlavou, proto je lepší to dělat s motorem venku ... u některých tvarů spalováku tu bublinu máš skoro jistou

Naposledy editováno 26.11.2020 11:33:37

Velka komprese

26.11.2020 v 11:58 | Nahoru | #27
Jinak, ono to zvýšení těsnění je takové neúplné řešení, protože se tím zvětší antidetonační štěrbina a tím pádem nebude fungovat jak byla navržená a províření směsi bude jiné.
To je krom rozvodů další komplikace.

Proto jsem psal výš, že nejlíp je tam dát píst a těsnění co má být. Pokud tam nejsou nějaké další úpravy.
Jde o to, až přijde na další servis s výměnou pístu, aby tam nemusel znova vymýšlet co tam vlastně patří. To je děsná pakárna, když někdo něco upraví a pak druhej neví co a jak a proč. A kde vzít vhodný díl aby to fungovalo.

Je docela klidně možné, že na tom byla nějaká úprava a ten původní ( asi ne první) majitel se s tím nedokázal popasovat. A teď je otázka, jestli to upravit na píst co má a pak nevědět jaký koupit ? Nebo koupit originál a pokud to bude zlobit, tak upravit, aby příště stačilo dát zas originál?

A nebo tam teď jen hodit to vyšší těsnění a vykašlat se na štěrbinu a rozvody. Uvidí se jak to bude fungovat. A příště dát originál těsnění i píst a ... uvidí se zas.

Naposledy editováno 26.11.2020 11:59:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velka komprese

26.11.2020 v 12:46 | Nahoru | #28
Kafoholik> S jakou přesností budeš odečítat z 500ml odměrného válce, navíc hladinu oleje? Kdo ho pak umyje? A kde vezmeš přesný odměrný válec? Ty kuchyňské můžou mít solidní nepřesnost, skoro jak originál flaška s olejem.
U stříkačky s hadičkou ti zůstává olej v hadičce, její objem nemá na nic vliv. Stříkačka má cejchování velice přesné, přece jenom ti tom vstříknou do těla.

Naposledy editováno 26.11.2020 12:47:32

(reakce na) Velka komprese

26.11.2020 v 13:57 | Nahoru | #29

Kohlstein píše: Kafoholik> S jakou přesností budeš odečítat z 500ml odměrného válce, navíc hladinu oleje? Kdo ho pak umyje? A kde vezmeš přesný odměrný válec? Ty kuchyňské můžou mít solidní nepřesnost, skoro jak originál flaška s olejem.
U stříkačky s hadičkou ti zůstává olej v hadičce, její objem nemá na nic vliv. Stříkačka má cejchování velice přesné, přece jenom ti tom vstříknou do těla.



Tak, já mám ze starých dob nějaký Simax válce, to normálně koupíš. Je to přesné měřidlo, pro laboratoře běžná věc. Ale chce to 50 ml cejchovaný po 1 ml a pokud možno s celokruhovou stupnicí, aby se vyloučila chyba díky naklonění.

50 ml stříkačky mají dělení stupnice po 2 ml, ale ten válec po 1...
Můžes sice použít i malou vícekrát, ale je tam větší šance to někde vybryndat, takže ve finále asi je to skoro jedno... jak kdo chce

1 reakcí na tento příspěvek Velka komprese

26.11.2020 v 15:22 | Nahoru | #30
Tak i kdyby to melo KIT, tak by to prece na 5ku melo jit roztlacit, jeste z kopce. Husu 450, husaberg 501 obe sli roztlacit. Tohle je bez sance :/. Pri nakopavani obcas streli do vyfuku jiskru to dava mam i novou svicku a je uchlastana. Zkousel jsem nahrat svicku i valec a nic.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rožhavený výfuk do ruda Yamaha WR 426 F Arny00 20 7.10.2021 v 15:49 novej
yamaha wr450 rv2005 stirľa z vyfuku Yamaha WR 450F, Yamaha WR 426 F jawaha450 10 9.2.2019 v 10:18 jawaha450
Olej do tlumicu yamaha wr 426 f Yamaha WR 426 F Pája07 1 28.12.2017 v 01:05 Beranidlo
Neználek vybírá ostré enduro Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 360, KTM EXC 520, Hus... motormichal 22 27.8.2017 v 08:27 Dolph-cz
Ktm exc 450/525 Lc4 620/640 Yamaha ... KTM LC4 620, KTM LC4 640, KTM EXC 520, KTM EXC 450, ... 27martin27 11 10.3.2017 v 08:52 Animals21


TOPlist