Naposledy editováno 25.11.2020 13:03:30
1 reakcí na tento příspěvek Velka komprese
Tak jako tak se musí v případě takových změn udělat kontrola/úprava kompresního poměru, hlavně u těch big bore kitů. Aby tam byla antidetonační štěrbina a poměr odpovídal tomu jaký je psaný v manuálu. Bigbore kit pokud je udělaný správně, tak na startu skoro nepoznáš. Protože tlaky by měly být stejné jako u originálu, jinak to pak dělá bordel a brzy něco upadne.
Vzhledem k tvaru kompresního prostoru se to nedá spočítat, musí se vzít odměrný válec a změřit objem oleje, jestli sedí k výpočtu. Ale to je nejlíp dělat když je motor venku, kvůli poloze.
Naliješ si dejme tomu přesně půl litru do cejchovaného odměrného válce a v HÚ to tam pak stříkačkou dávkuješ až je plno po spodek závitu svíčky. Až to je plné, můžeš mírně pootáčením kliky o pár stupňů ověřit že jsi opravdu v HÚ, zastavíš to v nejvyšším bodě hladinky. Kdyby přesahovalo, odsaješ a vrátíš do válce.
No, a pak od původního objemu v odměrném válci, tady 500 ml odečteš zbytek a vyjde ti objem kompresního prostoru.
Pak si vypočítáš ze zdvihu a přesného vrtání reálný obsah válce. Vydělíš hodnotou kompresního poměru a to by mělo být to množství oleje co jsi tam dostal. Pokud jsi tam dostal míň, potřeba upravit.
Příklad: válec mi vyšel 445 ml ( ccm) po přičtení těch 35 ml spalovacího prostoru ke zdvihovému objemu.
Oleje mi tam vešlo 35 ml.
445 děleno 35 = 12,71 Kompresní poměr je tedy 12,7:1.
Kouknu do manuálu a tam je kompresní poměr 11,5:1 , takže mám moc vysoký a musím někde zvětšit prostor. O kolik?
445 děleno 11,5 je 38,7 ml. Mínus těch mých 35 ml je 3,7 ml o které musím zvětšit prostor.
Pokud máš vrtání u Yamahy 450 těch 97 mm, tak musíš vložit 0,5 mm druhé těsnění ( nebo o 05 mm silnější) a je to cajk.
Tedy výpočet 3,14 krát polovina vrtání na druhou, krát výška . 3,14 x ( 48,5x48,5) = 3,14x 2352,25= 7386,07 x výška 0,5 = 3693 mm krychlových, což je 3,7 ml
Naposledy editováno 26.11.2020 11:31:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velka komprese
Kompresní poměr je objem nad pístem v DÚ / objem nad pístem v HÚ. Nepočítáš správně. Případně odkaz wiki , kde ten objem v horní úvrati označují Vk
WR 426 má zdvihový objem 426ml. V tomto případě u WR 426 má být Vk = 426 / (11,5 - 1) = 40,5ml
Pokud bychom šli na nějaké limity, tak pro poměr 12:1 je objem spalovacího prostoru v HÚ 39ml a pro 10,5:1 je to 45ml. Pro jiný zdvihový objem úměrně jinak.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rožhavený výfuk do ruda Yamaha WR 426 F | Arny00 | 20 | 7.10.2021 v 15:49 novej |
yamaha wr450 rv2005 stirľa z vyfuku Yamaha WR 450F, Yamaha WR 426 F | jawaha450 | 10 | 9.2.2019 v 10:18 jawaha450 |
Olej do tlumicu yamaha wr 426 f Yamaha WR 426 F | Pája07 | 1 | 28.12.2017 v 01:05 Beranidlo |
Neználek vybírá ostré enduro Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 360, KTM EXC 520, Hus... | motormichal | 22 | 27.8.2017 v 08:27 Dolph-cz |
Ktm exc 450/525 Lc4 620/640 Yamaha ... KTM LC4 620, KTM LC4 640, KTM EXC 520, KTM EXC 450, ... | 27martin27 | 11 | 10.3.2017 v 08:52 Animals21 |