globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Velka komprese
25.11.2020 v 12:02
Zdravim, chci se optat? Koupil jsem WR 426F a nejde zaboha nakopnout, ma obrovskou kompresy. Dekompresor vim jak se pouziva. Na toztlaceni to nejde ani za 5ku ve 2, že jeden tlaci druhej sedi.. Jednou se mi to stalo u RMZ 250 ale tam se pohnul automaticky dekompresor tak jsem ho privyhnul aby prioteviral ventil a sla v poradku.Tahle ma manual dekompresor. Ted naposledy jsem mel Husaberg 501 a sla roztlacit na 3ku i nakopnout sla o dost lepe. Nenapada vas nekoho co s tim?

Naposledy editováno 25.11.2020 13:03:30

1 reakcí na tento příspěvek Velka komprese

26.11.2020 v 10:42 | Nahoru | #1
Snížení hlavy nějak víc by se ukázalo na rozvodech. U 4T to je trochu problém, i nový řetěz je pak delší.
Tak jako tak se musí v případě takových změn udělat kontrola/úprava kompresního poměru, hlavně u těch big bore kitů. Aby tam byla antidetonační štěrbina a poměr odpovídal tomu jaký je psaný v manuálu. Bigbore kit pokud je udělaný správně, tak na startu skoro nepoznáš. Protože tlaky by měly být stejné jako u originálu, jinak to pak dělá bordel a brzy něco upadne.

Vzhledem k tvaru kompresního prostoru se to nedá spočítat, musí se vzít odměrný válec a změřit objem oleje, jestli sedí k výpočtu. Ale to je nejlíp dělat když je motor venku, kvůli poloze.

Naliješ si dejme tomu přesně půl litru do cejchovaného odměrného válce a v HÚ to tam pak stříkačkou dávkuješ až je plno po spodek závitu svíčky. Až to je plné, můžeš mírně pootáčením kliky o pár stupňů ověřit že jsi opravdu v HÚ, zastavíš to v nejvyšším bodě hladinky. Kdyby přesahovalo, odsaješ a vrátíš do válce.
No, a pak od původního objemu v odměrném válci, tady 500 ml odečteš zbytek a vyjde ti objem kompresního prostoru.
Pak si vypočítáš ze zdvihu a přesného vrtání reálný obsah válce. Vydělíš hodnotou kompresního poměru a to by mělo být to množství oleje co jsi tam dostal. Pokud jsi tam dostal míň, potřeba upravit.

Příklad: válec mi vyšel 445 ml ( ccm) po přičtení těch 35 ml spalovacího prostoru ke zdvihovému objemu.
Oleje mi tam vešlo 35 ml.
445 děleno 35 = 12,71 Kompresní poměr je tedy 12,7:1.

Kouknu do manuálu a tam je kompresní poměr 11,5:1 , takže mám moc vysoký a musím někde zvětšit prostor. O kolik?
445 děleno 11,5 je 38,7 ml. Mínus těch mých 35 ml je 3,7 ml o které musím zvětšit prostor.
Pokud máš vrtání u Yamahy 450 těch 97 mm, tak musíš vložit 0,5 mm druhé těsnění ( nebo o 05 mm silnější) a je to cajk.

Tedy výpočet 3,14 krát polovina vrtání na druhou, krát výška . 3,14 x ( 48,5x48,5) = 3,14x 2352,25= 7386,07 x výška 0,5 = 3693 mm krychlových, což je 3,7 ml

Naposledy editováno 26.11.2020 11:31:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velka komprese

26.11.2020 v 11:08 | Nahoru | #2
Kafoholik> A nebylo by lepší vzít třeba 10ml nebo 20ml stříkačku a odměřovat to přímo z ní?
Kompresní poměr je objem nad pístem v DÚ / objem nad pístem v HÚ. Nepočítáš správně. Případně odkaz wiki , kde ten objem v horní úvrati označují Vk
WR 426 má zdvihový objem 426ml. V tomto případě u WR 426 má být Vk = 426 / (11,5 - 1) = 40,5ml
Pokud bychom šli na nějaké limity, tak pro poměr 12:1 je objem spalovacího prostoru v HÚ 39ml a pro 10,5:1 je to 45ml. Pro jiný zdvihový objem úměrně jinak.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rožhavený výfuk do ruda Yamaha WR 426 F Arny00 20 7.10.2021 v 15:49 novej
yamaha wr450 rv2005 stirľa z vyfuku Yamaha WR 450F, Yamaha WR 426 F jawaha450 10 9.2.2019 v 10:18 jawaha450
Olej do tlumicu yamaha wr 426 f Yamaha WR 426 F Pája07 1 28.12.2017 v 01:05 Beranidlo
Neználek vybírá ostré enduro Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 360, KTM EXC 520, Hus... motormichal 22 27.8.2017 v 08:27 Dolph-cz
Ktm exc 450/525 Lc4 620/640 Yamaha ... KTM LC4 620, KTM LC4 640, KTM EXC 520, KTM EXC 450, ... 27martin27 11 10.3.2017 v 08:52 Animals21


TOPlist